• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

ÚTK - karakteralkotási segédlet

A nyílt játék szabályai

Moderátor: Admin

Téma lezárva
6 hozzászólás • Oldal: 1 / 1

ÚTK - karakteralkotási segédlet

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2009.07.08. 15:55

Új Törvénykönyv (ÚTK)
Tuan Kiadó 2007




Az Új Törvénykönyv kiadási joga a Tuan Kiadó tulajdona. Minden jog fenntartva, beleértve az egész vagy részletek reprodukálásának és kiegészítő anyagok megjelentetésének jogát!

A M.A.G.U.S. Online RPG oldalon található anyagok, hozzászólások, mind a hozzászóló Fórumozó szellemi termékei (természetesen kivételt képeznek ez alól a forrással együtt feltüntetett máshonnan vett idézetek). Beleegyezésük nélkül nem másolhatók, más internetes oldalon nem megjeleníthetők!



Jelen karakteralkotási összefoglaló a Tuan Kiadó – személy szerint Mórocz Tibor kiadóvezető, illetve Bayer Tibor és Kriston Dávid fejlesztők – beleegyezésével készült, kizárólagosan a M.A.G.U.S. Online RPG fórum közösségének használatára.



A karakteralkotási összefoglaló nem helyettesíti az Új Törvénykönyv c. szabálykönyvet, csupán támogatást ad azon felhasználóknak, akik rövid időn belül nem tudják megvenni, valamint azoknak, akik valamilyen oknál fogva egy időpontban nem tudják fellapozva feleleveníteni a szükséges információkat.

Az összefoglaló kimondottan a karakter – és egyéb játéktechnika – statisztikájához ad támogatást.
Ezen információk összessége elégséges a játék megkezdéséhez, de a pontosabb ismeretekhez, a játékba való teljes beleéléshez, a karakter lehetőségeinek és megkötéseinek teljes ismeretéhez elengedhetetlen minden egyéb szabály, információ kizárólagosan az Új Törvénykönyvben szerepel.

Azon felhasználó, aki ezen összefoglaló segítségével alkotja meg karakterének statisztikáját elfogadja a leendő KM/HM-ének további instrukcióit az adott karakterre vonatkozóan (megkötések, tiltások, engedmények, stb.).
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

Re: ÚTK - karakteralkotási segédlet

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2009.07.08. 16:11

Karakteralkotási összefoglaló



Tulajdonságokra (Erő, Gyorsaság, Ügyesség, Állóképesség, Egészség, Karizma, Intelligencia, Akaraterő, Asztrál, Érzékelés) 135 pont osztható szét.


Karakter alkotó pont (KAP): 50 szintenként.


Elköltési lehetőségek:
    - Háttér (minden szinten permanensen vonódik le!)
    - Kegy pont
    - Mana pont (Mp)
    - Pszi pont (Pp vagy ψp)
    - Harcérték módosító (HM)
    - Képzettség pont (Kp)
    - Fájdalomtűrési pont (Fp)
    - plusz tulajdonság.

Felvehető hátterek:
    Adottság (1 KAP), Holtak szeme (1 KAP), Kegyelt (1 KAP), Klán/Rend/Iskola (Harcos 5 KAP; Lovagrendek 6 KAP; Fejvadászklánok 7 KAP; Tolvaj klánok 6 KAP; Bárdszervezetek 6 KAP; Harcművésziskolák 10 KAP; Papi rendek 7 KAP; Paplovag rendek 6 KAP; Boszorkányszekták 5 KAP; Boszorkánymesteri céhek 6 KAP; Tűzvarázsló rendek 6 KAP; Varázslórendek 10 KAP), Léleklenyomat (1 KAP), Mágiatagadás (1-5 KAP), Mágikus fogékonyság (1 KAP), Manalátó (2-3 KAP), Művésztehetség (1 KAP), Nemesi vér (1 KAP), Pszi érzékenység (1 KAP), Rang (1-3 KAP), Sugallat (1 KAP), Szellemek jóindulata (1-3 KAP), Vagyon (1-3 KAP)

+ 1 Kegy pont – 3 KAP
+ 1 Mp – 3 KAP
+ 1 ψp – 2 KAP
+ 1 HM – 2 KAP
+ 1 Kp – 1 KAP
+ 1 Fp – 1 KAP
+ Tulajdonság – 20 KAP



Ép = Egészség
Fp = Állóképesség + Akaraterő
Kp = Intelligencia
ψp = Intelligencia
KÉ = Érzékelés + Gyorsaság + HM
TÉ = Ügyesség + Gyorsaság + Erő + HM
VÉ = Ügyesség + Gyorsaság + 60 + HM
CÉ = Ügyesség + Gyorsaság + HM
Sebzésbónusz = Erő 15 fölötti része


Játszható fajok:
Ember, Elf, Félelf, Törpe, Udvari ork, Kyr származék


Tapasztalati pont
    1.Tsz 0-100
    2.Tsz 101-300
    3.Tsz 301-600
    4.Tsz 601-1000
    5.Tsz 1001-1500
    6.Tsz 1501-2100
    7.Tsz 2101-2800
    8.Tsz 2801-3600
    9.Tsz 3601-4500
    10.Tsz 4501-5500
    11.Tsz 5501-6600
    12.Tsz 6601-7800
    13.Tsz 7801-9100
    14.Tsz 9101-10500
    15.Tsz 10501-12000
    16.Tsz 12001-13600
    17.Tsz 13601-15300
    18.Tsz 15301-17100
    19.Tsz 17101-19000
    20.Tsz 19001-21000
    Minden újabb szint megszerzéséhez +3000 Tp szükséges.



Képzettségcsomagok

    HARCOS – főkaszt!
      Fegyverhasználat 3.fok
      3 fegyverhasználat 2.fok
      Fegyverismeret 2.fok
      Fájdalomtűrés 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Pajzshasználat 2.fok
      Állatismeret (hátasok) 1.fok
      Lovaglás 2.fok
      Futás 2.fok
      Mászás +15%
      Esés +15%
      Akrobatika +15%

    AMAZON – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat (emrelin kard) 3.fok
      Fegyverhasználat (hajítófegyverek) 2.fok
      Fegyverhasználat (íjak) 2.fok
      Fegyverismeret 2.fok
      Fájdalomtűrés 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Futás 2.fok
      Úszás 2.fok
      Vadonjárás (mérsékelt égövi erdő) 2.fok
      Herbalizmus 2.fok
      Állatismeret 2.fok
      Időjóslás 2.fok
      Lélektan 1.fok
      Udvari etikett/intrika 1.fok
      Mászás +10%
      Esés +10%
      Akrobatika +10%

    BARBÁR – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 3.fok
      2 fegyverhasználat 2.fok
      Fájdalomtűrés 3.fok
      Harctéri gyakorlat 3.fok
      Harci láz 2.fok
      Pusztakezes harc 2.fok
      Fegyverismeret 2.fok
      Futás 2.fok
      Úszás 2.fok
      Vadonjárás (keleti sztyeppék) 2.fok
      Herbalizmus 2.fok
      Állatismeret 2.fok
      Szakma (vadászat) 2.fok

    ERIGOWI SZÁMSZERÍJÁSZ – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat (vadász számszeríj) 3.fok
      Fegyverhasználat (egykezes kardok) 2.fok
      Fegyverismeret 2.fok
      Csapdaállítás 1.fok
      Futás 2.fok
      Úszás 2.fok
      Vadonjárás (mérsékelt égövi erdő) 2.fok
      Nyomolvasás 2.fok
      Kocsmai verekedés 1.fok
      Jelbeszéd 1.fok
      Lopódzás +25%
      Rejtőzködés +25%

    SIEDON – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat (ramiera) 3.fok
      Fegyverhasználat (tőr jellegű fegyverek) 2.fok
      Fegyverhasználat (egykezes kardok) 2.fok
      Orvtámadás 2.fok
      Fegyverismeret 2.fok
      Élettan 1.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Úszás 2.fok
      Heraldika 1.fok
      Párbaj 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Fájdalomtűrés 2.fok
      Lopódzás +15%

    PREDOCI VÉRTES – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat (nehézlovas kopja) 3.fok
      Fegyverhasználat (egykezes kardok) 2.fok
      Fegyverhasználat (tőr jellegű fegyverek) 2.fok
      Fegyverismeret 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Pajzshasználat 2.fok
      Vértviselet 3.fok
      Taktika 2.fok
      Lovaglás 3.fok
      Heraldika 2.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Állatismeret (hátas állatok) 2.fok

    LOVAGOK – főkaszt!
      Fegyverhasználat 3.fok
      2 fegyverhasználat 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Fegyverismeret 2.fok
      Vértviselet 3.fok
      Hadvezetés 1.fok
      Lovaglás 3.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Heraldika 2.fok
      Párbaj 2.fok
      Állatismeret (hátas állatok) 2.fok
      Történelem 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok

    FEKETEREND – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 3.fok
      Fegyverhasználat 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Pajzshasználat 2.fok
      Fájdalomtűrés 2.fok
      Fegyverismeret 2.fok
      Vértviselet 3.fok
      Hadvezetés 1.fok
      Lovaglás 3.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Heraldika 2.fok
      Párbaj 1.fok
      Történelem 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Vallásismeret (Ranagol) 3.fok
      Ősi nyelv (aquir) 1.fok

    MARICO CON RABORA LOVAGREND – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 3.fok
      Fegyverhasználat 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Pajzshasználat 3.fok
      Fegyverismeret 2.fok
      Vértviselet 2.fok
      Hadvezetés 1.fok
      Lovaglás 3.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Heraldika 2.fok
      Párbaj 1.fok
      Történelem 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Vallásismeret (Ranagol) 3.fok

    SHADONI EGYHÁZI ÉS KIRÁLYI LOVAGRENDEK – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 3.fok
      Fegyverhasználat 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Pajzshasználat 2.fok
      Fegyverismeret 2.fok
      Vértviselet 3.fok
      Hadvezetés 1.fok
      Lovaglás 3.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Heraldika 2.fok
      Párbaj 1.fok
      Történelem 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Vallásismeret (Domvik) 3.fok
      Ősi nyelv (lingua domini) 2.fok

    ERIGOWI KRAD LOVAGRENDEK – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 3.fok
      Fegyverhasználat 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Fegyverismeret 2.fok
      Vértviselet 3.fok
      Hadvezetés 3.fok
      Lovaglás 3.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Heraldika 2.fok
      Párbaj 1.fok
      Lélektan 2.fok
      Történelem 3.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Számtan/mértan 2.fok
      Térképészet 2.fok

    FEJVADÁSZOK
    HARCOS FEJVADÁSZ – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat (a klán tradicionális fegyvere) 3.fok
      Fegyverhasználat 2.fok
      Fegyverhasználat (nehézkardok, egykezes kardok, tőrök, csatabárdok, buzogányok, nyeles fegyverek) 1.fok
      Pusztakezes harc 2.fok
      Fájdalomtűrés 2.fok
      Fegyverismeret 2.fok
      Álcázás/álruha 2.fok
      Orvtámadás 2.fok
      Élettan 2.fok
      Futás 2.fok
      Úszás 2.fok
      Pszi (pyarroni) 2.fok
      Írás/olvasás 1.fok
      Lopódzás +20%
      Rejtőzködés +20%
      Csapdafelfedezés +10%
      Mászás +10%
      Esés +10%
      Akrobatika +10%

    ORGYILKOS FEJVADÁSZ – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat (a klán tradicionális fegyvere) 3.fok
      Fegyverhasználat 2.fok
      Fegyverhasználat (nehézkardok, egykezes kardok, tőrök, csatabárdok, buzogányok, szálfegyverek) 1.fok
      Pusztakezes harc 1.fok
      Fájdalomtűrés 1.fok
      Fegyverismeret 2.fok
      Álcázás/álruha 3.fok
      Színészet 2.fok
      Lélektan 2.fok
      Orvtámadás 3.fok
      Élettan 2.fok
      Futás 2.fok
      Úszás 2.fok
      Pszi (pyarroni) 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Lopódzás +30%
      Rejtőzködés +30%
      Csapdafelfedezés +10%
      Mászás +30%
      Esés +10%
      Akrobatika +10%

    FELDERÍTŐ FEJVADÁSZ – kidolgozott alkaszt!
      2 fegyverhasználat 2.fok
      Fegyverhasználat (nehézkardok, egykezes kardok, tőrök, csatabárdok, buzogányok, szálfegyverek) 1.fok
      Fájdalomtűrés 1.fok
      Fegyverismeret 2.fok
      Álcázás/álruha 3.fok
      Színészet 2.fok
      Lélektan 2.fok
      Orvtámadás 1.fok
      Élettan 1.fok
      Futás 2.fok
      Úszás 2.fok
      Pszi (pyarroni) 2.fok
      Térképészet 2.fok
      Nyomolvasás 2.fok
      Vadonjárás (adott terep) vagy Szakma (Építészet) 2.fok
      Művészetek (Rajz) 2.fok
      Számtan/mértan 2.fok
      Lopódzás +25%
      Rejtőzködés +25%
      Csapdafelfedezés +10%
      Mászás +20%
      Akrobatika +10%
      Veszélyérzék +10%
      Zárnyitás +20%

    TESTŐR FEJVADÁSZOK – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat (a klán tradicionális fegyvere) 3.fok
      Fegyverhasználat 2.fok
      Fegyverhasználat (nehézkardok, egykezes kardok, tőrök, csatabárdok, buzogányok, szálfegyverek) 1.fok
      Fájdalomtűrés 2.fok
      Vértviselet 2.fok
      Fegyverismeret 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Hadvezetés 2.fok
      Taktika 1.fok
      Lélektan 2.fok
      Térképészet 1.fok
      Orvtámadás 1.fok
      Élettan 1.fok
      Futás 2.fok
      Úszás 2.fok
      Pszi (pyarroni) 2.fok
      Lopódzás +10%
      Rejtőzködés +10%
      Csapdafelfedezés +20%
      Esés +10%
      Akrobatika +15%
      Veszélyérzék +20%

    TOLVAJOK – főkaszt!
      Fegyverhasználat 2.fok
      Lélektan 1.fok
      Csomózás 2.fok
      Értékbecslés 2.fok
      Álcázás/álruha 2.fok
      Jelbeszéd 1.fok
      Orvtámadás 1.fok
      Szabadulóművészet 1.fok
      Szerencsejáték 1.fok
      Mechanika 2.fok
      Számtan/mértan 2.fok
      Rejtekhelykutatás +15%
      Zárnyitás +15%
      Zsebmetszés +15%
      Lopódzás +15%
      Rejtőzés +15%
      Mászás +15%
      Esés +15%
      Akrobatika +15%
      Csapdakeresés +15%

    ZSEBES TOLVAJ – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 2.fok
      Álcázás/álruha 2.fok
      Mechanika 2.fok
      Számtan/mértan 2.fok
      Értékbecslés 2.fok
      Orvtámadás 1.fok
      Jelbeszéd 1.fok
      Szabadulóművészet 1.fok
      Csomózás 1.fok
      Szerencsejáték 1.fok
      Lélektan 1.fok
      Rejtekhelykutatás +15%
      Zárnyitás +15%
      Zsebmetszés +45%
      Lopódzás +30%
      Rejtőzés +15%
      Mászás +15%
      Esés +15%
      Akrobatika +15%

    HAMISÍTÓ TOLVAJ – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 2.fok
      Hamisítás 3.fok
      Mechanika 2.fok
      Számtan/mértan 2.fok
      Értékbecslés 3.fok
      Szakma (választható) 3.fok
      Csomózás 1.fok
      Lélektan 1.fok
      Heraldika 1.fok
      Művészet (festészet vagy rajzolás) 2.fok
      Írás/olvasás 3.fok
      Rejtekhelykutatás +10%
      Zárnyitás +10%
      Lopódzás +10%
      Rejtőzködés +10%
      Mászás +10%
      Esés +10%
      Akrobatika +10%

    BESURRANÓ TOLVAJ – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 2.fok
      Álcázás/álruha 2.fok
      Mechanika 2.fok
      Számtan/mértan 2.fok
      Értékbecslés 3.fok
      Orvtámadás 1.fok
      Jelbeszéd 1.fok
      Szabadulóművészet 1.fok
      Csomózás 1.fok
      Lélektan 1.fok
      Rejtekhelykutatás +30%
      Zárnyitás +30%
      Zsebmetszés +10%
      Lopózás +30%
      Rejtőzés +30%
      Mászás +30%
      Esés +15%
      Akrobatika +30%
      Csapdakeresés +20%
      Veszélyérzék +15%

    BÁRDOK – főkaszt!
      Fegyverhasználat 2.fok
      Szexuális kultúra 2.fok
      Művészetek (ének vagy zene) 3.fok
      Művészetek 2.fok
      Nyelvtudás (anyanyelv) 4.fok
      Kultúra (szülőföld) 4.fok
      Legendaismeret 3.fok
      Tapasztalati mágia (bárd) 3.fok
      Lopódzás +10%
      Rejtőzködés +10%

    ASZISZ ÉNEKMONDÓ BÁRD – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 2.fok
      Fegyverhasználat (dobófegyverek) 2.fok
      Kocsmai verekedés 2.fok
      Értékbecslés 1.fok
      Szerencsejáték 2.fok
      Legendaismeret 1.fok
      Művészetek (ének) 1.fok
      Művészetek (zene) 1.fok
      Szexuális kultúra 2.fok
      Lélektan 1.fok
      Tapasztalati mágia (bárd) 3.fok
      Lopódzás +10%
      Rejtőzködés +10%
      Zsebmetszés +10%
      Csapdafelfedezés +10%
      Rejtekhelykutatás +10%

    LOMBHULLÁS ÁRVÁI BÁRD – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat (egykezes kardok) 2.fok
      Fegyverhasználat (tőr jellegű fegyverek) 2.fok
      Művészetek (éneklés) 3.fok
      Művészetek (zene) 2.fok
      Művészetek (színészet) 2.fok
      Művészetek (irodalom) 2.fok
      Párbaj 2.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Heraldika 1.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Legendaismeret 2.fok

    VÁNDORLÓ DALNOK BÁRD – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat (egykezes kardok) 2.fok
      Fegyverhasználat (íjak vagy számszeríjak) 2.fok
      Lovaglás 3.fok
      Idomítás 2.fok
      Állatismeret 2.fok
      Vadonjárás (mérsékelt égövi erdő) 2.fok
      Nyomolvasás 2.fok
      Herbalizmus 1.fok
      Legendaismeret 2.fok
      Művészetek (ének) 2.fok
      Művészetek (zene) 2.fok
      Tapasztalati mágia (bárd) 3.fok
      Mászás +10%
      Esés +10%
      Akrobatika +10%

    SÖTÉT BÁRD – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat (egykezes kardok) 2.fok
      Fegyverhasználat (tőr jellegű fegyverek) 2.fok
      Kínzás 2.fok
      Orvtámadás 2.fok
      Tapasztalati mágia (bárd) 3.fok
      Élettan 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Lélektan 1.fok
      Vallásismeret (Ranagol) 1.fok
      Álcázás/álruha 2.fok
      Művészetek (ének) 2.fok
      Művészetek (zene) 2.fok
      Művészetek (szobrászat) 1.fok
      Művészetek (irodalom) 1.fok
      Lopódzás +10%
      Rejtőzködés +10%

    HARCMŰVÉSZEK – főkaszt!
      Harcművészet (választott stílus) 3.fok
      Harcművészet (választott harcművész fegyer) 3.fok
      Pszi (slan) 3.fok
      Írás/olvasás 1.fok
      Orvoslás 2.fok
      Élettan 2.fok
      Herbalizmus 2.fok
      Esés +10%
      Akrobatika +10%

    KARDMŰVÉSZEK – főkaszt!
      Harcművészet (Slan kard) 3.fok
      Harcművészet (Slan tőr) 3.fok
      Pszi (slan) 3.fok
      Írás/olvasás 1.fok
      Orvoslás 2.fok
      Élettan 2.fok
      Herbalizmus 2.fok
      Esés +10%
      Akrobatika +10%

    PAP – főkaszt!
      Fegyverhasználat 2.fok
      Vallásismeret 3.fok
      Lélektan 2.fok
      Ékesszólás 2.fok
      Írás/olvasás 3.fok
      Nyelvtudás 3.fok
      Nyelvtudás 2.fok
      Történelem 2.fok
      Legendaismeret 1.fok

    DOMVIK PAP – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 2.fok
      Vallásismeret 3.fok
      Lélektan 2.fok
      Ékesszólás 2.fok
      Írás/olvasás 3.fok
      Nyelvtudás 3.fok
      Nyelvtudás 2.fok
      Történelem 2.fok
      Legendaismeret 1.fok
      Jog/törvénykezés 2.fok
      Ősi nyelv (lingua domini) 3.fok
      Herbalizmus 2.fok
      Orvoslás 2.fok
      Élettan 2.fok

    RANAGOL PAP – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 2.fok
      Vallásismeret 3.fok
      Lélektan 2.fok
      Ékesszólás 2.fok
      Írás/olvasás 3.fok
      Nyelvtudás 3.fok
      Nyelvtudás 2.fok
      Történelem 2.fok
      Legendaismeret 1.fok
      Ősi nyelv (aquir) 2.fok
      Pszi (pyarr) 3.fok
      Kínzás 2.fok
      Élettan 2.fok
      Méregkeverés/semlegesítés 2.fok
      Alkímia 1.fok
      Herbalizmus 1.fok

    AREL PAP – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 2.fok
      Vallásismeret 3.fok
      Lélektan 2.fok
      Ékesszólás 2.fok
      Írás/olvasás 3.fok
      Nyelvtudás 3.fok
      Nyelvtudás 2.fok
      Történelem 2.fok
      Legendaismeret 1.fok
      Fegyverhasználat (választott íj) 3.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Lovaglás 3.fok
      Vadonjárás (választott tereptípusra) 2.fok
      Herbalizmus 2.fok
      Állatismeret 2.fok
      Idomítás 2.fok
      Szakma (vadászat) 3.fok

    KYEL PAP – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 2.fok
      Vallásismeret 3.fok
      Lélektan 2.fok
      Ékesszólás 2.fok
      Írás/olvasás 3.fok
      Nyelvtudás 3.fok
      Nyelvtudás 2.fok
      Történelem 2.fok
      Legendaismeret 1.fok
      Vértviselet 2.fok
      Hadvezetés 1.fok
      Harctéri gyakorlat 1.fok
      Pajzshasználat 2.fok
      Pusztítás 2.fok
      Élettan 1.fok
      Jog/törvénykezés 3.fok
      Pszi (pyarroni) 2.fok

    SOGRON PAP – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 2.fok
      Vallásismeret 3.fok
      Lélektan 2.fok
      Ékesszólás 2.fok
      Írás/olvasás 3.fok
      Nyelvtudás 3.fok
      Nyelvtudás 2.fok
      Történelem 2.fok
      Legendaismeret 1.fok
      Hadvezetés 2.fok
      Vértviselet 1.fok
      Őselemi mágia (tűz) 2.fok
      Ősi nyelv (kyr) 2.fok

    THARR PAP – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 2.fok
      Vallásismeret 3.fok
      Lélektan 2.fok
      Ékesszólás 2.fok
      Írás/olvasás 3.fok
      Nyelvtudás 3.fok
      Nyelvtudás 2.fok
      Történelem 2.fok
      Legendaismeret 1.fok
      Élettan 2.fok
      Kínzás 2.fok
      Politika/diplomácia 2.fok
      Orvtámadás 2.fok
      Méregkeverés/semlegesítés 2.fok
      Herbalizmus 1.fok
      Alkímia 1.fok
      Udvari etikett/intrika 2.fok

    PAPLOVAGOK – főkaszt!
      Fegyverhasználat 3.fok
      Fegyverhasználat vagy Pajzshasználat 2.fok
      Fájdalomtűrés 2.fok
      Hadvezetés 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Vértviselet 3.fok
      Állatismeret (hátasok) 2.fok
      Lovaglás 3.fok
      Heraldika 2.fok
      Lélektan 2.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Történelem 2.fok
      Vallásismeret 3.fok

    DARTON PAPLOVAG – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 3.fok
      Fegyverhasználat vagy Pajzshasználat 2.fok
      Fájdalomtűrés 2.fok
      Hadvezetés 2.fok
      Harctéri gyakorlat 3.fok
      Vértviselet 3.fok
      Állatismeret (hátasok) 2.fok
      Lovaglás 3.fok
      Heraldika 2.fok
      Lélektan 2.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Történelem 2.fok
      Vallásismeret 3.fok
      Élettan 2.fok
      Pusztítás 2.fok
      Pusztakezes harc 2.fok
      Kocsmai verekedés 2.fok
      Szerencsejáték 2.fok

    DOMVIK PAPLOVAG – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 3.fok
      Fegyverhasználat vagy Pajzshasználat 2.fok
      Fájdalomtűrés 2.fok
      Hadvezetés 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Vértviselet 3.fok
      Állatismeret (hátasok) 2.fok
      Lovaglás 3.fok
      Heraldika 2.fok
      Lélektan 2.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Történelem 2.fok
      Vallásismeret 3.fok
      Ékesszólás 2.fok
      Politika/diplomácia 2.fok
      Herbalizmus 2.fok
      Orvoslás 2.fok
      Élettan 2.fok
      Ősi nyelvismeret (lingua domini) 2.fok

    DREINA PAPLOVAG – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 3.fok
      Fegyverhasználat vagy Pajzshasználat 2.fok
      Fájdalomtűrés 2.fok
      Hadvezetés 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Vértviselet 3.fok
      Állatismeret (hátasok) 2.fok
      Lovaglás 3.fok
      Heraldika 2.fok
      Lélektan 2.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Történelem 2.fok
      Vallásismeret 3.fok
      Számtan/mértan 2.fok
      Szakma (birtokigazgatás vagy pénzügyek) 2.fok
      Jog/Törvénykezés 2.fok
      Politika/diplomácia 2.fok
      Kultúra 2.fok
      Nyelvtudás 2.fok

    ARANYKÖR LOVAG (KRAD PAPLOVAG) – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 3.fok
      Fegyverhasználat vagy Pajzshasználat 2.fok
      Fájdalomtűrés 2.fok
      Hadvezetés 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Vértviselet 3.fok
      Állatismeret (hátasok) 2.fok
      Lovaglás 3.fok
      Heraldika 2.fok
      Lélektan 2.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Írás/olvasás 3.fok
      Történelem 3.fok
      Vallásismeret 3.fok
      Számtan/mértan 2.fok
      Térképészet 2.fok
      Legendaismeret 2.fok
      Kultúra 2.fok
      2 nyelvismeret 2.fok

    RANAGOL PAPLOVAG – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 3.fok
      Fegyverhasználat vagy Pajzshasználat 2.fok
      Fájdalomtűrés 2.fok
      Hadvezetés 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Vértviselet 3.fok
      Állatismeret (hátasok) 2.fok
      Lovaglás 3.fok
      Heraldika 2.fok
      Lélektan 2.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Történelem 2.fok
      Vallásismeret 3.fok
      Fegyverhasználat (nyeles fegyverek) 2.fok
      Élettan 2.fok
      Kínzás 2.fok
      Orvtámadás 2.fok
      Méregkeverés/semlegesítés 2.fok
      Herbalizmus 1.fok
      Alkímia 1.fok

    FŐNIX (SOGRON PAPLOVAG) – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 3.fok
      Fegyverhasználat vagy Pajzshasználat 2.fok
      Fájdalomtűrés 2.fok
      Hadvezetés 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Vértviselet 3.fok
      Állatismeret (hátasok) 2.fok
      Lovaglás 3.fok
      Heraldika 2.fok
      Lélektan 2.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Történelem 2.fok
      Vallásismeret 3.fok
      Tapasztalati mágia 2.fok
      Taktika 2.fok
      Hadvezetés 2.fok

    BOSSZÚANGYAL (UWEL PAPLOVAG) – kidolgozott alkaszt!
      Fegyverhasználat 3.fok
      Fegyverhasználat vagy Pajzshasználat 2.fok
      Fájdalomtűrés 2.fok
      Hadvezetés 2.fok
      Harctéri gyakorlat 2.fok
      Vértviselet 3.fok
      Állatismeret (hátasok) 2.fok
      Lovaglás 3.fok
      Heraldika 2.fok
      Lélektan 2.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Történelem 2.fok
      Vallásismeret 3.fok
      Térképészet 2.fok
      Jog/törvénykezés 2.fok
      Pusztítás 2.fok
      Számtan/mértan 2.fok
      Élettan 2.fok

    BOSZORKÁNYOK – főkaszt!
      Lélektan 2.fok
      Művészetek 2.fok
      Nyelvismeret 3.fok
      Szexuális kultúra 2.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Alkímia 2.fok
      Herbalizmus 3.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Legendaismeret 2.fok
      Pszi (pyarroni) 2.fok
      Tapasztalati mágia (boszorkány) 3.fok

    BOSZORKÁNYMESTEREK – főkaszt!
      Fegyverhasználat 2.fok
      Nyelvismeret 2.fok
      Alkímia 2.fok
      Élettan 2.fok
      Herbalizmus 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Méregkeverés/semlegesítés 2.fok
      Számtan/mértan 2.fok
      Nekromancia 2.fok
      Pszi (pyarroni) 2.fok
      Tapasztalati mágia (boszorkánymester) 3.fok

    ASZISZ VÉRKELYHESEK (BM) – kidolgozott alkaszt!
      Tapasztalati mágia (boszorkánymester) 3.fok
      Fegyverhasználat 2.fok
      Herbalizmus 3.fok
      Alkímia 3.fok
      Méregkeverés/semlegesítés 3.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Számtan/mértan 3.fok
      Pszi (pyarroni) 2.fok
      Nekromancia 2.fok
      Élettan 2.fok
      Nyelvtudás 2.fok
      Politika/diplomácia 3.fok
      Udvari etikett/intrika 3.fok
      Történelem 3.fok

    ASCENS MORGA (BM) – kidolgozott alkaszt!
      Tapasztalati mágia (boszorkánymester) 3.fok
      2 Fegyverhasználat 2.fok
      Herbalizmus 3.fok
      Alkímia 3.fok
      Méregkeverés/semlegesítés 3.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Számtan/mértan 3.fok
      Pszi (pyarroni) 2.fok
      Nekromancia 1.fok
      Élettan 2.fok
      Orvtámadás 2.fok
      Politika/diplomácia 1.fok
      Udvari etikett/intrika 2.fok
      Történelem 2.fok

    HERGOLI VILLÁMMESTER (BM) – kidolgozott alkaszt!
      Tapasztalati mágia (boszorkánymester) 3.fok
      Fegyverhasználat 2.fok
      Herbalizmus 2.fok
      Alkímia 2.fok
      Méregkeverés/semlegesítés 2.fok
      Írás/olvasás 2.fok
      Számtan/mértan 2.fok
      Pszi (pyarroni) 2.fok
      Politika/diplomácia 2.fok
      Csomózás 2.fok
      Értékbecslés 2.fok
      Hajózás 2.fok

    TŰZVARÁZSLÓ – főkaszt!
      2 Fegyverhasználat (egykezes kardok és tőr jellegű fegyverek) 2.fok
      Nyelvismeret 3.fok
      Írás/olvasás 3.fok
      Ősi nyelv (godoni) 3.fok
      Vallásismeret (Sogron) 2.fok
      Őselemi mágia (csak őstűz!) 2.fok
      Pszi (pyarroni) 3.fok
      Tapasztalati mágia (tűzmágia) 3.fok

    VARÁZSLÓ – főkaszt!
      Nyelvismeret 3.fok
      Nyelvismeret 2.fok
      Politika/diplomácia 2.fok
      Udvari etikett 2.fok
      Írás/olvasás 3.fok
      Ősi nyelv 3.fok
      Számtan/mértan 3.fok
      Történelem 2.fok
      Magas mágia 3.fok
      Pszi (kyr) 4.fok



Képzettségek

    Képzettség neve / 1.fok / 2.fok / 3.fok / 4.fok / 5.fok / Nehézségi szint / Erős követelmény / Gyenge követelmény / Vonatkozó tulajdonság(ok)

Harci képzettségek
    Fájdalomtűrés / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II. / - / - / Áks., Akr.
    Fegyverhasználat / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / - / - / Erő, Gy., Ügy., Érz.
    Fegyverismeret / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / - / Int., Érz.
    Hadvezetés / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / - / Lélektan, Térképészet / Int., Krz.
    Harci láz / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / - / Áks., Egs.
    Harcművészet / 3 / 10 / 20 / 35 / 55 / IV / - / - / Erő, Gy., Ügy., Akr.
    Harctéri gyakorlat / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / - / Gy., Ügy., Érz.
    Kétkezes harc / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / Fegyverhasználat / - / Gy., Ügy.
    Pajzshasználat / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / - / Erő, Ügy.
    Pusztkezes harc / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / - / Erő, Ügy., Áks.
    Pusztítás / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / Fegyverhasználat / Élettan / Erő
    Taktika / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / - / Érz.
    Vakharc / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / - / - / Érz.
    Vértviselet / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / - / Erő

Alvilági képzettségek:
    Álcázás-álruha / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / Kultúra / - / Ügy., Érz.
    Hamisítás / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / leírásban! / Ügy. / Int.
    Jelbeszéd / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / - / Érz., Int.
    Kocsmai verekedés / 1 / 3 / 8 / 15 / 25 / I / - / - / Erő, Gy., Ügy.
    Méregkeverés-semlegesítés / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / Herbalizmus / Alkímia / Int.
    Orvtámadás / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / Fegyverhasználat vagy Pusztakezes harc / Élettan / Ügy.
    Kínzás / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / - / Ügy., Int.
    Szabadulóművészet / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / Csomózás / Zárnyitás / Ügy.
    Szerencsejáték / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / - / Ügy., Int.
    Csapdakeresés 1 Kp = 3% / I / - / - / Érz.
    Lopódzás 1 Kp = 3% / I / - / - / Ügy., Érz.
    Rejtőzködés 1 Kp = 3% / I / - / - / Ügy., Érz.
    Rejtekhely kutatás 1 Kp = 3% / I / - / - / Érz.
    Zárnyitás / 1 Kp = 3% / I / - / - / Ügy., Érz.
    Zsebmetszés / 1 Kp = 3% / I / - / - / Ügy., Érz.
    Veszélyérzék / 1 Kp = 3% / I / - / - / Érz.

Világi képzettségek:
    Állatismeret / 1 / 3 / 8 / 15 / 25 / I / - / - / -
    Csapdaállítás / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / Mechanika és Csomózás / Ügy.
    Csomózás / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / - / Ügy.
    Értékbecslés / 1 / 3 / 8 / 15 / 25 / I / leírásban! / leírásban! / Int., Érz.
    Futás / 1 / 3 / 8 / 15 / 25 / I / - / - / Áks., Egs.
    Hajózás / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / leírásban! / leírásban! / leírásban!
    Hangutánzás / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / Állatismeret* / Érz.
    Helyismeret / 1 / 3 / 8 / 15 / 25 / I / - / - / -
    Idomítás / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / Állatismeret / - / Aszt.
    Időjóslás / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / - / Érz., Int.
    Kocsihajtás / 1 / 3 / 8 / 15 / 25 / I / - / Állatismeret / Ügy.
    Lovaglás / 1 / 3 / 8 / 15 / 25 / I / - / Állatismeret / Ügy.
    Nyomolvasás / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / leírásban! / leírásban! / Érz.
    Szakma / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / leírásban! / leírásban! / leírásban!
    Úszás / 1 / 3 / 8 / 15 / 25 / I / - / - / Erő, Áks., Egs.
    Vadonjárás / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / Állatismeret és Herbalizmus / Érz.
    Akrobatika / 1 Kp = 3 % / I / - / - / Ügy.
    Esés / 1 Kp = 3 % / I / - / - / Ügy.
    Mászás / 1 Kp = 3 % / I / - / - / Ügy., Erő
    *ha állat hangját kívánja utánozni

Tudományos képzettségek:
    Alkímia / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / Számtan-mértan / - / Int.
    Élettan / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / - / Írás-olvasás / Int.
    Építészet / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / Számtan-mértan / Írás-olvasás / Int.
    Herbalizmus / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / - / Int.
    Írás-olvasás / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / Nyelvtudás / - / Int.
    Jog-törvénykezés / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / Kultúra / Írás-olvasás / Int., Aszt.
    Legendaismeret / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / Kultúra / - / Int.
    Mechanika / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / Számtan-mértan / - / Ügy., Int.
    Oktatás / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / - / Lélektan / Int., Aszt.
    Orvoslás / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / Élettan és Herbalizmus / - / Int.
    Ősi nyelv / 3 / 10 / 20 / 35 / 55 / IV / - / Írás-olvasás / Int.
    Számtan-mértan / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / - / Írás-olvasás / Int.
    Térképészet / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / Számtan-mértan / Művészetek (Rajz) / Int.
    Történelem / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / Írás-olvasás / Int.
    Vallásismeret / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / Kultúra / - / Int., Aszt.

Szociális képzettségek:
    Ékesszólás / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / Kultúra / Lélektan / Int., Aszt., Krz.
    Heraldika / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / Kultúra / - / Int.
    Kultúra / 1 / 3 / 8 / 15 / 25 / I / Nyelvtudás / - / -
    Lélektan / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / - / - / Int., Aszt., Érz.
    Művészetek / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / - / - / leírásban!
    Nyelvtudás / 1 / 3 / 8 / 15 / 25 / I / - / - / -
    Párbaj / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / Udvari etikett / - / Int., Aszt., Krz.
    Politika-diplomácia / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / Udvari etikett / Történelem / Aszt., Krz., Int.
    Szexuális kultúra / 1 / 3 / 8 / 15 / 25 / I / - / - / Aszt., Krz.
    Színészet / 2 / 8 / 15 / 30 / 45 / III / Lélektan / - / Aszt., Krz.
    Udvari etikett-intrika / 1 / 5 / 10 / 20 / 30 / II / Kultúra / - / Int., Aszt., Krz.

Misztikus képzettségek:
    Démonológia / 3 / 10 / 20 / 35 / 55 / IV / Ősi nyelv / - / Int., Akr.
    Drágakőmágia / 3 / 10 / 20 / 35 / 55 / IV / Szakma (drágakőcsiszolás) / - / Int., Akr., Aszt.
    Magasmágia / 3 / 10 / 20 / 35 / 55 / IV / Ősi nyelv / - / Int., Akr., Aszt.
    Nekromancia / 3 / 10 / 20 / 35 / 55 / IV / Élettan / - / Int., Akr., Aszt.
    Őselemi mágia / 3 / 10 / 20 / 35 / 55 / IV / Ősi nyelv / - / Int., Akr., Aszt.
    Pszi / 3 / 10 / 20 / 35 / 55 / IV / - / - / Int., Akr., Aszt.
    Rúnamágia / 3 / 10 / 20 / 35 / 55 / IV / Ősi nyelv / - / Int., Akr., Aszt.
    Tapasztalati mágia / 3 / 10 / 20 / 35 / 55 / IV / - / - / Int., Akr., Aszt.
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

Re: ÚTK - karakteralkotási segédlet

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2009.08.27. 22:28

PAPLOVAG főkaszt - a DERVIS (a Dzsad vallás paplovagjai)



Kitűnő fegyverforgatók, ezért egyházi (és néha világi) méltóságok testőrökként alkalmazzák őket. A hittérítést is célul tűzték ki, de ezt csak is békés eszközökkel kívánják szolgálni.
Szent jelképük a jobbkezes jatagánjuk pengéjére férfitenyér nagyságú, kör alakú mantra vésete, amely hemherit meditációs rúnák örvénylő mintázatát ábrázolja. Éppen ezért a fegyverük a legnagyobb kincsük!
Számukra a jatagán A FEGYVER. Viselnek tőrt is, és meg is tanulnak vele bánni, de ha harcra kerül a sor, akor rögtön a két jatagán perdül elő kezükbe.
Vértezetet legtöbbször nem hordanak, de ha mégis ráfanyalodnának, akkor könnyű bőrvértet, esetleg sodronyinget választanak.
Tagjaik közé a társadalom minden rétegéből származó egyént felvesznek alapvetően vallási meggyőződésből fakadóan.
A felvételt kérők elhatározásuk szilárdságának bizonyítása végett egy hónapos böjtöt tartanak, ekkor naponta csak egy marék datolyán és egy pohár vizet fogyasztanak. Egész nap meditációs pózban kuporognak és imádkoznak mindhárom istenséghez, esténként pedig egyre gyorsuló körtánccal köszöntik az égitestek feljövetelét. Aki végigcsinálja a rendbe való felvétel próbáját azt az idősebb testvérek és az Istenségek papjai oktatják tovább.


*A leírás a Papok-Paplovagok c. kiegészítőkönyv részbeni szövegezése!*


Induló képzettségek első tapasztalati szinten:

Fájdalomtűrés : 2.fok
Fegyverhasználat (Jatagán): 3.fok
Fegyverhasználat (Tőrök): 2.fok
Hadvezetés : 2.fok
Harctéri gyakorlat : 3.fok
Kétkezesharc (Jatagán+jatagán) : 3.fok
Vértviselet : 1.fok
Állatismeret (Hátas állatok): 2.fok
Lovaglás : 3.fok
Futás : 2.fok
Vadonjárás (Sivatag) : 3.fok
Élettan : 2.fok
Herbalizmus : 2.fok
Írás / olvasás : 2.fok
Orvoslás : 2.fok
Történelem : 2.fok
Vallásismeret (Dzsad-pantheon) : 3.fok
Heraldika : 2.fok
Lélektan : 2.fok
Udvari etikett(dzsad) : 2.fok

A rendtől 4. fokú oktatásbónusszal tanulható képzettségek:

Állatismeret, Ékesszólás, Élettan, Fájdalomtűrés, Fegyverhasználat, Fegyverismeret, Hadvezetés, Harctéri gyakorlat, Heraldika, Herbalizmus, Írás/olvasás, Kétkezes harc (Jatagán+jatagán), Kultúra, Legendaismeret, Lélektan, Lovaglás, Nyelvtudás, Orvoslás, Pszi (Pyarroni), Udvari etikett, Vadonjárás (Sivatag), Vallásismeret (Dzsad patheon), Vértviselet.


Speciális:
    - Ingyenes kegyelt háttér.
    - Szférák: élet, lélek, természet.
    - A rend fegyverzetet biztosít tagjainak (két jatagán - a jobbkezes egyben a szentszimbóluma! -, egy tőr) ezért fizetni nem kell!
    - Vértezetet nem biztosít a rend!
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

Re: ÚTK - karakteralkotási segédlet

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2009.08.28. 14:08

PAP főkaszt - Tooma pap



A Tooma pap induló képzettségei 1. Tapasztalati szinten a papnál feltüntetteken kívül:

  • Fegyverhasználat (csatabárd) 3. fok
  • Hadvezetés 2. fok
  • Harci láz 2. fok
  • Harctéri gyakorlat 2. fok
  • Pajzshasználat 2. fok
  • Vértviselet 2. fok
Továbbá a fenti képzettségeket a rendjétől az Oktatás képzettség 4. foka által nyújtott előnnyel tanulhatja.


A Tooma pap különleges előnyei és hátrányai a papnál leírtakon kívül:

  • A Tooma felkentjei uruk kegyelméből az Élet és a Természet szférákból meríthetik hatalmukat, továbbá a Fejszés néhány egyedi fohásszal is felruházza papjait, melyet egyetlen másik isten hívei nem ismernek. [Ld. Summarium, 123-125. oldal]
  • Minden Tooma pap felszentelésekor a mesterétől ajándékba kap egy smaragdot, amit az általa választott fegyver markolatába foglalnak bele (a fegyver leggyakrabban csatabárd, de lehet harcikalapács is), és a belefoglalás után a fegyver lesz a szent szimbóluma a karakternek.
  • 3. Tapasztalati szinten képesek lesznek saját maguk fanatizálására. Ez a képesség isteni eredetű, hasonló a Fanatizálás nevű papi rituáléhoz, azonban a papnak nem kell rá külön Kegypontot áldoznia. A varázslatot egyébként nem használhatná, hiszen Tooma szférái között nem szerepel a Lélek. A pap, ha helyzete megkívánja rövid imát intéz istenéhez, a Harc Atyjához (1 teljes kör). Ezalatt nem harcolhat, nem használhat Pszit, és nem is varázsolhat. A kör leteltével a papból fanatikus harcos válik, élvezve a varázslatnál leírt előnyöket. Ezt a lehetőséget istene csak egy teljes nap elteltével biztosítja újra.
  • 6. szinten a fanatizálás hatását a pap kiterjesztheti másokra is. Számára is érvényes a 100 láb sugarú kör, mint hatótávolság, viszont a harcosok befolyásolásához sem kell Kegypontot áldoznia. A harci kedv megnövelése érdekében rövid szónoklatot kell tartson Toomáról, melynek végén a közelben állók lelkesen, megnövekedett harci kedvvel fogják várni az összecsapást. Játékos Karakterek és 5. Tsz feletti Nem Játékos Karakterek megkapják a Harcértékmódosítókat, míg a többieknek a Bátorsága nő. A szónoklat jellegénél fogva csak és kizárólag törpékre van hatással, közülük is azokra, akik tisztelik Toomát (ez gyakorlatilag minden törpe harcosra igaz). Emberekre, elfekre és más fajzatokra ez a lelkesítés semmiféle hatással nincs. Ehhez a szónoklathoz is Tooma hatalmát hívja segítségül a pap, amit napjában csak egyszer tehet.
  • A 9. Tapasztalati szintet elérő törpe papokat a megtisztelő Gromgrom Bul Drangthrong megnevezés illeti, azaz az emberek nyelvén: Törpe Seregek Hosszúszakállú Atyja. A rang fontos szerepet jelent a törpék hadseregében is, amelyet díszes ünnepség keretében ajánlanak fel. Ezt a törpa elfogadhatja vagy visszautasíthatja - egyik esetben sem sértődik meg senki. (A törpék általában elfogadják ezt a ritka megtiszteltetést, azonban kalandozók számára ez nem előnyös, hiszen nem csak kiváltságokkal, de felelősséggel is jár. Háború esetén legyen bárhol, azonnal haza kell térnie, hogy a rábízott sereget vezethesse).
  • Ezen a szinten lesznek képesek a Hősi Harcra is, amelyet maga Tooma adományoz nekik. Ez a különleges képesség a Hősi lélek nevű rituáléval egyező hatást vált ki, de - akárcsak az eddigiek - nem kerül a papnak Kegypontjába. Ez közvetlen áldás magától a Legnagyobb Harcostól, amit csak különös alkalmakkor érdemelhet ki híve. Például ha bátran néz szembe az orkok többszörös túlerejével, hogy asszonyokat és gyermekeket védelmezzen akár saját halála árán is, Tooma megáldja, kérés nélkül is. Ha azonban gyáva módon megfutott, és az orkok utolérték, körülfogták, fohászkodhat akárhogy, Tooma nem fogja meghallgatni.
  • A 11. Tapasztalati szintet elérve jutnak birtokába a smaragd mágiájának. Toomához fohászkodva lépesek lesznek egy smaragdot mágikus hatalommal felruházni, amit ha fegyver markolatába foglalnak, mágikus fegyvert hoznak létre. Ilyen ékkövet legfeljebb tíz évente egyszer készíthetnek, és hogy pontosan milyen tulajdonságai lesznek, azt Tooma (a KM) határozza meg, aszerint, hogy eddig milyen hősiesen viselkedett a pap, illetve milyen áldozatokat mutatott be. A smaragdot a papnak saját magának kell csiszolni, de ennél is jobb, ha hősi küzdelemben zsákmányolja. Tiszta szerkezetű smaragdot kell választani, olyat, ami képes befogadni a mágiát.
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

Re: ÚTK - karakteralkotási segédlet

HozzászólásSzerző: Con Larrodan » 2009.09.07. 8:42

VARÁZSLÓ főkaszt - Holdkos


Holdkos varázslóiskola

Gorvik legtöbbet emlegetett varázslórendje. 3620-as évek elején alapította egy Kránból visszatért magiszter, bizonyos Larta con Adora. A Warvikban álló tanodában ő oktatta a novíciusokat, egészen az amund csapatok betöréséig. Jelenlegi tartózkodási helye ismeretlen, egyes források szerint ismét Kránban van. A Holdkos tanításai úgyszólván egyedülállóak a Délvidéken: a varázslótanoncok hét éven át a külvilágtól elzárva tanulmányozzák a mágiát, majd a következő hét évben minden éjjel a warviki alvilág mocskába kell alámerülniük. Ez idő alatt tízből kilencen az életüket vesztik vagy megszöknek, a megmaradottakból azonban vérbeli varázstutó-orgyiklos, az árnyékháborúk tiszta fejű, biztos kezű szakértője válik. Ezen hét év alatt alatt nem kapnak semmiféle segítséget az iskolától, csupán saját tudásukat felhasználva kell túlélniük. A hét év letelte után térhetnek vissza az iskola falai közé, majd - ha megfelelnek a szokásos vizsgákon - nyerhetnek bebocsájtást a rend titkaiba, illetve ekkor kaphatják meg a varázslói botjukat. A főrendek valósággal versengenek az innen kikerült mágiaforgatók kegyeiért.

Egy 1.TSz Holdkos varázsló az alábbi képzettségekkel rendelkezik:
    - Nyelvtudás 3.fok
    - Politika/diplomácia 1.fok
    - Udvari etikett 1.fok
    - Írás/olvasás 3.fok
    - Ősi nyelv (kyr) 3.fok
    - Számtan/mértan 3.fok
    - Történelem 2.fok
    - Magasmágia 3.fok
    - Pszi (kyr) 4.fok
    - Fegyverhasználat - tőr jellegű fegyverek 2.fok
    - Orvtámadás 2.fok
    - Élettan 1.fok
    - Álcázás/álruha 2.fok

Oktatásbónusszal tanulható képzettségek:
Alkímia, Álcázás/álruha, Élettan, Építészet, Fegyverhasználat, Heraldika, Herbalizmus, Írás/olvasás, Kultúra, Legendaismeret, Lélektan, Magasmágia, Méregkeverés/semlegesítés, Nyelvtudás, Orvtámadás, Őselemi mágia, Ősi nyelv (kyr), Politika/diplomácia, Pszi (kyr), Rúnamágia, Történelem, Szakma, Számtan/mértan, Udvari etikett

Különleges előnyök és hátrányok:
  • A Holdkos varázslóiskolában tanult karakter alap tanulmányainak befejezte után 7 évet köteles eltölteni életéből a rendtől függetlenül Gorvik alvilági életében. Ez alatt a munkásságát természetesen figyelemmel kísérik mestereik, és az idő lejártával górcső alá veszik (már aki túlélte az időtartamot, 10-ből 9-en kihullanak). A górcső a megfelelő tapasztalatszerzés meglétét vizsgálja - játék nyelvére lefordítva a karakternek el kell érnie az 5.TSz-et.
  • A 7 év alvilági élet alatt Misztikus képzettséget nem tanulhat egyáltalán, a meglévőket sem fejlesztheti magasabb szintre!
  • A 7 év alvilági élet alatt semmilyen más képzettségre (Harci, Alvilági, Világi, Tudományos, Szociális képzettségre!) nem kaphat oktatás bónuszt a karakter! Kivéve, ha a szerepjáték során erre magának lehetőséget teremt.
  • A 7 év eltöltése után, ha elérte az 5.TSz-et a karakter a belsőbb rendben tovább képezheti magát. Ez annyit tesz, hogy innentől kezdve mágikus ismereteit (képzettségeit), a pszi képzettségét fejlesztheti ismét, valamint a következő képzettségeket tanulhatja még a 4.fokú oktatás bónuszaival:
    Orvoslás, Démonológia, Nekromancia, Ősi nyelv (aquir)
  • Az a karakter, aki ezt a szintet (5.TSz) nem érte el a 7 év alatt, megmarad a rend tagjának, de újabb hét kemény év vár rá ismételten az alvilág köreiben. Ekkor azonban az erre kiképzett emberek valósággal vadászni fognak a karakterre, hogy folyamatosan túlélési próbák elé állítsák, ezzel előidézve a felemelkedést, vagy a gyors halált. Egyéb tekintetben ugyan azok a megkötések vonatkoznak a karakterre ezalatt a hét év alatt, mint az első hét évben.
Eiresin Wyntumal - Pathfinder
Avatar
Con Larrodan
Admin
Admin
 
Hozzászólás: 3216
Csatlakozott: 2005.08.24. 15:19
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: ÚTK - karakteralkotási segédlet

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2010.03.13. 23:48

Harcos főkaszt - Nomád


5 KAP-os háttér.


Képzettségek:

    Fegyverhasználat-visszacsapó íj:3.fok
    Fegyverhasználat-egykezes kardok:2.fok
    Fegyverhasználat-szálfegyverek v. egykezes zúzó:1. fok
    Fegyverismeret 2.fok
    Harctéri gyakorlat:2.fok
    Állatismeret-hátasok: 2.fok
    Lovaglás 3.fok
    Futás 2.fok
    Esés +15%
    Akrobatika +15%
    Szakma-csikós:2. fok
    Szakma-íjkészítő: 2. fok
    Vadonjárás-füves puszták:2. fok
    Állatismeret-füves puszták:2. fok
    Herbalizmus:2. fok

4.fokú oktatással tanulható képzettségek:

    Fájdalomtűrés, Fegyverhasználat, Fegyverismeret, Harci láz, Harctéri gyakorlat, Pusztkezes harc, Állatismeret, Idomítás, Időjóslás, Lovaglás, Nyomolvasás, Szakma, Vadonjárás, Akrobatika, Esés, Herbalizmus,
    Csomózás, Kocsihajtás


Előnyök, hátrányok:

    - Fegyverzetét ingyen megkapja (visszacsapó íj).
    - Kap egy könnyű harci lovat felszerszámozva.
    - A kezdő vagyona csak 1k6 arany!
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére


Téma lezárva
6 hozzászólás • Oldal: 1 / 1

Vissza: Az Online játék szabályai

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség