Nagyon nem mindegy hogy hol van az a 2 vagy 3 karakter.
Ha egy "jó" mesélőnél vannak, akkor valóban elég lehet. Ha egy állandó abbamaradó, újrakezdődő, új kalandban elindítós bedöglős játék megy akkor a 6 is kevés.
Nálam láttok 6-ot az aláírásban és még van 2 ahol vagy nem magus vagy nincs karlap a meséhez még. Mégis hetente jó ha 2 alkalommal elmerülhetek/beleélhetek egy szerepbe. (mondjuk 3 karakter mostanában kezd végre indulni valahol)
Az sem egy jó dolog hogy akinek nem elég az mesélhet, mert nem ugyanaz a kettő. Mintahogy a ZK és helyszín között is van különbség (világ vagy kaland mese ami nem ugyanaz).
Igazából nem tudom hol húznám meg a határokat, ami fontos hogy nem engedném hogy valaki egyszerre 3-4-5 mesélői helyet felvegyen, előbb vigye jól az elsőt meg másodikat.
Játékosoknál a korlátozásnak amíg nincs elég mesélő nem sok értelme van, inkább egy rangsorolási szabályt vezetnék be hogy egy indított kalandra minimum 5 nap jelentkezési időt kell hagyni és a beérkezett jelentkezések az eddig vitt karakterek számával kell sorba rakni az embereket. Ez egy önszabályozás lenne, mert a nem haladó karakterekkel automatikusan állnának le az emberek egy akadozó mesében, vagy utálnák ki nagyon gyorsan a feltartó játékost.
A 3 nyílt helyszíni helyet sem nagyon sikerült eddig senkinek sem túllépni, de ZK-val együtt nagyon sokunknak kevés lenne.
Én speciel tiltakozom az ilyen korlát ellen, mert van a 6-ból minimum 4 olyan koncepcióm amivel szeretnék végre játszani... Ráadásul zárt kalandból sokkal több van mint helyszínből, s kicsit más is néha a minősége egy "kalandjátéknak" mint egy "életútnak".
Egy zárt kaland bőven elég szerintem egy mesélőnek, lehet a profi mesélők és aki már évekig játszót magust 2-ét kalandot is képes elmesélni 7 JK-nak, de aki nem éri el a szintet és nincs ideje ennyi játékosnak mesélni az fölösleges két kalandot indítania, én is egy kalandot indítok és többet nem indítok mert egy zárt kaland mindenre elég én szerintem, mivel bemesélő alapján van zárt a kalandom, így belemesélek néhány vidéket mire eljutnak JK a szigetre.
3-rom vagy 2 karakter az egyre megy szerintem, ugyan is 3 karakterének mesélnie JK-nak az könnyű, attól függ menyi van a zárt kalandban. Mint 2-ét mesélés elindítani összesen 7-8 JK-nak.
Arnoil már elment egy másik irányba, tény, hogy vannak jó mesélők és kissé rosszabbak, de ugyanez a jk-kra is igaz, ugyanis hiába írok én egy fél oldalt km-kéntha a jk elintézi a választ három sorban. De ez szerintem nem ide tartozik, mert a jk bármikor nyugodtan kiléphet a kalandból ha nem tetszik neki és mehet máshova, nem bennhagyja a karit a modulban és jelentkezik egy újabb kalandba. Szerintem ezért kell maximálni a karikat, mert jelenleg vannak mesélők csak azért tűnik kevésnek, mert sok ember 3-4 zárt kalandban játszik.
Tény hogy a kalandok is lassabbak ezt a sajátomon látom, de most kimeséltem az egyik jk-t és kész innentől nem várok aki 3 napon belül nem ír az hulla lesz ennyi. Az önszabályozás nem működik sajnos ezt már próbálták de nem megy kell egy hivatalos álláspont és kész, ekkor a JK átgondolja hová jelentkezik és milyen karival. És ha nem tetszik a modul vagy lassúnak találja ki is lép belőle. Az más kérdés hogy a km-nek is kellene figyelni és kirakni azt aki nem tartja a reaggyakoriságot, én most már figyelek rá és akit kirakok a modulomból annak az életben többet nem mesélek, sem nyílt helyszínen sem zárt kalandban.
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap
Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...
Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Egyetértek Togarral. 6 kari már nagyon sok, azzal csak azt érjük el, hogy minden Zk-ban és nyílt helyszínen ugyan azok játszanak (vagy nem játszanak, csak vannak). A többiek meg legfeljebb ácsingóznak a játékra, mert nem férnek be sehova. Úgyhogy szerintem központilag korlátozzuk le az egyes felhasználók által játszható karakterek számát. Zk és Nyílt helyszínen összevonva. Szerintem a 3 elfogadhatónak látszik. (esetleg 4). Ha valaki másik karit szeretne játszani, mert a régit megunta, vagy nem halad a kaland, akkor temetőzze az egyiket, és csinálhat máris másikat...
S.
"Bocsáss meg! Eszemet az idő meg nem óvta, Most fekete,fakó, mint könyv, múlt mélyiből."
Mondhatni voksolok a Quator/Togar/Sess által képviselt össz. kari limit mellett. Az hogy most 3, 4 vagy 5 kari lesz úgyis az adminokon múlik...
Lehetőséget kell biztosítani az új tagok számára is...
Arra azért kíváncsi lennék, hogy mi a francért nem elég valakinek 3 kari? Mindenki ki tud találni +1 koncepciót amit szívesen játszana... Ezt most nem személyeskedésnek szánom csak példa: itt hangzott el... van 6 karid... 3 kezd beindulni... 4 ötleted szeretnéd végre megvalósítani... ezek szerint a legjobb esetben is legalább 2 jk előtt foglalod a helyet. Ez nagyon is jellemző az egész társaságra... Erről nem hajlandó leszokni senki...
Kérlek, ne vedd személyeskedésnek, de mégis, mire szeretnéd használni? Ezen az oldalon főképp szerepjáték zajlik, esetleg ritkán olvasható egy-egy könyvajánló, de annak megvan a maga külön topicja, így legfeljebb aki nem kíváncsi rájuk, nem olvassa el. Szóval alapvetően nem véletlen, hogy nincs még ilyen funkció, hiszen eddig igény sem volt rá...
Apró betűs rész: Sietve hozzátenném, hogy alapvetően az én véleményem teljességgel figyelmen kívül hagyható e témában, lévén ez az adminok hatáskörébe tartozik. Vagy még inkább az oldal supportosára. Nekem viszont egyik cím sincs birtokomban, soha nem is volt, és elhanyagolható az esélye, hogy bármikor is legyen.
Az az egy baj a semmittevéssel, hogy sose tudod, mikor végeztél. "A hajók kifejezetten úgy lógtak az égen, ahogy például a téglák sohasem."