Ez ugyan nem az oldalon folyó játékhoz kell, csak magánprobléma, de azt hiszem mégis jó helyen teszem fel a kérdést. Mennyire van szétbontva az UT-s Iparűzés képzettség, különös tekintettel a kovácsszakmára? Csak Iparűzés (Kovács), vagy Iparűzés (Fegyverkovács), Iparűzés (Páncélkovács) stb.? Próbálok összehozni egy kovácsdinasztiából származó ork harcost, de már maga a képzettség leírása is elég érdekes. Mondjukrá azt ki lehet "átlagolni" (4. szint, jobb mint az átlag, csak rondább) de hány ilyen képzettség kellene? Egy vagy kettő? Ki mit mond, vagy van-e esetleg hivatalos álláspont?
"Felöltöm vértem, kezemben íjam és a kardom, Készen állok a rohamra, a csatajelet várom..."
Pirate! Egy laikus véleménye: külön van páncél ill. fegyverkovács és 4.fokon tényleg jobb valamivel mint az ágtlag, de nem feltétlenül rondább - azért az már mesterfok - szép munkákkal, aminek értéke is van akár fegyvert nézek akár páncélt.
Emberi törvény kibírni mindent S menni mindig tovább, Még akkor is ha nem élnek már benned Remények és csodák.
Kösz! Még szerencse hogy (orkokról lévén szó) a patkolókovácsot és a mezőgazdasági szerszámok készítőit kihagyhatjuk... A 4. fok az az "átlag". Mesternek mester, de nem tud semmit amitől valaki kiváló mester lenne. Az orkoknak meg ott a kőszén, meg a családi hagyományok (akárcsak a törpéknél), csak éppen hogy orkosan szép amit készítenek. De kevés a KAP, úgyhogy asszem csak az egyik lesz 4. fokon, és a páncélkovácsolást még gyakorolnia kell majd a lelkemnek... De cserébe viszont egy nem teljesen hülye két lábon járó ostromgép lesz belőle... 24-es Erő.
"Felöltöm vértem, kezemben íjam és a kardom, Készen állok a rohamra, a csatajelet várom..."
Lenne egy elgondolásom, ötletem, melyet aszthiszem itt kell közzétennem. Egy sajátos harci stílust szeretnék leendő karakteremnek kikombinálni. Ez egyfajta kétkezes harc lenne, a gond csak az, hogy a szabályok szerint ezzel a párossal nem lehet kombinálni a kétkezes harcot, bár megjegyzem erre szerintem nincs is szükség. A páros amire gondoltam az egy tetszőleges egykézben forgatható fegyver + ököl, térd, könyök (meg ami még szóbajöhet). Az elképzelésem tehát a fegyverforgatás és az öklözés képzettség párosítása. Tehát az öklözést mint egyfajta kiegészítő támadás használnám fő fegyverem mellett annak minden hátrányával egyetemben (közlekerölő dobás, kisebb sebzés). Mivel az öklözés képzettségnek csak a 3. foka-nál lehet 2 támadni, ezért csak ezen fok elérése után lenne lehetőség 1 támadásra elképzelésem szerint. Hasonlóban gondolkodtam a bírkózás képzettség használatával kapcsolatban is. Ilyenkor persze elég egyodalúan használnám a képzettséget: szimplán lábbal gáncsot vetnék az ellenfélnek. Ezt körönkén max 1.szer lehtne kivitelezni és ugrika a pusztakezes támadás...
Várom a véleményeket, hozzászólásokat, elképzeléseket..
Ehhez szerintem nem kell kétkezes harc - inkább valamilyen "egyéb" támadási forma szükséges - kiegészítő támadásnak. Hogy ez szabályilag hogyan oldható meg nem tudom. Mint kiegészítő támadást olvastam valahol, de az UT-ben nincs ilyen képzi. Esetleg ebből a szabálykönyvből a Piszkos csel ami hasonlíthat hozzá (esetleg!). A többi könyvet egyenlőre még nem nyálaztam át. Megteszem, de ez időbe telik.
Remélhetőleg addig a többiek mondanak számodra okosabbat, használhatóbbat mint én.
Emberi törvény kibírni mindent S menni mindig tovább, Még akkor is ha nem élnek már benned Remények és csodák.
A kiegészítő támadás mint képzettség a HGB-ben, illetve gondolom a TF-ben is benne van. Eme képzettség a fegyver egyéb részeivel való ütést takarja. A rejtett fegyver is ezekben a könyvekben van, mint képzettség. Ott viszont markolatba rejtett tőrt és hasonlót lehet előrántani. Összegezve sem az Af/MF, sem az UT képzettségei között nincs olyan, ami ezt takarná. A piszkos csel jó erre, illetve alkarvédővel kombinálva a pajzshasználat is működőképes.
Nos a piszkos csellel az a problémám, hogy azt ha jól emlékszem körönkén egyszer lehet és semmi más támadás melette. Nos én normál támadásra gondoltam a fegyveres támadás mellett ami normál modon sebezne is (nem bénít, kábít stb..). Mintha normál kétkezes harcot folytatnék. Csak szerintem itt az a jelentős különbség, hogy nincs alapvetően szükség a fegyverek (fegyver+az ököl) összehangolására hiszen elég nehezen akad össze a kettő. Az van leírva az öklözés képzettségnél, hogy nem párosítható a kétkezes harc képzettségel, mert már elve az. Tehát, hogyha nagyon lovagolni akarok a szabályokon az nem tíltja. Persze ebbe most könnyű belekötni. Nyugodtan meg is teheti bárki. Nem sértődöm meg :). Szóval én azzal a kiegészítő támadás dologgal csak arra szerettem volna utalni, hogy a főfegyver melett az egy egy ökölcsapás kivetelezés szempntjábol és sebzés mértékét tekintve lenne kiegészítő támadás...ebben az értelemben kiegészítő támadás. Perzse körönkénti maximális támadások száma, ahogy az egyértelműen le van írva soha semilyen körűlmények között nem mehet 4 főlé....és 1 kézzel max kettőt lehet támadni akármilyen gyors is a fegyver, kivéte abban az estben amikor a fegyver leírásában más nem szerepel (slan csillag). Persze ez a probéma jelen esetben nem fenyeget.... Szóval én valami olyasmit szeretnék amit egy szál egyékötőben egy szál fegyverrel is alkalmazható lenne.
A piszkos cseles ellenérvedre reagálnék. Mármint, hoyg az a bajod vele, hogy az a fegyveres támadás helyett lenne. Most akkor színesíteni akarjuk a kari harcmodorát vagy csak táposcsirkét nevelünk? A fantazy-s filmekben, ha jól emgnézzük nem a kardcsapás mellé rúg egyet a főhős 10 mp alatt, hanem helyette, mert azt a szerencsétlent történetesen nem tudta volna a karddal megütni rednesen meg hasonlók.
Táposcsirkének nem nevezném. Ahoz hogy üssek egyet nekem még mindenek elött egy közelkerölő dobást kell tennem, amit ha elvétek nemcsakhogy le kell mondanom a pusztakezes támadásról, de még az ellenfelem is kap egy ingyen támadást.
De nem kötöm az ebet a karóhoz. Ha nem megy a dolog nem erőltetem.
Nem tudom, milyen faji bónusza van a kyr fajnak. Valaki legyen kedves írja már le, vagy küldje el! Sajna csak d20-as alapkönyvem van, mert az ETK-et és az ÚT-t már régebben odaadtam haveroknak.
Nem tudok róla, hogy lennének. (Külső jegyeket akár 100%-ban is örökölhet, a belső tulajdonságok, jellem, értékrend szinte bármi lehet neveltetéstől, egyéb meghatározó tényezőktől függően - mint az embereknél -, de "faji" bónuszokat, plussz képzettségeket nem kap.)
És szívesen.
"Shulur megtanít, hogy a bukás csak pillanatnyi állapot. Véglegessé az teszi, ha feladod a küzdelmet" - Isshae Ianarak
Sem az ETK-ban sem az UT-ben NINCS ilyen faj, hogy kyr, egy sort sem írnak róla hogy külön játszható faj lenne, és egyetlen betűt sem a bónuszaikról.
Egyszerűen NINCS benne a kiadványokban.
Egyetlen MAGUS kiadványban szerepel; az Inomi által kiadott Magus D20-as rendszerben ott igen, ott ez ki van dolgozva, de azt a könyvet a nyílt játékban NEM használják, ezért semmiféle faji bónuszt nem tudsz ebből kihozni.