• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

A fórum regisztrált tagjai cseveghetnek itt egymással.

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 120 / 153 • 1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 153

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.07.24. 9:57

Nem egészen igaz, hogy csak annyi változott, hogy akkor bónuszok voltak, most faji korlátok. az adottság pont azt akadályozza, hogy a fajok különbözőek legyenek.egy ember ugyanolyan erős lehet, mint a legerősebb ork, vagy olyan gyors mit a legjobb elf. az, hogy minden fajnak 20 a plafon, egységesíti a fajokat.
képzettség megvonások, helyette könnyebben tanulja bónuszok: ahhoz, hogy egy elf elf legyen kb 3 szinten keresztül csak azokat a képzettségeit fejleszti, amit régen veleszületettként kapott. ok, hogy könnyebben tanulja, de még így is kb 3 szint, ha csak egy elf harcosról van szó (azért ez, mert legtöbb Kp-t ez tud venni.) egy elf varázslóról meg ne is beszéljünk a 39 KAP/szint maximummal...

apropó varázsló: 3 KAP/mana, 2 KAP/pszi kiszámolta már valaki, hogy a régi értékeit, 6pszi/tsz(asszem ennyi volt), 10 mana/tsz, hogyan érheti el? ogy mellette még 1-2 Kp, és HM is legyen? vagy ez is a korlátozás része?

Abban viszont igazad van, hogy akinek nem tetszik játszon ETK szerint.. :)
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.07.24. 10:47

Anhorienn írta:Nem egészen igaz, hogy csak annyi változott, hogy akkor bónuszok voltak, most faji korlátok. az adottság pont azt akadályozza, hogy a fajok különbözőek legyenek.egy ember ugyanolyan erős lehet, mint a legerősebb ork, vagy olyan gyors mit a legjobb elf. az, hogy minden fajnak 20 a plafon, egységesíti a fajokat.


Ezt nem értem szerinted mindegy hogy alapból 20 a max vagy külön adottságból nyomod fel 20ra pl a gyorsaságodat? Szerinted az adottság nem különbözteti meg az embert, egy másik embertől akinek 16 a gyorsasága és emiatt ennek látható jelei vannak? Azt hiszem nem érted a lényeget, te statisztikát és számokat látsz nem a karakteredet. Neked a 20as erő az 20as erő és nem mondjuk egy barbár izomtól duzzadó karja. No itt a két nézőpont közötti különbség.
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Meridian » 2009.07.24. 11:05

Feltételezem Anhorienn azt akarta kifejezni, hogy jó, jó izomerős barbárok de az ember mint faj nem lehet olyan erős, mint egy ork, testfelépítéséből adódóan (edit: úgy értem, fejlesztéssel sem tudja feltolni annyira az erejét), mégis mindkettőnek ugyanakkora a max ereje. Az elf esetében ugyanígy.

Ha hülyeséget mondtam, sorry.

M.
"Ra urdath san uthmor ahen aggun hara'het shaka'thorr. "
"Vérem és velőm a tiéd, tégy vele belátásod szerint."
Avatar
Meridian
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1786
Csatlakozott: 2006.02.03. 23:09
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Sessaryen » 2009.07.24. 11:14

Hol ugyanannyi a max erő? pl?
A 26. oldalon van egy összefoglaló táblázat, amiben minden fajnak benne van a max tulajdonság értéke. Itt az udvari orknak a max ereje 20, az embernek 18, az elfnek 16. Hol egyforma ez?
Az adottság meg pont azért van, hogy a fajból valamilyen kitűnő egyedet lehessen kreálni.
Mint ahogy egy kivételes képességű embernek is lehet akkora ereje, mint egy orknak, szerintem.
DE igazatok van, megint én vagyok a hülye...

S.
"Bocsáss meg! Eszemet az idő meg nem óvta,
Most fekete,fakó, mint könyv, múlt mélyiből."


Dale Avery: A Renegát
Avatar
Sessaryen
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 984
Csatlakozott: 2007.10.08. 23:54
Tartózkodási hely: Debrecen
ZK Karakter: Torum - Belső ellenség /Warhammer/
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2009.07.24. 11:25

Senkit nem akarok megbántani, de...

Nem, nem te vagy a hülye Sess!...
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.07.24. 11:35

Ez igazából attól függ ki minek nézi a mágust ugyanis ha valaki elakad a középkorban és a valóságban keresi a választ, van aki a karija helyén csak számokat lát és statisztikát meg faji maxokat, van aki meg statisztika nélkül is jól el van és a világot használja. Erről ennyit akinek meg nem tetszik az Útk ott a d20, az etk és kiegjei van választék bőven :lol:

Különben meg ott van az egy elf sohasem lesz olyan erős mint egy ork vagy egy ork sem lesz olyan gyors mint egy elf, az adottságot ne nézzük már mert az egy ritka képesség ahogy le is van írva, nem minden ember rohangál adottságokkal.
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.07.24. 11:38

Amit mondani akartam, csak valszeg nem jött át, vannak fajok akiknek alapból 20 a faji max egy adott tulajdonságra, így azok között nem lehet abban az adott tulajdonságban a többiek közül kitűnő, mivel az adottsággal is csak 20ig tudná növelni. Míg ha faji max+2 lenne a korlát az adottságnál, akkor nem lenne ilyen negatív megkülönböztetés a fajok között.

ui.: Nem, nem te vagy a hülye Sessaryen, én nem voltam érthető.
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.07.24. 12:11

Ugyanarról beszélünk csak neked nem jön át, a 20as tulajdonság alapból ritka, és egy fajnál pl az orknál gyakoribb a 20as erő mint az embernél, ezért nem kell neki plusz adottság mert ezt a fajból kapja. Míg mondjuk 20as gyorsasággal már kitűnik az orkok közül akik általában erősek de nem gyorsak. Értem én hogy ragaszkodsz az ETK-s különleges felkészítéshez, de ha elolvasod a könyv elejét akkor benne van teljesen újjáformálták a mágust, és felejtsd el a régieket. Érdekes amugy a D&D-ben teljesen ugyanezek a faji maxok ott mégsem problémázik rajta senki, ne csak a statisztika alapján akarj egyedi karit hanem a képzettségekkel lehet igazán egyedi.
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Anhorienn » 2009.07.24. 12:21

De nem életszerű, mert ha megnézed a földi fajokat, egy kutya a büdös életben nem lesz olyan intelligens mint egy delfin, de nem is baj, mert más fajhoz tartoznak, mások a jellemzői. A delfin meg futni nem tud, de mindegy :)
Értem én, hogy "ne a tulajdonság legyen amivel kitűnik", de nem könnyű elfelejteni ami volt, főleg, ha jó volt. Tudod, ha nem tudod milyen gazdagnak lenni, vagy egészségesnek, nem biztos, hogy hiányzik, de ha tudod, akkor fáj, ha neked nincs....
A "vitával" nem változást akartam, csak elmondani egy véleményt, hogy bizonyos szemszögből milyen hátrányai vannak annak, hogy minden fajt adottságaival együtt, ugyanarra az értékre határoltak be, nem pedig a faji maximumhoz kötötték az adottsággal megszerezhető többletet.

Értelmezésemben a faji max definíciója: az a tulajdonság érték, amit adottság nélkül elérhet a faj bármely képviselője. így viszont az orkoknál nincsenek tehetségek :)
"Bízz bennem és fordíts hátat!"

Ne sikeres ember próbálj lenni, hanem értékes.
/Albert Einstein/

Karaktereim:

Brodan Gravel, Új pyarron szülötte, homálytestvér rabszolgája, kocsmák ismerője.
Avatar
Anhorienn
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 225
Csatlakozott: 2009.07.06. 7:38
Tartózkodási hely: Kecskemét
ZK Karakter: Brodan Gravel Füstölgő nyomok
Karakter: Morel Dal Jandarvi
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.07.24. 14:15

Anhorienn írta:De nem életszerű, mert ha megnézed a földi fajokat, egy kutya a büdös életben nem lesz olyan intelligens mint egy delfin, de nem is baj, mert más fajhoz tartoznak, mások a jellemzői. A delfin meg futni nem tud, de mindegy :)



Itt a probléma egy Fantasy azaz fantázia játékban életszerűséget keresni.... :lol:

Nem vitázunk csak véleményeket fejtünk ki szerintem :D
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2009.07.24. 16:23

Üdv!

Egyébként abban Anhoriennek igaza van, hogy ezzel a max 20-szal minden fajnál "sérül" az egyensúly. Maradva az erő példánál:

Első esetben vegyünk egy elf díjbírkózót, aki nem elégszik meg a 16-os faji max erejével és 4 adottságpontból feltolja 20-ra.
Második az ork díjbírkózó, akinek ugyan lehet már adottság nélkül is 20-as ereje, de ha annyira ki akar tűnni saját fajtársai közül, mint az elsőnek említett elf az elfek közül arra az orknak nincs lehetősége. Ha most ő is rácsattintaná azt a 4 adottság pontot, akkor a KM közli, hogy "de te nem lehetsz ork-adonisz, mer' max 20, mint mindenki másnak a fajtádban".

Tehát, ha szeretnél egy "kivételes adottásgokkal megáldott erejű orkot" azt nem lehet megcsinálni az ÚTK szerint. Itt fonódik össze a karakterről megálmodott kép és a statisztikai része. Hiába mondod, hogy te vagy a legerősebb ork, mikor bármelyik másik fajtársad is ugyan annyit tud különösebb háttérpont költség nélkül összeherdálni magának.


Persze az teljesen más kérdés, hogy ha az alap 135 pontodból kihozod a 20-ast, akkor eléggé gyér lesz a többi tulajdonságod. 8)


A régi rendszerek ajánlgatására meg csak annyit, hogy tényleg sokkal jobb volt az Af/Mf rendszer csak ugye az nem trendi és ha az ember magusozni szeretne, akkor az újonnan kijött rókabőrökkel kell játszania. 8)
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.07.24. 16:40

Azért Quator azt vedd figyelembe a 135 pont a kalandozókra vonatkozik amiből effektíve nem sok rohangál Yneven. Egy átlagos ember tulajdonsága 10-12 körül mozog míg egy orké mondjuk 14 az erő így erősebb egy átlagembernél. Ahhoz képest a 20-as erő eléggé kiemelkedő. Az a baj ti a faji maxot számoljátok átlagnak holott ez a kalandozókra vonatkozik. Egy alap katonának, vagy elf vadásznak közel sincs 135 pont a tulajdonsága. Mert ha minden ember 135-ös pontelosztással rohangálna Yneven nem sokáig élnének a karik, mondjuk egy rablótámadás esetén :lol:
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2009.07.24. 16:51

Togar

Olyan elf se rohangál sok, aki 4 pontnyi adottsággal felnyomta 20-ra az erejét. Itt végig az átlag feletti kivételekről volt szó mindenki részéről. Tehát ne keverjük ide az átlagokat, hanem a vázolt kiemelkedettek közötti anomáliát nézzük. Ld. előző hsz-em az elf vs. ork erőnövelési lehetőségei.
Nem a faji maxot számolom átlagnak, hanem ha már feltételezzük, hogy faji maxot elérte az adott karakter, akkor van-e egyenlő esélye továbbfejlődni az adott tulajdonságban vagy sem.

Ha tényleg az átlagos eseteket néznénk ez a téma fel sem merül, emrt szerintem nincs az a Veér István játékos, aki azért lesz elf, mert akkor 4 adottságpontért feltolhatja 20-ra az erejét. 8)
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Enor ak Mverrys » 2009.07.24. 17:35

Az lehet, hogy egy ork nem lesz képes kiemelkedni a társai közül az erejével, egyszerűen nem adottság köztük, ha valaki erős, mint egy byson. Viszont az elfeknél sem különleges adottság, ha valaki gyors, mint a szél, vagy gyönyörű, mint egy darab nemtommi. :D

Nézőpont kérdése tehát, hogy hol, mi az adottság. Maradjunk orkéknál, ugye ők nem az intelligenciájukról, meg a karizmájukról híresek. Nah de van köztük minden bizonnyal néhány, aki (ha nem is szép, de) maga köré tudja gyűjteni a társait, vezetőjükké válik, és még elég okos ahhoz, hogy meg is tartsa a hatalmát.

Szóval itt nincs hiba, az adottság az maradt ami, csak nem minden fajnál ugyanazt az értéket kell nézni.
Avatar
Enor ak Mverrys
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 572
Csatlakozott: 2009.06.12. 16:17
Tartózkodási hely: Győr (Veszprém)
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2009.07.24. 20:36

Quator ar Zaraquer írta:Üdv!


A régi rendszerek ajánlgatására meg csak annyit, hogy tényleg sokkal jobb volt az Af/Mf rendszer csak ugye az nem trendi és ha az ember magusozni szeretne, akkor az újonnan kijött rókabőrökkel kell játszania. 8)


Véleményem szerint az ETK-nak a legfájdalmasabb sajátossága a kétfokozatú képzettség rendszer volt, mert profikra és amatőrökre osztja a szakértelmet és ez így elég durva csúsztatás.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 120 / 153 • 1 ... 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123 ... 153

Vissza: Csevegõ

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség