• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

A fórum regisztrált tagjai cseveghetnek itt egymással.

Moderátor: Admin

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 35 / 153 • 1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 153

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Ichigo » 2007.09.25. 19:51

Nekem is tetszik az ötlet. Ez amolyan Vampire-ös a célszámok miat de jóóóval leegyszerűsíti a harcot és persze lerövidíti. Nem kell oldalakon át harcolni egy személyel/szörnyel/anyámtyúkjával :D
con Marou Delgado ÷÷÷ Quiron-Pentád
Alex Leron ÷÷÷ Elátkozott part

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning. (Rich Cook)"
Avatar
Ichigo
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 855
Csatlakozott: 2007.06.25. 13:30
Tartózkodási hely: Karakura Town/Soul Society/Hueco Mundo
ZK Karakter: Alex Leron - Elátkozott part
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2007.09.25. 23:35

A téma jó, az ötlet még jobb, ha azt nézzük, hogy gyorsítaná a fórumalapú játékot. Nem telnének el oldalak és napok egyetlen pár körös csatával.

Én HM-ként nem dobálok és nem dobáltatok a jk-val. Csupán helyzet leírás van, hogy a jk mit hogyan csinálna, és az ellenfele mit hogyan reagál rá. Hogy kinek mi sikerül belőle az attól függ melyik karinak nagyobb a szintje, bizonyos tulajdonsági értéke (erő, ügyesség, gyorsaság), képzettsége - és mondjuk én nézem a harcértéket (dobás nélkül natúrban).

Ebbe így belegondolva - és töredelmesen bevallom, nem magamtól jutott eszembe, hanem segítséggel - pont a szerepjáték lényegét vesztik el a jk-k. Csak dobnak, statot írnak, a KM/HM pedig megírja mi történt, neki abba beleszólása nincs. Egy harcosnál pedig ez létfontosságú lehet - hisz azért azt alakított ki, mert harcolna vele, nem csak kockát gurítana - hanem elmondaná, hogy most megpróbálom kisöpörni a lábát, most behúznék neki, ledönteni a lábáról, stb...
Vonja maga után azt a fanyar szájízt (esetlegesen, mert ugye nem vagyunk egyformák), hogy akkor a jk miért is kap Tp-t?... mert kockával gurított?.... hisz nem ő cselekedett a karival, nem ő dobta át az ellent a válla felett, nem neki voltak jó, vagy kevésbé jó ötletei...

Még mielőtt jönne a vagdalkozás, hogy leszólom elsőre: Nem, nem szólom le, csak rávilágítok egy olyan pontra, ami sokaknak fontos momentum a fórumos szerepjátékban. Én sem vagyok híve a 10 körös harc 10 napig történő lejátszásában (főlleg, ha a karakterre esetleg más jk is várakozik) - neki még igazán lehangoló a várakozás.

A megoldáson is agyaltam, bár nem sokat, mert így fél egy felé kissé zúgó aggyal annyira nem megy.
Célszám rendben (ahogy Castor írta, állapítaná meg), de írjon egy cselekménysort a jk, hogy mit is tenne a kari mondjuk 1 perces (6 körös) intervallumban. Vagyis, minden 6 dobás - egy reagválltás. Így megmaradna a gyorsítás is és a szerepjáték sem vesződik ki a harcokból.
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Abdul Al Sahred » 2007.09.26. 1:52

Az alap elgondolás jó, de sok tekintetben osztom Yvett véleményét, és volnának még további aggályaim, amit Castor te is említettél, hogy egyrészt minek gyúrna a JK akkor a harcértékre (az, hogy kevesebb KAP-ot kap és akkor rnincs harcérték, a harcos kasztok túlzott leegyszerűsítese lenne), másfelől a fegyvert figyelembe kéne venni, mert jelen szabálytervezet alapján mindenki slan csillaggokat dobálna, és körönként 3x támadna, mert úgyis mindegy milyen a fegyver, a támadások mennyisége számít (mielőtt erre terelődne a figyelem, a slan csillag csak példa, és ne menjünk bele, hogy a játékosok nem tennének ilyet :D). Tehát a célszámot jó ötletnek tartom, de nem egyszerűsíteném a végletekig a harcot, még úgy sem, hogy tényleg a szerepjátékon van kiéleződve elsődlegesen a hangsúly. A helyzetet továb bonyolítja, ha olyan harcról van szó, amiben mágiahasználók is részt vesznek, az ő varázslataikat sem kéne így leegyszerűsíteni, a sebzésbe legalább a varázslat E-jét bele kéne kalkulálni. Tudom, úgy hangzik amit írtam, mintha ellenezném, pedig tényleg jó az alap ötlet és a célszám elgondolása, csak én egy arany középutat választanék, szerintem felesleges túlságosan leegyszerűsíteni, mivel a játék az OM-en eddig sem a harcra öszpontosult. Igazad van Castor, hogy a harc így fórum közegben túl bonyolult, és a reformra érett, érdemes a kérdést tovább vitatnunk.
"Nem megyek el a temetésére, mert õ sem fog eljönni az enyémre"
Avatar
Abdul Al Sahred
Helyszínmoderátor
Helyszínmoderátor
 
Hozzászólás: 310
Csatlakozott: 2007.02.19. 22:52
Tartózkodási hely: Erioni Nekropolisz, ki tudja, hol...
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2007.09.26. 7:53

Üdv!

Na többé-kevésbé átfutottam. Gondolom nem újdonság, hogy én csak azt írom mi nem okés sztem. 8) :D Aztán a végén majd azért ötletelek is. :)

Egyrészt a célszám elveszi azt a kellemes érzetet, hogy nem tudod mennyit is kell dobj a győzelemhez. Az oké, hogy a km előre tudhatja, hogy adott JK mennyivel is találhatja el ellenfelét, de ezt a JK nem tudja és ezért doblágat, agyal a rendszer engedte cseleken. Ha előre tudja mennyit kell dobnia egymás után az szerintem leölné a harc izgalmát a játékban.

Ha kivesszük a harcértéket és ezzel csökken a KAP akkor mennyivel csökkenjen? Itt az a gondom, hogy pont ezen a részen lehet számolgatni és kialakítani a dolgokat. Hisz még a harcos kaszton belüli karaktereknél is nagyon eltérő lehet a harcértékekre áldozott pontmennyiség.

Hirtelen ennyi. Azt hiszem ezen is elleszünk egy darabig és közben majd, ami felmerül bennem úgyis megtudjátok. :D

Ötletek:
Külön kellene választani a pár emberes harcot és a nagylétszámú csatákat. (Tudom itt csatáról nem volt szó, de ha már reformálunk felvetem.)

Harc: Az RT-ben látott módszer nem rossz. Mármint, amivel ott a csatát próbáltuk eleinte intézni. Tehát, hogy a karkater cselekedeteit írja meg a játékos több-kevesebb pátosszal és a végén ledob vagy 10 környi hari cselekedetet magának. A Km meg szépen megnézi otthon magának, hogy ezzel mire ment a JK. Illetve dobálgat vagy csak hasra üt mint néhányan és ezek alapján megírja a választ. Ugyanis a célszámos rendszer a KM életét könnyíti, mivel a JK-k ugyan úgy dobálgatnka számolgatnak csak nincs meg az ismeretlen célszám izgalma. Tehát szerintem az egyszerre több kör ledobatása lenne a harc menetét gyorsító tényező, de megtartva az ETK szabályokat, mind a harcértékeket.

Csata: Hm. Nem tudom lehet-e más játékot említeni, de van ahol igen kellemesen és gyorsan megoldódik a csata. Ez inkább hasonlíthat a célszámos rendszerre, de azért kicsit másképp gondolnám. Na ez itt jó ködösre sikerült, de ha érdekel valakit majd elagyalok rajta és megírom.

Na akkor jöhet a fröcsögés, acsargás, de azért ha lehet ne személyeskedjünk. :P :wink: :lol:
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2007.09.26. 14:00

És mit szólsz Yvett módszeréhez aki egyátalán nem is használ kockákat, ott mi adja az izgalmat? :roll:

A másik meg: az hogy én tíz körre előre kockadobásokat kértem annak csak egy oka volt: az illúzió fenntartása, hogy ismeretlen célszámra dobálgatsz, de egyébiránt nemigen foglalkoztam vele. Gondolod változtatott valamit a reagomon, hogy 76 dobtál 95 helyett? :D Sose néztem. Illetve csak azt, mennyi volt a támadódobásod és az adott kasztú karakternek kb hol gondoltam túlütést. De azt sose számolgattam hanyas a TÉ-d meg a VÉ-d. :) Ennyi. Ez az illúzió a JK-nak fontos.

De mint mondtam akkor te hogy éreznéd magad Yvettnél aki meg egyátalán nem is használ kockát? :roll:
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2007.09.26. 14:23

Nagyon jól érzem magam Yvettnél. :) Farro pont így kocka nélkül harcolgatott. :wink: Ott viszont szépen le voltak írkálva az alkalmazott fogások és hasonlók. Ez is járható út, de ehhez az kell, hogy mindenki hasonlóan szeresse a leírásokat. Hisz itt az adja az izgalmat, hogy ki mennyire "szépen" írja meg harcait. :wink:

Tehát, ha választani kell egy ismert célszámra dobálgatunk egykaptafára és egy nincs dobás a km/hm eldönti a harcértékek és a leírás alapján változat között, akkor inkább ne legyen dobás. 8) :D
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2007.09.26. 14:30

Azt a módszert amit Yvett használ még amikor kezdtem akkor használtuk. Ugyanis akkor egy tapasztalt baráti társasághoz csapódtam egy sítáborban. Ott egy hétig játszottunk esténként úgy hogy a kockákat csak azért vették elő, hogy megmutassák hogy ilyen is van :)
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2007.09.26. 14:33

Levonom a következtetést:

A nyílt játékban folyó harc lebonyolítása az alkalmazott szabályok, esetleges kért kockadobások, már az is; hogy egyátalán vannak-e ;ennek eldöntése minden esetben a KM feladata.

Magyarul minden HM úgy bonyolítja a harcot ahogy úri kedve tartja; és maximálisan az ő döntésére van bízva minden.

Az is ha mondjuk én meg így -a célszámos dobálgatás alapján- rendezem a harcot.

Tehát akkor általános szabály az, hogy nincs szabály, illetve helyszínenként az adott HM-től függ. Értem. :D

Csak azért fontos etzeket tisztázni, mert akkor ne legyen sértődés ha egyik HM a harcot így, a másik meg úgy csinálja.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2007.09.26. 14:41

Castor: Végülis... IGEN! :lol: Adott hm eldönti mi van nála oszt kész. Persze a békesség kedvéért érdemes előre szólni és menet közben már nem variálni. 8) A JK-k meg majd eldöntik, hogy úgy akarnak-e játszani vagy sem.
A zárt kalandok kicsit talán más tészták. Hisz ott azért van rendszer, hogy használva is legyen. :)

Saját következtetésem: Ezek szerint nem kell a kutyának sem "nagycsatás" agyalgásom. :P :lol:
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Navaratna » 2007.09.26. 14:45

Elolvastam az ötleteket, véleményeket. Nos, úgy látszik, egy valljuk be ki miképp mesél le harci jelenetet kitárulkozás ütötte fel a fejét, s most derülnek ki a már jól sejtett műhely"titkok" :P :lol:
Ennek persze vannak hátulütői, mert a JK akár most berzenkedhet is, hogy a számok bűvöletében él a KM (erre nincs példa), vagy kissé hanyag (ami nem mindig vethető szemre) vagy éppenséggel a kockát csak hírből ismeri (ez meg vagy jó hír valakinek, vagy nem).

A dobások nekem viszonyításképp kellenek. Akarok esélyt adni a véletlennek. Ne én döntsem el teljesen, hogy az adott szituból miképp keveredik ki a kari, vagy a karik. Ne erőltessem az akaratom és az elképzeléseim rá az események minden szintjére, hisz egy nem várt fordulat új ötlettel ajándékozhat meg, s magam is élvezem, nem csak nézem páholyból, hogy minden a legapróbb mozzanatig az én elvárásaimnak alakul...Hol akkor az izgalom kérem szépen s hol az a lehetőség, hogy egy kari alakíthat cselekedetével az eseményeken. Mert alakíthat. :D Egy harci konfliktus kimenetelén néha sokminden áll vagy bukik, miképp szerepel azon a kari...Így a magam eldöntöm hogyan lesz és lemesélem változatot nem alkalmazom.

Ami működik egy asztaltársaságban, ahol rögtön és azonnali visszajelzésre van lehetőség; nem működik a fórum alapú játékban.


Egyetértek vele, hogy ami asztaliban olajozott, az fórum esetén nehézkes.

Előszőr is: induljunk ki abból, hogy a JK-k legyőzik az ellenséget.


És ha nem? Ha pont egy/több bukás kell a majdani sikerhez? :P (Nava kötöszködik)

Hogyan sebződik egy ilyen Célszám-dobálásos rendszerben a Karakter...


Nem rossz ötlet.

...legalább az egyszerűsített keretekben egyezzünk meg...


Mi a biztosíték arra, hogy egy egységesített rendszert mindenki maradéktalanul betart? :P Marad a szubjektív bizalom? :P Na meg ha be akarja egyáltalán tartani. Minden mesélőnél kialakult egy megszokott módszer. És ha ragaszkodik a sajátjához s nem szeretne azon változtatni? :)

Ha többen az ötleted mellé állnak Castor, és szeretnék bevezetni, akkor komolyan el kell gondolkodni a KAP osztásoknál a harcértékek esetén, mert akkor az egész újraszervezést igényel.
Blogom: http://ihletkapu.blogspot.com/
Avatar
Navaratna
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 5193
Csatlakozott: 2006.05.05. 8:24
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2007.09.26. 14:57

A probléma megoldódott, mert Quator megadta a választ. Nekem az is jó ha az alkalmazott szabályok az adott terület HM-jétől függjenek, és akkor nem kell belenyúlni a karekteralkotásba.

Tehát ha én HM-lennék, akkor meg van engedve hogy célszámokra dobáltassak, és a célszám megállapítása az én ítéletemre van bízva -mondjuk míg HM voltam addig is így csináltam- és senki nem ágált ellene.
Csak szerettem volna ha legalább ezt egységesen elfogadjuk. Mármint azt, hogy az adott HM-en múlik a harc szabályainak felállítása.
Egyébiránt Quator:
Na, ez komolyan mondom meglepő tolarencia részedről! :D Esküszöm! Most komolyan megleptetek! :D Köszönöm. :)

OKés, akkor nem kell semmit sem módosítani a karialkotáson sem. :) Mindenki annyit valósít meg a saját helyszínén/meséjében a szabályokból amennyi neki jólesik, feltéve, ha előre szóva vagyon a JK-knak. Ok. Számomra ez a megoldás is kielégítő. :)
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2007.09.26. 15:02

Nava: Én pölö dobálgatok serényen. :D Mondjuk olyan volt már, hoyg egyik kedves JK-m azt mondta messze vannak a kockák és dobáljak helyette is én. Nos... azt hiszem minimum a fáramászás próbákat nem adja többet nekem. 8) :lol:

Egyébként szerintem a KAP-rendszert azért se alakítsuk át, mert megint ott tartunk lassan, hogy hol a magusalap? :? :) Ugyebár ennek megvannak az egyszer már megélt jogi herce-hurcái, hogy miért is van szükség valamely hivatalos magus-rendszerre. 8) 8) 8)

Castor: Miért én nem lehetek toleráns meg elfogadó?!? :roll: :P :rotfl: Egyébként nincs mit. :wink:
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5623
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2007.09.26. 15:14

Mondjuk Quator a közös "magusalap" szerintem nem a rendszerben, hanem a világban keresendő. Ugyanis az évek alaltt most már a harmadik "hivatalos" Magus-rendszer fog napvilágot látni; és ez az új lesz innentől kezdve a "hivatalos". (Itt most a hamarosan megjelenő Tuan-os alapkönyvre gondolok.)

Szerintem a közös "asszociációs bázis" azok az olvasmányékmények adják meg az alapot, amelyeket mindenki elolvasott. (PL: a világleírást az ETK végén, ha mást nem...Tudom Nava...a regények kapcsán te vagy a szabályterősítő kivétel...:D)

Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4314
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Navaratna » 2007.09.26. 15:20

Tévedsz. Én vagyok a szabályt próbára tévő kivétel :lol: 8)

"A kivétel erősíti a szabályt." latin eredetije "exceptio probat regulam", amely szó szerinti fordításban: "A kivétel próbára teszi a szabályt.". Forrás: Szuhay-Havas Ervin: Meglepetések Enciklopédiája, Gondolat kiadó (1983.)


Na ezért ez a vesszőparipám! :D
Blogom: http://ihletkapu.blogspot.com/
Avatar
Navaratna
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 5193
Csatlakozott: 2006.05.05. 8:24
  • Honlap
Vissza a tetejére

Re: Szabályzavar- azaz mi , miért, hogy?

HozzászólásSzerző: Garmacor » 2007.09.26. 15:23

Nava hogy a JK-k mennyire variálnak bele a KM elképzeléseibe arról kérdezd meg Castort amikor Yvettel bemásolunk egy fél éjszakás termést. :)
Szemtõl szembe így kívánja tisztességünk
a becsület mindennél többet ér.

Krodon cwa Clangon Elátkozott part zárt
arel pap A balszerencse netovábbja zárt
Avatar
Garmacor
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 1809
Csatlakozott: 2007.03.28. 16:59
Tartózkodási hely: Erion
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Hozzászólás küldése
2288 hozzászólás • Oldal: 35 / 153 • 1 ... 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38 ... 153

Vissza: Csevegõ

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség