• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

A fórum regisztrált tagjai cseveghetnek itt egymással.

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 132 / 153 • 1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 153

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.09.01. 7:36

Sziasztok!

Még áll az az állítás (korábban valahol olvastam) hogy ajánlásként 2-3 év egy tapasztalati szint. Persze a KM dönthet másképp is.... Ez az ÚTK-ban is megjelenik ajánlásként?

Jól értettem-e a képzettség fejezetben, hogy max 5 képzettséget tanulhat a karakter párhuzamosan, és hogy nem függ attól, hányadik fokú képzettséget tanul, fejleszt? Persze, a KM-el egyeztetve...

Hogyan szoktátok Ti ezt használni, vagy ép nem használni?

A dorani botnál szerintem az van leírva, hogy gyakorlatilag a varázsló "lelkének egy darabja", és még némi írás amit már leírtak elöttem, így nem ismétlem. Martos álláspontja, és okfejtése jónak tűnik.
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Laokoon » 2009.09.01. 15:27

Ezt általában nem igazán szokás használni illetve csak úgy hogy ha teszem azt 10-es szintű vagy akkor maximum x 5-öd szintű képzettséged lehet vagy ha tízes szintű vagy akkor minimum y évesnek kell lenni de nem komolyan számolnak általában utána
"A nép elvesztette a kormány bizalmát, a népet le kell váltani" Bertold Brecht
"A történelem hazugságok tömege olyan eseményekről, amelyek sohasem történtek meg, olyan emberek elmondásában, akik nem voltak jelen" George Santayana
"A Kalandmester csak a hangjáért dobja el a kockákat" E Gary Gygax
Laokoon
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 396
Csatlakozott: 2009.04.08. 20:47
ZK Karakter: ? - A balszerncse netovabbja
ZK Karakter: Noktorg - Elatkozott part
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2009.09.01. 18:15

Üdv!

Megnéztem a fegyvertörést, mondván itt az ideje bepróbálni az ellenfél pajzsának szétvágását. Nos erre ugyebár ÚTK-ban meg van adva a fegyvertörés lehetősége a megfelelő fegyverrel, de a pajzsoknak mekkora az STP-jük?
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Meridian » 2009.09.01. 18:50

Üdv!

Olvasva a reagot nekem szöget ütött a fejembe, hogy vajon milyen is lehet egy méteres acéllemezt széthasítani...

Következők a problémáim:

1. Félig bevágod a pajzsot, de elakad a lendület, mert akkorát nem lehet vágni (a pajzs anyaga fém, fa nyilván könnyebben pusztítható, de azt is inkább összetörni lehet mint hasítani), ellenfelednek pedig egyetlen mozdulatába kerül hogy a fegyveredtől szabadítson meg, esetleg a pengét vagy a csuklódat ripityomra törje...

2. Ha az ellenfél igen béna és a fegyveredet nem töri el és semmit egebet sem tesz, a fegyver akkor is be fog szorulni a pajzsba, és legalább erőpróba, hogy kitépd onnan, amíg az ipse téged nyugodtan támad...

M.
"Ra urdath san uthmor ahen aggun hara'het shaka'thorr. "
"Vérem és velőm a tiéd, tégy vele belátásod szerint."
Avatar
Meridian
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1786
Csatlakozott: 2006.02.03. 23:09
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.09.02. 6:44

Köszi Laokoon!

Fegyvertörésről: A vikingek a fa pajzsaikat azért borították bőrrel a kutatók szerint, hogy ne látszon a szálirány, mert akkor még a rétegelt lemez gyártása nehézkes lett volna, mert szálirányban azok a kis, és közepes pajzsok az akkoriban használt fegyverekkel, főleg a bárdokkal, könnyen hasítható volt.
Szerintem nem olyan egyértelmű, hogy bennszorul, stb... ez inkább függ a fegyvertől, és a pajzstól, mivel, és mekkorát. shadleki buzogánnyal is lehet pajzsot törni, ha fa pajzsról van szó, de fémet max megrongál, mert hasítani nem tud vekle az ember. egy csatabárd szerintem kisebb fém pajzsokkal is el tud bánni, a kézkezes akár nagyobbakkal is, de a fa pajzsok ellen kitűnő. kardok szerintem inkább fém pajzsok ellen használhatók jól. Ez szituáció kérdése. mérettől függően fa, vagy fém STP járhat rá, és a KM eldönti, hogy az adott fegyverrel mennyire lehet azt az adott pajzsot hatásosan pusztítani.
Szerintem függ attól is, hogy mekkora lénynek a pajzsáról van szó, mert egy khál nagy pajzsa nyilván nagyobb mint egy törpéé.Alak miatt sem egyforma, hogy mi kell ahhoz, hogy valóban használhatatlan legyen az a pajzs. Fegyvereknél a méret miatti különbség sem akkora talán, így a táblázatban jobban szerepeltethető volt. szóval elég sok összetevős a dolog. Szerintem itt bízni kell a KM értékítéletében.
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Meridian » 2009.09.02. 8:28

Hát, nem tudom. Nekem akkor is nagyon sántít, hogy fém pajzsokat hasít ketté valaki egy karddal például. Mert a fa pajzsot össze lehet zúzni, meg mittudomén, de egy fémet... áh, nekem abszolút irreális, mégpedig a fegyver méretétől függetlenül.

Másrészt meg egyszerűbb akkorát odaütni a pajzsra hogy ripityomra törjön a másik csuklója, vagy bezsibbadjon a karja... onnantól kezdve már nincs értelme hasítgatni. :D

M.
"Ra urdath san uthmor ahen aggun hara'het shaka'thorr. "
"Vérem és velőm a tiéd, tégy vele belátásod szerint."
Avatar
Meridian
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1786
Csatlakozott: 2006.02.03. 23:09
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.09.02. 8:34

Meridian írta:Másrészt meg egyszerűbb akkorát odaütni a pajzsra hogy ripityomra törjön a másik csuklója, vagy bezsibbadjon a karja... onnantól kezdve már nincs értelme hasítgatni. :D

M.


Van benne ráció :)
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Iymer » 2009.09.02. 8:46

Csak így elméláztam, hogy egy csapástól rongálni pajzsot, amikor egy nehéz harci lóval, kopjával, földig vasban rohamozó lovag lándzsájának a hegyét is azzal szokás hárítani, és inkább a lándzsa szokott törni - vagy a hárító kiesni a nyeregből. Nyilván vannak különféle pajzsok is, meg különféle pajzskezelési technikák meg tudások.
Avatar
Iymer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 610
Csatlakozott: 2007.08.24. 14:01
Tartózkodási hely: Mány
ZK Karakter: Iymer Senton barát - Manifesztáció
ZK Karakter: Iymer cwa Takeda - Testvérviszály
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2009.09.02. 10:00

Anhorienn igen jól tudod, a pajzsok bőrrel való bevonása illetve a festés is azt a célt szolgálta, hogy ne látszódjon a szálírány ezzel is megnehezítve az ellenfelek dolgát.
Ami a pajzsok törését illeti. Első menetben nem árt tisztázni, hogy a pajzsok alapvetően fából készültek és csak kevés készült fémből egyszerűen a súlya miatt.
Ami a pajzsok törését illeti. A pajzsok alapvetően nem hosszú használatra készültek, a törésük nem volt ritka jelenség. Ilyenkor ha volt rá lehetőség akkor a fém részeit félretették a fa részt meg újracsinálták.
Törésük tekintetében a fa pajzsok ellen lényekében minden olyan fegyver hatásos ami vágóéllel és megfelelő súllyal rendelkezik (bárd, lovagkard, hosszú kard, stb) Viszont a zúzófegyverek alapvetően szerintem kisebb kárt tesznek benne legalábbis ez a tapasztalat.
Fém pajzsok esetében a vágás meg eleve felejtős. Esetleg eldeformálni lehet, de alapvetően hihetetlen strapabíróak.
A pajzsos kezet bénítani zsibbasztani, törni meg csak akkor lehet ha az illető nem tudja forgatni a pajzsot. Az ember nagyon hamar megtanulja lecsúsztatni az ütéseket.
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.09.02. 11:21

Garma leírása alapján inkább tudom elképzelni fém pajzsok ellen (már ha van olyan erős, és kitartó a karakter, és persze gazdag is, hogy fém pajzsot hordjon) a lefegyverzést, pl csatacsákányal. bár ha beleakadt, a csákányod, valszeg azt is elveszíted, de ha pl a kétkezes hrcban járatos a karakter, ő csak egy csákányt veszít, míg a másik a fedezékét. Egy pajzs elég sokat eltakar az emberből, és azt elveszítve jelentős hátrányba kerülhet az illető.
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Meridian » 2009.09.02. 11:46

Nos, tehát akkor azt hiszem, összegezhetjük, hogy a pajzsok ellen sok taktika van, amellyel legyőzhető egy pajzsos ellenfél, de a pajzs széthasítása nem tartozik a lehetőségek tárházába.

Viszont Garma, kifejtenéd nekem jobban, ha megkérlek (puszta érdeklődés), hogy semmiféleképpen nem lehet úgy pajzsra ütni, hogy zsibbadjon a kar? Mert ugye hiába dönti forgatja a pajzsot, az mindig ugyanott van rögzítve a kezére és ha ott eltalálod, az én olvasatomban igenis meg fogja érezni. Azért vagyok kíváncsi erre a dologra, h vajon jól gondolom-e.

M.
"Ra urdath san uthmor ahen aggun hara'het shaka'thorr. "
"Vérem és velőm a tiéd, tégy vele belátásod szerint."
Avatar
Meridian
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1786
Csatlakozott: 2006.02.03. 23:09
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2009.09.02. 13:48

Meridian

A fapajzs széthasítása vágó illetve vágóéllel rendelkező fegyverekkel lehetséges az más kérdés, hogy még rövid ideig a keresztlécek egybentarthatják a pajzsot.

Nem semmiképpen nem lehet csak ahhoz a pajzsosnak hibáznia kell. Az, hogy ugyanott van rögzítve nem jelent semmit.
Az hogy milyen terhelést jelent a pajzsot tartó kéznek az ütés alapvetően attól függ, hogy milyen szögben érkezik az ütés a pajzsra. Ha a pajzsra merőlegesen érkezik az ütés (azaz a pajzsot forgató nem forgatta el időben a pajzsot) akkor az ütés erejének jelentős része a kart fogja terhelni. Ha viszont a pajzsot forgató kiforgatja úgy a pajzsot, hogy az ütés minnél kisebb szögben érkezzen akkor az ütés erejének jelentős része nem adódik át a pajzsnak ezáltal a karnak sem. Hisz az ütés lényegében elcsúszik a pajzs felületén. Ezt nagyjából úgy képzeld el mint amikor tóparton a lapos köveket kacsáztatod. Ha a kőr túl nagy szögben éri a vízfelületet akkor elmerül. Ha viszont laposabb akkor nem tör át a víz felszinén hanem pattog rajta.
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Meridian » 2009.09.02. 14:42

Ééértem. Köszi :)

M.
"Ra urdath san uthmor ahen aggun hara'het shaka'thorr. "
"Vérem és velőm a tiéd, tégy vele belátásod szerint."
Avatar
Meridian
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1786
Csatlakozott: 2006.02.03. 23:09
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Arnoil » 2009.09.02. 17:36

Van egy fogalom amit kihagytatok a számításból.

A pajzs bénítása.

Nem a pajzstartó kéz bénításáról beszélünk hanem a pajzsot tesszük használhatatlanná anélkül hogy ripityomra törjük.

Két filmbeli példa:
Trója Akhilleusz első csatája amikor egy döféssel kivégzi a melákot (asszem ez volt az amire gondolok)
Akhilleusz rohamoz a melák dobálja dárdával. az egyiket csak a pajzzsal tudja hárítani.
A dárda mélyen beleáll a pajzsba kiszedni esélytelen harc közben, a dárda a pajzsból kiáll, akadályoz a forgatásban, lehúzza a súly a pajzsot, inkább teher mint segítség a bal kézen.
Akhilleusz el is dobja azonnal...

Másik a 300-ban van a nagy nyílzápor után.
Nagytakarítást végeznek egy mozdulattal a pajzson hogy a belefúródott nyílvesszőket letörjék a pajzsról.
Sok vesszű ugyanúgy nehéz, és akadályoz, bár nem annyira mint egy hajítódárda.

Csendes Matt - karakterlap - Holtak Pálcája ZK - ÚTK

Vrei Dra'yven - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Erresyr en Ayres - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Franco con Zagarrio - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Gorgio - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK - Damakban pihen
Mirco - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK - Gro-Ugonban pihen
Avatar
Arnoil
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 496
Csatlakozott: 2008.07.05. 17:43
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker
ZK Karakter: Csendes Matt - Holtak pálcája - 2tsz
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Meridian » 2009.09.02. 17:49

Igen, Arnoil, de a probléma konkrétan a Fegyvertörés képzettség esetleges "Pajzstörés" alfajának létezése kapcsán adódott, de az információ, amit adtál, valóban hasznos. Nem is felejtem el használni :D

M.
"Ra urdath san uthmor ahen aggun hara'het shaka'thorr. "
"Vérem és velőm a tiéd, tégy vele belátásod szerint."
Avatar
Meridian
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1786
Csatlakozott: 2006.02.03. 23:09
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 132 / 153 • 1 ... 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135 ... 153

Vissza: Csevegõ

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség