szerintem az ETK-ban elég világosan le van írva a működési mechanizmusa. Ha mész az utcán a tömegben, és rajtad van a köpeny, akkor kevésbé kelted fel az emberek figyelmét. Itt a KM jogköre elbírálni, hogy kik figyelhetnek fel rád. Viszont ha bejelented, hogy te most rejtőzöl, vagy lopózol, akkor adja azokat a százalékokat, amik oda vannak írva. A normál utcai viselkedés és a tudatos cselekvés (lopózás, rejtőzés) között van különbség. Úgy is írja, hogy a százalékos plusszok azok a varázstárgy további tulajdonságai, és nem vagy ez - vagy az. És amúgy is eléggé spec varitárgy, úgyhogy más törvényeknek kell, hogy érvényesüljenek rá.
"Új faj az ember, sok baj van vele
Ráordítok egyet, kiomlik a bele."
játéktechnikailag: - A használó a valós idő 1 szegmensét 1 körnek éli meg (1 szegmens alatt cselekedhet és gondolkodhat 1 környit) - A kezdeményezést mindenképpen elnyeri a normál időben harcolóval szemben - Rá célzófegyverrel lehetetlen eredményesen támadni - Nem lehet meglepetésszerű támadást végrehajtani rajta
Csak az én realitásérzékemet zavarja ez a kidolgozás? Ha játéktechnikailag nézzük és a leírtak szerint reálisan, akkor egy harcművész aki mondjuk rendelkezik 10 pszíponttal, és mondjuk képes körönként 4-et támadni, az egy laikus harcos úgy ver agyon, ahogy csak nem akar. Hiszen automatikusan övé a kezdeményezés, és azt a 4 támadást 1 szegmens alatt veri le a harcoson. Addig a harcos meg csak néz. Ne is beszéljünk arról, hogy mondjuk 2 szegmensig használja egy harcművész a belső időt. Tehát 2 szegmens alatt bever 8szor. Ha mndjuk egy harcos támadhat 4-et körönként, akkor ő kb 2 szegmensenként támad egyszer, és akkor már elég gyors az illető. Ha reálisan nézzük, akkor pedig a harcművésznek minden támadása talál, hiszen olyan gyors, hogy a másik szinte látni sem látja. Ki az a béna, aki egy lassított felvételben harcolót nem tud úgy megütni ahogy akar? Viszont a harcértéknövekedés nincs leírva a diszciplinánál. Tehát mi lenne a reális? egyáltalán reális ez az egész? egy első szintű harcművész, ha rendelkezik legalább 14-es IQ-val, akkor már képes használni a belső időt. És hiába van odaírva, hogy a diszciplina használata után ilyen, meg olyan minuszokat kap, ha harcolnia kell, ha az alatt az idő alatt agyonver akárkit. Szerintem ez úgy irreális, ahogy van. Ha azt vesszük alapul ami az ETK-ban van leírva, akkor nem reális az az 1 szegmens=1 kör, ha meg a gyorsaságnak megfelelő reális előnyöket biztosítjuk a harcművésznek, akkor meg irreálisan nagy előnybe kerül és felborítja a játékegyensúlyt. Na itt tegyen valaki igazságot úgy, hogy még reális is legyen. Ezt a kérdést pl a mi kis csapatunk nem tudta megoldani háziszabállyal. Várok minden konstruktív építő ötletet.
"Új faj az ember, sok baj van vele
Ráordítok egyet, kiomlik a bele."
Nálunk is volt ezzel a fránya belső idővel probléma. Mi úgy oldottuk meg, hogy legyen valami plusz harcérték és úgy kijön az, hogy a hihetetlen gyorsaság miatt igenis előfordulhat símán, hogy a harcművész az első szegmensben agyonveri a harcosokat. Mi +30TÉ, +30VÉ alapon mentünk. Természetesen a VÉ megadásának nincs sok értelme, mert két eset fordul elő:
1: a harcművész valami mást ver agyon, ekkor a másik úgyse üt vissza a szegmensben.
2: harcművész harcművész ellen harcol, ekkor mindketten ugyan azokat a módosítókat kapják, tehát a plusz hm csak arra jó ilyenkor, hogy naagy számok bemondásával sokkolhassák egymást a résztvevők.
Én olvastam egy kieget. 2 ponton volt lekorlátozva a harcművész:
1: belső időben nem érhet semmihez, mivel az ő teste úgy fel van gyorsulva, hoyg összecsúsznának az anyagok, és ha kizökkenne a belső időből, akkor...hát gondoljunk bele mi lenne akkor, ha a harcművész belenyúlna a falba, és úgy maradna... mondjuk úgy zökkenne ki hoyg nem lenen keze...
2: a harcművész nem ölhet ezáltal belső időbe. A másik oka egyfajta etkikai szabály... namármost gondoljunk bele, hogy a harcművészeknek mennyire célja elpusztítani a másikat... egy fejvadász elpusztítja az ellenfelét, egy harcművész legyőzi. A kettő nem ugyanaz. Kihasználni egy belső időt ölésre a harcművész számára túlságosan is piszkos csel a győzelemhez... az nem nyerés, ha az ember ilyennel nyer. Különbenis... beteszek egy 18. tszes Ranagol papot 2. tszes harcművnek... 10 pszi pontért megöli a papot. Fogja magát, benyomná a belső időt, odalép, és egy óriásit ránt a pap nyakán... szilánkosra töri az egészet... belső idő vége, és a pap már halott. Ez etikátlan kell hogy legyen egy harcműv számára, mert máskülönben a filozofiájuk egy csőd lenne...
"A barátom és hû követõm? Nem is tudom... Meghalt már valaha értem?"- Jakirte Jak Cyr
Semmilyen harcművész, legyen a legsötétebb lelkű enoszukei, soha nem fog belső időben gyilkolni, mert ha az ilyen gyilkosság gondolatát kiképzése során kiirtották az agyából. Az ETK világosan leírta, hogy a harcművész az ellenfelével aligha foglalkozik, hiszen ha nem hibázik mozdulataiban, akkor bárkit legyőz. Ha hibázik, akkor az ellenfél bizonyára erősebb és tapasztaltabb volt, jogos a vereség. Még ha az ellenfél etikátlanul is küzd, a harcművészektől idegen a szemet-szemért barbár filozófiája, csak még nagyobb dicsőség lesz legyőzni.
Srácok. Most nem ideológiagyártásról van szó, hanem játéktechnikáról. Abba most ne menjünk bele, hogy ki ölne és ki nem belső időben. Pláne egy ranagolitánál. Viszont Tyss ötlete jónak tűnik. Ez a mozaikmágia / időmágia / gyorsítás-lassítás dolog szerintem bőven bejöhetne itt is, sőt a kettő összeadott értéke is szerintem bőven reális lenne. A +30 TÉ,VÉ pedig reálisan nagyon kevés. Hiszen ha azt nézed Quator, akkor a harcművész 10-szer gyorsabb. 10-szer. Az rengeteg. Szerintem ott van elrontva az egész, hogy kitalálták ezt az 1 szegmens alatt 1 kört tud sakkozni dolgot. Ez sok. Irreálisan sok. Ennél a sebességnél felrúg minden egyensúlyt úgy ahogy van. Ezért nehéz megoldani, mert ha realizálni akarjuk, akkor nagyon bele kell kontárkodni. Az pedig sok embernek nem tetszene ilyen olyan okokból. Mindenkinek más a véleménye. Ezért vagyok bajban azzal, hogy minimális beavatkozással realizálhassam.
"Új faj az ember, sok baj van vele
Ráordítok egyet, kiomlik a bele."
Erre az a megoldás, hogy közös megegyezéssel nem használjátok és meg van oldva. Ha már egy harcművész nem tud meglenni belső idő nélkül az régen rossz. Egyébként az ideológiai oldalnak nem sok köze van a szellemi, testi képzéshez szerintem. Ha pl egy kráni harcművész odaáll harcolni valakivel, hogy eldöntsék ki lesz az adott tartomány feljebbvalója vagy hasonló, akkor mindent bevet a tárházból és nem nézi, hogy ez most az átlag emberi feolfogás szerint csúnya dolog-e.
pontosan, ahogy Quator mondja. a harcművész sem szépen és lovagiasan akar győzelmet aratni. Ő a tökéletességre törekszik, és egy ilyen diszciplina felfogható úgy is, mint egy következő fok a szellemi és testi tökéletesedés felé. Én nem szeretném kivenni ezt a diszciplinát a játékból, mert amúgy meg feelinges. Én a Halál hét arca nevű novellasorozat egyikében, a "Harcművész a háztetőn"-ben szerettem meg. És aki olvasta, az tudja, hogy ott sem számított sokat, hogy ki ellen alkalmazza a harcművész, csak, hogy nyerjen. És az ottani leírásban sem volt tízszeres sebesség, és az ellenfelének is volt esélye.
"Új faj az ember, sok baj van vele
Ráordítok egyet, kiomlik a bele."
Örülök, hogy egyetértünk. Még mindig a +30 mellett szavaznék, mert így még lehet esélye az ellennek. Egyébként próbálgatni kell és rá fog jönni mindenki, hogy szerinte melyik megoldás volt a legközelebb a reálisan elfogadható "jó" változathoz.
"Ez a mozaikmágia / időmágia / gyorsítás-lassítás dolog szerintem bőven bejöhetne itt is, sőt a kettő összeadott értéke is szerintem bőven reális lenne."
De tényleg nem lenne hülyeség.
"Új faj az ember, sok baj van vele
Ráordítok egyet, kiomlik a bele."