• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Alaven (Terion Lyamrch)

A megunt, elhagyott, elhunyt karakterek "otthona"...

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
20 hozzászólás • Oldal: 1 / 2 • 1, 2

Alaven (Terion Lyamrch)

HozzászólásSzerző: Alaven » 2009.07.06. 19:09

Név: Terion Lyamrch
Faj: ember
Nem: férfi
Kor: 23
Jellem: Rend, Halál
Kaszt: pap
Kezdő helyszín: Damak

I. Gyermekkor:

1. Milyen nemzetiségű a karakter és hol született?
Kránban, a szabad tartományok egyikében született. Felmenőit, rokonait sohasem ismerte, abban sem biztos, hogy csak emberi vér csörgedezik ereiben.
2. Kik voltak a szülei? Mi a foglalkozásuk/vagy kasztjuk?
Szüleire nem emlékszik, feltehetőleg földtúró parasztok voltak.
3. Milyen társadalmi pozíciót és vagyoni helyzetben volt a család?
Az egyház kizsákmányolt szolgái voltak.
4. Hol és milyen formában végezte tanoncéveit a karakter?
Ranagol egy papja, Vrien Ochys Draei, vette magához kegyeltségét megérezve. A gyermek még csak pár éves volt, mikor mestere kitaszíttatás miatt elhagyta Kránt és Erionba jött. A gyermek így Ynev legnagyobb városában nevelkedett, itt is folytatta tanulmányait.
5. Gyeremkkorban történt jelentős családi tragédiék?
Bár nem tud róla, de csládját a következő évben ragály pusztította el.
6. Gyermekkorban történ jelentős -a karakter életútját befolyásoló- örömteli események
Ranagol meghallgatta fohászait, ettől kezdve sorsa egyértelmű volt.
7. Miért azt tanulta a karakter amit?
Ranagol eszméi alapján él, így a kiemelkedéshez nem is vezethetne jobb út, mint Ranagol tanításait követni.
8. Mi az amihez a karakter különösen jól ért és miért sikerült ilyen magas szintre jutnia benne?
Hatalmas akaraterejének köszönhetően képes volt az érzelemnek nevezett koloncokat hátrahagyni és így merülni el Ranagol tanaiban. Mivel mestere kráni születésű, így mondhatni közvetlenül vehette át a kráni eszmerendszert, leszámítva az eltérő környezetet. Bár krániként nevelték, a nagyváros megtanította a feltűnés kerülésére, vagy éppen megalázkodás tűrésére.
A mágia fortélyait komolyabban eddig nem tanulta, az ehhez szükséges alapvető követelményeket (pszi, ősi nyelv) elsajátította Kránban tartózkodása alatt. Ilyen tanulmányait majd folytatni igyekszik. Eddig Ichenos Claesttől, a Birodalom egyik magiszterétől tanult. A külvilágban nehéz megfelelő mestert találni az eltérő hagyományok miat (aquir nyelv, kráni metódus), ám mégis sikerrel járhatott. Enros Kilera, az erioni Ranagol-főpap hajlandó lesz tanítani a mágia általa is alkalmazott fortélyaira amint visszatér Damakból.
9. Ha karakter családi kapcsolatrendszerének vázolása. (Pl: van egy fogadós nagybátyám Erionban)
Családjával semmilyen kapcsolatban sincs.
10. Mi volt a karakter "hobby"-ja?
Az emberek közti elvegyüléshez megtanulta a színészet legalapvetőbb szabályait.


II. Ifjúkor

1. Szerelmek és barátok (ha voltak/vannak)
Ezek csak érzelmek, nincs rájuk szükség.
2. Pártfogók és ellenségek (ha vannak ilyenek azokra hogyan milyen körülmények között tett szert a karakter?)
Tanítója az erioni ranagoliták körében is nagy tekintélyre tett szert, így tanítványa is szert tett néhány értékes szövetségesre. A legkiemelkedőbb közülük Enros Kilera, Ranagol erioni főpapja. Ez természetesen irigykedőket is eredményezett, így biztos vannak rosszakarói, de eddig nem cselekedtek. Bár gyanakszik, nem tud róluk.
3. Jelentős ifjúkori életesemények
Mesterével elutazott Kránba, visszatértek születési helyének tartományába, hogy mestere kegyelmet nyerjen. A külső tartományok egyikének egy kitaszított, a birodalomból száműzött alakja végzett mesterével. A tanítvány ekkor kezdett az elkövető után nyomozni. A gyilkosra vadászik, Ranagolnak akarja áldozni lelkét, s visszaszerezni tanítója elrabolt szent szimbólumát.
4. A tanulóévek vége
Utazása végett nagyjából fél évet töltött a Birodalomban. Jobban megismerte a kráni kultúrát, a nyelvet, s Ranagol tanait. Itt is esett át pappá avató szertartásán.
5. Mit vár el tőle az iskoljája/céhe/rendje/mestere?
Felsőbbrendűségének megőrzését, a birodalom érdekeinek szem előtt tartását.
6. Mi a karakter célja most hogy az lett aki?
A gyilkos megtalálása, megölésével kiemelkedettségének bizonyítása. Addig is Darton vándorló papjának adja ki magát.
7. Kihez hű a karakter?
Mindenek előtt Ranagolhoz és a birodalomhoz.


III. Személyiség

1. Van a karakternek jellegzetes szokása?
Karba font kézzel nézi végig mások szenvedéseit.
2. Miben rejlik a karakter kiválósága?
Akaraterejének köszönhetően képes teljesen kordában tartani érzelmeit.
3. Mi a karakter gyengéje?
Viselkedése sokszor emberidegen, bár megtanulta, hogyan kerülje el a feltűnést azzal, hogy emberi érzéseket játszik meg.
4. Mi a karakter kedvence? 5. Mi az amit szívből utál?
A szeretet és a gyűlölet is csak érzelem.
6. Mi a karakter legnagyobb félelme?
Ranagol elfordul tőle, vagy érzelmei eluralkodnak rajta.
7. Mi akarakter legmerészebb álma? Mire vágyik a legjobban?
Kiemelkedetté válni minden érzelem hátrahagyásával.
8. Vannak-e a karakternek előítéletei?
Minden nem ranagolita csak egy ostoba borjú.
9. Vallásos a karakter?
Igen, Ranagol felszentelt papja.
10. Mit tart a karakter a mágiáról és a használóiról?
Van néhány hasznos praktikájuk, de a nyomába se érhetnek Ranagol hatalmának. Emellett szándékában áll mágiát is tanulni, hisz Ranagol megáldotta a fogékonyság képességével.
11. Ha egy mottóval kellene kifejezned a karakter személyiségét mi lenne az?
Kránból és Erionból jövök. Én már láttam mindent.

Kinézet:
Átlagosnál magasabb (176 cm), vékony (66 kg) úriember. Fekete, varkocsban összefogott haja, fehér bőre és finom arcvonásai vannak. Szakállat nem visel, bár a néhány napos borosta nem ritka az arcán. Fekete, nemesi inge takarja szent szimbólumát, a mellkasára tetovált tenyérnyi kosfejet, s szintén ruházata alatt visel egy hamis dartonita szent szimbólumot.

Jellemrajz:
Kiemelkedettségét érzelmei elnyomásával őrzi meg, tetteit elsősorban Ranagol vallása és a birodalom érdekei szabják meg. Gondolkodásmódja az emberekétől idegen, de legtöbbször ez nem derül ki, hisz tudatosan érzelmekkel rendelkező lénynek játssza meg magát.

Kiegészítés:
Mestere gyilkosa kb. 180 hüvelyk magas, erős testalkatú, macskamozgású úriember. Rövid, fekete haja nem takarta a tarkóját is ékesítő különös tetoválást, mely feltehetően a ruha alatt folytatódik. Mesterét méreggel preparált tőrrel, egyetlen jól irányzott torokvágással ölte meg, majd a szent szimbólumát leszakítva menekült. Kránban a nyomozás folyamán kiderült, hogy klán nélkül maradt szabad vadász, kit a pap kitaszításakor bíztak meg a annak likvidálásával. Terionra nem is támadott, a kontraktus rá nem vonatkozott, és így nem tudta, kivel húzhatna újat. Később azt is megtudta a karakter, hogy a vadász Damakba indult, így érkezik most ide.
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Alaven 2009.07.30. 8:25-kor.
Alaven
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 82
Csatlakozott: 2009.06.26. 16:20
Vissza a tetejére

Re: Alaven (Terion Lyamrch)

HozzászólásSzerző: Alaven » 2009.07.06. 19:09

Név: Terion Lyamrch
Faj: ember
Nem: férfi
Kor: 23
Jellem: Rend, Halál
Kaszt: pap
TSZ: 1
Tp: 0

Erő: 10
Gyorsaság: 12
Ügyesség: 12
Állóképesség: 11
Egészség: 14
Karizma: 13
Intelligencia: 17
Akaraterő: 20
Asztrál: 15
Érzékelés:14

Pap: 7 kap
Pszi érzékenység: 1 KAP
Adottság: 2 KAP (akaraterő)
Mágikus fogékonyság 1 KAP

Ép: 14
Fp: 31
Akt. fp: 31

Fpre költött KAP: 0

Ké: 26
Té: 34
Vé: 84
Cé: 26

HMre költött KAP: 0

Pszi pont: 19 = 17 (intelligencia) + 2 (pszi képzettség)
Akt. pszi-pont: 19
Kegy pont 6 = 2 (vallásismeret képzettség) + 4 (12 KAP)
Akt. kegy pont: 6

Kegyre, pszire költött kap: 12

AME: 25 = 15 + 9 (statikus) + 1 (dinamikus)
MME: 30 = 20 + 9 (statikus) + 1 (dinamikus)
TME: +2 (vallásismeret képzettség)
Membránnal is rendelkezik.

Képzettségek:
Nyelvismeret (birodalmi khors) 4 (5 kp)
Kultúra (kráni) 4 (5 kp)
Kultúra (pyar) 3
Helyismeret (Erion) 3
Fegyverhasználat (tőrök) 2
Vallásismeret (Ranagol) 4 (8 kp)
Lélektan 2
Ékesszólás 2
Írás/Olvasás 3
Nyelvtudás (pyar) 3
Nyelvtudás (erv) 2
Történelem 2
Legendaismeret 1
Ősi nyelv (aquir) 2
Pszi (pyar, tudat-fa) 4 (13 kp)
Kínzás 2
Élettan 2
Méregkeverés/semlegesítés 2
Alkímia 1
Herbalizmus 2
Magasmágia 1 (3 kp)
Számtan/Mértan 2 (4 kp)
Úszás 1 (2 kp)
Színészet 1 (2 kp)
Vallásismeret (pyar istencsalád) 1 (1 kp)
Fájdalomtűrés 1 (1 kp)


Kpra költött KAP: 27

Felszerelés:
- ruházat
- egy rend váltóruha
- tarisznya
- íróeszközök (toll, tinta, pergamen)
- 3 db gyertya
- 2 napi élelem és víz
- kréta
- tűzszerszám
- erős alkohol
- fertőtlenítőszer
- áldozótőr
- hamis dartonita szimbólum

Pénz:
3 arany, 9 ezüst, 100 réz
A hozzászólást 7 alkalommal szerkesztették, utoljára Alaven 2010.05.19. 15:03-kor.
Alaven
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 82
Csatlakozott: 2009.06.26. 16:20
Vissza a tetejére

Re: Alaven (Terion Lyamrch)

HozzászólásSzerző: Rahmud al Adab al Mahrab » 2009.07.06. 23:24

Üdv Néked!

Biztos vagy benne, hogy mindenképpen kráni Ranagol-pappal akarod róni Damak földjét.

Nem vagyok fajgyűlölő, vagy ilyesmi - de az egy kicsit nehéz lesz... :(

Ha jól vettem le az előtöriből (amiben nem túl részletesen írtál le egy olyan történést, amihez fogható csak nagyon ritkán történik) afféle elcsapott/száműzött papot akarsz indítani némi ügynöki vénával.

Nos, mivel Krán, az eddig megjelent anyagok közül a Summáriumban megjelent anyagot tekintem irányadónak. Ennek megfelelően:
1. Kránban nemigen imádják a Kosfejest eredeti alakjában - annál inkább az un. Káosz-Angyalokon keresztül (ellentétben pl. Gorvikkal) Szóval a kari egy ilyen szekta beavatottjaként kezdhetné a játékot.
2. E szekták függetlenek a Birodalom hatóságaitól, és egymással, valamint más szervezetekkel is folyamatos harcban állnak. Arról nem is szólva, hogy egyes szekták beavatottjai hatalmuk kiteljesedésével egyre kevésbé emlékeztetnek emberre.
3. Külországba a Birodalom lakói közül az ügynökök (akik általában fejvadászok, ritkábban boszorkánymesterek) jutnak el - mindenféle felderítő és egyéb tevékenység az ő feladatuk...

Így hirtelen ennyi. Szóval nem biztos, hogy Kránon kívül egy kráni ranagolita jó választás...
Si vis pacem para bellum - Ha békét akarsz, készülj a háborúra
Avatar
Rahmud al Adab al Mahrab
Helyszínmoderátor
Helyszínmoderátor
 
Hozzászólás: 475
Csatlakozott: 2007.02.20. 12:09
Tartózkodási hely: Damak Palotája
Vissza a tetejére

Re: Alaven (Terion Lyamrch)

HozzászólásSzerző: Alaven » 2009.07.07. 9:40

Üdv!

1, Kránban ugyanúgy tisztelik Ranagolt isteni személyként is, nem csak Káosz-Angyalokon keresztül. Tényleg vannak az angyalokat imádó szekták, de emellett jelen van a kosfejes egyháza is, melyre a legjobb példa a Haláladó, hisz azt Ranagol papjai vezetik, nem holmi kultisták.
2, A változás törvénye szerint a harc tényleg örök. Az emberi alak elvesztése a szektákon belül tényleg jellemző (na, ki tud a legkevesebb testrésszel élni? és hasonlók...), de az alacsony rangú Ranagol-papok nagyrészt megőrzik emberi mivoltuk. Főpapok esetében sem tudok az ajándék kosfejnél hirtelenjében érdekesebbet elképzelni.
3, Igen, de lehet valami érdekeltsége magának az egyháznak, nem pedig a birodalomnak, ahova inkább papot küldenek. Az előtörténetben ezt nem akartam részletezni, hogy a kaland kiagyalása során véletlen se kössem meg a kezed.

Személyes üzenetben emiatt érdeklődtem előbb a Ranagol-pap iránt. Még mindig van másik ötletem, tehát ha szívesebben vennél egy eltérő karaktert, szólj.

Tisztelettel:
Alaven
Alaven
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 82
Csatlakozott: 2009.06.26. 16:20
Vissza a tetejére

Re: Alaven (Terion Lyamrch)

HozzászólásSzerző: Alaven » 2009.07.10. 11:48

Üdv!

A személyes üzenetben írtak alapján módosítottam, most már erioni.

A managyűjtéshez szükséges olyan pszi, ami erre képessé tesz, elvileg ezt is tanulta a karakter a Birodalomban. A kráni pszit egyszerűen megfeleltettem a kyrnek. Remélem, elfogadható.

Várom véleményed.
Tisztelettel:
Alaven
Alaven
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 82
Csatlakozott: 2009.06.26. 16:20
Vissza a tetejére

Re: Alaven (Terion Lyamrch)

HozzászólásSzerző: Rahmud al Adab al Mahrab » 2009.07.10. 12:46

Üdv!

A módosításokkal együtt már van benne fantázia!

Néhány kiegészítés:
1. A karakter származzon a Szabad Tartományok egyikéből.
2. Ki kellene találni, hogy ki volt hajlandó arra, hogy tanítsa a karaktert a magasmágia titkaira
3. A Birodalmi Metódussal kapcsolatban újfent csak tanácsot kell kérnem...Tőled pedig türelmet. :)
4.A honlapon talál jó kis anyagokat Kránról - kérlek olvasd át, és használd fel!
5. Egy ötlet a gyilkosról: legyen ő egy szabad rendi fejvadász. A tanító annak idején azért menekült el, mert a tartományi egyház egy ottani ellenségének intrikái miatt kitaszította (khayness), és távollétében halálra ítélték - és a feladatot a szabad rend vadászaira bízták. annak idején a tanítónak sikerült elmenekülni. Most pedig azért tért vissza titokban, hogy olyan tettet vigyen véghez, mellyel kiemelkedettségét biztosítja, és megkegyelmeznek neki; a kari ebben segítette volna. Persze a klán vadásza keresztülhúzta számítását... A kari azért nem halt meg, mert a kontraktus csak a tanító halálára szólt.
Ez esetben a bosszúállás kiterjed a szabad rendre csakúgy, mint azokra, akiknek ármánya a mester halálához vezetett.
Si vis pacem para bellum - Ha békét akarsz, készülj a háborúra
Avatar
Rahmud al Adab al Mahrab
Helyszínmoderátor
Helyszínmoderátor
 
Hozzászólás: 475
Csatlakozott: 2007.02.20. 12:09
Tartózkodási hely: Damak Palotája
Vissza a tetejére

Re: Alaven (Terion Lyamrch)

HozzászólásSzerző: Alaven » 2009.07.10. 17:23

Üdv!

1, Rendben, átírtam.
2, Beírtam a mesterek nevét, a magiszter a Birodalomban az egyház megbízásából, Erionban a főpap pedig saját belátása alapján volt hajlandó tanítani.
3, Rendben, várok türelemmel. Nem szerettem volna feltalálni a spanyol viaszt, emiatt mondtam, hogy legyen a kyrrel megegyező, az talán közelebb áll a Birodalomhoz, mint a godoni. Ettől függetlenül döntésed várom, a szerint módosítok.
4, Rendben, neki fogok vetekedni, s elolvasom.
5, A gyilkost akkor variáltam, de nem szeretnék előre mindent leszögezni. A papről se feltétlen kellett azelőtt tudnom, hogy kitaszított volt, s a gyilkosról is kiderülhet még ez s az.
Fontos: ez nem bosszú. Az is csak érzelmi alapokon nyugszik. Ez elsősorban a kiemelkedettség bizonyítása (ha megölte a tanítom, és én megölöm őt, akkor jobb vagyok a mesteremnél). Utána lehet, hogy az intrikázókon bizonyítja tovább kiemelkedését, de az már lényegtelen.
Alaven
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 82
Csatlakozott: 2009.06.26. 16:20
Vissza a tetejére

Re: Alaven (Terion Lyamrch)

HozzászólásSzerző: Haome no Munemoto » 2009.07.10. 17:27

...Bocsi.

Van némi skizófrénia a dologban! :D
"A halál nem szomorú. A szomorú az, hogy a legtöbb ember egyáltalán nem is él."
Avatar
Haome no Munemoto
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 402
Csatlakozott: 2009.03.15. 12:28
Tartózkodási hely: Budapest
Karakter: Essilor en Pyron - Manifesztáció
Vissza a tetejére

Re: Alaven (Terion Lyamrch)

HozzászólásSzerző: Rahmud al Adab al Mahrab » 2009.07.15. 11:41

Alaven írta:Név: Terion Lyamrch

Ép: 14
Fp: 31

Ké: 26
Té: 34
Vé: 84
Cé: 26

Pszi pont: 19 = 17 (intelligencia) + 2 (pszi képzettség)
Kegy pont 6 = 2 (vallásismeret képzettség) + 4 (12 KAP)

AME: 24 = 15 + 9 (statikus) + 1 (dinamikus)
MME: 29 = 20 + 9 (statikus) + 1 (dinamikus)
TME: +2 (vallásismeret képzettség)
Membránnal is rendelkezik.

Képzettségek:
Nyelvismeret (birodalmi khors) 4 (5 kp)
Kultúra (kráni) 4 (5 kp)
Ősi nyelv (aquir) 2


Na. Pár gondolat:
1. légyszi a bírálatért a megfelelő accot keresd. Írhatsz Haoménak is, csak duplán felesleges. Ha Rahmud nem elérhető, akkor Haome sem biztos, hogy az - tekintve, hogy én vagyok mindkét (három...) acc mögött... Meg előfordulhat, hogy amit Haoméval közölsz, arra Rahmud nem emlékszik, mivel neki 5-6 Jk ügyeivel kell egyidejűleg foglalkoznia. Tudom, egy kicsit skizó dolog ez, de hát ez van... 8)
2. A kariról. Tudom, hogy egyszerű gyerek vagyok, de minden értéknél kérem, hogy tüntesd fel azt is, hogy KAP-ból hányat Fp, HM, kp vásárlására. Ok: egyszerű - nem csak a te karidat kell átnéznem; ha egyszerűbbé teszed nekem, akkor megúszom a folytonos számolgatást és előre-hátra görgetést, ergo hamarabb leszek kész...
3. Pszi. Aktuális pszi pontok mennyiségét kérem feltüntetni. AME és MME értéket helyesen megadni. Amellett a játék egyensúlyára tekintettel a pszi képzettség harmadik fokig történő elsajátítását engedélyezem 1. Tsz-en - ennek megfelelően kérlek módosítani.
4. A felsorolt képzettségeket ezen a fokon nem engedélyezem. A kari anyanyelvi szinten a származásának megfelelő nyelvet beszéli és az annak megfelelő kultúrában járatos. Ez Erionban általában a közös és a pyar kultúrkör, vagy annak az etnikumnak a nyelve, melybe a kari beleszületett. (Talán nem kell mondanom, de kráni diaszpora nincs Erionban).
Az itt felsorolt képzettségeknek csupán az első fokát engedélyezem, melyet szigorúan kp-ból kell megvásárolni!
5. A kezdő pénzösszeget honnan számoltad ki?
6. A "méregkeveréshez szükséges kellékek, mérgekhez hozzávalók, vegyi anyagok, gyógynövények" pontosan micsodák, mennyibe kerülnek stb, stb...

Egyenlőre ennyi. Ha valamit nem jól értek vagy változtatnál valamin, akkor jelezd kérlek.
Si vis pacem para bellum - Ha békét akarsz, készülj a háborúra
Avatar
Rahmud al Adab al Mahrab
Helyszínmoderátor
Helyszínmoderátor
 
Hozzászólás: 475
Csatlakozott: 2007.02.20. 12:09
Tartózkodási hely: Damak Palotája
Vissza a tetejére

Re: Alaven (Terion Lyamrch)

HozzászólásSzerző: Alaven » 2009.07.15. 12:57

Üdv!

1, Rendben, a jövőben így fogok tenni. Legutóbb azért írtam Haomének, mert láttam, hogy online. Reménykedtem, hogy kilépés előtt is megnézed az üzeneteid. Más esetben automatikusan a megfelelő accnak írok.
2, Ahol költöttem, ott fel van tüntetve (pl: kegy). HMre, Fpre, pszire még nem költöttem, emiatt nincs ott semmi. Mindenesetre módosítom az érhetőség kedvéért.
3, Aktuális pontokat akkor írok mindenhova (fphez, kegyhez is). AME és MME érték helyesen van megadva. A negyedik fokot akkor kihúzom, bár az okot nem tudom - elvégre oktatják is a papoknak -, de a KM szavának szentségét nem vonom kétségbe.
4, A pap alapból kap 2 nyelvismeretet, egyet harmadik, egyet második fokon. Rendben, legyen a pyar az anyanyelve. Akkor mellette tanulta a kránit. Elvégre Erionban mindent lehet, ráadásul a karakter tanítója egyenesen kráni anyanyelvű. Aztán járt a külső tartományban, ahol szerintem megkaphatta a lehetőséget, hogy továbbfejlessze. (1es nehézségű a képzettségek, 3 hónap 3asról 4esre fejleszteni. Ő fél évet töltött ott.)
Aquir nyelv: A Ranagol-pap induló képzettségei között alapból szerepel második fokon.
Kultúra: Tehát te szeretnéd, hogy a karakternek a pyar legyen a kultúrája alapjáraton. Mivel a vallásismeretnek követelménye a valláshoz kötödő kultúra, a karakter a hibajavítások szerint ingyen megkapja (mint más kasztok az képzettségeik követelményeit, ha az hiányzik a táblázatukból. pl: az Uwel-paplovag kap rajzolást, mert van térképeszete 2. fokon). Tehát semmiért 3. szinten a kráni vagy gorviki kultúra. Eredmény: kaptam ingyen 3. fokú pyar kultúrát az eddigi kráni mellé :shock: Ezzel a szememben megölnéd a karakter hangulatát. Úgy adná ki magát Darton-papnak, hogy tényleg van fogalma a dolgokról...
(Megjegyzésem: ha a kultúrát nem is engeded, hogy Erionban, minden népek városában, kráni mestertől elsajátítsa, akkor vegyük figyelembe, hogy 4. fokra 6 hónap alatt fejleszthető (1es nehézség). A karakter pont ennyit töltött Kránban, ahol a pappá avatását is megejtették az előtörténet szerint.)
5, Kezdő pénz: dobtam magammal k6tal egy ötöst, arra a kevéske holmira pedig levontam egy aranyat.
6, Ezt a sort akkor kihúzom. (Amúgy tényleg alapvető dolgok lettek volna: mozsár, erős alkohol, kránkő...)

A képzettségekre nem vonatkozó változtatásokat akkor megejtem, azokkal kapcsolatban várom a véleményed.

Tisztelettel:
Alaven
Alaven
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 82
Csatlakozott: 2009.06.26. 16:20
Vissza a tetejére

Re: Alaven (Terion Lyamrch)

HozzászólásSzerző: Rahmud al Adab al Mahrab » 2009.07.16. 19:55

Alaven!

Szándékom szerint megpróbálok pontot tenni a lassan már vitává dagadó karakterbírálatra.
Azért vártam ennyi ideig a válaszadással, mert mindent elolvastam még párszor =hasznomra vált...), így mindent pontosan és elfogadhatóan határozhatok meg; és remélhetőleg elkerüljük a további vitákat.

Lássuk akkor.

3, Aktuális pontokat akkor írok mindenhova (fphez, kegyhez is). AME és MME érték helyesen van megadva. A negyedik fokot akkor kihúzom, bár az okot nem tudom - elvégre oktatják is a papoknak -, de a KM szavának szentségét nem vonom kétségbe.


Tehát először a pszi. Mivel a papnál és a Ranagol papnál is csak a pszi(pyarroni) képzettség szerepel, melyre az oktatás negyedik fok bónuszait megkapja a karakter, ebből számomra az is következik, hogy a mestere is ezt ismeri (a pszi képzettség leírásánál is csak feltételesen szerepel a negyedik foknál a kyr metódus tanulása). A kyr metódust mástól kell elsajátítania, 3. fokról újból felfejlesztenie, amire nem jár az oktatás bónusz. Plusz mestert kell találnia - aki 101%, hogy varázsló, és rávenni, hogy oktasson. Összegezve tehát, a pszi pyarroni metódusa szerezhető meg oktatás bónusszal a mesterétől.
A dolgok ilyetén fordulata után természetesen nem kérdés, hogy a ME-k nem helyesen vannak megadva.

4, A pap alapból kap 2 nyelvismeretet, egyet harmadik, egyet második fokon. Rendben, legyen a pyar az anyanyelve. Akkor mellette tanulta a kránit. Elvégre Erionban mindent lehet, ráadásul a karakter tanítója egyenesen kráni anyanyelvű. Aztán járt a külső tartományban, ahol szerintem megkaphatta a lehetőséget, hogy továbbfejlessze. (1es nehézségű a képzettségek, 3 hónap 3asról 4esre fejleszteni. Ő fél évet töltött ott.)


A beszélt nyelvek kérdése. Az anyanyelv nem lehet a birodalmi khors - mivel legjobb tudásom szerint nem ott született a karakter. Tehát erioni lévén annak az etnikumnak a nyelve lesz az anyanyelv, melybe a kari beleszületett; ha pedig ez nem jellemző, akkor lesz csak a pyar közös az anyanyelv. Az első szinten megkap további 2 nyelvismeretet - ebből az egyik lehet a birodalmi khors, a másik teljesen szabadon választott. A birodalmi khors nyelvet a listában meghatározott idő alatt csak az sajátíthatja el szerintem, aki vagy itt született, vagy sokáig élt itt (ez következik a képzi 4. fokánál szereplő leírásból). a karakteredre egyik sem áll.

Aquir nyelv: A Ranagol-pap induló képzettségei között alapból szerepel második fokon.


Ebben teljesen igazad van.

Kultúra: Tehát te szeretnéd, hogy a karakternek a pyar legyen a kultúrája alapjáraton. Mivel a vallásismeretnek követelménye a valláshoz kötödő kultúra, a karakter a hibajavítások szerint ingyen megkapja (mint más kasztok az képzettségeik követelményeit, ha az hiányzik a táblázatukból. pl: az Uwel-paplovag kap rajzolást, mert van térképeszete 2. fokon). Tehát semmiért 3. szinten a kráni vagy gorviki kultúra. Eredmény: kaptam ingyen 3. fokú pyar kultúrát az eddigi kráni mellé :shock: Ezzel a szememben megölnéd a karakter hangulatát. Úgy adná ki magát Darton-papnak, hogy tényleg van fogalma a dolgokról...
(Megjegyzésem: ha a kultúrát nem is engeded, hogy Erionban, minden népek városában, kráni mestertől elsajátítsa, akkor vegyük figyelembe, hogy 4. fokra 6 hónap alatt fejleszthető (1es nehézség). A karakter pont ennyit töltött Kránban, ahol a pappá avatását is megejtették az előtörténet szerint.)


A kultúra. Én nem szeretnék semmit (persze a világhoz passzoló karin kívül).
Az általad említett hibajavítás koordinátáit add meg kérlek - én is megtekinteném.
Szóval szerinted a kráni magaskultúra elsajátításához egy nem helyi születésűnek elég három hónapig az ország egyik külső tartományában (tehát kulturálisan fejletlenebb régiójában) tartózkodni, és lám, a kari máris a kráni (alapvetően inhumán) kultúrájának szakértője lesz. Mert ráköltött pár kp.
Ki kell ábrándítsalak - ez nekem nem hangzik túl ésszerűen, így nem is engedélyezhetem. Ha nem érted miért, akkor olvad el a képzettség leírását.
Itt is érvényes a születési kultúra választás kötelezettsége - mely nem lehet kráni. Azt ha hinni lehet az általad leírtaknak, ingyen megkapja a kari.

5, Kezdő pénz: dobtam magammal k6tal egy ötöst, arra a kevéske holmira pedig levontam egy aranyat.


A módszert nem tudom elfogadni. Használd a "Dice" funkciót.

6, Ezt a sort akkor kihúzom. (Amúgy tényleg alapvető dolgok lettek volna: mozsár, erős alkohol, kránkő...)


Én ezt írtam:"A "méregkeveréshez szükséges kellékek, mérgekhez hozzávalók, vegyi anyagok, gyógynövények" pontosan micsodák, mennyibe kerülnek stb, stb..." Te hol olvastad, hogy a felszerelés ki kell törölni? Mert én sehol - azt viszont igen, hogy pontosítsd a leírást.

A fentiekhez általánosságban még annyit, hogy egy hierarchikus szervezetben - márpedig Ranagol papsága ilyen - a felemelkedés több előjogot, több hatalmat és több tudást jelent. A hirarchia alján álló egyént nem tanítanak meg mindenre automatikusan - azt ki kell érdemelni.

Remélem, hogy minden sikerült egyértelműen körülírnom.
Az általad előirányzott képzettségek megszerzése életcél lehet - ebből remek játék kerekedne...
Végezetül: ha pappal akarsz jönni, akkor gyere pappal. Papi célok, motivációk, képzettségek, gondolkodásmód. Ha úgy érzed, hogy ez megöli a karakter hangulatát, akkor lehet, hogy nem volt jó az elképzelésed. Ki lehet - és kell is - egészíteni egyebekkel, de fontos tudni, hogy a pap istenébe, és nem a pszi kyr metódusába veti hitét.
Vagy gyere varázslóval.

Tisztelettel: R.
Si vis pacem para bellum - Ha békét akarsz, készülj a háborúra
Avatar
Rahmud al Adab al Mahrab
Helyszínmoderátor
Helyszínmoderátor
 
Hozzászólás: 475
Csatlakozott: 2007.02.20. 12:09
Tartózkodási hely: Damak Palotája
Vissza a tetejére

Re: Alaven (Terion Lyamrch)

HozzászólásSzerző: Alaven » 2009.07.17. 13:53

Üdv!

Elnézésed kérem, vitatkozni véletlenül sem szeretnék. Bocsánat, ha eddig annak tűnt. Szerintem csak (egyelőre) felületes eltérés van az általunk elképzelt Ynevek közt. Ezért kell egyeztetni a karaktert, mint ahogy azt tesszük is.

Rendben, akkor a pszit átírom a pyarroni tudat fa 4. fokára. Elvégre ezt tanulhatja a karakter, még oktatásbónusza is van rá. Ez esetben a pszi pontok mennyisége ugyanúgy marad. Kérlek, világosíts fel, hol számoltam rosszul a mágiaellenállást.

Az anyanyelve a pyar lesz a karakternek, rendben. A kráni nyelv 4. fokát elsősorban a külső tartományban töltött ideje alatt sajátította el a karakter, mint ahogy írtam. A képzettség tanulhatósága I. nehézségű.

Aquir nyelv akkor marad.

Kultúra:
(A hibajavítás valahol a Magyar Szerepjátékosok Oldalán is fent volt. Itt felsorolták, hogy melyik kaszt milyen képzettségekkel kell, hogy rendelkezzen még, mert azok az alap képzettséginek követelménye.)
Szerintem egy kultúra elsajátításához nem kell feltétlenül ott élnie egész életében a karakternek. Eleve tanulhatsz kultúrát anélkül, hogy jártál volna ott. (Való életben is megtanulhatod a japán etikettet, attól, hogy még nem voltál ott. Persze nehéz, de nem lehetetlen. Másik jó példa a kémek. Nehéz lenne Gorviknak kémkednie Shadonban, ha csak ott tanulhatnak kultúrát az embereik.) Nyilván nehéz így eljutni 4. fokig. A karakter ezzel szemben kráni tanító mellett, Erionban nőtt fel, ahol érintkezhetett a kultúra elemeivel, majd a Birodalomban is töltött el időt. Az általad leírt dolgokban van ráció, de ne essünk túlzásokba. Gondoljunk bele, Sogron papjainak kyr kultúrát kell fejleszteniük, a Kyr istencsalád tagjáról lévén szó. Ezek szerint, akinek 4., netalántán 5. fokú a képzettsége az már járt Calowyn földjein, mert itt már nem létezik az igazi kyr kultúra?

Alapanyagok: felsorolhatom, hogy kakukkfű, kránkő, kén, higany, csalánlevél... Csak a mérgek pontos receptjét a könyv nem írja. Ebből következve ugyanannyit ér leírva, mint sem. Ha azt mondod, hogy menjek piacozni az alapanyagokért mert például az altatóhoz nem csalánlevél, hanem borsmenta kell, akkor mennie kell a karakternek piacozni, ha nem akkor nem. Való életben (még) nem rendelkezem méregkeverés 2, herbalizmus 2 és alkímia 1 (najó, ezzel talán igen) képzettségekkel, tehát a karakter jelen esetben valami olyat tud, amit a játékos nem. Nehéz ám így összeírni, hogy számára mi az alapvető gyógyfűkészlet...

Hiearchia: A kyr pszit kihúztam. Mi van még, amit nem tanítanának? Magasmágia 1? Még a pyarroni varázslók is tanulhatnak boszorkánymesteri mágiát. Erionban ezek mellett remélem a magasmágia 1 még elképzellhető.
(És akkor a kulcskérdés: miért is nem tanítanák meg a saját rendtársuk? Vezessük le egy Ranagol-pap szemszögéből...)

A pszi kyr metódusába eddig se vetette hitét. Ilyet sehol sem írtam. Annyi volt az előtörténetben, hogy ha már fogékony mágikusan, akkor meg akar tanulni varázsolni. Ettől függetlenül ő egy Ranagol-pap, nem varázsló. A lovag, aki felveszi a pszit 3. fokon már pszionista?

Válaszod várom. A pszit átírtam, a többi még mindig függőben.

Tisztelettel:
Alaven
Alaven
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 82
Csatlakozott: 2009.06.26. 16:20
Vissza a tetejére

Re: Alaven (Terion Lyamrch)

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2009.07.17. 19:13

Bocsánat hogy beleszólok, a JK védelmében reagáltam pár sorban a csevegő-topicban.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: Alaven (Terion Lyamrch)

HozzászólásSzerző: Rahmud al Adab al Mahrab » 2009.07.17. 21:03

Üdv!

Egyetértek.

Tudtommal a pszi pyarroni tudat statikus pajzsának pontigénye 10+1/E.

A nyelv és kultúra esetében átgondolom a dolgokat (érzelmektől mentesen... 8) )Kis időt kérek (max. 24 óra). És hely, idő és hajlandóság híján nem dagasztom tovább az ez irányú vitát.

Javaslom, gondold végig, hogy miért tanítják a pyarr varázslóknak a boszorkánymesterek mágiáját. Biztos nem azért, hogy a későbbiekben alkalmazhassák - sokkal inkább az lehet a magiszterek célja, hogy az akoliták felismerjék, hogy ha szembekerülnek egy BM mágiát használó személlyel.

Én nem azt várom, hogy tételesen felsorold, hogy milyen herbáriából és alapanyagból hány unciányi van a karinál. De azért egy felületes, általános felsorolás nem árt. És NE HÚZD KI, ha valami miatt megszólom azt, amit írtál.

A kyr metódusba vetett hitről: lehet, hogy hibásan fogalmaztam, ezért elnézést. Azonban nekem ez jött le, sajnálom...

A papi hierarchia: a Változás Törvénye egyaránt vonatkozik egy szervezet hierarchi két eltérő szintjén álló karakterre (az alacsonyabb felfelé tör, a magasabb meg próbálja ezt megakadályozni.), mint két szervezet viszonyára. Az előbb említett két karakter csakis azért nem gyilkolja le egymást azonnal, mert ezzel a szervezetet is gyengíti. Helyette intrika, ármány, miegymás. Erről bővebben a Summáriumban olvashatsz.

Végezetül egy idézet Yvtől:
Anno mikor az ikerkasztúság-váltottkasztúság (mint később kiderült nincs ilyen...) témáját boncolgattam a Tuan fórumán a következőket mondták:
- kezdő karakternek csak egy kasztja lehet (ne akarjon egy hátsóval két lovat megülni), mert örül, hogy kikerül az adott kaszt iskolájából és indulhat a kiemelkedése útján...
- később, ha a szerepjáték alatt, a kalandjai alatt érdemes rá, akkor tanulhat, fejlesztheti egyéb igényeit - más kasztok kiváltságát (lásd ez esetben a magasmágia és kyr pszi képzettség) és természetesen ez már csak Kp-ból megy

Én határozottan nem engedném a kyr pszi és a magasmágia képzettség felvételét első szinten. A magyarázat: egy varázsló nem az írás-olvasás képzettség miatt varázsló, hanem attól, hogy használja a kyr (godoni) pszit megfelelő fokon, valamint a magasmágia képzettségben annyira járatos, hogy tudja alkalmazni a magasmágia formuláit - vagyis varázsol... Egy pap attól pap, hogy kiválasztotta az istene a szolgálatára, s ez megadatott neki, hogy bizonyítsa is.
Egy személynek elég egy iskola anyagát megtanulni az évek alatt, főleg, ha ilyeneket is találunk benne: pszi (pyarr) 3.fok, ősi nyelv 2.fok - amit ugye egy Ranagol pap megkap. A magasmágia képzettség, a kyr pszi pedig még csak nem is vág a kaszt profiljába (ez onnan tudható, hogy még csak elvétve sem oktatják kaszton belül sehol!). Nincs iskolai támogatottság rá... És ezek IV.nehézségű képzettségek amiket önmagától nem tud elsajátítani, hanem valamilyen nagyhírű oktató, iskola szükséges hozzá - márpedig a papi iskola ezt nem oktatja és nem hiszem, hogy nagyon engednék, hogy egy másik iskolába eljárjon... felmerül a magántanár... azt meg meg is kellene fizetni... (nem olvastam a kari előtörténetét, de a két szép szeméért, azért mert az apja/anyja megkérte, mert a család barátja... - ezekért nem fogja átadni tudását...) Arról nem beszélve, hogy egy IV.nehézségű képzettség elsajátításához 4.fokon 4 év szükséges úgy, hogy napi 2-3 órát gyakorol az illető... Ez esetben ez naponta 4-6 órát jelent a két képzettség - és akkor hol van a saját tanulmánya?...

Nem utolsó sorban pont azokért nem egedném Castor amit felsoroltál... ez két egymástól távol álló kaszt. Nincs esélye fejlődni - életképtelen. Az én játékomat is megmérgezné és a sajátját is így...

(Majd ha már játszott x szintet mint pap és kiérdemli, hogy ezeket megtanulja hát legyen... az is évek kérdése... van már papi hatalma (Kegy pontja) - bizonyított az Isten felé, hogy érdemes a szolgálatára. Viszont kezdőként ... )


Azt hiszem, ebbe mindketten belenyugodhatunk.
Si vis pacem para bellum - Ha békét akarsz, készülj a háborúra
Avatar
Rahmud al Adab al Mahrab
Helyszínmoderátor
Helyszínmoderátor
 
Hozzászólás: 475
Csatlakozott: 2007.02.20. 12:09
Tartózkodási hely: Damak Palotája
Vissza a tetejére

Re: Alaven (Terion Lyamrch)

HozzászólásSzerző: Alaven » 2009.07.18. 12:02

Üdv!

Most rábukkantam a csevegős topikon belül írtakra. Rosszul esett, eléggé félreismertétek a karit ezek szerint. Nem a tápra gyúrok, a hangulatra.

Az alapkoncepció egy Ranagol-pap lenne, aki fogékony a mágiára, ezért szeretné azt megtanulni.

Castor feltette a kulcskérdést:
Mert mire is jó a Kyr pszi?

Semmire. 4. fokú pszivel rendelkezik a karakter. Egyetlen 4. fokú kyr diszciplina van, az energiagyűjtés. A karakter képes visszaszerezni nulla, azaz 0 manáját. Nagy táp...

Magasmágia:
1. fokon rendelkezik vele a karakter. Varázsolni nem tud, éppen csak halott valami manaháló nevű dologról. Lényege: a varázslókat felismeri. Erre is kell. A karakter megtanulta, hogy oktatót találjon magának (esély: 0%, de ezt ő nem így gondolja), akitől tanulhat. Persze a mesterek nem felelnek meg (aquir nyelv alapú magasmágiát hol találunk, ha Erionban még kráni kultúrát sem tanulhatsz?), de hadd próbálkozzon. A náluk való kilincselésnél pedig még azt is kockáztatja, hogy lebuktatják, varázslókról lévén szó. Siker esélye: 0%. Lebukás esélye: sok%. Nagy táp a magasmágia 1. foka ennek a karakternek...

A képzettségeket soha az életben nem fogom tudni továbbfejleszteni. Mind a kettő IV. nehézségű, oktató kell hozzá no meg sok-sok év, napi több óra gyakorlással. Ezt játék közben soha nem fogja elsajátítani szegényke, ez inkább az életcélja lenne. Tehát nem kell attól félni, hogy a karakter a kyr-pszibe veti bizalmát...

Castor ismét rátapintott valamire:
Szóval amit akar az inkább önszivatás

Pontosan. Feláldozok valamit a hangulat oltárán. Olyan hihetetlen?

Most pedig reagálnék a hm legutóbbi hozzászólására.

Mágiaellenállás: az adott tulajdonság teljes értéke. Ez 15 és 20. Statikus pajzs: 9 pont. 19 pszi pontom van, ebből lehúzom a 10 alapot, majd minden maradék pont után még egy E. (19-10)/1=9. Ezek mellé pedig 1-1 pont dinamikus pajzs. Hol a hiba?

Igen, a pyar varázslóknak pont azért tanítják. A karakter sem magsmágia 3. rendlekezik, hanem 1el, amit Erionon belül bárhol megtanulhat.

Papi-hierarchia:
Amit írtál, az inkább Tharr papjaira vonatkozik.
Kránban szervezeten belül szerintem mindent megtanítanak egymásnak, elvégre azzal erősödik a szervezet. Nem csinálok olyat, hogy nem adom át a tudásom. Miért tenném? Mert utána letaszít a helyemről? Félek tőle? A félelem egy érzelem, tehát ha így van, akkor Ranagol szemében elbuktam, megérdemlem a halált. Hatalmasabb lesz nálam? Lehet, ez a változás törvénye. Mit tudok tenni? Amíg ő tanulja az tudásomat, én tanulok mást. Így mindig előrébb járok egy lépéssel, tehát megőrzöm a kiemelkedettségem. Ezt nevezhetjük az örök harcnak, a verseny, hogy ki szerez nagyobb hatalmat rövidebb időn belül. Közben persze a szervezet duplán erősödik. Én is meg a tanítványom is. Szerintem ennél jobb nem lehetne összefoglalni a tanítás dolgait Ranagol vallására levetíteni. Akkor most gondolkodjunk csak, kinek nem éri meg a dolog?

(Kránban nem , de Ranagol egyházán belül szerintem ez a hozzáállás lehet általános érvényű, ugyanis itt pont Ranagol tanainak betartása adja az alapot. Egy sima harcos, nem biztos, hogy van ilyen "erkölcsös".)

Reakciód várom.
Alaven
Alaven
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 82
Csatlakozott: 2009.06.26. 16:20
Vissza a tetejére

Következő

Hozzászólás küldése
20 hozzászólás • Oldal: 1 / 2 • 1, 2

Vissza: Temetõ

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség