• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

A fórum regisztrált tagjai cseveghetnek itt egymással.

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
392 hozzászólás • Oldal: 25 / 27 • 1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27

Re: Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2007.10.12. 13:14

Lehet Garma. :)
Ezért is írtam, hogy az 1 Kp - ?% -ot nézze meg az adott képzettségnél, mert nem emlékszem.


Sess!
Szívesen :K
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

Re: Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2007.10.12. 15:38

Igen csak gondoltam megerősítem a gyanudat :)
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

HozzászólásSzerző: Ralog Gebbro » 2007.11.05. 19:36

Üdv!

Az illetékesektől kérdezném, hogy 1.szintű karakter bírhat-e a drágakőmágia képzettséggel?
Varázsló kasztról lenne szó.

R.
Szent a viharnak tombolása, mert eltakarítja a föld színéről, ami elburjánzik rajta és rothadásba fülled.
Szent az örvénynek torka, mert elnyeli a nyüvek salakos hordalékát, amit a zúgó szél a tenger habjaiba söpör.
Szent a vulkánnak gyomra, mert a benne lángoló tűz megemészti a mélyére rekedt mocskot, és kiolvaszt belőle mindent, ami tisztátalan.
Szent a földmélynek sötétje, mert örökre elrejti a szemünk elől, ami nem bizonyul méltőnak rá, hogy visszatérjen a napvilágra.
    (Khótorr liturgikus szöveg)
Avatar
Ralog Gebbro
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 386
Csatlakozott: 2006.05.14. 21:52
Tartózkodási hely: Ynev szerte
Vissza a tetejére

Re: Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

HozzászólásSzerző: Con Larrodan » 2007.11.06. 11:40

Nem. A drágakőmágia titkos képzettség, csak magasabb szintű karakter bírhatja (lvl 8-9 fölött)
Eiresin Wyntumal - Pathfinder
Avatar
Con Larrodan
Admin
Admin
 
Hozzászólás: 3216
Csatlakozott: 2005.08.24. 15:19
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

HozzászólásSzerző: Ralog Gebbro » 2007.11.12. 21:57

Köszönöm a választ!

R.
Szent a viharnak tombolása, mert eltakarítja a föld színéről, ami elburjánzik rajta és rothadásba fülled.
Szent az örvénynek torka, mert elnyeli a nyüvek salakos hordalékát, amit a zúgó szél a tenger habjaiba söpör.
Szent a vulkánnak gyomra, mert a benne lángoló tűz megemészti a mélyére rekedt mocskot, és kiolvaszt belőle mindent, ami tisztátalan.
Szent a földmélynek sötétje, mert örökre elrejti a szemünk elől, ami nem bizonyul méltőnak rá, hogy visszatérjen a napvilágra.
    (Khótorr liturgikus szöveg)
Avatar
Ralog Gebbro
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 386
Csatlakozott: 2006.05.14. 21:52
Tartózkodási hely: Ynev szerte
Vissza a tetejére

Re: Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

HozzászólásSzerző: Huor Aikanáro » 2007.11.18. 10:30

Hi mindenki!

Engem felettéb érdekelne,hogy UT szerint hogyan lehetne ikerkasztú karit csinálni???
"Ha csakugyan vannak istenek, ha minden cselekedetünknek valamiféle célja van, mond meg nekem:
melyikük és mi végre teremtette a nőt...?"

A nő mintegy véletlenszerűen a bárdhoz dörgölőzött, és a fülébe súgta:
"-Ha lepihennél , álmodj rólam! Neked szabad."

Wayne Chapman
Avatar
Huor Aikanáro
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 422
Csatlakozott: 2007.01.11. 20:53
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

Re: Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2007.11.18. 10:55

Üdv!

Huor!

A nyílt rendszerű játékban annyi, hogy a megfelelő képzettségeket veszed fel. Így mondjuk a harcos/boszorkánymester az annyi, hogy boszorkánymester csak többet teszel a harcértékekre meg a harci képzettségekre.

Normál UT-ben pontosan nincs leírva, de szerintem annyi, hogy a két kasztot egyszerre kell figyelembe venni elsődleges-másodlagos-tiltott szempontból és a TP-kapásnál jön ki a "hátrány", mert ott csak felét kap és hasonlók, mint ahogy az MTK-ban le van írva.
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

HozzászólásSzerző: Huor Aikanáro » 2007.11.18. 11:42

Köszi Quator!
"Ha csakugyan vannak istenek, ha minden cselekedetünknek valamiféle célja van, mond meg nekem:
melyikük és mi végre teremtette a nőt...?"

A nő mintegy véletlenszerűen a bárdhoz dörgölőzött, és a fülébe súgta:
"-Ha lepihennél , álmodj rólam! Neked szabad."

Wayne Chapman
Avatar
Huor Aikanáro
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 422
Csatlakozott: 2007.01.11. 20:53
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

Re: Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

HozzászólásSzerző: Hakea Ello » 2007.11.21. 5:00

Nos emberek, mivel már szerda van és eddig nem került még sor rá, beírom ide megvitatandó felvetésemet.

Karaktergenerálás során különféle "problémákba" ütköztem, és sajnálatos módon többször összetűzésbe kerültem a bírákkal. Mielőtt hosszú litániákba kezdenék arról, hogy éjt nappallá téve gyártott-csiszolgatott és végül elfogadott koncepcióm azon bukott el (két nappal bírálás után), hogy az OM kronológiája nem az UT-hez igazodik, inkább a lényegre térek. Minden esetben, amikor valamiféle egyedi ötlettel táncoltam be az ajtón, rögvest kaptam egy fincsi mikuláscsomagot, a következő felirattal: "Szabályt nem heggesztünk senki kedvéért."

Mivel ez a fásultság eléggé zavart, hosszas vitákba kezdtem a vezetőséggel, többekközött rákérdeztem arra, hogy ez a helyzet mióta áll fenn. Azt a választ kaptam, hogy mióta az új rendszer szerint játszunk. Nos, ez sajnos nem így van, mivel annak idején (február közepe) a fejlesztői státusszal rendelkező userek több kényes kérdésben összedugták a buksijukat, és kiötlöttek számos új megoldást, rendszerhibákra foltot varrtak stb. Többekközött így készült el a Tysson-Lar tollából származó híres "Hogyan használjuk az UT-t" című alkotás, amit aztán Yvett közmagyarra fordított - megjegyzem, hála az égnek. Ezenkívül ha visszaolvastok ebben a topicban, láthatjátok, hogy az alap képzettségcsomagot, a mágiahasználat képzik szférákra/iskolákra bontását, ezerféle dolgot itt vitattunk meg. Ez volt akkor.

Hogy most mi van, korábban írtam már. A jelenlegi hozzáállás ugyan véleményem szerint eléggé játékromboló, de attól függetlenül egyrészt jogos, másrészt valamennyire szükséges is. Jogos, mert néhány JK részéről igen különös magatartás volt megfigyelhető, ha művének kritizálására került sor, és a sok, részben messze túlfűtött támadás defenzív reakciót vált ki a bírákból, érthetően. És szükséges, mivel minél több user érkezik az oldalra, annál nehezebb lenne egységesíteni az ezerféle szabály szerint játszó karaktereket. A megoldás viszont mindezek ellenére nem a teljes elzárkózás, és ez nem csak az én véleményem, ez így van.

A megoldás szerintem a következő. Létre kellene hozni egy topicot, ahol a userek javasolhatnák különféle újítások felvételét a szabályrendszerbe, amik aztán elbírálás után vagy el lesznek fogadva, vagy nem. Az elfogadott újítások felkerülnek a Wikibe, ahonnan aztán könnyedén be lehetne linkelni őket. Az elbírálás elvégzésére több mód van, a legegyszerűbb azonban talán a fejlesztői státusz visszaállítása. Ez esetben én, mivel rendelkezem a kellő "szaktudással", tapasztalattal, szigorral és egyensúlyérzékkel, valamint mivel korábban is rendelkeztem mind ezzel, mind dupla HM-i státusszal, elvállalnám ezt a feladatot. Ha mégsem így lenne, van ezernyi más mód is az elbírálásra, majd csak megegyezünk.

Hogy miért kell felrúgni az egész kialakult rendszert?

Nem kell felrúgni, csupán a félbemaradt munkát kellene folytatni. Attól, hogy tavasszal abbamaradt a fejlesztés, nem azt jelenti, hogy készen van. A szabálykönyv nem Biblia, mégpedig azért nem, mert sok bejegyzése csupán irányadó jelleggel készült. Néhány példa a kidolgozandó fejezetekre:

-Mágiahasználók specializációja: Harekaithe 10. szintű BM, Athaulf 10. szintű hergoli villámmester. Mi a különbség köztük? Harekaithe 3. fokkal rendelkezik minden BM mágiából, Athaulf Rontások 3, Átkok 3, valamint Villámmágia 5. foka van. Persze, Athaulf királyabb villámokat fog szórni mint Harekaithe, hiszen ő a villámmester. NEM ÍGY VAN. Mivel egyedi varázslatot a bírák nem engedélyeznek, így az 5. fok nem jelent többet, mint hogy 1 szegmens alatt varázsolja villámait. Jó 40 kp-t fizetett azért, hogy 2-3 szegmens castolási időt levonjon varázslataiból. Csodálatos, Harekaithe ezzel szemben kb. 5-tel több mágiacsoport ura, fegyvertára lényegesen nagyobb, manája ugyanannyi. Athaulf alulmarad, alkasztja ugyanis olyan speciális, hogy a tűzvarázslókhoz hasonló kidolgozást igényelne ahhoz, hogy hatékony legyen. Így azonban megint megfosztottuk Ynevet egy hangulatos kaszttól.

-Mestermágia: Aki elmondja nekem, mégis milyen manaigényei vannak egy ilyen varázstárgynak, hányszor használható, mik a létrehozás lépései, az kap egy pirospontot. UT-ban hiába keresitek, nincs benne.

-Szimbólummágia: A szimbólummágiával létrehozott varázstárgyak teljesen illogikusan vannak felépítve. Ha csak végrehajtó/kisugárzó jelek-körök vannak, mégis miért van az, hogy az egyik gyűrű automatikusan megy, a másik nem, az egyiknek töltetei vannak, a másik örökké működik, stb. A készítők nem tették meg, azonban szükséges lenne ezt a dolgot kicsit boncolni, alaprúnákat kitalálni, amikből MOZAIKSZERŰEN ki lehet rakni a kívánt hatást, és működése logikus lesz.

-Kétkezes Harc: "Aki a fent leírtaktól eltérő fegyverkombinációt kíván használni, a KM sújtsa tetszőleges hátránnyal." Na és mégis mivel? Meg kell beszélni, ahogyan az esetleges új stílus kifejlesztésének Kp igényét is.

Nagyon remélem, szavaim megértő fülekre találnak. A dolog számomra igen sürgős, amíg pár kényes koncepcióm nincs kitárgyalva, nem tudom folytatni a kalandomat.

Mély tisztelettel, Chris
"Don't make me send you to another dimension."

Alix Dea Dakk - Karlap
Haifa Al Zahra - Karlap

Karihangok: 1 2 3 4 5 6

LOBOGÓK HAMVAI ONLINE SZEREPJÁTÉK PROJEKT
Hakea Ello
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 1412
Csatlakozott: 2006.01.16. 22:01
Tartózkodási hely: Vác
Vissza a tetejére

Re: Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

HozzászólásSzerző: Navaratna » 2007.11.21. 9:55

Ha jól tudom, azért lett gubanc Hakea nyílt karija körül, mert a kaszt, amit indított, csak 3721 körül létezik hivatalosan s mi most 3701-et írunk a fórumon globálisan. S hogy jelen időpontban csak valamilyen titkos, belső körrel rendelkező toroni szervezet bír egyfajta tudományal, amihez külsős nem férhet hozzá.

Ha valahol tévednék, szóljatok, körvonalakban tudom csak, mi a szitu.

Mért ne lehetne a karakternek olyan a mestere (az a flúgos zakkant, akit az előtöriben is olvashattunk) aki anno, mikor még nem volt ilyen (ennyire) defektes, végzett abban a szervezetben kiképzést, amire az évszám szerint lehetett is esély. Aztán később már "elment nyugdíjba", pont az agymenése miatt, de más szervezet (jelen esetben Ikrek) tartott rá igényt még így is, s kiképeztette vele Alixot. Nem tömegoktatás folyik 20 évvel a valós kasztmegalakulás előtt. Ez egy fővel végzett kísérleti eset. Ez egy kezdeti próbálkozás lenne, nem rondítana bele a történelem folyásába, s bár a képzettségei alapján igen, hivatalosan akár nem is kéne pszí mesternek hívni, ha valakinek ez bántja a szemét a történelem menetének ismeretében.
Blogom: http://ihletkapu.blogspot.com/
Avatar
Navaratna
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 5193
Csatlakozott: 2006.05.05. 8:24
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2007.11.21. 9:57

Sziasztok!

A felvetések jogosak, a kérdés, csak az, hogy van-e ennyi ideje és energiája mindenkinek, merthogy teszteléssel együtt rohadt nagy meló. A másik kérdés, hogy van-e értelme vagy valamikor az oldal átáll az UTK-ra.

Üdv

Garma
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

HozzászólásSzerző: Navaratna » 2007.11.21. 10:03

UTK-ra tuti nem. Mert ahhoz meg kéne vennie az oldal tagjainak nagy részének a könyvet és ezt senkitől nem lehet kötelező érvénnyel elvárni (azaz ha játszani akarsz az átalakult OM-n, akkor szerezed be). Ám hogy zárt kalandok indulnak majd ennek szervezésében, az biztos.

UI: UT-ben nincsenek is kasztok. csak képzettségek által meghatározott karik vannak. Szóval akkor pszí mester sincs... 8)
Blogom: http://ihletkapu.blogspot.com/
Avatar
Navaratna
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 5193
Csatlakozott: 2006.05.05. 8:24
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

HozzászólásSzerző: Con Larrodan » 2007.11.21. 11:23

Garmacor írta:Sziasztok!

A felvetések jogosak, a kérdés, csak az, hogy van-e ennyi ideje és energiája mindenkinek, merthogy teszteléssel együtt rohadt nagy meló. A másik kérdés, hogy van-e értelme vagy valamikor az oldal átáll az UTK-ra.

Üdv

Garma

Jelenleg biztosan nem, a közel-távoli jövőben lehet róla szó :roll:
Eiresin Wyntumal - Pathfinder
Avatar
Con Larrodan
Admin
Admin
 
Hozzászólás: 3216
Csatlakozott: 2005.08.24. 15:19
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

HozzászólásSzerző: Hakea Ello » 2007.11.21. 13:02

Nava: UT-ben bizony van kaszt, csak nincs fix képzettségcsomag. Attól egy fejvadász még mindig +1 Seb./2 szintet kap, egy korg magas mágiaellenállással kezd stb. Ezért is kell nagyjából megadni a kasztot, irányadóként. A pszi mester pedig akárhogy nézzük, nem kérdéses. A pyar Titkos Testőrség Ó-Pyarron elestekor hullott szét, az új városban kezdődő képzés silányabb volt, az Ikreknek hivatalosan ott sikerült megszerezniük a tudást. Ez sajnos nem elég idő, az előtörim nem fér bele. Ezen idő előtt a Titkos Testőrség Pyarron egyik legfontosabb titkosszolgálati szerve, olyan hogy nyugdíj vagy defektes tag nincs. :?

Én pedig nem UTK-ról beszéltem, nem is tudom, hogy jön ide. Az UT kiegészítéséről volt szó, ahogy azt korábban tettük.
"Don't make me send you to another dimension."

Alix Dea Dakk - Karlap
Haifa Al Zahra - Karlap

Karihangok: 1 2 3 4 5 6

LOBOGÓK HAMVAI ONLINE SZEREPJÁTÉK PROJEKT
Hakea Ello
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 1412
Csatlakozott: 2006.01.16. 22:01
Tartózkodási hely: Vác
Vissza a tetejére

Re: Új Tekercsek - Mit, miért, hogyan?

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2007.11.21. 13:11

Hakea az UTK-s kérdést azért tettem fel, mert ha az a válasz a kérdésre, hogy 3-6 hónap múlva a nyílt játék átáll UTK-ra akkor nem sok értelme van az UT-t fabrikálni.
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
392 hozzászólás • Oldal: 25 / 27 • 1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27

Vissza: Csevegõ

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség