• Fórum kezdőlap
    M.A.G.U.S. Online RPG
    • Keresés
    • GyIK
    • Taglista
  • Felhasználói vezérlőpult
    Belépés
    • Felhasználói vezérlőpult
    • Belépés
  • Postaláda
    Privát üzenetek

Torozon Tavernája

A lezárt, de még elérhetõ fórumok gyûjtõhelye...

Moderátor: Admin

Téma lezárva
4496 hozzászólás • Oldal: 88 / 300 • 1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 300

HozzászólásSzerző: Dianne » 2006.03.12. 12:58

Nos, kissé megkésve bár, de törve nem szólnék hozzá én is a kasztrendszeres témához. Szerintem ez valahol jó is meg rossz is. Az a baj ezzel, hohgy a kezdő JK-k és KM-ek egyaránt úgy kezelik az ETK-t, mint valami bibliát, holott még direkt bele is írták készítői, hogy az nem szentírás! Ez az első alkalmakkor még nem is lehet olyan rossz a viták elkerülése végett, de a szerepjátéknak véleményem szerint nemszabadna erről szólnia. Szóval az én véleményem az, mint ami a "renessaince" kieg egyes részeiben is le van írva, ha ismerné valaki az adtt írommányt:
Egy varázsló pl nem használ fegyvert, mert csak mágiát tanul, és lealacsonyítónak tartja ezeket a világi dolgokat, meg ilyesmik... Lehet, a legtöbbjük ilyen, ellenben ez egyén kérdése. Ha mielőtt varázslónak ment teszemazt kivételes intelligenciája miatt, és előtte parittyabajnok volt fiatalon, vagy a családjával sokat vadászott íjjal, egyáltalán nem biztos, hogy ne lehetne magasabb CÉ-je, és megvetné addig általa annyira kedvelt szórakozásának vagy megélhetésének eszözeit. Másik kedvenc példám, amikor kivételes erővel vert/áldott meg az ég egy varázslót -aki netán még nemes, lovagi családból is származhat-, igen, szegény 18-as értékkel mászkál, mert a kockák nem válogatnak, és ilyen is megeshet. Ugyan mivégre ne hordhatna vértet? Ha ő van annyira "elvetemült", hogy ezt kihasználva erre költi a KP-it miért ne? És nem lesz ettől táposabb! Hisz az adott KP-mennyiséget a saját, legütőképesebb fegyverétől vonja el: a mágiájához szükséges ismeretektől!!! :!: Hisz sokkal erősebb egy egyetlen dologhoz értő valaki, mint aki szétaprózza magát. De ugyanez a helyzet a cingár egyénekkel is. Azt elhiszem, természetes, hogy egy normál teljesvértet nem fognak használni. De ugyebár miért is nem? Mert egyrészt akadályozza a mozgásban-varázslásban, ami számára a legfontosabb, hisz nehéz, stb ilyen egyszerű probléma, pl látás-hallás, és ebből kifolyólag kényelmetlen is; valamint esetleg tarthatja úgy, hogy elemi erővel megoldhatja ezt kényelmesebben, de nem biztos, hogy venné a fáradtságot elméjének folytonos felesleges frasztására, ha egyszer van más mód is a dologra, a védőköpenynek meg ha ragaszkodunk az ET-hez bődületes MP árán sem lesz soha akkora a védelme. Viszont ugyanez nem mondható el egy rúnavértezetre. Hisz mivégre adna plusz VÉ-t? Nem élőfém az, hogy helyetted mozogjon, meg ilyesmik -szvsz- hanem pl sokkalta könnyebb és erősebb, esetleg az illesztékei is mágiával megoldottak, nem korlátozva ezáltal annyira viselője mozdulatait, így gyorsabban lehet benne mozogni. Ugynez a helyzet fegyverek ügyében is, azt hogy csak tőrrel rohangálhatnak, egyszerűen alig értem miért, bár egy ésszerű, de nem áthághatatlan határt kell húzni. Nomeg ilyen alapon akár ruhát se használjanak, merthát testüket megóvják az elemektől, fénymágiával meg elfedhetik, ha szándékukban áll. :) Szóval jelen esetben ez szerintem egyén kérdése, nem kaszté, igaz kevés az ilyen "elvetemült" mentalítású illető, mit hajlandó az adott személy és NEM KASZT magával cipelni. De attól még a leírt kaszt feleslegesen skatulyáz! Nem csak azt írja, hogy igenkevés kivétellel, vagy általában, hanem hogy az ellenkező eset nem létezik. Ez pedig sztem nem jó még akkor sem, ha ezzel esetleg a játékegyensúly fenntartására törekszik, mert esetenként irreálisnak tartom. Persze ezzel nem azt szeretném mondani, hogy akkor minden mágiahasználó karakter mászkáljon teljesvértben, magáraaggatva egy toroni krakkát megszégyenítő fegyverarzenált, de túlságosan sztereotípikusak a kasztok, kevés lehetőséget hagy az átlagostól való kis eltérésre is. Ráadásul ezek kalandozók, akiket furcsa sorsuk miatt többféle dologra rákényszerítik az események amikbe sodródnak, és felismerhetik ennek-annak a hasznosságát. Most spec a varázslót emeltem ki, és lehet, hogy messze nem hoztam fel jó példát, de talán érthető, mire szerettem volna kilyukadni. Ugyanilyen dolog majd' minden kasztnál előfordul. Ami nekem szeméyly szerint legjobban szemet szúr, az a kard- és harcművészek témakör. Ugyan ez egy fantasy világ és nem a miénk, de nyilván innen vették megalkotói az ötleteiket, vagyis csak szerették volna, hisz aki behatóbban ismeri valós, létezett testvéreik mentalitását és történelmét, aligha írt volna le ilyesmiket. De mindegy, elég sokat írtam, részint meglehet feleslegesen... Egyelőre ennyi, a végére már lassan magam is belekeveredem, erről órákig lehetne beszélgetni, vitázni. Tehát sztem a kasztrendszer egy jó dolog, de arravan a KM és JK közti megbeszélés, hogy ha reális indok akad, kilépjenek a rájukkényszerített keretekből az ésszerűség határain belül.

Sig
A férfi a világot akarja uralni, a nõ csak a férfit...
Dianne
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 77
Csatlakozott: 2006.03.02. 13:40
Tartózkodási hely: Budapest, Székesfehérvár
  • Honlap
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Tysson-lar » 2006.03.12. 13:24

Én egybként maximálisan egyetértek veled, Dianne! Én is írok egy alamit: :D
A legutóbb asztali játékban azt scináltuk, hogy az egyik Jk valami ninja féleség szeretett volna lenni. Nomármost az valahol a harc- és kardművészek közt állhat. Azt csináltuk erre, hogy össezválogattunk képzettségeket, emgbeszéltük mit mennyire lehet felnyomni, átlagoltuk a kapott dolgokat és kész. Két Slan tőrrel hadakozott, kétkezes harcot is kapott alapból Af-en. És azért, hogy ne boruljon fel a játékegyensúly ezért kevesebb képzettséget kapott alapból ,merthát a kétkezes harc az eléggé advanced dolog... és szintenként is ehhez mérve kapott dolgokat. Na pl: ebben az esetben richtig, hogy nem lehet harcművésszel megcsinálni, mert világosan le van írva, mit használ és mit nem. A kardművész meg Slan karddal nyomul. És az 7. tsztől mágikus fegyvernek minősül, mert a lelke is belekovácsolódik az évek során. Nos ennél a karakternél ez 10. tszen van. Azért, mert nem annyira bennsőséges a kapcsolata a fegyverével, de ugyanakkor sokkal jobban kötődik hozzá, mint egy arcművész akármilyen fegyverhez. Slan pszi természetesen ment hozzá. És jellemnek is egy afféle orgyilkoshoz hasonló Rend féleséget kapott... olyan lett, aki a Tiadlani nemese szolgálatában végez titkos akciókat egy csapattal. Slan csillag és Slan tőr volt a fegyvere. telejsen jó karakter, abszolút nem tápos. És igen, szerintem ak ét kaszt közt van vaahol. A szintlépésnél is átlagoltunk. Szerintem nem lett rosz... csakhát ehhez megfelelő tudás kell a ké kasztról, hogy tudni lehessen: a jk által elképzelt kaakter milyen tulajdonságokal bír, és az a tulajdonság vajon melyik kaszt sajátja-e. Egybként tökéletesen egyetértek abban, hogy ha pl: egy varázsló ifjú korában mondjuk valamilyen más személy volt, tegyük fel tolvaj volt, mert mondjuk mittomén Doranban elcsípték a városi őrszolgálat katonái, és kényszermunkára ítélték. És a kényszermunka alatt figyelt fel rá az egyik varázsló mondjuk, mert a fiú az ő házában végezte az alantasabb munkákat. Sokszor beszélgettek, és az öreg megkedvelte a srácot, aki közben megváltozott, és örömmel vette az öreg támogatását, aki láta benne az értelem csillogását. És akkor a srác valami módon varázslótanonc lesz. Namármost ebben az esetben a varzsló kari alapbl kap tőrdobást, meg zsebmetszést meg hamiskártsát. És mondjuk mivel fáradtságosabb "idősebben" kezdeni a tanulmányokat, kevesebb az alap kp-je, és a kp/szinte. És mondjuk magasabb az ügyessége, de az asztrálja alacsonyabb, mint egy átlagos varázslónak. Szerintem ez a koncepció se lehetetlen. Úgy vélem, minden a Km rugalmasságán múlik. Ehhez azonban a JK részéről az kel, hogy jól kidolgozza a karija személyiségét. Mert úgy gondolom, a karakteralkotás első lépése nem az, hogy az ember fellapozza az ETK-t, és kinéz egy kasztot, hanem elgondolja az ő karija milyen nemű, háy éves, hogy néz ki, mennyire erős/ügyes/okos stb... és hol él, miként él, miyen a személyisége, és ezt valamilyen karihoz párosítja. Annál jobb, ha az a dolog, amit ő kitalál az egy pontos kaszthoz illeszkedik. pl: ha valaki egy kardművészre gondol, teljesen ugyanazon értékekkel, és erkölcsiséggel, akkor világos, hogy a karaktere kardművész kasztúú lesz. De abban az esetben, amit leírtam jóval... bonyolultabb volt a helyzet...
:D Aki végig olvassa ezt, annak különis grat :D
"A barátom és hû követõm? Nem is tudom... Meghalt már valaha értem?"- Jakirte Jak Cyr

Lorg, a Rút
Tysson-lar
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 1153
Csatlakozott: 2005.11.08. 19:37
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Schinter » 2006.03.12. 13:51

annyit,hogy van kidolgozott ninja njk kaszt,de sztem kicsit tápika lett...na mind1 lényeg,hogy ha annyira akart ninját indicson fejvadit...tiadlani fejvadit elvégre a ninja sem végez nagyon más dolgokat...
Avatar
Schinter
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 3440
Csatlakozott: 2005.10.09. 19:22
Tartózkodási hely: Bp,Pécs
  • ICQ
  • YIM
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Dianne » 2006.03.12. 15:33

Nos, engedjétek meg, hogy ehhez hozzáfűzzek valamit. Mint aki "saccperkábé" tizenöt éve űzök különféle harcművészeteket, ezek között aikido és jónéhány szamuráj ryu is helyet kapott -egyiket máig tanulom külön, és jópárat a mostani képzésem részeként-, arról nem beszélve, hogy kb két éve -mivel ezt találtam a legeredményesebbnek és tartom is a mai napig- ninjutsut tanulok. Tehát habár ma már szerintem ninják a szó szoros értelmében nem léteznek, ha valakik ninjának tarthatják magukat, akkor én abba körbe kerültem, vagy fogok kerülni idővel ha még jelenlegi tudásom nem lenne erre elég, ezt most nem feszegetném, mindenki döntse el maga elég-e erre két év, én úgy gondolom, van olyan harcművészet, amiben igen. Mindegy, nem ez a fontos; de meg kell jegyeznem, akik a ninjákról eddig írtak rpg vonatkozásban... Hát, hadd ne minősítsem!!! Közük nincs hozzájuk, szóval a sztereotípiákból merítettek amiket a filmekből levontak jórészt, de szerencsére a Geofrámia (majdani) sorozat Enoszuke részében azért van némi igazság is. Csak roppant kevés! Ami a ninja fegyvereit illeti: egyáltalán nem ragaszkodik úgy a fegyveréhez, mint egy kardművész, habár tisztelheti elkészítőjének munkáját és az eszközt, számára az csupán eszköz, mégha hozzá is nő annyira fegyvere mint egy kardművészhez. Pl simán rálép ha mászáshoz kell használnia, vagy megmérgezi, esetleg elhajítja, vagy ás vele ha a szükség úgy hozza. Az már más kérdés, hogy másnak ezt nem engedné meg feltétlenül, csak amennyiben előnye származna belőle. Hacsak egy módja van rá, Slan kardot használna átültetve a játékra, vagy emellett a saját fegyverét a shinobi-tot, amit az említett kiegben kis dolgoztak, csak éppen teljesen rosszul, mert bár van számos előnye egy japán -szukei- szablyával szemben, hát az nem épp a defenzivitásában nyilvánul meg általában. Márcsak azért is Slan-kardot hordana, mert amikor kardművészt kell eltennie láb alól, akkor gyakran annak kellett öltöznie, és elképzelhetetlen, hogy egy ilyen harcos a fegyverei nélkül mutatkozzon, hisz az jelképezte szellemét, lelkét, hovatartozását stb... Nomeg nagyon sok ninja a valós "civil" életében mint szamuráj volt a japán társadalomban kettős életet élve, egyébként meg azért az álcázás ill álruha képzettség nem véletlenül, mert a nyugati közhiedelemben tipikusan elterjedt fekete harci ruhát csak nagyon nagy ütközetekkor használta, vagy ahol feltétlenül szükséges volt számára. Ráadásul "csak" egy embert kell megölnie egy ilyen darabért, ha egyáltalán nem rendelkezik saját Slan-karddal, esetleg lop egyet magának, és még harcolnia sem kell feltétlenül érte. Vagy akár még kaphatott is ilyet megbízójától, hisz nem csak bérgyilkosság volt a feladata, hanem testőrködés is; emellett pedig kémkedés, tolvajlás, szabotálás, és csak ezek mellett egy orgyilkosság, vagy egy ember bajnokaként nyilvános küzdelem. Sajnos ez a kaszt ha rpg-re akarnánk reálisan átültetni irtózatosan kemény lenne, mivel a fejvadász-kardművész-harcművész előnyös tulajdonságait tudhatná magáénak, mivel ugyanazon képességei lennének mint egy kardművésznek hisz leginkább az, emellé társulna egy harcművészet, és olyan is lenne mint egy fejvadász: eszközökben nem válogat, számára csupán a cél elérése és a túlélés a cél, ő nem becsülethuszár. Nomeg gondoljunk bele: neki nem egy nyugati harcost kellett megölnie, hanem egy kardművészt. Felül kellett rajta kerekednie, ismernie kellett a tudását, hogy gyengéit kihasználhassa, mert az igencsak erős naivitás, hogy mindenkit meg lehet ölni orvul egy ilyen világ környezetében, amit egy átlagos fejvadász sem engedhet meg magának. Azért lenne túlságosan tápos, mert pl attól még egy kardművész sem veszítené el a pszi diszciplínáit, csak mert egyik pillanatról a másikra roninná válna önhibáján kívül, és rablóként-fejvadászként kellene fenntartania magát. Attól még, hogy a hozzáállása megváltozna, ugyanazok a képzettségei maradnának meg, nem tűnne el pl a chi-harca hipp-hopp varázsütésre, csak mert most más cél érdekében, alantasabban kamatoztatja tudását, mint egy fejvadász. Ettől még nem válna fejvadásszá kasztját tekintve! Kasztja sem változna, hisz abban a tudásban fejlődne tovább élete során, amit eddig is tanilt ill alkalmazott, csupán most már más okból kifolyólag. Inkább az a kérdés, ha ilyen helyzetbe kerülne, van-e olyan erős jellem, vagy úgy találná-e a körülmények miatt, hogy rituális öngyilkosságot kövessen el. Ha nem... akkor történne a felvázolt helyzet. Egy klán meg hülyeség, hogy elveszíti tradícióit -gondolok itt a pszi-re-, amikor ugyanazon tradíciók művelői veszik körül azt, ráadásul a legjellemzőbb harcosokként az országban, ők meg pont kémkedéssel és lopózással is foglalkoznak... És így ami a harcművész kaszt erejét adná, és általában megkülönböztetné a ninját a fejvadásztól, az az elenne, hogy maga is ezen kaszt tagja volna a hozzá tartozó tudás és fegyverzet birtokában. Mert egy kardművész ereje nem a plusz 10-20 TÉ-t adó fegyver, hanem a hozzátartozó képesség amivel forgatja, ezt pedig a játék nyelvén a hozzá tartozó diszciplínák hivatottak kihangsúlyozni. A fegyver csupán egy kis előnyt adó kuriózum, amit nem hajigálnak akárki után, de ha valaki a megfelelő helyen van, korántsem lehetetlen beszerezni. Csakhát ugye valahogy gyengíteni kell a kasztot. Arról már nem is beszélek, hogy az akkori szamurájok és mai japánok becsületessége sem olyan, pláne nem olyan hófehér és patyolattiszta mint ahogyan a legtöbben hiszik. Az pedig nem kifogás, hogy ez fantasy világ és nem az itteni élet, mert így egyszerűen életképtelenek lennének az emberek, és az egész társadalma Enoszukénak ill Tiadlannak. Nomeg ha már egyszer ilyen helyre született, nem kovácsolna egy ninjának (shinobinak) még saját klánjának kovácsa sem nyugati stílusú fegyvereket az ottani elterjedt darabok helyett, csak mert ő "köztudottan ninja nem kard ill harcművész". :) Sem csupán fejvadászfegyvereket, hogy rögvest kiszúrják. Esetleg a kisebb klánok, akiknek nincs elég jó kovácsa, de azok meg szereznek másképp. Ráadásul ha valahol fejlődhet tovább egy ilyen harcos saját iskoláján kívül az nyilván csak és pontosan úgy történhetne ahogy egy harc-ill kardművész esetében, hisz a helyszín adott, csak arra lenne lehetősége, ami ott van, amit ott oktatnak, csak azt tudná elsajátítani. Ahhoz meg a megfelelő eszközök sükségesek ugyebár...
No, megint írtam pár sort, és nem bizonyos, hogy a megfelelő helyre, meg lehet kövezni érte, de előre is megnyugtatlak titeket: ha eszembejutott valami amit kifelejtettem, még majd megírom azt is! 8) :D

Szal Shinter, azt mondod, tápika lett... Hát, ez attól függ, honnan nézzük! ;)
A férfi a világot akarja uralni, a nõ csak a férfit...
Dianne
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 77
Csatlakozott: 2006.03.02. 13:40
Tartózkodási hely: Budapest, Székesfehérvár
  • Honlap
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Quarion Galanodel » 2006.03.12. 15:52

Egy dologban biztos vagyok: a harcművész és ahhoz hasonló jellegű kasztokat a MAGUS-ban nagyon elrontották. Szép elképzelés volt, de a kasztok úgy sikerültek, mintha kb. semmi ismeretük nem lenne a dologgal kapcsolatban. Én szintén elég régóta foglalkozok harcművészettel (immár 9. éve, ami azért szvsz már ad valamennyi rálátást a dologra), és nagyon csúnya dolgokkal szembesültem a MAGUS-ban. A képzettségektől kezdve a diszciplínákig nagyon kevés dolog van ami reális. Most ezeket ecsetelhetném, de nem fogom. Persze ha jobba nbelegondolok elég nehéz lenne egy harcművészt tisztességesen kidolgozni erre a rendszerre, de ha nem sikerült nekik, legalább ne eröltették volna. És ezen sajnos az Enoszuke sem sokat javított, épp csak egy fokot.
Quarion Galanodel
 
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Dianne » 2006.03.12. 16:11

Quarion Galanodel írta:Egy dologban biztos vagyok: a harcművész és ahhoz hasonló jellegű kasztokat a MAGUS-ban nagyon elrontották. Szép elképzelés volt, de a kasztok úgy sikerültek, mintha kb. semmi ismeretük nem lenne a dologgal kapcsolatban. Én szintén elég régóta foglalkozok harcművészettel (immár 9. éve, ami azért szvsz már ad valamennyi rálátást a dologra), és nagyon csúnya dolgokkal szembesültem a MAGUS-ban. A képzettségektől kezdve a diszciplínákig nagyon kevés dolog van ami reális. Most ezeket ecsetelhetném, de nem fogom. Persze ha jobba nbelegondolok elég nehéz lenne egy harcművészt tisztességesen kidolgozni erre a rendszerre, de ha nem sikerült nekik, legalább ne eröltették volna. És ezen sajnos az Enoszuke sem sokat javított, épp csak egy fokot.


Valóban, ahogy említetted, eléggé nehézkes dolog. De azért több utánajárással jobban sikerült volna. Mindehhez azonban az is hozzátartozik, hogy a semminél ez is sokkal jobb, és nem kritizálni szándékoztam annyira a rendszert, csupán megjegyeztem hiányosságokat ill saját szuverén gondolatként észrevételem. A diszciplínákat megértem, ez azért kell, hogy a harcművész kaszt elütő tudását valaképpen kihangsúlyozzák, és beilleszthessék ebbe a már meglévő fantasy környezetbe ill rendszerbe. Az, hogy most ez ezen belül van, vagy egy új megnevezést találtak volna ki, sztem részletkérdés, apróság, amin nem érdemes fennakadni, talán még jó is így, hogy egységes egészet alkot, hisz csak fikció, kitaláció amúgyis az egész, és ez jól is van így. Felesleges tovább bonyolítani egy rendszert. A lényege ennek a mondandómnak mindenesetre az lenne, hogy kritizálnom, felhánytorgatnom negatívumokat könnyű, ahhoz nem kell oly sok dolog. Megírni egy rendszert már annál nehezebb, szal csak akkor áll szándékomban erélyesen fellépni, ha én ennél jobbat csinálok saját kútfőmből, saját időm felhasználásával, addig ilyen téren a szám lapos és zárt állapotában leledzik, szóval még ha úgy is hangzott, nem becsmérelőnek szántam mondandóm! Nem véletlenül ez a kedvenc teremtett világom és rpgm amivel játszom, ha nem tetszene, most nem lennék itt. :D Szóval így is jó, színesíti a játékot, kell is bele, örülök, hogy egyáltalán ilyen van. Majd ha valaki csinál jobbat, akkor játsszon azzal -és ossza meg veleeeem!!! :D-, meghát nem kötelező alkalmazni, játszani. De azért vagyunk együtt, hogy az ilyen hiányosságokat orvosoljuk, vagy épp használva így ahogy van a rendszert továbbra is jókedéllyel játsszunk, élvezve amit csak lehet nemdebár? ;)
A férfi a világot akarja uralni, a nõ csak a férfit...
Dianne
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 77
Csatlakozott: 2006.03.02. 13:40
Tartózkodási hely: Budapest, Székesfehérvár
  • Honlap
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Schinter » 2006.03.12. 16:15

teljesen egyet tok érteni :D
Ez fantasy ugy hogy nem is kellene mindig a valóvilághoz mérni a dolgokat.Mellesleg mint mondottam semmi sem tökéletes mivel a kitalálója sem volt az...
A harcművészekkel kapcsolatban meg annyit,hogy nem tökéletes,de sok valósságot is fel elhet fedezni benne...
Avatar
Schinter
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 3440
Csatlakozott: 2005.10.09. 19:22
Tartózkodási hely: Bp,Pécs
  • ICQ
  • YIM
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Dianne » 2006.03.12. 16:21

Schinter írta:teljesen egyet tok érteni :D
Ez fantasy ugy hogy nem is kellene mindig a valóvilághoz mérni a dolgokat.Mellesleg mint mondottam semmi sem tökéletes mivel a kitalálója sem volt az...
A harcművészekkel kapcsolatban meg annyit,hogy nem tökéletes,de sok valósságot is fel elhet fedezni benne...


Ez is relatív... Te mit nevezel soknak? :D E tekintetben biztos vagyok, hogy sok ember véleménye eltérő. Van akinek ez elég, van akinek sok, valaki szerint pedig kevés. Meghát mindez mihez képest ugyebár. Mivel én éárintett vagyok részben a témában, személyem az utóbbiak közé tartozik, de örülök, hogy egyáltalán ez van. :D ;)
A férfi a világot akarja uralni, a nõ csak a férfit...
Dianne
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 77
Csatlakozott: 2006.03.02. 13:40
Tartózkodási hely: Budapest, Székesfehérvár
  • Honlap
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Quarion Galanodel » 2006.03.12. 16:26

Valóban van pár jó dolog a hm-el kapcsolatban, csak sajnos kevéss. Ezzel nem szidni akartam a rendszert, csar rávilágítani egy hibájára. Egyébként szvsz mindenki lerendezi a saját csapatával/KM-ével az ilyen hibákat, ahogy nekik megfelel. Mi pl a Belső időt egy az egybe nelvettük a Harcművésztől, és még sok más változtatáson is átesett a kaszt. De ez persze a mi elképzelésünk, és nem vagyopk benne biztos, hogy a zegész játéot tekintve akár csak egy fokkal is jobb lenne az eredetinél. A többi részében egyébként még mindíg ez a legjobb rendszer amivel találkoztam :). Azzal meg egyetértek Schinter-rel, hogy egy olyan világon ahol a mágia az egyik legmeghatározóbb tényező elég furcsa realitásról beszélni. De azért valamennyi abból is kell :D
Quarion Galanodel
 
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Schinter » 2006.03.12. 16:29

na jó a belső idő az lehetne Ynev egyik speckója is :D
Egyébként spec én a chi harcot tartom kiséé hülyeségnek vagy legalábbis máshogyan kellene megoldani a dolgot.okés rendben van különbőzni kell egy puszta kezes harcostól,de azért az hülyesség sztem,hogy 2 körig támadok aztán 2 kör védharc...mert hogy chi harcnélkül leütik a harcművészt és az arany harang sem ér sokat...Sok idő a koncja és sok Yp ba is kerül már kis sfénél is...
Avatar
Schinter
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 3440
Csatlakozott: 2005.10.09. 19:22
Tartózkodási hely: Bp,Pécs
  • ICQ
  • YIM
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Dianne » 2006.03.12. 18:37

:) Hát igen... Szerintem azonban nem érdemes a konkrét leíráson rágódni, az elért hatás a lényeg, amitől jobbnak bizonyulhat egy harcművész kasztú illető a többinél. A konkrét leírással -ami voltaképpen csupán egy magyarázat ha úgy vesszük, hogy ne csak nyers számokat vessenek oda, mivel úgy nagyon sivár lenne a játék- voltaképp ne foglalkozz, ha nem tetszik. A lényeg az eredmény ilyen tekintetben. Így mindenki azt képzel amit elfogadhatónak vél magában és ami neki szimpatikus, a lényeg, hogy élvezze a játékot, és hogy akad valami, ami konkretizált értékkel is szolgál. Légy olyan, mint egy bosz.mester! :D Ne érdekeljen, mi is az valójában, pláne ha nem tetszenek a leírtak, csak a hatás... Az eredmény meg úgyis adott. ;) Én legalábbis így viszonyulok a dolgokhoz, pláne azóta, hogy Ynev lassan kezd túlságosan is kidolgozott lenni szerintem, egyre kevesebb szabadságot hagyva a saját fantáziának, és ez kárára válhat a játéknak, ha kezdő szerepesek forgatják a könyveket. A rutinosabbak részben már úgyis felette állnak az ilyen problémáknak, és a csapat a KM vezetésével eldönti miképp legyen.

Fő a rugalmasság! ;)
******
...egyébként azt hiszem nagyjából ugyanarról beszélünk, ugyanazt érzi mindenki, ha más szavakkal is fogalmazza meg.
A férfi a világot akarja uralni, a nõ csak a férfit...
Dianne
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 77
Csatlakozott: 2006.03.02. 13:40
Tartózkodási hely: Budapest, Székesfehérvár
  • Honlap
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Schinter » 2006.03.12. 18:43

ofcourse igazad van :D

Tényleg mi lesz a kalandoddal?Mondtad,hogy szeretnél inditani...hogy állsz vele?:D
Avatar
Schinter
Fórumozó
Fórumozó
 
Hozzászólás: 3440
Csatlakozott: 2005.10.09. 19:22
Tartózkodási hely: Bp,Pécs
  • ICQ
  • YIM
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Dianne » 2006.03.12. 18:49

Kissé kevés az időm, és utolsó, ellenörzésképpeni átgondolásánál tartok. A kaland észak-ynevi lesz, 4. szintű karaktereket várok. Jöhet iker és osztott kaszt is jó indoklással, bár ezesetben elképzelhető, hogy nem engedem meg a 4. szintet. Amit rólam mint mesélőről tuni kell: azt hiszem elég rugalmas vagyok a legtöbb tekintetben. A kalandjaim jórésze rögtönzés, sosem modulból mesélek, csak egy csontvázat képzelek el, amihez igyekszem tartani magam, de a hús és a felszín, a különböző epizódok, amiket a Játékosokkal kreálunk közösen, a KM észrevehetetlen eszközei által úgyis visszakanyarodnak majd a fő vonalhoz. Aki egyszerű ki-dob-nagyobbat játékra számít, az jobb, ha nem jelentkezik, habár most ez egy kissé hentelős játékra is lehetőséget ad, de nem árt, ha az illető userek felkötik az alsóneműjüket, és készenlétbe helyezik a gógyijukat is, mert anélkül necces lesz... ;)
A férfi a világot akarja uralni, a nõ csak a férfit...
Dianne
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 77
Csatlakozott: 2006.03.02. 13:40
Tartózkodási hely: Budapest, Székesfehérvár
  • Honlap
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Dianne » 2006.03.12. 18:51

Schinter írta:ofcourse igazad van :D

Tényleg mi lesz a kalandoddal?Mondtad,hogy szeretnél inditani...hogy állsz vele?:D


Hát nem egyszerűen fantasztikus? Velem mindíg mindenki egyetért! 8)
~Kivéve amikor nem, de az csak erősíti a szabályt... :D~
A férfi a világot akarja uralni, a nõ csak a férfit...
Dianne
Olvasó
Olvasó
 
Hozzászólás: 77
Csatlakozott: 2006.03.02. 13:40
Tartózkodási hely: Budapest, Székesfehérvár
  • Honlap
Vissza a tetejére

HozzászólásSzerző: Meridian » 2006.03.12. 19:01

nos...öhmmm...Dianne és hova lehet akaraktereket küldeni? Csak mert lassan megvan a koncepció és szerteném megtudni, mehet-e. MArad a pm, vagy email esetleg msn...

Meridian
"Ra urdath san uthmor ahen aggun hara'het shaka'thorr. "
"Vérem és velőm a tiéd, tégy vele belátásod szerint."
Avatar
Meridian
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1786
Csatlakozott: 2006.02.03. 23:09
Tartózkodási hely: Budapest
Vissza a tetejére

ElőzőKövetkező

Téma lezárva
4496 hozzászólás • Oldal: 88 / 300 • 1 ... 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91 ... 300

Vissza: Archívált Fórumok

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó

  • Fórum kezdőlap
  • A csapat • Fórum sütik törlése • Időzóna: UTC + 1 óra
Theme created by Matti from MMOstyles.com
Powered by phpBB
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség