Go to footer

AD&D mese: Ashabengázló falai

Moderátor: Admin


Re: AD&D mese: Ashabengázló falai

HozzászólásSzerző: Con Larrodan » 2015.07.13. 13:26

Erailas

Szemöldököm felhúzva hallgatom a hajmeresztőbbnél hajmeresztőbb kijelentéseket.

- Nem véletlen, hogy egy kisebb csapatot küldtek az építők felkutatására, s nem rögtön a sereget toborozták. Mi könnyebben, észrevétlenebbül mozoghatunk. Perpillanat nem az a dolgunk, hogy négyen megoldjuk az egész idézőjeles háborút, hanem, hogy épségben visszahozzuk az elrabolt törpöket. - szólok csendesen.

- Magam is szeretném kiűzni ezeket a setétfattyakat az erdőmből, ám így is eleget szenvedett már az anyatermészet, s bármily furának hangzik is, a mélységi barlangok nem csak a drowoknak jelenteken átkelési lehetőséget. Egy egész élővilág, a fenti flórával közösen lélegző, s legfőképp ártatlan állatok s növények csoportja kerülne veszélybe, ha ész nélkül omlasztanánk be ezeket a vén alagutakat. Sajnálom, de ezt nem engedhetem, lennie kell más megoldásnak is. - jelentem ki komoran.

- Magam is azt javaslom menjünk tovább, s először derítsük fel a három tábor egyikét, hátha találunk friss nyomot s információt. - nézek körbe a társaimra, s várom, hogy induljunk.
Eiresin Wyntumal - Pathfinder
Avatar
Con Larrodan
Admin
Admin
 
Hozzászólás: 3213
Csatlakozott: 2005.08.24. 15:19
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal


Re: AD&D mese: Ashabengázló falai

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.07.13. 16:02

Erailas szavai felráznak... Valóban, mindig is túlságosan beleélem magam a lehetőségek és a megoldások számbavételébe. De persze nem feledem, amiket kigondoltam, s mondtam. Amint lehetőség adódik elő fogok rukkolni -a város vezetőségénél- a hadsereg felállításának tervével, mihelyst visszatértünk. Márha addig Darren nem teszi ugyanezt...
- Egyetértek. Felelek röviden és egyszerűen Erailas legutóbbi szavaira.
Hiszen, ha nevet szerzek a törpék kiszabadításával, vélhetően nagyobb befolyásom lesz a tanácsban, s könnyebben elfogadják a terveimet.
- Köszönöm neked Darren uram és a katonáidnak az információkat, sokat segítettetek! Bólíntok a katonák felé, elköszönvén tőlük, majd várom a csapat indulását.

Mihelyst távolabb értünk a tetthelytől azért megkérdem a többieket:
- Gyalogosan haladunk, vagy esetleg lóháton folytatjuk utunk? S akkor, ha jól sejtem az erdészházat illetve környékét derítjük fel legelőbb?

"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)


Re: AD&D mese: Ashabengázló falai

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2015.07.18. 9:55

Vaskoponya Carturok

*Darren alkuval kapcsolatos fejtegetésére a minotaurusz kissé kétkedve néz a katonára. Végül úgy dönt, hogy Darren komolyan kérdezte az értékeket, így válaszol a felvetésre Carturok.*

- Nos az értékmérőkre vagy kíváncsi?! Rendben. A jobb kezedet kérem Pisze fejéért! Jó komponens lesz belőle. Úgyis nehéz ép és friss jobb kézhez jutni manapság. ... A pénzt nem azért hagytam teljesítés utánra, hogy olyan összeget mondhassak, amit biztos nem tudsz kifizetni. Nincs kedvem behajtósdit játszani. Viszont azt nem tartom tisztességesnek, hogy előre megegyezünk 200 aranyban és maga a munka alig 30-40 aranyat ér, amit végül elvégzek. Akkor úgy fogod érezni, hogy a 200-al becsaptalak. A másik oldal, hogy Pisze fejének megszerzése felemészt 300 arany értékű alapanyagot, akkor meg én dolgoztam hiába a 200 aranyas árért. Ti emberek mindig is számítóak és zsugoriak voltatok. Rögtön a legrosszabbat feltételezitek mindenkiről.

*Láthatóan a mágus komolyan beszélt, nem csak ijesztgetésnek szánta a jobb kéz árként való megnevezését. Akárhogy is végződik Darrennel az alku, a többiek idő közben kezdenek egy véleményre kerülni az indulást és a következő lépést illetően. Ennek örül Carturok, mert az eddigi akadékoskodás csak maszatolás volt Rubinék részéről. Ideje a tettek mezejére lépniük az elvállalt feladat teljesítésében.*

- Azt mondom menjünk gyalog. A lovak csak akadályt jelentenének az erdei becserkészésben. Az erdészház jó kezdésnek tűnik és azt hiszem a vadonban az útmutatást Erailasra bízhatjuk. Nem fog eltévedni.
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5621
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula


Re: AD&D mese: Ashabengázló falai

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2015.07.18. 10:38

1. nap. 13:00

Carturok

Darren az állát dörzsölgeti elgondolkodva.

-Nos a kézfejemet valóban nem tudom felajánlani cserealapként, de ha komponensnek kell, miért nem szóltál hogy varázsló vagy?

-Van pár tekercsem amit hadizsákmányként szereztem az évek alatt, az elesett drowk-tól. Előfrodult már hogy mágiahasználókba futottunk. A katonák többsége ezeket a tekercseket otthagyja, de én be szoktam őket gyűjtögetni, mert pergamenbe zárt hatalom van benne, amiért hajlandóak sokat fizetni azok, akinek van szemük hozzá... Én magam semmit nem tudok kezdeni velük, de beazonosíttatam őket, hogy később mikor értékesítem, tudjam mit adok el. Pár helyi varázslónak akartam eladni, akik úgy tettek hogy mennyire nem érdekli őket az egész, közben majd meg vesztek érte, de olyan nagyképű seggek, hogy még nem vitt rá a lélek hogy a fontoskodásukat hallgassam a mágia veszélyeiről.

-Mit szólnál egy Álomvarázs tekercséhez Pisze fejéért? Kétlem hogy az elkapása 30-40 arany lenne pénzben kifejezve, szerintem sokkal több, de ezt a tekercset odaadnám érte...ez a legkisebb értékű árum, van még három, de azok értékesebbek. Még a másik két mágus is alkudozik rá, -ebben igazad van elég zsugoriak- azt hiszik hülye vagyok és nem tudom mit adok el, de várok egy kicsit hadd főjenek a levükben.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4309
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen


Re: AD&D mese: Ashabengázló falai

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2015.07.18. 11:25

Vaskoponya Carturok

*Carturok némi morgással helyettesíti a hümmögést, amíg gondolkozik, majd bikapofájához mérten elvicsorodik mosolygás gyanánt.*

- Na most megleptél Darren. Azt, hogy mágus vagyok, azért nem említettem, amiért te sem említetted eddig a tekercseket. Nem gondoltam, hogy ez fontos lehet az alkunkhoz. Nem mindennapi, hogy egy katona vegye a fáradtságot és összegyűjtse a harctérről a mágikus tekercseket. Még ritkább, aki nem csak látatlanban ad túl rajtuk, hanem előbb megtudja, mi is van az adott tekercsen.

*Elismerően horkant egyet a minotaurusz és bólint az ajánlatra.*

- Elfogadom az ajánlatod. Az Álomvarázs tekercse, Pisze fejéért cserébe.

*Némi mérlegelés és latolgatás után még hozzátesz az eddigiekhez néhány gondolatot Carturok.*

- Lehetséges, hogy a másik három tekercsre is meg tudunk alkudni. Akár más feladatért, trófeáért cserébe. Akár pénzért is. Nem tudom, hogy a másik két vevőd mennyit ajánl, de azért érdekelne, hogy milyen tekercsekről van szó és mennyit kérnél értük? Ha pénzt kérsz, nem kívánok különösebben alkudozni. Megmondod milyen tekercs és mennyi az ára. Ha számomra megfizethető, szó nélkül kifizetem. Ha nem, akkor sem foglak velük tovább zaklatni. ... Természetesen akkor, ha már a többi érdeklődő megnevezte az általuk kínált árat. Hátha ők túllicitálják a tényleges árat is és még jobban jársz velük, mint velem.

*A gondolatmenet végén érdesen felröhög Carturok, ahogy lelki szemei előtt megjelenik a két egymásra licitáló, saját kis boszorkánykonyhájukban görnyedező, nyeszlett ember.*
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5621
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula


Re: AD&D mese: Ashabengázló falai

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2015.07.18. 12:08

1. nap. 13:00

Carturok


-Remek! -kiáltja Darren

-Nos, rendben...lássuk csak van a Melf Savas nyila, ezt odaadom 300 aranyért. Aztán van egy Repülésvarázs, 600 arany az ára, és van egy Lemound Biztos menedéke, ennek 1500 arany az ára. Összesen 2400-ért viheted az összeset.

-Ha most rögtön akarod, várnod kell egy félórát, míg elmegy érte az egyik legényem. Nem hagyhatom el az őrhelyem, de van akit el tudok érte küldeni a házamba.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4309
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen


Re: AD&D mese: Ashabengázló falai

HozzászólásSzerző: kalidar » 2015.07.21. 20:58

Vak Bothain


No,megtekintettük a rablás helyszínét,sokkal okosabbak nem lettünk de itt is voltunk....és igen,indulhatunk megnézni egy drow fészket:

-No,akkor induljunk, a sorrendet rátok bízom Ti ismeritek a környéket jobban.Csípjünk fülön pár setét'patkányt...

Majd ha felveszik az irányt,csatlakozom hozzájuk.Azon egy pillanatra még én is elgondolkozom hogy ez a katona tényleg nem annyira ostoba mint az emberek általában...még a végén viszi valamire.
Avatar
kalidar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 89
Csatlakozott: 2015.05.31. 16:22
Tartózkodási hely: Gyula


Re: AD&D mese: Ashabengázló falai

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2015.07.22. 21:59

1. nap. 14:00


Eralias veszi át a csapat vezetését. Helyi druidaként nem okoz neki gondot elkerülni a természetes veszélyforrásokat.
Elhagyjátok a városkaput és északkelet-észak felé fordul a csapat. Körülbelül 45 perc egyhangú szekérúton sétálás után a druida leviszi az útról a társaságot, be a fák közé.

Eralias

Úgy saccolod, ha birják a menetelést, délután 5 felé elérhetitek az erdészházat, ha nem jön közbe semmi.

Mindenki
Hála istennnek Eralias-szal az erdei túra -kis túlzással- tényleg egy séta a parkban,nem kell a bozótost vágni az előrehaladáshoz. Bár az ösvény néha nem nagyobb mint egy őz járta csapás. Egy órahosszat mendegéltek, az erdő egyre sűrűbb és hűvösebb lesz a lombsátor alatt.

***


Aztán észak felé. ahogy mentek, elkezdenek pókhálók feltűnni a bozótos ágain, majd a fákon is. Egyre vastagabb, sűrűbb és nagyobb szövésűek.
Láthatólag valami pókhálószövő élőhelye felé közeledtek.

Eralias: (eddig ezzel még nem találkoztál)
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4309
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen


Re: AD&D mese: Ashabengázló falai

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2015.07.25. 9:54

Vaskoponya Carturok

*Darren-nek búcsúzóul.*

- Megegyeztünk Darren. Mindhárom tekercsedet megveszem, a mondott áron. Viszont most nem várok még fél órát. Amint visszatértem a vállalt küldetésről, felkereslek és nyélbe ütjük az üzletet. ... Viszlát!

*Ezzel a társasággal tartva Carturok is otthagyja az elrablás helyszínét és nekivágnak a vadonnak. Erailas tényleg otthon van a természetben, így könnyednek mondható sétatempóban halad a kompánia. ... Egyre beljebb az erődbe. ... Egyre sűrűbb növényzet és... pókhálók?! Pókhálók között törnek előre. Carturok néhányszor felhorkant, amikor nem sikerül nagydarab termetével kikerülni a hálókat és azok beleragadnak szőrébe, rátapadnak szarvaira. Egyelőre nem gátolják semmiben a társaságot, csak idegesítő a sok ragadós selyemszál.*
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5621
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula


Re: AD&D mese: Ashabengázló falai

HozzászólásSzerző: Con Larrodan » 2015.07.28. 10:18

Erailas

Jól érzem magam, végre újra a vadonban, bent a fák közt. Sok időt töltöttem bent a városban, túlságosan is sokat, és csak most érzem a rég megszokott hiányát... mennyire is rossz volt nélküle. Részemről csendesen baktatunk az erdőben, vezetem a kis csapatot eldugott ösvényeken, kevésbé használt csapásokon. Nem akarom az itteni állatokat sem elriasztani. Folyamatosan fülelek, figyelem az erdő lélegzését, a neszeit, a minket körülölelő egészet.

Ellenben a "pókföveny" megjelenésére lassítok.

- Furcsa... - adom tudtára a többieknek a rosszallásomat. Ennyi póknyállal itt még sosem találkoztam, legyetek résen. Egy kicsit még tovább haladunk északnak, de aztán kitérünk kelet felé, biztos ami biztos.
Eiresin Wyntumal - Pathfinder
Avatar
Con Larrodan
Admin
Admin
 
Hozzászólás: 3213
Csatlakozott: 2005.08.24. 15:19
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal


Re: AD&D mese: Ashabengázló falai

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.07.28. 16:51

Végre úton, bár azért lehet, hogy utána kellett volna kérdezni a cserkészeknek is. De most már mindegy. Lehetséges, hogy majd itt nemcsak a törpe segédeket találjuk meg, hanem a cserkészeket is. -gondolkodom még vagy ezerféleképpen az út folyamán. Már mindenféle terveket szövögetek, amikor elérjük a pókfonalas erdőrészt.
- Azt a kiborult pipafejet! Szisszenek fel anyanyelvemen, amikor meglátom a fák koronáját is behálózó fehér ragadós szálakat. Úgy tűnik itt meg valami más szövögetett és nemcsak terveket... Biztosan azok a pókfélék, meg félig drow félig pók lények, amikről Darren mesélt.
Elarias szavaira Szellőszelőt kezembe véve fürkészem a környéket. Remélem parázsivó szemeim felfedezik a póklakok készítőit, még időnek előtte. Bár inkább abban reménykedem, hogy nincsenek is itthon.
Vajon a pókok félnek a tűztől? Legalábbis ez az intelligensebbje? Vagy a fáklyák fénye csak idevonzaná őket? És mi a helyzet a füsttel? Ha rágyújtok a pipámra vajon elriasztanám őket? Apám mindig azt mondta, hogy a pipadohány erős füstje sok kéretlen hódolót elriaszt. Bár ezeknek a hódolóknak kissé más szándékaik vannak szerintem.

- Mondd csak Eralias, a tűz elriasztaná, vagy idevonzaná őket? És a füsttel mi a helyzet? -kérdem meg a szakértőnket, hátha megoldja a dilemmámat. Azért még hozzáteszem, hogy lássa az eszem még nem ment el:
- Persze tudom, hogy a lángok hamar felfalnák az erdőt, ezért pusztán csak a pókfajták félelmei végett kérdem.

"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)


Re: AD&D mese: Ashabengázló falai

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2015.07.30. 15:59

1. nap. 14:20

A druida szándéka szerint egy kicsit még tovább haladtok észak felé. Most már egyértelműe a hálószövő territóriumán jártok.
A pókháló kezd mindent elborítani és most már a mozgásotok lassításával fenyeget. Egyre több kistestű emlőst: borzot, rókát, nyulat láttok a hálókba gabalyodva reménytelenül.
A legrosszabb a kis gnómnak, aki komoly erőfeszítéseket tesz azért, hogy ne úgy nézzen ki mint egy vásári vattacukor feltekerve.

***

Kitinpáncél csettegése hallik, és a fák közt megláttok 3 ilyet közeledni felétek:



Némi infót kaphattok a lényről ha dobtok Intelligencia próbát -3-mmal, mert egyáltalán nem gyakori információról van szó.
Kérlek benneteket gyertek át roll20-ba az IQ próbát és a kezdeményezést dobni.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4309
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen


Re: AD&D mese: Ashabengázló falai

HozzászólásSzerző: Antarys » 2015.07.31. 16:54

Ha ebbe a ragadós erdőbe még tovább haladunk, akkor szükségem lesz egy segédre, aki megtisztítja az utat előttem, illetve kihámoz a koszból.
Rubin részéről a komoly erőfeszítés a pókfonalak lehámozására és a vattacukor lét elkerülésére, az hogy...
Két kis faágat keresztez, melyek végére zsinórokat köt, mindeközben bajsza alól varázsszavakat duruzsol a "marionett" készítése közben. S bár úgy tűnik a legfontosabb összetevő kimarad az elkészítési műveletből, az eredmény azt mutatja, hogy a bábu teste valójában levegőből készült.

A megidézett láthatatlan szolga, Rubin parancsaira elvégzi a piszkos munkát. Úgyhogy az a komoly erőfeszítés remélhetőleg így már nem is annyira az.


***

Amikor meglátom, hogy miféle lényekkel van dolgunk és tudatosul bennem, hogy tulajdonképpen ezek micsodák odaszólok az előttem állókhoz.
- Srácok, vigyázzatok a harapásuk mérgező!
Aztán, hogy egy kis időt nyerjek magamnak a hirtelen jött felismerés után. Úgy döntök, hogy nem várom meg a druida válaszát, letesztelem én magam, hogy ezek a lények mennyire félnek a tűztől. Néhány varázsszót mormolok, miközben kezemmel rúnákat róvok a levegőbe. A varázslatomnak hamarosan meglepő eredménye lesz abban biztos vagyok.

A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Antarys 2015.08.01. 14:25-kor.
"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra." - Weöres Sándor
Avatar
Antarys
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 161
Csatlakozott: 2010.10.11. 19:31
Tartózkodási hely: Veszprém
ZK Karakter: Dralt D'Mon - A Halál Völgye (ÚTK)


Re: AD&D mese: Ashabengázló falai

HozzászólásSzerző: Con Larrodan » 2015.08.01. 13:10

Erailas

Magam is igyekszem kerülni a hálót, biztonságosan, de minél gyorsabban haladunk... de nem elég gyorsan. Francba...

- Hát barátom... - válaszolom az összeszorított fogaim közt - a vadállatok - legyenek azok bogarak vagy emlősök - mind tartanak a tűztől. Ámbátor, hogy mik ezek? Fogalmam sincs... nem idevaló őshonos teremtmények, az biztos. Ha használtok is tüzet kérlek vigyázzatok az erdőre, mert ha elharapódzik sokkal nagyobb kárt okozhat.

Azzal a botomba belekapaszkodva elkezdem mormolni az ősi igéket, hogy felvegyem egy fekete medvetestvér alakját, és úgy szálljak szembe a betolakodókkal.
Eiresin Wyntumal - Pathfinder
Avatar
Con Larrodan
Admin
Admin
 
Hozzászólás: 3213
Csatlakozott: 2005.08.24. 15:19
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal


Re: AD&D mese: Ashabengázló falai

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2015.08.04. 12:32

A Harc 1. köre


Drider 3. kezdi a harcot. Carturokhoz csattog kitines lábain és megtámadja. A minotauruszt két találat is éri: egyszer a karmaitól, egyszer a drider méregfogától. 5 HP sérülést szenved, és kérek tőle mentőt méreg ellen. Amennyiben nem dobja meg,(a sikerhez nagyobb vagy egyenlő kell) akkor a mágus 2d8 körre álomba merül. Ha ez az eset következik be, kérlek azt is dobd ki, mennyi időre üt ki.


Mielőtt Eralias következne, megvárjuk Carturok dobásait.

***


Carturok sikeresen ellenállt a méreg hatásának és sikerült talpon maradnia.

***

A csapat tagjai szemtanúi lesznek annak, ahogy a druida átalakul egy harcias feketemedvévé.
Az átváltozás 1 kört igénybe vesz Eralias ebben a körben már nem cselekedhet.

***

Senki nem feltételezett a kis gnómról ekkora hatalmat! Megidéz egy eleven Tűzelementált! (Rubin nem hívta fel rá a társai figyelmét hogy amit csinál csak illúzió.)
A pókhálók azonnal lángra kapnak és szédületes sebességgel terjednek fel a fákra, a tűz arénájává változtatva az egész helyet, hőhullám söpör végig rajtatok, ez buggyant gnóm felgyújtja az egész erdőt!

Mentődobás módosítók (a kockadobás értékéból kell levonni vagy hozzáadni):


Az jogosult a JK-k mentőre aki valamilyen ésszerű indokkal meg tudja magyarázni hogy miért kételkedik abban hogy Rubin egy tűzelementált idézett. Az tehet egy mentőt de ez esetben kimarad a körből, mert azzal foglalatoskodik hogy próbál az illúzión átlátni.
Mindenki: -1 mert Rubin képzett illúzionista
Eralias: további -1 mert nem gondolkodsz tisztán a pipától amiért ez a meggondolatlan mágiahaszáló felgyújtotta az erdőt
amit druidaként védelmezni próbálsz, és az éppen állati formába történő átalakulásod se tesz jót a tisztánlátásnak


Aki megdobja a mentőt Mágia ellen, azonnal látja hogy ez az egész káprázat, illúzió.

***

A tűzelementál felgyújtja Drider 1-et, aki felvisít. Drider 1 és 2 úgy gondolja hogy ideje meglépni ebből a tüzessé váló pokolból. Ők elmenekülnek a helyszínről magára hagyva drider3-at.
A hőhullám és a füstszag kezd alábbhagyni, egész kellemes, ebben az égő erdőben.
***

Carturok következik.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4309
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen

ElőzőKövetkező

Vissza: Fórum kezdőlap

Vissza: Castor AD&D kalandjai

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó