• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

AD&D megbeszélős

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
312 hozzászólás • Oldal: 20 / 21 • 1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.09.27. 16:44

Rendben.
Ezek szerint most a druida istenének tetsző a szitu és segít hű szolgájának megtisztítani a természetet... a mételytől, mi megfertőzte. Ebben nincs semmi világrend változás (illetve mindenre van logikus magyarázat). :D ;)
"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Masterposi » 2015.09.27. 21:04

Dobtam a roll20-ban és írtam egy komentet. Gondolom a KM majd kielemzi a szitut :roll:
Avatar
Masterposi
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 35
Csatlakozott: 2015.09.13. 21:45
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.09.28. 5:34

Kis segítség Roll20-hoz.
Pár makró:

Kezdeményezés, cselekedet rövid leírásával:
?{karakter neve} kezdi a kört [[ 1d10+?{a cselekedet sebessége|0} ]] (-nál/nél) és ?{a cselekedet rövid leírása}.

Támadás:
?{karakter neve} támadása ?{fegyverrel|hosszúkarddal} [[ ?{THAC0}-1d20-?{támadás módosító|0} ]] AC, mely találat esetén [[ ?{fegyver sebzéskódja módosítókkal|1d8} ]] HP-t sebez.


A fenti kettőt össze is lehet kombinálni, tehát a megjelenő "a cselekedet rövid leírása" ablakba be lehet szúrni, a támadáshoz használt makrót is. A karakter nevét, egyébként nem fogja újra megkérdezni, mert azt már egyszer megadtuk és mivel ennek a változónak a neve is ugyanaz, az elsőre megadott karakter-nevet fogja használni.

Másik lehetőség a formázott táblázat szerű megjelenítés:
&{template:default} {{name= Támadó dobás}} {{fegyver= ?{fegyver|hosszúkard}}} {{támadás= [[?{THAC0}-1d20-?{támadás módosítók|0}]] AC}} {{sebzés= [[?{sebzéskód módosítóval|1d8}]] HP}}

Magyarázat: A ?{valami} megnyit egy ablakot, ahová értékeket lehet megadni a { } közé írt szöveg fog megjelenni segítségképpen, továbbá, még a } előtt a | (AltGr+W)-jel után meg lehet adni az alapértelmezett értéket. A [[ ]] közé pedig dobás kódokat lehet írni, az említett érték bekérős ablakkal egyetemben. A támadásnál, amennyiben a dobás maximum lenne, akkor azt egy zöld, ha minimum, azt egy piros kerettel jelzi a rendszer. (Ez pl. a biztos találat illetve kudarc miatt lehet fontos.) Ha rávisszük az egeret egy ilyen dobott értékre, akkor megjelenik a dobás kódja és a kockák eredménye is külön-külön.
Sablon használatakor (ez a táblázatos megjelenítés) mindenképpen ezzel kell kezdeni: &{template:default}, majd a {{ }} közé a táblázat sorait lehet megadni, minden esetben kell lennie egy meghatározásnak amelyet az értéknek kell követnie, a kettőt egy = jel választja el.

Remélem a fentiek használata megkönnyíti és meggyorsítja a Roll20 használatát (és a KM dolgát). ;)

UI: Ha lenne térkép és ott ki tudnánk jelölni a saját karakterünket, akkor a kezdeményezéshez lehetne egy olyat hozzáírni, hogy &{tracker}. Így: [[ 1d10+?{a cselekedet sebessége|0} &{tracker} ]] és akkor automatikusan berakja a kezdeményezésünket a sorrendbe, amit amúgy a KM szokott megtenni. (No persze ehhez lehet, hogy az is kellene, hogy a KM létrehozza mindenkinek a karakterlapját és azt hozzárendelje a tokenekhez.)

A fentieket hozzáadhatjuk a My Settings (fogaskerék ikon) fülön a saját Makróinkhoz (+Add gomb) és akkor külön gombot is kreálhatunk hozzájuk. Persze a ?{karakter neve} helyére már egyből beírhatjuk a karakterünk nevét, hogy azt ne kérje be. (Ugyanígy a többi adatot is ?-es változókat is kiválthatjuk saját adatokkal.) A fenti makrókat direkt karakter függetlenítettem, hogy univerzálisak legyenek. Azokat bárki használni tudja, mindenfajta alap átírás nélkül is, hiszen jóformán minden adatot külön-külön bekér (tehát ezeket a makrókat simán Ctrl+C és Ctrl+V -zni lehet).

(A jelölések színkiemelését, csak az érthetőség és átláthatóság miatt tettem.)
"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: kalidar » 2015.09.28. 9:01

A törpe közelharcba bocsátkozik.
Avatar
kalidar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 89
Csatlakozott: 2015.05.31. 16:22
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2015.09.30. 10:39

Jézusom Antarys, hogy lehet ekkorát fialni? :shock:

Te aztán vágod ezt a makrós témát rendesen, az már biztos.
Mindenesetre számomra nagyon hasznos leírás volt, hogy hogyan lehet kihasználni a roll20-ban rejlő lehetőségeket. Köszönet az erőfeszítésért hogy képes voltál ezt a tömény adathalmazt bepötyögni ide. Azt hiszem ki is rakom valahová kiemelt közleményben, hogy ne kellejen állandóan visszakeresgetnem az instrukciókat.
Azt is köszönöm, hogy felhívtad a digitális karakterlapra a figyelmem. Megnéztem a settings-ben és valóban van a programba implementálva AD&D2 karakterlap (sőt MINDEN D&D kiadáshoz van, egy rakás más rendszer mellett).

Ígérem egyszer nekiülök és gatyába rázom a roll20-as felületet, de mire lefektetjük a 3 éves kisfiam olyan enervált állapotban ülök le a gép elé, hogy nincs türelmem a roll20-al bíbelődni, márpedig a digitális felület állítgatásához, meg térképek összehozásához, türelem és koncentráció kell, és én híján vagyok mindkettőnek esténként.
Tényleg örülök ha sikerül egyáltalán többé-kevésbé élvezhető reagokat írjak. (Így gyakran -férfiasan bevallom- a könnyebbik utat választom és játszok valami pc rpg-t a Steam listámról, vagy MMO-zok, kb 23:00-ig. Egérnyomkodáshoz nem kell agyalni... :lol: )

De ezzel a digitális karakterlappal felpiszkáltad az érdeklődésem, meg a makrók is érdekelnek hogy hogy működnek a gyakorlatban, meg fogom csinálni, illetve ki fogom próbálni.

Antarys!
Masterposi karijának is meg tudnád csinálni a képét, úgy mint itt?
Antarys írta:Sziasztok,

Gondoltam megcsinálom a karakterek tokenjeit a roll20-as felületre.

Castor ezeket, ha letöltöd akkor fel tudod tölteni a roll20-on, a Your Library - Upload menü alatt. (Melyet az Art Library, csillaga alatt találsz.)
, ,
, .
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.09.30. 17:57

A hozzáértésem nem nagy dolog, csak elolvastam a roll20 használati útmutatóját és megnéztem a tutoriált is, mert kellett a létrehozott kalandjaimhoz. De azért köszi az elismerést.

Ha esetleg eljutsz a karakterlapok integrációjához és a kaland elején beállított digitális karakterlapot engedélyezed, akkor a "Journal" fülön létrehozhatod a karaktereket és azokat ott kötheted a játékosokhoz "Bio & Info" editálásával. Ezután már maguk a játékosok tudják kitölteni a karakterlapjukat és eztán még több lehetőség nyílik meg a karakterlapon található értékek makrósítására. Ez még jobban leegyszerűsíti és megkönnyíti a játékot.

A makró hozzáadásakor használható lesz a @ jel. És a makró-írásakor a rendszer még segít is a megfelelő kód beírásában. pl. ha Rubin ügyességére van szükséged a makróhoz, akkor a @de beírása után egy lenyíló listából kiválaszthatod a "Dexterity Rubin Hood" -ot és a makróparancs automatán elkészül. Ami egyébként így néz ki: @{Rubin Hood|Dexterity} ezzel a módszerrel az összes értékre lehet hivatkozni, ami a karakterlapokon van. ;)

Itt a kért token:
"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2015.09.30. 21:32

Oké, a Roll20-ban most már mindenkinek van szép tokenje, üres karakterlapja, meg jogosultsága a saját karaktere szerkesztéséhez. :)
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.10.01. 8:05

Ok, akkor én ennek örömére ki is töltöttem az enyémet. ;)
"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.10.02. 8:58

Akkor egy kis extra makró, mely pl. a papnak jól jöhet és ami szemlélteti, hogy egy kis előre bepötyögéssel (programozással) mennyire leegyszerűsíthető a játék.

A makró:
?{Melyik gyógyító varázslatot használod?| Cure Light Wounds, **Cure Light Wounds** Célpont visszakap [[1d8]] HP-t.|
Cure Moderate Wounds, **Cure Moderate Wounds** Célpont visszakap [[2d8+1]] HP-t.|
Cure Serious Wounds, **Cure Serious Wounds** Célpont visszakap [[3d8+3]] HP-t.}

Hatására egy választó lista jelenik meg, amely különböző parancsokat hajt végre, attól függően, hogy melyiket választjuk. A ** jelek félkövérré teszik a szöveget. Ha csak egy csillag lenne, akkor az dönti, ha három, akkor félkövér és döntött is lenne. ;)

Tesztelgetéshez ajánlom a /talktomyself parancsot. (Ezután csak magunknak írogathatunk, mindaddig amíg ismételten be nem írjuk ugyanezt a parancsot.)
"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2015.10.03. 13:20

Köszi Antarys.

Masterposi!

Hanyas számú hobgoblinok kapják a támadásokat? A térkép alapján most már konkrétan meg tudod nevezni.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Masterposi » 2015.10.04. 9:06

Castor de Vinter írta:Köszi Antarys.

Masterposi!

Hanyas számú hobgoblinok kapják a támadásokat? A térkép alapján most már konkrétan meg tudod nevezni.


A hobgoblin 2-őt és a mellette lévőt azt, aki a hobgoblin 1 mellett is van. Az a terve Herneasnak, hogy az idegen segítők felé próbál kitörni a hobgoblinok gyűrűjéből.

Más: a "Character Sheet" kitöltésénél, nem értem, hogy az "Ability Score"-nál, hogy kell beírnom az értékeimet? A képlet (pl. 10(00)) helyére? Vagy a képlet (pl. @{Dexterity}) elé? Vagy a képlet után?
Avatar
Masterposi
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 35
Csatlakozott: 2015.09.13. 21:45
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.10.04. 12:22

A 10(00) helyére, illetve a rublikákba írt értékek helyére kell írni mindent. Pl. a @{Dexterity} azt mutatja meg, hogy az az adott cella milyen képlettel érhető el... miután át lett írva a tényleges értékére. ;)
"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.10.05. 15:37

Castor PM ment, majd kukkold meg.
"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Con Larrodan » 2015.10.05. 17:09

azt hiszem én is sikeresen kitöltöttem a karlapot :)
Eiresin Wyntumal - Pathfinder
Avatar
Con Larrodan
Admin
Admin
 
Hozzászólás: 3216
Csatlakozott: 2005.08.24. 15:19
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.10.07. 8:37

Bothain következik 6-nál. És megtámadja a legközelebbi, 1-es számú hobgoblint. Csúfosan mellétrafál, ki tudja talán a villódzó fények zavarták meg.

Castor, Rubin a törpe után következik a kezdeményezésben. Azt is számoljuk amíg hezitál és magához tér a villám okozta borzongásból s csak utána kezdi el keresni a komponenst a varázslathoz, meg még a varázslatnak létre is kell jönnie, akkor 12-nél jelennek meg a bűvölő, villodzó fények. A reagomban ezt amúgy le is írtam. Csak azért írom mert, a fények... (a fent kiemelt kérdésre válaszként) biztosan tudjuk, hogy nem zavarhatták meg a törpét a támadásában. - Hiszen azt követően jelentek meg. ;)

(Ha nem számít a kezdeményezés, akkor minek dobunk?)

- Látom a gyerek megint lefárasztott. :D
"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
312 hozzászólás • Oldal: 20 / 21 • 1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Vissza: Castor AD&D kalandjai

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség