• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

A fórum regisztrált tagjai cseveghetnek itt egymással.

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 139 / 153 • 1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 153

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.09.15. 5:54

Ha egy kissé tovább olvasnátok a könyvet a húst ami halott állátból származok nem védi többé a személyes aura ez tény de élet principiuma továbbra is megtalálható benne nyomokban, lévén a természet alkotta. Ergo nem teremthető, mivel a természet alkotta előlény része. Ha a varázsló szerez egy zsák búzát gond nélkül áttranszmutálhatja liszté, de lisztet nem teremthet, a semmiből. Ráadásul a mérgekkel is ugyanez a gond van mert növényi alapút ott sem teremthetsz még méregkeverés képzivel sem, csupán szervetlen anyagokból álló mérget. De ez részletkérdés, mert most is csak a személyes aurát láttátok meg de nem olvastátok el mi van leírva hozzá, innentől nem vitázom mondatonként a könyvből :D
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2009.09.15. 8:09

Quator

Pár hsz-el ezelőtt írtam már idézetet a teremtés mozaikból és ott egyértelműen le van írva. A teremtett anyag rög vagy tócsa formában jön létre. A por amit említettél se nem rög se nem tócsa. Quator ott írja, hogy alkímia 4. fokkal lehet a második anyagcsoportba tartozó anyagokat teremteni. Nincs kikötés nincs korlátozás. ÚTK 157. oldal. Márpedig az edzett acél a második anyagcsoportba tartozik.
Nem utolsó sorban miért pont por formában jelenne meg a vas amikor a vasnak az nem természetes formája?
Quator mondtál egy hibás elképzelést a teremtésre vonatkozóan amiről egyértelműen rendelkezik a szabálykönyv (rög, tócsa vs alabárd teremtés). Ezért a formázást muszály volt behozni. Nyilván a kettő külön dolog, de amíg nem különíted el a kettőt addig nem tudunk egyről a kettőre lépni.

Togar

ÚTK 364. oldal. "A halál pillanatában a testből távozik az Élet princípiuma..."
Szerintem a mondat elég egyértelmű. A növénytől elszakított búzaszem, a megölt csirke combja már halott ergo nincs meg benne az élet princípiuma. Azaz tárgya lehet a TAM-nak. Togar akkor nem kell mondatonként vitázni a könyvről ha figyelmesen elolvasod az oda vonatkozó részt. Ha figyelmetlenül olvasol és a hiányt a saját elképzeléseiddel egészíted ki akkor szükséges.

Ami meg a vita szükségességét illeti a témában. Nyilván egy kényes és összetett probléma. Viszont nyílt helyszíneken szükséges az egységes szabályozás mivel elvileg átjárhatóak és az mindenképpen szerencsétlen helyzetet szül ha az egyik helyen enged valamit a HM a másikon meg nem.
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2009.09.15. 9:55

Garmacor

Tudtommal a vitához hozzászóló HM-ek mindegyike egységes álláspontot foglal el a kérdésben egymástól függetlenül is.
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.09.15. 11:52

Akkor maradjunk abban, hogy a mi helyszínünkön a varázsló nem fog TAM-mal kenyeret teremteni sem más élelmet és kész, akinek nem tetszik mehet máshová játszani, nem kötelező nálunk, részemről a vita lezárva.

A tiltás érve: Mert csak. Ti mondjátok a ti elképzeléseiteket mi pedig a mienket, de közös nevezőre nem fogunk soha jutni, így nem használható és nincs vele gond, aki élelmet akar teremtgetni indítson papot.

Részemről ennyi, aki tud ezen dolog nélkül élni és varázslót játszani az természetesen jöhet.
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Arnoil » 2009.09.15. 13:22

Quator ar Zaraquer írta:


Arnoil

A varázsló játékosa csinálhat akár 300-as listát is az általa teremteni szeretett anyagokról. Aztán a KM max 300 tételt fog kihúzni a listáról, aztán mehet a játék.
Mivel te nagyon szereted ezt a listás kérdést, akkor fordítsuk meg. Kérlek írj egy 50-es listát, hogy a varázslód miket teremtene szerinted. Én kihúzom, ami szerintem hülyeség és a maradékot fogja tudni teremteni. (Későbbi listakiegészítés nem lesz.)


Miért érzem azt hogy a JK vagy kussol és a Km szava szent akkor is ha nem logikus, vagy bünti lesz?

Igazából én kérdezném azt hogy a te Yneveden mit tudhat egy varázsló TAM ügyben?
Mert ugye abban nincs vita hogy 300 vagy 50 anyagfélét kellene ismernie.

Végülis egyébként karakter szinten nem ragaszkodom a kenyérhez, végülis ha a búzát megtudja teremteni akkor más természetben létrejövő növény learatott része is lehet a kaja.

Az elv miatt vitázom csak.

----------------------------------------------------------------------------------------------

Rögtön mutatná a KM krém gondolatmenetének hibáját ha csak pár10 anyagot felsorolnának amit teremthet a varázsló, mert ugyanazon elvek mentén amit a kenyérrel szemben előadtok megindokolom én is hogy milyen szakmát írnék hozzá elő...

Persze nem véletlen hogy eszetekbe sem jut ezt megtenni.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Egyébként csupán az élethez kötelező képzettségek listája (kocka/könyv fejű módra):

Fegyverismeret (harcos jellegű kariknak):
Ismeri saját kultúrkörének legelterjedtebb fegyvertípusait és elkészítésükhöz használt leggyakoribb anyagokat.
Pár perces vizsgálódással képes megítélni azok minőségét.

Állatismeret:
Messziről felismeri a hímeket és nőstényeket, fokozatosan ismerkedik életmódjukkal szokásaikkal.
1., Tyúk-kakas Asszem ezt mindenki alapból tudja.
2., Marha-tehén Ez is sanszos...
3., Ló (lehet kedvezmény hogy nem ismeri fel a nemét ezért megússza)
4., Szarvas, őz (bazi bonyolult)
5., Kutya (ez is)
6., Macska (ez meg pláne)
Én ennyit tudtam, szar nekem. Ezek alapján egy falusi karakter 6kap-ot kötelezően költhet ezekre.

Értékbecslés:
Minden átlagember sajátja...
Ezek alapján ez is kötelező lenne :D

Szex kultúra:
A karakter gyakorlatilag elvesztette szüzességét.

De még a 2.fok is előírás lehetne mondjuk átlag feletti intelligenciánál (mondjuk 11 felett, az átlag 10,5).

Vallásismeret a saját vallására szintén, nem idézgetem


Ez úgy durván 5-10 KAP kezdésből...

A szakma 1.fokát is olvassa már el aki azt írná elő bármire. Mert kb nulla az is. Jobban jár ha figyel.
Nekem ezek szerint van:
Agysebészet szakma 1.fokom (egyébként orvos feleségem van, szal már úton lehetek a 2.fok felé)
Ügyvéd szakma 1.fokom (láttam már 3 adásvételt és voltam egy tárgyaláson a bíróságon is)
Nyomozó szakma 1.fok (vagy több, sok colombo nézés önmagában fejleszti)

Ezekből is kioszthatunk egy életképes kalandozónak párat alapból előtörténet alapján.

Csendes Matt - karakterlap - Holtak Pálcája ZK - ÚTK

Vrei Dra'yven - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Erresyr en Ayres - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Franco con Zagarrio - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Gorgio - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK - Damakban pihen
Mirco - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK - Gro-Ugonban pihen
Avatar
Arnoil
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 496
Csatlakozott: 2008.07.05. 17:43
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker
ZK Karakter: Csendes Matt - Holtak pálcája - 2tsz
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2009.09.15. 13:31

Arnoil

Visszakérdezek: Miért érzem úgy, hogy a JK folyamatosan hülyének nézi a KM-et és vagy az van, amit ki akart sírni vagy továbbra is szajkózza a magáét?
Mint fentebb több oldalon keresztül olvashattad pontosan a te álláspontod a nem logikus. Az, hogy ezt te nem így látod szíved joga és nyugodtan játszhatsz másnál, aki hozzád hasonlóan szeretné látni. (Pl.: Nyugodtan játszhattok Kenyérföldén, egymásnak felváltva mesélve Garmával.)

Az 50-es listát pedig komolyan mondtam. Ha nem volt jó a "józan belátás", akkor meglesz az áhított lista, amihez tarthatod magadat teremthető dolgok terén. Mindez csak a te kedvedért van, hogy ne érezd úgy, hogy befognám a szemedet.

EDIT: Az elv egyébként roppant egyszerű: Amíg a JK normálisan áll hozzá a dolgokhoz, addig a KM is kedves és segítőkész. Amikortól a JK folyamatosan hülyének nézi és mindent ki akar sírni hiába mond bármit a KM, onnantól nulla tolerancia.
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2009.09.15. 14:31

Mielőtt megfojtanátok egymást egy kanál vízben: szerintem mindenkinek igaza van, pusztán arról van szó hogy a játékrendszer hiányosságaira mindenki más választ tart elfogadhatónak a saját logikája mentén.
Én a magam részéről az egész mozaikmágiát egy ötletes, de elbaltázott elképzelésnek gondolom. Mivel felexibilisre , formálhatóra és egyéni íz szerint szabhatónak akarták, így ne csodálkozzunk, ha a mozaikmágia olyan mint a Superman spandex-ruhája, csak fügefalevél kivitelben: keveset takar, de azt nagyon lehet ide-oda cibálni. Ha akarom a mellbimbóm fedi, ha akarom a nemesebb szerveim...és ezt nevezik forradalmi újításnak...szerintem inkább egy befejezetlen torzó az egész mozaikmágia.
Én a magam részéről szerencsésebbnek tartottam volna ha a tapasztalati mágia varázslataihoz hasonlóan, a magasmágia effektjeit is egy "listás-leírásos" kivitelben prezentálják, ahol jól körülhatárolják hogy melyik varázslat mire jó. Pont úgy ahogy azt a dnd-ből megszokhattuk.

Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Sessaryen » 2009.09.15. 22:06

Castor!

Szerintem Te látod a legélesebben, hogy a beszélgetés, vita (némelyeknél: harc), már messze nem a mozaikmágiáról szól. Legalábbis pár embernél.
Szerintem véleményed is van erről, csak valamilyen általam nem ismert okból kifolyólag nem teszed azt úgy vélem, Te csinálod a legokosabban, és nem állsz ki a pástra, mikor nincs értelme...
Hmm, azt hiszem követem a példád. :D

Persze lehet, hogy kapitális tévedésben vagyok, de sebaj, azzal is megbirkózom... :D

Üdv:
S.
"Bocsáss meg! Eszemet az idő meg nem óvta,
Most fekete,fakó, mint könyv, múlt mélyiből."


Dale Avery: A Renegát
Avatar
Sessaryen
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 984
Csatlakozott: 2007.10.08. 23:54
Tartózkodási hely: Debrecen
ZK Karakter: Torum - Belső ellenség /Warhammer/
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2009.09.16. 9:12

Sziasztok!

Nos még egy hozzászólás a kenyér témához. A hozzászólást a Tuan fórumán kaptam hivatalos válaszként a kenyérteremtés kérdésre. A stílus nem az enyém (hagy némi kívánnivalót maga után) vágatlanul másolom.

Üdv

Garma

"Persze, watis!

Hiszen elso anyagcsoport.

ha kötekszős a KMed, akkor rugd fel.

(Amin fRAIEN elkezdett keresztethányni az az volt, hogy az en varazslom ezt varazsjelbol is tudta nyomni, körönként egy kiló kenyérrelSmiley (mert én buta kontár jk vagyok, akinek lovese sincs a varazslorol) )

Ja, emlékezz meg a kifogyhatatlan korso varazstargyrol, amit kb 4. szintu anyagmagussal csuklobol megcsinalsz. (etk-ba' vót). Az ucce Sör teremtés, körönként ujratermelődő jel, 1 liter per kör, kijon kurvakevés manából. Főleg ha varázs-szóra aktiválod. "IGYNK!"Cheesy

Pedig ngyon szőrszálhasogatva elkezdhetnénk, hogy az "nem-e méreg-e már-e, az alkoholteremtééés???", de aki ilyenbe kezd játék közben, azt irl ugyis pofánvágjuk, hogy "játszunkmán""
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.09.17. 16:58

Gondolom akkor ez csont nélkül belefér, anyagköltség 2 ezüst :lol:

Sess terülj-terülj asztalkája:
Egy hímzett asztalkendő/terítő
Mágikus aura varázsjel: 13 MP
Anyagteremtés (kenyér) 3 kg: 15 MP
Anyagteremtés (Sült hús) 3 kg: 15 MP
Anyagteremtés (porcelán) 1 kg: 5 MP
Átformázás (tányérrá a sült hús alá) 1 kg: 1 MP
Töltődés (óránként): 24 MP
Aktiválás (varázsszó): 0 MP

Össz: 73 MP
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2009.09.17. 17:40

Üdv!

Még nem raktam ki, hogy pontosan milyen rúnákból fog állni, de ezek alapján akkor lehet az anyagmágus-nekromantával csinálni Zombitrükkök Zsákját igaz?! 8)
Az alapja a "Teremtés (döglött pocok és barátai)" mozaik lenne, aztán a pocoktócsából vagy pocokrögből egy átformálással pocokalakú döglött pocok lesz, amire rámegy az élőholt teremtés (valszeg 1 Ép-nél többje életében sem volt egy pocoknak) és egy "Parancs (vérengzj!)" után jön a VÉRPOCOK alá Gyalog Galopp. :lol: :fejveros: :taps:

Köszi srácok. Igazatok volt, ezzel a TAM egészen széles tárházához lesz hozzáférésünk. :wink:
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.09.17. 18:05

Quator

Javaslom nézz be a csapatunkhoz, jelenleg úgy állunk nem kell venni sem kaját sem inni valót, hamarosan elkészül a zabteremtő zsák a lovaknak és a sátorrúnánk is. Innetől milyen felszerelést vegyek?

Amúgy ha már a kenyérteremtést megengedtük alkímiával, akkor logikus, hogy elmegyek veszek tíz fajta mérget toroni pokoltól kezdve szikrafűig, jól vegyelemzem és teremtgetem ész nélkül. Egy kétdecis ujratöltödő kulacs negyven mana körül van. Veszek 10 kulacsot és teremtgetem bele a mérget, ha nem engedi a km ott a központi javaslat felrugjuk, és különben is ne tegyük használhatatlanná a TAMot, ha a kenyérteremtéshez nem kell szakma akkor a méregteremtéshez sem kell mert nem keverem hanem teremtem.

Amúgy kidolgoztuk a mágikus tűzhelyet ami ennek az abrosznak egy formája csak különféle ételeket teremt folyamatosan. :lol:

Ja és a fentebb lévő varázstárgynál a tányér megmarad így két város között kigyűjtünk pár étkészletet és eladjuk a piacon egyedi porcelánként :taps:
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2009.09.17. 18:27

Togar

Olvasgatom őket. :) Nagyon kreatívak vagytok. A kaland elején a hajótok sztem el fog sülyedni a töménytelen mennyiségű porcelántányér súlya alatt, de legalább lesz antik étkészlet, amit ki lehet búvárkodni majd. :D

Az esetleg még jól jövő felszerelés: Karperec, ami enyves selyemkötelet lő ki... mászás +50%. :lol:
Vagy egy zsák, amiből 20kg/kör mennyiségben ömlik a niarei puskapor. :P
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.09.17. 19:24

A zsák se rossz, mondjuk ehhez jön a szütyő amibe ólomgolyók teremnek és már csak egy puska kell hozzá, az meg nem tul drága, ahhoz képest. :D
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Arnoil » 2009.09.17. 20:50

Asszem én valahol az általános iskola alsó tagozatánál hagytam el ezt a fajta gúnyolódjunk a másikon viselkedésformát.

Igazán büszkék lehettek magatokra.

Csendes Matt - karakterlap - Holtak Pálcája ZK - ÚTK

Vrei Dra'yven - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Erresyr en Ayres - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Franco con Zagarrio - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Gorgio - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK - Damakban pihen
Mirco - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK - Gro-Ugonban pihen
Avatar
Arnoil
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 496
Csatlakozott: 2008.07.05. 17:43
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker
ZK Karakter: Csendes Matt - Holtak pálcája - 2tsz
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 139 / 153 • 1 ... 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 ... 153

Vissza: Csevegõ

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség