• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

I. Csapat

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
358 hozzászólás • Oldal: 6 / 24 • 1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24

Re: I. Csapat

HozzászólásSzerző: Navaratna » 2010.10.06. 19:16

Ááá, Quator, ez most ütött :P :lol: Én, a kis naiv... Mellesleg is-is 8)
Blogom: http://ihletkapu.blogspot.com/
Avatar
Navaratna
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 5193
Csatlakozott: 2006.05.05. 8:24
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: I. Csapat

HozzászólásSzerző: Martos col Legium » 2010.10.06. 19:28

Ezek szerint akkor mégis jól értelmeztem magamban 8) Nava kicsit elbizonytalanított, de lám, megint nem tévedtem :lol:

Na, csak hogy ne legyen teljesen off, kérdeznék is valamit.
Castor, a CFRK-nál a karialkotáshoz mondtál néhány változtatást a könyvhöz képest:
Castor de Vinter írta:CFRK

Az Ismeret képzettség használatáról (JK. 69. old.)

Kicsit összevonok benne pár dolgot, mert túl sok al-ismeretre bontják; és csinálok egy új kategóriát.
Csak azt írom le ami változik!

-a történelem, földrajz, helyismeret, nemesség -ismeretek összevonódik egy képzettség alá: Műveltség címszóval.

-a Természetrajz, képzetlenül is tanulható!!!!
(Int. helyett lehet Böl.-t is használni módosítónak.Ugyanis az efféle ismeretekkel, primitív természeti népek és a parasztok is rendelkeznek- hozzáteszem magasabb fokon mint a szobatudós könyvből.)

Új, speciális ismeret:

-természetrajz (szörnyek, bestiák) /Int vagy Böl./
Szörnyek azonosítására, képességeinek megbecslésére vonatkozó ismeret.
Gyűjteményes, leíró tudományos munkákból is fejleszthető, de kalandozással, személyes tapasztalással is fejlődhet.

A kérdés veleje az lenne, hogy a talira használjuk a könyvet, vagy most is ez van érvényben?
Az az egy baj a semmittevéssel, hogy sose tudod, mikor végeztél.
"A hajók kifejezetten úgy lógtak az égen, ahogy például a téglák sohasem."
Avatar
Martos col Legium
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 830
Csatlakozott: 2008.10.02. 16:16
Tartózkodási hely: Valahol Európában... :)
ZK Karakter: Heian Amanodel - Arabel megtisztítása
Vissza a tetejére

Re: I. Csapat

HozzászólásSzerző: Laokoon » 2010.10.06. 20:02

Szerintetek egy kémelhárítónak mennyire szükséges információ gyűjtés szakértelmet tanulnia?
"A nép elvesztette a kormány bizalmát, a népet le kell váltani" Bertold Brecht
"A történelem hazugságok tömege olyan eseményekről, amelyek sohasem történtek meg, olyan emberek elmondásában, akik nem voltak jelen" George Santayana
"A Kalandmester csak a hangjáért dobja el a kockákat" E Gary Gygax
Laokoon
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 396
Csatlakozott: 2009.04.08. 20:47
ZK Karakter: ? - A balszerncse netovabbja
ZK Karakter: Noktorg - Elatkozott part
Vissza a tetejére

Re: I. Csapat

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2010.10.06. 20:19

Martos!
Maradjunk a könyvbeli szabályozásnál, ez csak egy házi szabály volt a fórumjáték idejére, de nem volt tesztelve, hogy kiegyensúlyozott-e.

Laokoon!

A kérdésed ugye csak poén volt?
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: I. Csapat

HozzászólásSzerző: Laokoon » 2010.10.06. 20:23

Inkább reménykedés hogy nem kell szakértelem pontot költeni egy semleges szakételemre amire ráadásul van egy -1es módosítóm :lol:
"A nép elvesztette a kormány bizalmát, a népet le kell váltani" Bertold Brecht
"A történelem hazugságok tömege olyan eseményekről, amelyek sohasem történtek meg, olyan emberek elmondásában, akik nem voltak jelen" George Santayana
"A Kalandmester csak a hangjáért dobja el a kockákat" E Gary Gygax
Laokoon
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 396
Csatlakozott: 2009.04.08. 20:47
ZK Karakter: ? - A balszerncse netovabbja
ZK Karakter: Noktorg - Elatkozott part
Vissza a tetejére

Re: I. Csapat

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2010.10.06. 20:35

Akkor meg ne válassz olyan foglalkozást, hátteret a karakternek amiben sajnálod a pontot rákölteni, egy (a kémelhárító, mint foglalkozás számára) esszenciális fontosságú szakértelemre.
Ha szakértelmekkel nem tudsz funkcionálni a kémelhárító szerepében akkor nem is vagy az.
A karakter olyan hátteret, vagy foglalkozást birtokolhat amire a képzettségei alapján joggal tarthat igényt.
Épp a kémelhárítók azok, akiknek a LEGMAGASABB ez a szakértelmük minden mással szemben. Éppen ők lehetnek a mesterei ennek a szakértelemnek, ami alapvető munkaeszközük.

Akkor ne akarj kémelhárító lenni, találj ki magadnak más szerepkört ami miatt Bajnok lettél.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: I. Csapat

HozzászólásSzerző: Laokoon » 2010.10.06. 21:02

Én szívesen költenék rá szakértelem pontokat csak az a baj ha el is költök rá 14-et ami itt a maximum (illetve az 15 de most mindegy) akkor is van egy 7 szakértelmem ami a -1es módosítóval már csak hatos :( Kivéve ha km-i jogkörödben megváltoztatod a követelményét mondjuk bölcsességre mert akkor 10-es lenne de mivel már kinyilvánítottad a ragaszkodásod az oridzsinál szabályokhoz (plusz oka sem nagyon lenne) ezért erre sincs sansz minek következtében tényleg mehet a kukába a koncepció :bruhuhu:
"A nép elvesztette a kormány bizalmát, a népet le kell váltani" Bertold Brecht
"A történelem hazugságok tömege olyan eseményekről, amelyek sohasem történtek meg, olyan emberek elmondásában, akik nem voltak jelen" George Santayana
"A Kalandmester csak a hangjáért dobja el a kockákat" E Gary Gygax
Laokoon
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 396
Csatlakozott: 2009.04.08. 20:47
ZK Karakter: ? - A balszerncse netovabbja
ZK Karakter: Noktorg - Elatkozott part
Vissza a tetejére

Re: I. Csapat

HozzászólásSzerző: Martos col Legium » 2010.10.06. 22:12

Tudom, hogy egyszer már átrágtuk ezt a kérdést, de azért megkérdezem, mert nem emlékszem rá.

Ha jól értelmezem, három lehetőségem van:
1) a karihoz a kasztjának megfelelő származási területet választok (ami most értelem szerűen Cormyr), akkor ugye választhatok a területi képességek illetve a bónusz felszerelések listájáról indulónak.
2) a kasztnak nem, csak a karakter fajának megfelelő származási területet választok, akkor csak a bónusz felszerelés jár, a területi képesség nem.
3) sem a kari kasztjának, sem a fajának nem megfelelő a származási terület, ez esetben sem területi képességet nem vehetek fel, sem bónusz felszerelést nem kapok.
Na már most a kérdésem lényege, hogy az implikáció kezdeti feltétele igaz-e, azaz jól értelmezem-e amit a FR világleírásában olvastam? Leginkább a 2) pont igazságtartalma érdekelne, mert ugye egy cormyri ember vándorra ez áll.
Az az egy baj a semmittevéssel, hogy sose tudod, mikor végeztél.
"A hajók kifejezetten úgy lógtak az égen, ahogy például a téglák sohasem."
Avatar
Martos col Legium
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 830
Csatlakozott: 2008.10.02. 16:16
Tartózkodási hely: Valahol Európában... :)
ZK Karakter: Heian Amanodel - Arabel megtisztítása
Vissza a tetejére

Re: I. Csapat

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2010.10.07. 5:35

Martos!

1. Igen
2. Ezt nem szabályozták, de szerintem igen.
/Szeretnék eloszlatni egy tévhitet: a területi képesség NEM jár. Csak választható, ha onnan származol./
3. Igen.

Laookon!

Az nem koncepció, amiben a "kémelhárítót" úgy képzeled el, hogy nincs információ gyűjtés szakértelme.
Mi alapján lett elhárító? :roll:
Gyorsan öl? És? Attól még nem lesz információja a városba szivárgott kémekről ha egy tizedmásodperc alatt csinál egy gégeütést.

Azt nem tudom honnét veszed hogy ki kell maxoljad az Információgyűjtést, általában a kémelhárítóról beszéltem, mint foglalatosságról, hogy nekik ez bizony alapvető.

De ettől neked még nem kell maxra nyomnod, +8 Információ gyűjtésnél már elláthatsz ilyen feladatot.
Nem változtatom a képzettségekhez tartozó tulajdonságbónuszokat.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: I. Csapat

HozzászólásSzerző: Martos col Legium » 2010.10.07. 5:58

Castor de Vinter írta:/Szeretnék eloszlatni egy tévhitet: a területi képesség NEM jár. Csak választható, ha onnan származol./
Igazad van, rosszul fogalmaztam, megkövetlek téged, és mindenkit, akit esetlegesen félrevezettem.
Az az egy baj a semmittevéssel, hogy sose tudod, mikor végeztél.
"A hajók kifejezetten úgy lógtak az égen, ahogy például a téglák sohasem."
Avatar
Martos col Legium
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 830
Csatlakozott: 2008.10.02. 16:16
Tartózkodási hely: Valahol Európában... :)
ZK Karakter: Heian Amanodel - Arabel megtisztítása
Vissza a tetejére

Re: I. Csapat

HozzászólásSzerző: Laokoon » 2010.10.07. 6:32

Castor de Vinter írta:De ettől neked még nem kell maxra nyomnod, +8 Információ gyűjtésnél már elláthatsz ilyen feladatot.

Az jó!!! :D csak azt nem tudom milyen cuccnak lenne stílusos +3 karizmát adnia? Egy lovagi sisaknak talán... :lol:
"A nép elvesztette a kormány bizalmát, a népet le kell váltani" Bertold Brecht
"A történelem hazugságok tömege olyan eseményekről, amelyek sohasem történtek meg, olyan emberek elmondásában, akik nem voltak jelen" George Santayana
"A Kalandmester csak a hangjáért dobja el a kockákat" E Gary Gygax
Laokoon
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 396
Csatlakozott: 2009.04.08. 20:47
ZK Karakter: ? - A balszerncse netovabbja
ZK Karakter: Noktorg - Elatkozott part
Vissza a tetejére

Re: I. Csapat

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2010.10.07. 7:17

Laokoon

Csupán az nem világos számomra, hogy Te miért is akarsz kémelhárító szerzetes lenni? Ha a sötétben odamenős gyilkos-ninja akarsz lenni, akkor miért nem például testőrként/házi tanítóként szolgálod a főgyereket? Oda csak az észlelés/hallgatózás meg ilyenek kellenek és lehetsz rosszarcú, fapofájú idegen.
(Ez természetesen csupán egy felvetés és nem akarom megsérteni a kigondolt koncepciódat.)

Az viszont már érdekes, hogy a szaharáj -2 karizmával indul fajból és így is min 10-esre kijön neki a vége. 8)
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: I. Csapat

HozzászólásSzerző: Laokoon » 2010.10.07. 10:30

A kémelhárítás menőbb 8) . De még majd megnézem hogy jövök ki szp-bol és utána döntök véglegesen
"A nép elvesztette a kormány bizalmát, a népet le kell váltani" Bertold Brecht
"A történelem hazugságok tömege olyan eseményekről, amelyek sohasem történtek meg, olyan emberek elmondásában, akik nem voltak jelen" George Santayana
"A Kalandmester csak a hangjáért dobja el a kockákat" E Gary Gygax
Laokoon
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 396
Csatlakozott: 2009.04.08. 20:47
ZK Karakter: ? - A balszerncse netovabbja
ZK Karakter: Noktorg - Elatkozott part
Vissza a tetejére

Re: I. Csapat

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2010.10.07. 11:32

Laokoon!

Laokoon írta:
Castor de Vinter írta:De ettől neked még nem kell maxra nyomnod, +8 Információ gyűjtésnél már elláthatsz ilyen feladatot.

Az jó!!! :D csak azt nem tudom milyen cuccnak lenne stílusos +3 karizmát adnia? Egy lovagi sisaknak talán... :lol:


:roll:(sóhaj) :roll:
A +8-at úgy értettem hogy ennyinek kell lenni a módosítók nélküli szakértelemszintnek... 8)
Az, hogy hányas egy szakértelem szintje és van-e rá tulajdonságmódosítód az két különböző dolog.

Úgy okoskodtam hogy, zhentarim-i kémeket és ügynököket lelpelezni nehéz dolog.
Minimum 20-as célszámra kellene ezekben a próbákban dobni.
Egy menő kémelhárítónak, olyan színvonalúnak, akit már bajnokká avatnak az elhárító tevékenysége okán minimum olyan színvonalon kell űzze ezt a szakértelmet hogy a próba során egy húszoldalúval történő átlagos dobásérték (10-12) is eredményre vezessen.
Egy 10-12-es dobott kockával nagyjából csak úgy lehet sikert elérni ha a szakértelem szintje +8, vagy több. Ezért húztam ezt a határt, de önmagában kell lennie a szakértelemnek ennyinek, nem a sisakkal vagy egyéb varázstárggyal.

Sokat ér az a kémelhárító, amelyik a mágikus sisakja nélkül fabatkát se tud...

Megfontolandóak Quator javaslatai, csak azért beválasztani a karakternek egy ilyen szakértelem hátteret mert "jól néz ki",...:roll:
A szerzetes szerintem is sokkal inkább tanító, lelki vezető, korlátozott képességű gyógyító, testőr, védelmező, ritkábban, esetleg "striker" feladatot is elláthat ha nincs más aki csinálja, azaz olyan elit egység amit az ellenség területén vetnek be egy konkrét cél csapás mérésére. (Ellenséges varázsló, ügynök, gonosz pap, hadvezér, stb. eliminálására; 1:1 küzdelembe.)
Sikeres kémelhárítók sokkal inkább kalandorokból vagy méginkább bárdokból lehetnek szerintem, esetleg papokból. (Magas "Indíték megérzése" képzettség miatt, bár szerintem ez sem főfoglakozásként.)
Ez persze nem zárja ki amit akarsz, de hogyha ennyire az "Assassin's creed" nevű PC-s játék látványvilága meg koncepciója forog az agyadban, akkor miért nem játszol inkább kalandort? Értem én hogy az viszont nem tudja a "misztikus karatét" de sokkal közelebb áll ahhoz a koncepcióhoz amit itt feszegetsz.
Osztott kasztban nem jöhet szóba esetleg?

Nekem mindegy mivel játszol csak nagyon olyan inget akarsz erőltetni a szerzetesi kasztra ami nem igazán a sajátja, akkor természetesen más lenne a "leányzó fekvése" ha osztott kasztban kalandor lennél.., de neked kell szeretni a karaktered.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Castor de Vinter 2010.10.07. 11:42-kor.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: I. Csapat

HozzászólásSzerző: Navaratna » 2010.10.07. 11:39

Ne sóhajtozz, amíg majd az én statomat meg nem látod és ellentmondásba nem bonyolódom :)
Blogom: http://ihletkapu.blogspot.com/
Avatar
Navaratna
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 5193
Csatlakozott: 2006.05.05. 8:24
  • Honlap
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
358 hozzászólás • Oldal: 6 / 24 • 1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 24

Vissza: Csapatok

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség