• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

A fórum regisztrált tagjai cseveghetnek itt egymással.

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 122 / 153 • 1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 153

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2009.07.25. 10:04

Üdv!

Valszeg lesz, ami kimarad, de azért reagálnék erre-arra, emg megírnám a véleményemet:

Nos az Yvett által írt "mi lenne, ha nem ismernéd az ETK-t" kérdésre az a válasz, hogy amíg csak az ÚTK-t ismered addig vagy átérzed a fajok masszásítását vagy nem. Aztán, ha bármilyen más szerepjátékot megnézegetsz szabadidődben orrbavág, hogy mindenhol máshol megvan a különbségtétel csak itt nem a fajok elérhető maxai terén. 8) (Most az, hogy mivel érheted el a maxot, adottságból vagy csak úgy az mellékes. Viszont mindenhol megvan, hogy egy elf, sőt egy ember se lehet olyan erős, mint a legerősebb ork. Ahogy Meridian írta testiadottságok miatt sem.)

Dobás vs. osztogatás: Nos én személy szerint szrettem a tulajdonságdobásokat, mert azzal ritkán voltak 15-ös átlag alattiak a karakter tulajdonságai. Tehát kb 15 pontot veszít a szerencsés játékos a nem szrencsések javára. 8)

Egyébként érdekes, hogy mindenki a maxra húzott tulajdonságokkal dobálózik. Én pl még nem csináltam olyan ÚTK-karaktert, akinek volt 16-nál több ráosztva egy tulajdonságára, sőt általában a 15 a max. Hogy miért kell a 15-ös érték a főbb tulajdonságokra? Hogy 5. fokig ne legyen Kp-büntetés. 8) :)

A KM-ek és a karakterhalál. Ide két dolog is kívánkozik:
1, Általában a magus, AD&D és társaik mind hősi fantasy stílus. Tehát azért ül le az ember ezekkel játszani, mert hősies szeretne lenni (vagy épp főgonosz) vagy mert nem ismer más alternatívát. Ha jobbágyokat akarok sanyargatni vagy épp az életemért kéregetni a sarkon, akkor játszok Ars Magica-t. Ott erről szól az élet jórésze. Ha meg szeretném, hogy rttegve kuporogjak a sarokban, emrt az annyira drámaian szép élethelyet, akkor leülök Call of Cthulhut játszani és biztosított, hogy vajszívű KM mellett is 3-4 játék után egy didergő kocsonyával játszhatok.
Prsze van jogosultsága az "élet a farmon" típusú játékoknak csak akkor azt nem árt előre megmondani, mert akkor egyik fél se készül hősies tettekre. (Általában a KM készülve a csapatra azért el tudja dönteni, hogy hősök vagy "átlagmberek" szeretnének-e lenni a játékosok.) Itt nem arról van szó, hogy a féllábú ork odajön és még le is szúrja magát, hogy megkönnyítse a JK-k életét, lehet nehezíteni, meg jöhet a párszáz goblin, de végső soron azért alkot "hőst" az ember, hogy hősködhessen kicsit.

2, A KM-ek húzásaira meg annyit, hogy nem egyszer megesett már, hogy a játékos megcsinálta a kariját és elindult kalandozni. Aztán a KM ráküldte a hűdeszupertitkosfőtápgonoszt és a karakter egy szemvillanás alatt sziporkává alázta a féltve őrzött titkos hősölő gyilkológépet.
Öltünk már úgy félsárkány-félaquirt, hogy az első szegmens legelején kapott 76 Ép-t mínuszba és azt is elfelejtette, hogy mit is akart mondani... 8) :lol:
Ilyen esetekben két dolog szokott történni: Szegény KM rezignáltan összegyűri az erre vonatkozó jegyzeteit és hátradobva megyünk tovább. Vagy elkezd mondvacsinált kifogásokat keresni, "mer' én vok a KM!!!" és olyankor jóhogy eldurran a JK agya, hogy megoldotta a dolgokat a karakter határai és a szabályok adta keretek között, méghozzá a világhoz teljesen illeszkedő módon és mégis őt szívatja a KM azért, mert a főmufti mégsem alázhatta és kínozhatta meg különösen kegyetlen módon a csapatot. 8)

Tehát szerintem nem a karakterhalál a gond, hanem annak tálalása és mikéntje.
Azt hiszem Castor még emlékszel, hogy mennyire nem értetted, hogy anno a Ranil-paplovaggal miért varázsoltam folyamatosan a csata első vonalában, hogy biztosan jól látható, fénylő célpontot adjon. Az teljesen belefért és tudatosan vállaltam is, hogy hősiesen elhalálozik az ellenség nyíl-lándzsa-mágia záporában, ha ezzel elvonja mindezek figyelmét az éppen földről feltápászkodó 2000 katonájáról...
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.07.25. 16:48

Togar írta:Azért Quator azt vedd figyelembe a 135 pont a kalandozókra vonatkozik amiből effektíve nem sok rohangál Yneven. Egy átlagos ember tulajdonsága 10-12 körül mozog míg egy orké mondjuk 14 az erő így erősebb egy átlagembernél. Ahhoz képest a 20-as erő eléggé kiemelkedő. Az a baj ti a faji maxot számoljátok átlagnak holott ez a kalandozókra vonatkozik. Egy alap katonának, vagy elf vadásznak közel sincs 135 pont a tulajdonsága. Mert ha minden ember 135-ös pontelosztással rohangálna Yneven nem sokáig élnének a karik, mondjuk egy rablótámadás esetén :lol:

Kissé megkésve, de reagálnék: Nálunk általában az ellenfelek erősebbek a játékosoknál, különben nem kellene pl a mágiahasználóknak taktikázni, a harcosoknak taktikázni, stratégiát készíteni, hanem csak dobálóznánk a kockákkal, és a játékosnak nem kellene tudás, vagy értelem, hogy felvegye a harcot az ellenféllel. tény hogy felénk gyakorta halunk. ETK idején volt, hogy kb 5. szinten a 6 tagú csapat 10 karaktert használt el egy küldetés érdekében. mert nálunk könnyű meghalni, ha nem vagy elég okos, és csak a karaktered statisztikájára hagyatkozol, mivel nálunk sokkal jobb stattal rendelkeznek az enemik.... ennyit az átlag rablókról.. :)
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.07.25. 16:53

Enor ak Mverrys írta:Az lehet, hogy egy ork nem lesz képes kiemelkedni a társai közül az erejével, egyszerűen nem adottság köztük, ha valaki erős, mint egy byson. Viszont az elfeknél sem különleges adottság, ha valaki gyors, mint a szél, vagy gyönyörű, mint egy darab nemtommi. :D

Nézőpont kérdése tehát, hogy hol, mi az adottság. Maradjunk orkéknál, ugye ők nem az intelligenciájukról, meg a karizmájukról híresek. Nah de van köztük minden bizonnyal néhány, aki (ha nem is szép, de) maga köré tudja gyűjteni a társait, vezetőjükké válik, és még elég okos ahhoz, hogy meg is tartsa a hatalmát.

Szóval itt nincs hiba, az adottság az maradt ami, csak nem minden fajnál ugyanazt az értéket kell nézni.

csakhogy az ember nem azért lesz erős karival, mert stratégát akar játszani, hanem megt ütni akar, vagy a faj mentalitása fogta meg, stb. elég elvetemültnek kell lenni szerintem, hogy azért játszak egy adott fajjal, mert a rá egyáltalán nem jellemző dolgokat akarom kiélvezni.... meglepő lehet adott szituban egy ork stratéga, vagy egy díjbirkózó elf, de szerintem nem ez a jellemző a karakteralkotásnál.
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.07.25. 17:06

Yvett de Crei írta:a normális értéknek a 17+ értéket veszi alapul mindenben... (ezért volt a sok fanyalgás, hogy a 135 pont nem elég a 10 tulajdonságra... :roll:)

A probléma azzal, hogy ha nem ezt teszi a játékos, ha a kis csapatban ami pl egy baráti kör, és pl 6 személyből, 6 játékosból áll, és van egy harcos 20,20,20, erő ügyesség gyorsasággal, és pl alacsony szintűek, máris sokkal le van maradva bármely más a csapatban lévő átlag harcos. későbbi szinteken ha van egy spec harcos, a többi átlagos nem tud labdába rúgni, vagy a spec lemészárolja az összes ellenfelet, mire a többiek odaérnek. szóval ha van 1-1 táp kari a csapatban, máris nem lehet élvezetes játéka az átlagosnak, mert nem lesz sikerélménye.
de ez nem szabályrendszer, hanem játékosfüggő!
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.07.25. 17:13

Castor de Vinter írta:
Nekem az is feltűnt hogy a JK-k egyre nehezebben viselik a karakter halálát.
Mivel sokat bibelődnek egy karakter alkotásával, egész stratégiát meg eszmerendszert alkotnak egy karakter köré, nagyon nehéz elfogadniuk ha a KM "önkénye" -rosszabb esetben-a saját hülyeségük miatt a karakter meghal.

nálunk ezt nem téma. rekord a 13 évem alatt, hogy 1 kaland és 1 játék alkalom, kb 6 óra alatt 4 karakterem halt meg. az még a kidobálós rendszerben, mert szarul dobtam, nem volt mákom :)
mint már említettem nálunk a kráni törvények uralkodnak: az erős él a gyenge elbukik...
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.07.25. 17:27

Az összes regény hősökről, kiemelkedő tulajdonságú és képességű alakokról mesél. Hogy várhatja bárki a JK-tól, hogy ő ne kiemelkedő hőst akarjon alkotni, hanem egy átlagos valakit/senkit?
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2009.07.25. 17:49

Jó lenne, ha legközelebb egy reagban írnád meg mindezt. Egy reagban is meg lehet oldani a több embertől való idézést és a rá való válaszadást.


A felvázolt csapatnak javaslom a szerepjáték gyakorlását, valamint a csapatmunka legyen csapatmunka (amiről annyit olvashattunk).
Arról nem beszélve, hogy egy baráti körben jobban meg lehet beszélni az ilyen kirívó eseteket, amikor a többieket egy ember nem hagyja szóhoz jutni, és a KM-en is sok múlik...

6 óra alatt 4 karakter - dettó a fentebbi javaslat...

A regényhősök is eljutottak oda ahol már azt mondhatják magukról: "Én hős vagyok!" - csak ugye ez nincs megírva regényekben ...
Arról sem szabad elfeledkezni, hogy a regények hőseit gyakorta nem lehet "definiálni" szabályrendszerrel. Vagyis a szabályrendszer keretei között nem tudsz OLYAN regényhőst alkotni. Megpróbálható, de azt ki is kellene játszani X szintre - na de ha egy játék alatt 4 kari fogy...
Lehet én vagyok lapos - de egyik karimat sem érzem átlagosnak még akkor sem ha a JK társaimhoz képest átlagon aluli lett... hogy miért? Mert aki kalandozik eleve nem átlagos életet él, nem átlagos ember/elf/törpe/stb. - és ha sokat megél, sokat játszom vele hős lehet, akinek a nevét Ynev szerte ismerik majd egyszer... csak oda el kell jutni... és bizony egy hős nem rendelkezik minden tulajdonságából 20-as értékkel - mert akkor már Istennek hívnák (az majd egyszer lesz belőle, ha eleget élt, eleget tapasztalt, eleget fejlődött :P ) - de oda el is kell jutni...
Ja igen... a hősök sem attól hősök, hogy mekkora az erejük, karizmájuk, érzékelésük... hanem attól amit tudnak (képzettségek, egyéb ismeretek) és amit letettek már az asztalra (tapasztalás)... :wink:
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.07.26. 8:23

bocsánat a több bejegyzésért, béna voltam, és nem tudtam hogyan lehet betenni a többit is egy hsz-be. már tudom, és legközelebb így fogok tenni.

Amugy a játékstílus szerintem csapat kérdése. én sem ítélem meg azokat akik pl etk-ben 60-70 KÉ vel rendelkeznek, nekik az tetszik. nekünk az amikor a jó karival is egy buta játékos nem tud érvényesülni, míg egy okos játékos egy rosszabb karival is jól teljesít. ez csak stílus kérdése. Amiben viszont átgondolva egyet kell, hogy értsek, a faj 1KAP/tsz feláldozásért kap néhány adottságot, és néhány hátrányt. Végülis nem rossz gondolat, csak nem a minimum és maximum fajokhoz állították be, így az udvari ork és ork között nem annyira lehet majd különbséget tenni értékek alapján, de majd a jellem, és stílus kijátszása megadja a különbséget.
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Martos col Legium » 2009.07.26. 22:07

A hétvégén nem voltam gépközelben, így most olvasom az elmúlt két-három nap eseményeit, és feltűnt, hogy egy kérdés elsikkadt:
Anhorienn írta:apropó varázsló: 3 KAP/mana, 2 KAP/pszi kiszámolta már valaki, hogy a régi értékeit, 6pszi/tsz(asszem ennyi volt), 10 mana/tsz, hogyan érheti el? ogy mellette még 1-2 Kp, és HM is legyen? vagy ez is a korlátozás része?

Személy szerint úgy vélem, hogy ezt úgy próbálták megoldani, hogy a Magasmágia meg a Pszi képzettség magas szintre való fejlesztésével kap a karakter plusz pontokat. OK, hogy ehhez azért kell egy-két szintlépés, meg kp, de ha megvannak a fenti képzettségek, akkor már csak szintenként 27 KAP-ot kell költeni az ETK-s értékekhez. Tény, hogy még ez is sok, de ha azt is belevesszük, hogy a KP/szint egy varázslónál 7 volt, így meg 13 KAP maradt, nem is olyan rossz... Felmerülhet, hogy "jó, de ebből még FP-t meg HM-et is kell vennie", és való igaz, hogy a k6/szint FP meg a 4(1)/szint HM nem jön ki de én hozzátenném, hogy egy varázslónak ezekre (legalábbis szerintem) nem igazán van szüksége. Na jó, talán egy kevés FP nem jön még neki se rosszul, de az már régen rossz, ha egy varázsló fegyveres harcba kényszerül ;)

Ami meg a fajokat illeti: sokan sok okosságot mondtak, voltak remek érvek amellett, hogy jobb volt a régi rendszer, meg az új mellett is volt jó pár kitűnő érv. Nekem az a köztes megoldás tetszik legjobban (ami asszem el is hangzott), hogy elosztom a pontjaimat úgy, mintha egy embert csinálnék, aztán a faji maxok emberétől való eltéréséből kialakítok egy módósítósort, és azt alkalmazom (persze néha kell egy kis korrigálás, mert nem mindig van az, hogy ugyanannyi pluszt és mínuszt kap egy faj a tulajdonságokra). Így a kecske meg a káposzta is...

Hogy 20 fölé nem mehet semmilyen esetben a tulajdonság? meg lehet magyarázni, hogy ez az az érték, amit egy humanoid lény elérhet. Mindamellett azt gondolom, hogy az adottság háttér szempontjából valóban jobb lett volna, ha azt a (szintén elhangzott) szabályötlet lenne érvényben, hogy a faji max plusz x-ig lehetne vinni háttérrel a tulajdonságot.
Az az egy baj a semmittevéssel, hogy sose tudod, mikor végeztél.
"A hajók kifejezetten úgy lógtak az égen, ahogy például a téglák sohasem."
Avatar
Martos col Legium
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 830
Csatlakozott: 2008.10.02. 16:16
Tartózkodási hely: Valahol Európában... :)
ZK Karakter: Heian Amanodel - Arabel megtisztítása
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2009.07.27. 15:04

Sziasztok!

Nos úgy sejtem Anhorienn-ék játékstílusa jól mutatja az Ynevi kalandozók életét és a hőssé válás esélyeit.
Szerintem egy kari az igenis egyszerű átlagemberként indul és idővel ha megéli akkor hőssé válhat. Az alacsony szintű karik nem erről szólnak. Ezzel szemben viszont időnként belefutok abba, hogy egy mezei városőr a KM szerint jobb értékekkel bír mint egy 6-7 szintű harcos nos ez meg a másik véglet. Attól, hogy magas szintűek a JK-k a városőrök még nem lépnek szintet.
Ami az übertáp karaktereket illeti. Nem olyan régen asztali játék alkalmával összeraktam egy karit az egyik srácnak. A karakternek voltak bőven képzettségei. A srác nem tudott mit kezdeni az egész játék alkalmával a képzettségeivel.
Szóval hiába übertáp egy kari a statisztikák tekintetében ha olyan a mese, hogy nem ütni kell akkor csak unja magát.
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Haome no Munemoto » 2009.07.28. 10:32

Üdv!

Teljesen nem ideillő kérdés:
Valaki homályosítson fel, hogy hogyan is van ez az egyes varázslatoknál megkövetelt képzettségekkel. De az is elég, ha az UTK. megfelelő oldalszámát osztjátok meg velem - aztán én meg elolvasom. :D

Amúgy érdekes témát boncolgattok.
Szerintem addig semmi baj, amíg egy baráti körön belül azonos stílusú emberkék azonos elképzelés szerint játszanak.
A problémák a nagyobb közösségek esetében jelentkezhetnek. Mert itt alkalmazkodni kell, ha játszani akarsz.
A dolog jó oldala, hogy nem kell megtéríteni a másikat, csak fel kell tenni neki a házasságkötő termekben is felhangzó eldöntendő kérdést:
"Akarod e?.."
Akarod e játékot ilyen formában? Ha igen, csatlakozz. Ha nem?.. Az sem baj.
Persze meg lehet osztani egymással a gondolatokat (és kell is), de alapvetően ezt sem lehet tisztán intellektuális módon elintézni.

Keresetlen szavaimat nem vezette ártó szándék - csupán az őszinteség.

Tisztelettel: H.
"A halál nem szomorú. A szomorú az, hogy a legtöbb ember egyáltalán nem is él."
Avatar
Haome no Munemoto
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 402
Csatlakozott: 2009.03.15. 12:28
Tartózkodási hely: Budapest
Karakter: Essilor en Pyron - Manifesztáció
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.07.28. 11:05

Garmacor!

Egy Rúna Táborban történt meg az eset: 9-10. szinitü csapat voltunk 6 játékossal. élő szerepjátékban utunkat állta egy ellenséges úr városi őrsége. Mondtuk, hogy melészároljuk őket a francba, de nem engedte a KM, mert ők győznének, ezt a karaktereitek is belátják. ők voltak 10en, mi hatan. amikor a játék végén megkaptuk a modult, és benne az őrök harcértékeit, képzettségeit, látványosan minden ütésünk a 01 kivételével talált volna.... :) számoljuk csak hány körig tart a 10 ember ha körönként a csapatunk 10szer üt? ja, és volt egy 9. szintű fény ösvénye tűzvarázslónk. alapkönyv+kiegek játékrendszer volt... :) :) valóban, ez a másik véglet.
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2009.07.29. 7:15

Anhorienn

Ok a 10 városőrt leszedni nem kunszt. Az addig tök jó, de mi a búbánatot csinálsz ha a teljes városőrség a nyakatokba szakad és ne adj isten a KM ki is használja a dolgokat. Mert nálam 99%-os valószínűséggel meghalsz hacsak nem tudsz elrejtőzni (álcázás képzettség) vagy kidumálni magad valami módon (diplomácia, nyelv, etikett)

Garma
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.07.29. 9:06

Anhorienn írta:
Castor de Vinter írta:
Nekem az is feltűnt hogy a JK-k egyre nehezebben viselik a karakter halálát.
Mivel sokat bibelődnek egy karakter alkotásával, egész stratégiát meg eszmerendszert alkotnak egy karakter köré, nagyon nehéz elfogadniuk ha a KM "önkénye" -rosszabb esetben-a saját hülyeségük miatt a karakter meghal.

nálunk ezt nem téma. rekord a 13 évem alatt, hogy 1 kaland és 1 játék alkalom, kb 6 óra alatt 4 karakterem halt meg. az még a kidobálós rendszerben, mert szarul dobtam, nem volt mákom :)
mint már említettem nálunk a kráni törvények uralkodnak: az erős él a gyenge elbukik...


Ez nem kráni törvény ezt egyszerűen úgy hívják dungeon tipusú kaland. Ebből látszik ti nem a szerepjáték részével foglalkoztok a Magusnak. Egy karihoz ha igazán a tied hozzátartozik az előtörténet, ki ő honnan jött mik a céljai. Mit cselekedett eddig. Ezt elég necces megcsinálni 6 óra alatt 4 kari esetében. Ez is azt bizonyítja amit mondtam nektek a kari számok és statisztika és kész.

Mondjuk én elgondolkodnék a km színvonalán is ha 4 karit képes megölni azért mert nem úgy cselekedtek ahogy ő ezt elgondolta, szerintem ezzel mások is egyetértenek. A km dolga hogy lemesélje a kalandot és érdekessé tegye sőt nehézzé, de ugyanakkor rugalmasnak is kell lennie és alakítani a kalandon ha a jk-i más irányba indulnak el. És csak a legvégső esetben megölni de mivel rég játszottok gondolom nem támadtatok meg egy komplett várost vérengzeni.

Ezzel a játékstílussal sincs gond bár igazából ha ezt szeretitek próbáljátok ki a D&D 4 editiont, ez a könyv erről szólsz, mész harcolsz feladatokat oldasz meg és kincset keresel továbbá hőssé válsz. Probáltam itt mesélni ilyet de kevesen vevőek a kockdobálásra és az állandó harcra.
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.07.29. 9:31

Valóban nem várost akartunk hentelni, de amugy fejben minden karakteremnek tudom még most is az előtörténetét. még annak a 4nek is az ominózus kalanból. Amugy a 4 kaim közül az első tolvaj volt, és egy mágikus csapda elégette, mert "mellényúlt", a másik egy dartonita lovag, akit egy shadoni páncéltörő szakított át (00 és utána íjász szabály), a 3. egy tűzvarázsló volt, akit egy démon ölt meg (nem volt nehéz dolga, mert akkor épp nem volt manám, szval csak a harcértékeimre támaszkodhattam), a 4. pedig egy bajvívó aki két ütésig tartott egy mérgezett fegyverű fejvadásznál (első ütés görcs méreg k10 segmens, 2-t dobott, második túlütés). szóval még erre is emléxem, attól, hogy sok karim fogyott aznap :)
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 122 / 153 • 1 ... 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125 ... 153

Vissza: Csevegõ

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség