• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

AD&D megbeszélős

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
312 hozzászólás • Oldal: 14 / 21 • 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Con Larrodan » 2015.08.06. 10:51

btw a reagok hogy jöjjenek? csak te írod a harci körökben mi történik és a mi részünket roll20ban elintézzük?
Eiresin Wyntumal - Pathfinder
Avatar
Con Larrodan
Admin
Admin
 
Hozzászólás: 3216
Csatlakozott: 2005.08.24. 15:19
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2015.08.08. 19:26

Antarys!
Majd a következő találkozásnál.

Con!
Nyugodtan reagolj a mesetopicba ha úgy érzed a karidnak közlendője van, vagy jó lenne ha a többiek olvasnák mit gondol vagy érez a kari.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.08.09. 5:23

Gondoltam ide is beírom, mert ki tudja, lehet hogy a roll20-on talán nem látni tisztán, vagy nemtom.

"Castor Te amúgy látod azokat a jeleket amiket én rajzolok a táblára? És amit ott írok, azt elolvasod?
Csak azért kérdem, mert úgy irányítottam az elementált, hogy az 1-es számú Dridert támadja és bejelöltem egy rublikát, hogy hol van. Vagy nem számít, hogy Rubin-nak van azért taktikai érzéke?
Vagy törődjek bele, hogy Rubin varázslata önálló életre kelt és nem engedelmeskedik az akaratának?
Pedig még direkt úgy jelöltem az elementál megjelenési helyét, hogy egyáltalán Rubinnak oda rálátása legyen, és hogy ott ne legyen útban a macinak... pl. hogy esetleg le tudja rohamozni drider 2-őt, meg hogy Drider 3. szabad préda maradjon Carturoknak.
Nemértem mi történik..."

:?
"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2015.08.09. 7:19

Bocsi, javítottam, egyszerűen csak figyelmetlen voltam. Mindenesetre azon a tényen nem változtat hogy az 1-es és 2-es drider elmenekülhet, hiszen a varázslatod után közvetlen ők következtek, remélem ebben nem találsz kivetnivalót.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2015.08.09. 8:41

Srácok, nekem ez már nagyon szétfolyt, hogy 3 helyről kell összekapargatni, hogy épp ki miket mond vagy csak off-ban gondol. :? Úgy érzem ez a D20-as dolog csak rontja az élményt, minthogy hozzáadna.
Addig még oké, hogy ott jobb a térképezés és akkor dobjunk ott, azonban az off taktikai megbeszélés, a játéktechnikai elemzés és még a cselekvések és többi karakternek szánt in-game megjegyzések is ott szerepelnek.

Ennek egy része átszivárog ide a megbeszélősbe, de csak töredéke.

A játékban meg a folyamatosan bővülő egy KM-i reaghoz nem tudok in-game megjegyzéseket/észleléseket írni, mert amit Carturok 9-nél gondol, azt megelőzi még legalább az adott kör második felének leírása, illetve estlegesen több kör is.

Ezzel jó lenne kezdeni valamit, mert számomra ez már nem szórakozás, hanem loholás utánatok, akik sokkal gyakrabban tudtok maszatolni D20-on. (Őszintén szólva hét közben nekem annyi időm/energiám van, hogy minden nap megnézem itt van-e új hozzászólás. Látom, hogy nincs, akkor be sem lépek. Így viszont a D20-ban történő dolgokról sem értesülök, illetve nem jelzi a fórum, hogy bővítésre került a KM-i reag.)

Illetve semmi sértődöttség vagy ilyesmi, csupán saját korlátaim ismeretében: Ha csak akadályozom a játékmenetet a fentiek miatt, akkor itt is azt mondom, inkább kiszállok és nektek további jó játékot. Nem szeretnék akadály lenni, de ez nekem nem fog menni, főleg hosszútávon.


Nem tudom hová és milyen formában írjam a cselekvésemet, ezért ide írom le, hogy ne húzzam az időt:
1, Carturok biztos benne, hogy ez csak szemfényvesztés, mert a gnóm biztosan nem képes valódi elementált idézni/irányítani. Hiszen "ő csak egy nyomi gnóm" a "hatalmas minotaurusz mágus"-hoz képest. -> Tehát Carturok számára a Jelleméből fakadóan racionális, hogy "ez csak illúzió, nem hiszem el".

2, Viszont ezzel nem sokat foglalkozik a minotaurusz, hasonló személyiségbeli okokból: Kit érdekel, hogy ég az erdő, amíg ő nem ég, addig mit érdekli. Ezért nem fog morfondírozni az illúzió dobáson. Viszont a tűztől való menekülésen sem. (Az ilyen morál-dolgokra még fajból is kap módosítót, hogy ő nem ijedős.)

3, A fentieknek megfelelően a környezeti hatásokkal mit sem törődve, annyi érdekli jelen pillanatban (9-nél), hogy drider 3 bekóstolta és lakoljon a kis pondró!

4, Tüzes kéz varázslat
Bevetési idő: 1 -> Kezdeményezés: 9+1=10-nél jön létre.
1,6m hosszú, 120 fokos szögű lángsugár.
Sebzés: 1k3+2xszint = 1k3+16
Mentődobás: Felezi

A tűzsugár ténylegesen lángra lobbantja az éghető anyagokat. Az áldozat, ha egy körig semmi mást nem csinál, el tudja oltani magát.

D20-ba ledobom a sebzést.


Szerk.:

Con, a szöveg áthúzás a fórumon működik? Az előkészített varázslataim közül próbáltam az elvarázsoltat "kihúzni", de nem sikerült. Nem [ s ] [ /s ] az áthúzás?
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2015.08.09. 9:09

Rendben van Quator, ettől kezdve a roll20-ban egyáltalán nem kommunikálok -a játékosoknak sem kell- minden információt a mese topicban fogok közzétenni; illetve kérem hogy a többiek, ti is csak itt tegyétek.
Ez így már megfelelő a számodra?
Én, a saját magam számára a mesélés megkönnyítésére fogom használni, hogy nekem segítse levezetni a harcot, de itt külön a fórumban nem fogok terepasztalt rajzolgatni és frissíteni, kénytelen leszel megelégedni akkor egy szöveges leírással, ha ez neked megfelel.

De azt azért remélem azt nem bánod, ha megengedjük azon játékosok számára akiknek viszont igénye van rá, vagy őket nem zavarja ennyire a figyelem megosztása a két felület között,hogy ha szeretnék vizuálisan is nyomon követni (illetve ott dobálni kockával) az eseményeket, azért ők hadd nézzék a roll20-at is.

Kommunikálni (dobások kivételével aki ott akarja) senki nem fog ezentúl ott a chat ablakban, de az gondolom nem zavar, ha viszont aki szeretné, az ott is nézze, vagy ott dobáljon, ha az jobb neki.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Con Larrodan » 2015.08.09. 9:39

Quator: Eddig nem volt, most már van. :)
Eiresin Wyntumal - Pathfinder
Avatar
Con Larrodan
Admin
Admin
 
Hozzászólás: 3216
Csatlakozott: 2005.08.24. 15:19
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2015.08.09. 9:50

Castor

Köszönöm a megértést!

Teljesen megfelelő, amit írtál. Természetesen nem zavar és nincs is gondom a D20 terepasztal és kockadobó jellegű használatával. (Én is jobban átláthatónak tartom a figurás, négyzetes megjelenítést és könnyebb számomra is a vizualizáció az elhelyezkedésben.) Számomra elegendő a szöveges leírás és a fórum nyújtotta lehetőségek. Ettől függetlenül, mindenki nyugodtan használja azt, amelyik számára kényelmesebb a levezetésben.

Csupán a kommunikáció legyen egy helyen, ami az általad írtakkal a fórumban megoldódik.


Con

Neked is köszönöm! :)
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.08.09. 14:26

Persze Castor elmenekülhetnek, az ellen nem is tehetek és ellenvetésem sincs. Ezért is írtam úgy, hogy a druida "esetleg" le tudja rohamozni... mondjuk fordítva is történhetett volna... hogy a drider rohamozza le a druidát :)

(Bocsi előbb olvastam a roll20-on a kérdést, mint itt azt, hogy már ne írjunk oda kommunikáció gyanánt semmit.)


Edit: Még egy kis megjegyzés az illúziók elleni mentődobáshoz. Előre sohasem tudhatod, hogy egy varázslat valóban illúzió-e vagy sem. Lehet, hogy nem hiszel el valamit, de a tények attól még tények maradnak. Főleg, ha a kételyednek nem jársz utána.
A KM-nek előre nem szabadna tudatnia a sikeres mentő eredményét és ez nem csak az illúziókra vonatkozik, hanem azokra a mentődobásokra és próbákra, amelynek a forrását és kimenetelét a játékos illetve karaktere nem tudhatja előre. Tehát valójában a játékos nem tudja, hogy mire dobja a mentőt. Nyilván az illúzióknál ő maga az, aki dobni akar. Ennek ellenére erre önmagának kell rájönnie. Ezt jelenti a kétely. S majd, ha sikerre vitte a próbát, akkor majd ő és csakis ő megtudja, amit tudnia kell, pl. hogy valóban jól gondolta-e hogy egy illúzióval került szembe. "A tudás hatalom" ugyanis. Nyilvánvalóan könnyebb valaminek a tudatában arra megoldást találni, mintha valamit nem tudunk... hiszen akkor már a megoldáson és a miérteken sem gondolkodunk.

Vagyis a helyzet az, hogy a jelenlegi játékmenet szerint előre minden illúzióról tudják a karakterek, hogy kételkedniük lehet, vagyis eleve tudatában vannak hogy illúzióval találkoztak.

De ennek úgy kellene működnie normális esetben, hogy egy varázslat megtapasztalása után a JK-knak kellene eldönteniük, hogy szerintük az valós-e vagy sem, de előre nem tudják, hogy valóban az-e. Csak ha logikus magyarázattal szolgálnak, hogy már miért nem hisznek benne, hogy valós. Eztán jönne a mentődobás, aminek sikere után vagy beigazolódik a sejtésük vagy nem. És mivel nem tudják, hogy valóban illúzió-e a varázslat vagy sem, a sikertelen mentődobás nem jelenti azt, hogy tudják, hogy illúzió csak nem dobták meg a mentőt.

Egy másik észrevétel ezzel kapcsolatban, hogy a KM a karakterek érzékszerve kellene hogy legyen és elvileg nem irányítja/hatja a játékos karakterek gondolatait és véleményeit, hiszen az a játékos dolga (hacsak nem egy NJK varázslatával erre lehetősége nem adódik). Had döntse el mindenki maga, hogy mi meglepő a számára és mi nem az.

Remélem senki nem ért bele olyan indítékokat az észrevételeimbe, amelyek nem voltak szándékomban. Csupán észleltem a dolgot és véleményeztem.
"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2015.08.09. 15:43

Antrys!

Teljesen igazad van, elnézést a hibámért.

Azonban nem szeretnék játékosokat veszíteni egy hibás KM-i döntés miatt, ugyanis, ez nagyon olyan szituáció. Ha a te javadra döntök Quator igazságérzete fog sértődni, hogy miért söpörtem félre Carturok (a karaktere szempontjából logikus) érveit, ha Quator javára döntök te fogsz kilépni, mert a jelenlegi játékmenet szerint a játékosok minden illúziódról előre tudják hogy az illúzió.
Bárhogy döntök elfogadhatatlan lesz valaki számára, sérteni fogja az igazságérzetét és kilép.

Akkor kérlek vitasd meg Quatorral hogy tudatában lehet-e az illúzió mivoltának, ha sikerült közös konszenzusra jutnotok, természetesen folytatom a mesét.
Quator ar Zaraquer írta:1, Carturok biztos benne, hogy ez csak szemfényvesztés, mert a gnóm biztosan nem képes valódi elementált idézni/irányítani. Hiszen "ő csak egy nyomi gnóm" a "hatalmas minotaurusz mágus"-hoz képest. -> Tehát Carturok számára a Jelleméből fakadóan racionális, hogy "ez csak illúzió, nem hiszem el".
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.08.09. 16:46

Na miután ellszállt, amit egy fél órája írok, akkor csak röviden. :(

Véleményem szerint:
Ha Carturok nem dob mentőt, akkor számára a hatás valós. Röviden ennyi.

De azért kifejtem egy kicsit bővebben is:
A "Biztosan tudja" erősen túlzó kijelentés a részéről, mert csak akkor tudhatná biztosan, ha megdobja a mentőt a varázslat ellen. Melyet csak akkor tehetne, ha meg is próbálja nem elhinni, amit tapasztal, vagyis ha a kételkedésére szánna egy kis időt.

Tehát maradjunk annyiban, hogy Carturok lehet, hogy azt hiszi, hogy nem lehetne képes egy gnóm ekkora hatalomra... ellenben most szemtanúja, hogy mégis csak lehet. (Egyébként ott egy hibaforrás az érvelésben, hogy ő maga is varázsló és tudnia kéne, hogy a mágia illetve a hatalom: nem az erőtől és a termettől függ, hanem az észtől. Esetleg még a kortól. És mint tudjuk senkinek sincs a homlokára írva, hogy mekkora hatalommal rendelkezik. Noha az életkorát meg lehet becsülni nagyjából, s abból már lehet következtetéseket levonni. Egyébként a kis gnóm olyan száz éves körüli lehet.)

A fentiek ellenére az érvelése most mégis megállná a helyét, de csak azért mert valóban egy illúzióval találkozott... Erről azonban csak a játékos tud és nem a karakter, így feltételeznünk kell, hogy Carturok érvelése szerint teszem azt egy tűzgolyót is illúziónak gondolt volna ugyanezen az alapon, vagy mondjuk egy Meteor Esőt. Persze úgy, hogy tudja a játékos, hogy ezek a varázslatok alapban nem illúziók. Csak sajnos mivel nem törődik a saját elméletének megbizonyosodásával, ezért a karakter nem tudja meg, hogy igaza van-e vagy sem. (Mégha a játékos tudja is az igazságot.)

Következés képpen Carturok számára a hatás valóságos marad. (Megjegyzem akkor is valóságos maradna, ha a mentődobása nem sikerülne. Ne feledjük ez akkor is egy varázslat, méghozzá nem is annyira alacsony szintű. Lehetett volna tényleg egy tűzgolyó is. Vagyis egy kósza gondolat nem törheti meg a hatását.)

Castor: Ha a jövendőben a megfelelő módon kezeled a mentődobásokat, akkor nincs miért távoznom. Szolgáljon ez az eset tanulságként.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Antarys 2015.08.09. 22:30-kor.
"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: kalidar » 2015.08.09. 22:19

Elnézést kérek minden érintett féltől és persze a KM-től is hogy beleszólok az illúzió valósságának eldöntésébe,de a "szerintem így van"-nak nem sok helye van a megítélésnél.

Az alapkönyvnek világos,ideillő leírása van,ami jelen esetben az hogy a gnóm egy varázslat hatását akarja utánozni ami meghaladja azt amit valójában el tudna varázsolni...tehát:
"Azoknak az illúzióknak a hatása amelyek más varázslatokat utánoznak,a mágus szintjétől függ.Ha a varázsló megpróbálja túllépni ezt a küszöböt,az illúzió valami ordító hibát fog tartalmazni,és az áldozatok automatikusan átlátnak rajta"
Alap (nyomtatott-magyar) játékosok könyve,149. oldal.

Jelen esetben nyilván a szörny kategóriás maximum fél-intelligens de jó eséllyel állati intelligenciával rendelkező Drider csak a tüzet fogja érzékelni...azonban vegyük figyelembe hogy a Minotaurusz "ezeket otthon meg szoktuk enni,...kicsi cuki manókat" életfelfogás mellett képzett mágus...simán észleli a dolgot.

Itt megjegyzem az én karakteremre akár hathatna is (ha nem dobom meg a mentőt) de a további viták elkerülése végett néztem utána.Javaslom lépjünk túl rajta és vegyük figyelembe a későbbi hasonló dolgok elkerülése végett a vonatkozó leírásokat.

Ez esetben mondhatjuk hogy az illuzionista bár kicsit eltúlozta a mutatványát,de a célnak megfelelt mert az ellenfél kellően megijedt tőle.
Még egyszer bocsánat a beleszólásért.
Avatar
kalidar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 89
Csatlakozott: 2015.05.31. 16:22
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.08.09. 22:34

A varázsló hatalmát nem haladja meg egy kisebb tűzelementál megidézése. Azt a varázslatot is választhattam volna, ami az eredeti valójában jeleníti meg a tűzelementált, csak ezt az idéző mágiát Rubin nem tanulta meg. Ennek ellenére képes lenne nem illúzióként létrehozni egyet. ;)

A drider egyébként nem fél-inteligens, és nem is állat. Örüljünk hogy kettőtől sikerült megszabadulni, elég gondot fog okozni ez ami ittmaradt.

Edit: Mostmár, hogy látott dridereket is, akár ilyen lényeket is meg tudna jeleníteni. :D Na legközelebb majd be is vetem.
"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: kalidar » 2015.08.09. 23:03

Azért azt fogadjuk el hogy elementál idézése 5. szintű varázslói varázslat.

Ha jól emlékszem varázstrükkök leírásánál van olyan hogy pici elemi lényeket tud idézni,de azok nem képesek támadásra csak kisebb dolgokra.

Mindegy,ezt majd Te tudod meg a Km.
Avatar
kalidar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 89
Csatlakozott: 2015.05.31. 16:22
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: AD&D megbeszélős

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.08.09. 23:16

Nekem nincs meg a magyar szabálykönyv, de van olyan opció is, hogyha a varázsló egy lényt akar megjeleníteni, akkor az maximum annyi HD-s lehet, amekkora ő maga. Tehát jelent esetben egy 6HD-s akármilyen lényt létre tudna hozni.


Egyébként én a Monster Summoning-ra gondoltam, hogy azzal lehetne kisebb elementált idézni, de a fent írt lehetőség az talán jobb is ebben az esetben. (Mivel nemtudom, hogy a Monster Summoning az mekkora lényeked idéz.)
"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
312 hozzászólás • Oldal: 14 / 21 • 1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 21

Vissza: Castor AD&D kalandjai

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség