ÉN megegyezés szerint az asztali kalandomból száműztem azt a fogalmat, hogy belső időben ölés. Jóh... lehet egy kráni harcművész ölne, de egy Niarei, vagy tradicionális Enoszukei harcművész fejében meg se fordulna a dolog, mégha olyan csábító is. Most őszintén... legyőzés az, ha széttördeli a nyakát az ellennek a harcműv? Az csalás... az nem győzelem. Legyőzni tökéletes módon egyszerűen annyi, hogy 10X gyorsabban odamegy, az ellenfele mögött terem, átfogja a vállát, és amint kizökken, az ellen meglepődve tapasztalja, hogy pont olyan pózba van, ahonnan a harcműv kitörhetné a nyakát. Le van győzve az ellen... ha az ellenfél van olyan hülye, hogy még próbálkozik, akkor tegye csak, onanntól egyéni lelki dolog eldönteni a harcművnek, mit reagál rá... meg is ölheti akár, hiszen az már önvédelem. De értelmetlenül nem kel megölni... még ha rátámad se kell megölni, elég ha belső idővel megleckézteti... elviekben a belső idő nem azért van, hogy a harcműv kezébe egy új ölési technikát tegyen az író, hanem azért, hogy színesítse a játékot... márpedig színesedni nem lehet úgy, hogyha ezis csak egy módja lenne a gyakásnak...
"A barátom és hû követõm? Nem is tudom... Meghalt már valaha értem?"- Jakirte Jak Cyr
Nem tudom már melyik mágusregényben olvastam, és most aki ráismer a jelentre, az szintén olvasta:
Gorviki pénzszállító szekeret támad meg 3 kardművész. A gorvikiak bevetnek mindenfajta tudást, meg technikát amit csak lehet, a szekér olyna mint egy tank, de tényleg acélból van a külső mfala, a négy srkánál meg egy-egy kisebb lövőállásnál 1-1 kahrei ismétlő nyílpuska van. A kardművészek pedig pontossan ezek miatt csak belső időben mozognak, és csak úgy ölnek, és a fejvad testőröket olyanszinten lehentelik belső időben, mint a szél. az máskérdés, hogy valahogy mégis elbuknak, tán az egyik belehasal valami kisebb mérgezett pengébe, ami nem volna halálos, csak a méreg lelassítja és lekaszálja egy nyílpuskalövedék, a másikat tán pont belső időből kilépve ölik meg, aé a harmadikat is úgy intézik el, hogy belső időből kilépve rosszul lép és pont eltalálja egy nyílpuskalövedék, de úgy, hogy a teljes kíséret elpusztul, egyedül valami kis gorviki ficsúr nem, aki idegrohamot kap, beül az egyik nyílpuska lőállásába, és mint a hülye lövöldöz össze vissza sikoltozva.
Egy másik példa, de ezt már csak mesélték, hogy volt valmi regénybe, vagy novellában egy jelenet, amiben valami kisebb sereg, cirka 2-300 fő rohamoz le valami dombról, és a szereplőknek kell megállítani valahogy őket, és a partiba van szintén egy kardművész, aki bemegy belső időbe, az összes pszíjét ebbe nyomja, és gakorlatilag úgy töri meg a rohamot, hogy berombol az emberek közé, középen végigrohanva kinír mindenkit, de úgy, mintha fűnyéróval végigmentek volna a gyepen, és úgy ússza meg, hogy a dombtetőre fut fel a BI (Belső Idő) végéig, ott elájul, és legurul a másik oldalon. Tehát a belső időben lehet ölni, őlnek is benne, és hazsnálják is a harc és kardművészek amikor csak tehetik, pont azért, mert szinte megfoghatatlan.
Pont ez a baj, hogy megfoghatatlan. És hiába ilyen olyan gondolkodásmód, a belsőidő egy olyan diszciplína a harcművészek számára, mint a belső idő. Ez az ő titkos tudásuk, amit használnak, és az ellenség féli. Nem kell egy diszciplinához etikát és értékrendet kötni. Az, hogy ki öl és ki nem belső időben, vagy chi harcban, az egyénfüggő, és nem nemzet vagy kasztfüggő. Aki chi harcban fog ölni, az belső időben is, és aki belső időben nem ölne, az normálban sem fog. És az aki tudja, hogy a belső idő letelltével kiszolgáltatott lesz (harcértékcsökkenés), az nem fog leckéztetni, hogy utána őt leckéztessék meg. Hiába a feeling miatt csinálták meg. A harcművész főkasztúak úgyis akkor fognak hozzá folyamodni, ha harc van, vagy más nagy bajban vannak. És ilyenkor reálisan aránytalanul nagy előnybe fognak kerülni.
"Új faj az ember, sok baj van vele
Ráordítok egyet, kiomlik a bele."
Igazából én azt tudnám mondani, hogy a belső idős harcművész egyetlen leszabályozása a játékos etikai megrendszabályozása. Ezt ki is fejtem: A Harc, avagy Kardművész kasztúak, bármiylen jelleműek legyenek is, mindenképpen nagyon kötött viselkedésű karakterek. Lévén osem lehetnek Káosz jelleműek, a mágus világában tipikusan a a Rend jellemű karakterek megtestesítői. Életüket életmódjukat viselkedésüket úgy alakítják ki, hogy az egy nagyon kötött, minden mindenből következő rendszert alkot. nem cselekszenek feleslegesen, nincsenek hirtelen érzelmi kitöréseik, kirohanásaik, minden cselekedetük gondulatuk valamiből következik, és valami felé tart. Amíg a játékos ezt nem dolgozza ki, vagy a játékán nem látszik ez, addig nincs értelme engedni, hogy kardművészt, vagy harcművészt játszon, játszon fejvadászt, vagy tolvajt, vagy lovagot, csak ne eszt.
A belső időről. Ha én valaha megpróbáltam játék közben lekorlátozni azt, hogy valaki most hogyan hazsnálhatja a belső időt, abból mindíg óriási vita bontakozot ki. Ugyanis ha a karakter ölhet NJK-t belső időben, akkor ölhet JK-t is, és ekkor jön a KM-aki engedi e, hogy ez agyik játékos szétcsessze a másik játékát, vagy sem. Erre mondom, hogy magával a játékossal, aki harcművész főkasztú karaktert hoz, azzal kell megértetni, hogy a karakterét olyan összefüggő cselekvésrendszerrel dolgozza ki, amiután a KM-beleszólhat, abba, hogy
* Jk (Kardművész) - Oké akkor msot belépek a belső időbe, és tövig nyomom a Slankardom abba a nagyképű (Jk) lovagba - *
* KM - Rendben, de elfelejted, hogy együtt kalandoztok, ha nem is évek, de legalább hetek óta, és akaraktered akármennyire is haragszik, mérges, ki van borulva, saját lelki békélyét veszítené el, ha ilyen kirohanásra ragadstatná magát, hiszen a harcművészetnek és a kardnak is a lényeg az elme győzedelmeskedése a test felett, a test vágyai fájdalmai gynegeségei felett, tehát a karaktered megteheti ugyan hogy végez a társával, de ez csak olyan hirtelen lelki törés mellett fogom megengedni, ami után a jellemébe belerakom a káosz komponenst és onnantól csak Af-pszíhasználóként engedem játszani.
Visszatérve a BI letápolásáról, azt nem lehet, ha én KM-kedek, akor ott, ha a kardművész belső időhöz nyúl, akkor ott tök mindegy, hogy előtte lovag, ork vagy aquir áll, ott az meghal. mert még egy aquir hatalomszónak is 1 s-kell az aktivációjához, és a belső időben a kardművész abból csak annyit érzékel, hogy az aquir szólásra nyitja a száját, kimondana valami elnyújtott elmodódó hangot, mejd lehullik az aquir feje a slankard nyomán a nyakáról.
Nálam a harcművész belső időben tényleg, finoman körbetáncol téged, egy finom erőtlen mozdulattal kihúzza alólad a lábad, majd olyan finoman, ahoyg csak tudja, megtolja a hátad, mira az 1 szegmensnek vége, egy akorlatilag 2 cselekvésnek (2 támadás) minősül, és az eredménye, hogyaz ellenfél úgy elrepült, mint egy ágyúgolyó.
Tehát a belső időnek nincsenek korlátai.
Pont ez a gond. Hogy ha a kardművész belső időbe lép, akkor tök indegy, hogy kivel áll szemben. Az halott, ha a kardművész azt akarja. És ezt hívom a játék egyensúlyának felborulásának. És ez nem jó. mert minden kaszttal el lehet kapni a másikat valahogy. De ez olyan előnyt biztosít, ami irreális, és ha emiatt a többi játékos hőbölög, akkor azt teljes joggal megtehetik. És nem csak káoszos gondolatokkal lehet használni a belső időt. Egy Halál-Rend, vagy Rend-Halál jellemű kardművész is ölhet reális megfontolásból belső időben úgy, hogy az ne okozzon neki lelki törést. Amúgy harcművész főkasztú karaktert kijátszani tényleg nehéz, és odafigyelést, valamint egyfajta realitásérzéket kíván.
"Új faj az ember, sok baj van vele
Ráordítok egyet, kiomlik a bele."
De éppen ezt mondom, hogy alapvetően a harcművész főkasztúak belső ideje arra való, hogy megmentsen egy adott helyzetet, vagy talán az egész játékot, tehát az a feladata, hogy táp legyen. Az pedig már önmagában játéketikai kérdés, hogy a partiban a karakterek ne öljék halomra egymást, vagy ha ez a cél, akkor meg ne félj, nem kénetúl bonyolult karaktert alkotnom ahhoz, hogy kinyírjak egy harcművészt, mielőtt az belső időre gondolhatna, bár lehet ezzel egyedül vagyok.
Hah, elég az Egoizmusomból! a lényeg, hogy egy kalandozó csapatban, Ynev bármelyik pontján ostobaság leölni a másik játékos karakterét. Még egy Rend-halál jellemű harc, vagy kardművész is elgondolkodna azon, hogy miylen oknál fogva ölje meg azt a (a saját nézete szerint) szánalmas puhaelmélyű zabolátlan és idegesítő barmot, aivel együtt kalandozik, hiszen ha már egy ideje együtt kalandoznak, akkor azt jelenti, hogy az illető biztosan lehet hazsnos a számára. És alapvetően a a halál jellem nem csak azt jelenti, hogy te "gátlás" nélkül megölsz bárkit, ha az "utadba lép véletlenül" (azért teszem aposztrófba, mert nem szószerint, hanem sarkosítva értem) hanem azt, hogy nem kell különösen nagyon felháborodnia, vagy dühöngenie, esetleg gyűlölnie valakit-valamit ahhoz, hogy elpusztítsa, és utánna sem lesz esetleges lelkiismeretfurdalása, amiért mégis megtette. Mert egy egyszerű élet, vagy simán Rend, avagy Káosz jellemű karakter sem nézi jó szemmel az értelmetlen pusztulást, a halál jelleműnek meg csupán közömbös, de nem feltétlen élvezi. tehát a halál jellem az én szememben nem mentesít a logikus, emberi gondolkodásmódtól, csak annak egy gyakorlatiasabb, érzelemmentesebb aspektusát képezi, szerintem.
Végülis egyik jellem sem mentesít a logikus gondolkodás alól. Egy káosz jellemű kari is felméri, hogy mit csinál, max nem törődik a következményekkel, csak megteszi, mert meg akarja tenni. Amúgy nem csak a JK gyilkolásra gondoltam. Csomó eset lehet, ahol kijöhet az egyensúly felbomlása. Szóval én erre egyenlőre nem találtam meg a megoldást, de asszem, hogy nekiállok és foglalkozok egy kicsit vele és realizálom a diszciplina hatását. És ha valakinek nem fog tetszeni, az majd elsétálhat.
"Új faj az ember, sok baj van vele
Ráordítok egyet, kiomlik a bele."
Ha most a fradt agyammal a legegyszerűbb ötletet kérnétek tőlem, hátazt mondanám, hogy ha a BI 10-szeresére gyorsít fel mindenkit, akkor a harcértékek növekedjenek a Gyorsaság 10 fölötti értéke*10-zel és kész.
Lehet hogy nagyon táp, de a hibalehetőség megmarad, és szerintem reálisan növeltük az esélyeket. így is lehet 01-et dobni
ez olyan amikor a KM szemét és berak egy ellenfelet: KM: a szörny KÉje 150, a TÉje 300, a VÉje 500. De ne aggódj. Dobhat 01-et ő is. JK: Ez ilyen. Nem azzal van a baj, hogy van ilyen diszciplina, csak azzal, hogy úgy csinálták meg, hogy leírták az 1:10 arányt. Ez szerintem a nagyon sok.
"Új faj az ember, sok baj van vele
Ráordítok egyet, kiomlik a bele."
Jáj bocsi reggel írtam, tiiszta kómi voltam... Bocsi...
Támadódobást tenni hülyeség. Most őszintén... kezembe veszek egy rozsdás konyhakést, és 10 mp-m lenne, hogy a szinte szoborszerű előttem álló alakot megöljem.. fognám magam, és elnyiszálnám a nyakát... még én is meg tudnám tenni. És nem múlna semmiylen szerencsén vagy harcértéken. nya... ezzel azt akarom kihozni, hogy nem lehet gátat szabni annak, hogy a harcműv hogyan ölje meg az ellenét... a kérdés az, hogy megengedné-e a Km, hogy belső időben legyakhason elleneket, avagy sem. Ha igen, bele kell azt is kalkulálni, hogy a 18. tszes főpapot is ki tudná nyírni ha lenne 10 Yp-je... de én még midnig azt modnom, hogy a harcművésznek nem kellene megölni az ellenfelét ahhoz hogy legyőzze... jóh, vannak extra esetek. Van olyan vari is biztos, aki egy lar-dorit megbotránkoztatva mágiáját etikátlan célokra fordítja, van olyan elf, aki sirenari származású mégis monnyuk az ölésben örömét leli.. vannak iylen nagyon spéci extra esetek. Biztos van olyan harcművész, aki belső időben öl... a krániakat alapból ideértem, extra esetnek én azt veszem, ah egy enoszukei vagy egy niarei harcműv iylenre adná a fejét. Ha egy harcműv hírtelen úton találja magát, rácsodálkozik a világra... előtte terem egy útonálló... aki monnyuk játéktechnikailag 7. tszes, akkor sztem nem az első dolga a harcművnek, hogy belső időbe menjen legyakni az ellent... mondjuk chi harcba megy, hogy megleckéztesse... rájön, hogy nem megy, mert az ellenfele tapasztalt... azután foghatja amgát, és bemehet belső időbe, hogy ott megleckétesse az ellenfelét... mondjuk fogja magát, és fegyverével, vagy akár kezével olyan pózba ál be, hogy ellenfele beláthassa, hoyg ez a harc veszett számára. De ez él szitne midnen helyzetre. Biztosan van extra eset is... a harcműv tudja, nincs más megoldás, éshogy megölnék ha nem menne be belső időbe, de még ott se lenne muszj megölni az ellenfelét... hiszen számára egy orvtámadás nem életveszélyes helyzet, hanem egy feladat, egy próba, egy kihívs... bravúrosabb úgy túl lenni rajta, ha nem öli meg az ellenfelét, hanem a belső idő segítségével mondjuk ezsköznek használja...
"A barátom és hû követõm? Nem is tudom... Meghalt már valaha értem?"- Jakirte Jak Cyr
" de én még midnig azt modnom, hogy a harcművésznek nem kellene megölni az ellenfelét ahhoz hogy legyőzze... jóh, vannak extra esetek. Van olyan vari is biztos, aki egy lar-dorit megbotránkoztatva mágiáját etikátlan célokra fordítja"
Ennek az egésznek semmi köze a legyőzéshez, moralitáshoz. És az az extra eset, ha egy harcművész már odáig megy, hogy valaki ellen belső időzik, és nem öli meg. Mert a diszciplinát akkor használja, ha már nagyon mérges, vagy nagyon nagy bajban van. És innentől felejtős a lélek mélyére menni és a belső szabályokban mentséget keresni. Az a lényeg, hogy van, és az, hogy van, teljesen felborítja a játékegyensúlyt. Akármikor és akármilyen körülmények között van használva.
"Új faj az ember, sok baj van vele
Ráordítok egyet, kiomlik a bele."
Látom régóta nincs hozzászólás a témához, így én is foglalkozok vele egy kicsit.
Immár 5. éve vagyok egy Tiadlani 17. Tsz-ű kardművész boldog tulajdonosa és Jk-t még egyszersem öltem BI-ben. Inkább dőlök a kardomba Rend-Élet jellememmel
Mi otthon úgy oldottuk meg , hogy a kardművész-harcművész csak a meglepetés bónuszát kaphatja meg BI-ben más pszi diszciplínát nem alkalmazhat közben és a BI-t csak a leharcolható körök számáig bírja nem pedig addig amennyiszer 10 pszi pont áll a rendelkezésére.
Személyesen csak Jk-k megmentésére valamint az ellene törő varázshasználók vagy akvírok levágására használom a Bi-t. Szerintem ennek ez a célja. De azt vegyük figyelembe, hogy a diszciplína 1 szegmens alatt jön létre és ha ez alat az idő alatt elveszti a Ké dobást egy 1 szegmenses varázslattal szemben akkor a varázslat hamarabb létrejön mint hogy a lelassult időbe léphetett volna.
Ami a támadások számát illeti max 4 et támadhat de ezt akár korlátozni is lehet.