Üdvözlök minden jelenlegi és leendő oldal látogatót.
Az elmúlt napokban több új regisztrált is megkeresett pm formájában, hogy csatlakozhat e a játékomhoz vagy tudok e jó tanácsokkal szolgálni az oldal szokásaival kapcsolatban. Az, hogy kérdésükkel felém fordultak megtisztelő a számomra. Ez úton is köszönöm bizalmukat. Tudom, hogy ez csak annak köszönhető, hogy jelenleg én viszem az egyetlen futó kalandot az oldalon. Ettől függetlenül megtisztelő.
Akkor térjünk rá a kérdésekre. A tartomány úr című, ÚTK szerinti zárt kalandba jelenleg nem veszek fel új JK-t. Ami azt illeti várólista van. Már van öt játékosom és nem érzem úgy hogy ennél többel tudnék most boldogulni. Ezen a közeljövőben nem változtatok. Hogy ha még is azt kiteszem az oldal megfelelő részén.
Jó tanáccsal viszont már tudok szolgálni.
Az első tanácsomat már korábban kiírtam az oldalra. Ne várjátok a sült galambot.
A jelenleg futó kalandomban mindösszesen egy olyan JK van akit nem ismerek személyesen. A többiekkel azért vagyunk ezen az oldalon mert úgy éreztük ez a felület megfelel igényeink kielégítésére. Azt kell, hogy mondjam nincs is okunk panaszra.
Mint tapasztaltátok az oldalon elfogytak a kalandmesterek. Ne várjátok míg valaki nagylelkűen indít egy kalandot. Indítsatok ti. Egyszerű olvasó és játékos helyet legyetek az oldalon mesélők. A közvetlen ismerőseitek közül hozzatok az oldalra egy de inkább két embert JK-nak. Így már is tudtok játszani és még mindig van három hely külsősök számára. Viszont a JK se legyenek lusták. Kezdjenek el írni saját kalandot és mihamarább indítsanak saját kalandot. Így hárman tudtok három kalandot indítani egy KM és két – két JK részvételével amihez összesen kilenc külsős JK csatlakozhat. Ezt tovább lehet görgetni ha a kilenc külsős is indít az oldalon saját zárt kalandot két megbízható JK-val akit ismer.
Szerintem így újra lehet indítani az éltetett itt, vagy máshol. Ami nem megy ha mindenki az egyetlen futó kalandnál áll sorban, hogy JK legyen de egyikük sem indít kalandot mivel nincs kedve hozzá vagy úgy érzi, hogy nem tud mesélni. Ezzel ne-foglalkozzatok. Csak próbáljátok ki. Bátran. Csiszoljatok a játékon és a mesélésen bátran. Higgyétek el hamar bele rázódtok. Mindösszesen csinálni kell.
Tanácsok a játékhoz.
A kalandot kíméljétek meg a negatív hangvételű írásoktól. Ezt a hibát én is elkövettem már. A játék élményét rendesen haza vágja. Pm üzenet kiváló hordozó az ilyen beszélgetésekhez.
Ne ragaszkodjatok a napi vagy még annál is sűrűbb íráshoz. Én nem tudok ilyen sűrűn írni. Aki ilyenre vágyik a szedje össze saját baráti társaságát akiről tudja, hogy rá ér és vele játsszon így egy rövid játékot. Mindenki másnak javaslom a heti két írást. A KM után három napon belüli írássűrűséget. Ez ad egy stabil haladási sebességet. Viszont ez alkalmatlan arra, hogy a JK és a KM a kalandot mondatról mondatra játssza végig. A fontos részeknél természetesen meg kell állni de a maradékon nagy-vonalakban át kell szaladni. Különben hamar unalomba fullad a sztori.
Pl.: Tegyük fel a csapat meg áll éjszakára pihenni egy fogadóban és a KM tudja, hogy nem fog a csapattal történni semmi akkor egy bekezdést szánjon csak rá és ne játsszák el mondatról mondatra a szobafoglalást meg a vacsorázást. A kaland szemszögéből úgy is felesleges.
Használjátok a kettős vagy hármas idősíkot. Az előző példánál maradva ha a csapatnak kedve van még beszélgetni akkor nyugodtan tegyék de közben futhat tovább a kaland, ha nem tesznek semmi olyat ami jelentősen befolyásolná a kaland későbbi részét. Természetesen az ilyen párhuzamos idősíkot nem szabad sokáig hagyni. Három négy üzenet váltásig biztos nem befolyásolja jelentősen a kaland későbbi részét.
Sokan talán azért nem kezdenek kaland írásának mivel nehezükre esik a JK összemesélése. Nem csináljatok ebből gondot. Nyugodtan mondjátok meg a JK számára milyen keretek között indíthatnak karaktert. A keretek egyáltalán ne rosszak. Segítséget nyújtanak a KM számára és a JK dolgát is segítik. Így át lehet ugrani a JK – k felesleges összemesélését. A KM – nak elég a bevezető írásban elmondani hogyan került össze a csapat és már mehet is a kaland.
pl.: Az én kalandom Erigowban játszódik. A JK-im kezdésnek első szintű kalandot kértek ezért én közöltem velük akkor mindenkinek kötelezően helyinek kell lennie. Valamint, hogy mindenki egy nemes úr szolgálatában áll mivel így nekem sokkal könnyebb volt a játék elindítása. Ezen kívül kikötöttem, hogy nem lehet halál káosz / káosz halál jellemmel leni. Valamint, az egyszerű és békés előtörténet.
Ezekkel a kikötéseimmel csak alig egy két karaktere típust zártam ki. Minta a kráni elf fejvadász akinek a teljes klánját és családját legyilkolta egy rivális klán. //Off. Hozzá fűzném, hogy nálam egy ilyen előtörténetű karakter minimum ötödik szintűnek kell lennie. Valamint erősen gondolkozom, hogy volt e egyáltalán lehetősége elhagyni Kránt.//
Az utolsó tanácsom. Miután át olvastad az írásomat írj egy kalandot és nyiss hozzá egy lapot az oldalon. A következőnek induló kalandhoz tudok két JK. Jómagam és egyik ismerősöm.