Belépés | Regisztráció


Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Pontos idő: 2018.06.20. 0:00




   [ 193 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.11. 9:52 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.07.12. 19:50
Hozzászólás: 5605
Tartózkodási hely: Gyula
Üdv!

Szerintem a varázslás "gyönyöreit" fokozza majd még az első alkalom, amikor ténylegesen megpróbál Misil varázsolni valamit. 8) :D

Egy példa a varázslásra/gyógyításra:
Egy 1.szintű "gyenge ork" hadonászik a kardjával és az véletlenül beleakad Balin lábikrájába.
Ork TB-je karddal: 35
Balin VB-je: 45
Támadódobás: 96+15=111 (A nyílt 1d100-as dobás azt jelenti, hogy 96 és felette újra dobhatsz és hozzáadhatod.)
Végeredmény: 101, ezt megnézzük az egykezes vágófegyver táblázaton, a Láncing oszlopban, mert Balinon az van. Az eredmény: 10A

Ekkor Balin levon a Hp-iból 10-et, majd a Kritikus Vágás táblázaton dob az ork -20-szal 1d100-at. (Ez már nem nyít dobás.)
Mondjuk az eredmény 30-20=10.
A táblázat vonatkozó része: 06-20: Enyhe lábikra sérülés. 1Ép sebzés körönként.

A fentiek alapján, amíg meg nem gyógyítják Balin lábikra sebét, addig 1 Ép-t veszít körönként. Alap esetben meghalt, csak még nem tud róla, mert annak az esélye, hogy képzetlenül ellássuk kevesebb, mint 0. 8)
Két lehetőségünk van: Barhelm "váltópénzei" között keresünk valamit, ami hátha gyógyítja a vérzést. Értsd.: Gyógynövényt kenünk rá. A MERP-ben ez az egyik legjobb és legáltalánosabb módszer. Ezért nagyon fontos kaszt a Kósza! (A pap is, mert ő is kap bónuszt gyógynövénykeresésre a kósza mellett, de a kószának még az észlelése is jól fejlődik, mivel nem nagyon kell neki varázslatoskodni.)

Ha mégis gyógyító varázslatokra bízzuk Balin-t:
Egyrészt majd meg kell gyógyítani a folyamatosan növögető (1 Ép/kör) Hp veszteséget, de az értelemszerűen várhat, amíg magát a folyamatos vesztést meg nem állítottuk.
Misil rálapoz A Vér Útja varázslatlistájára:
1. szintű (1 Erőpontba kerül) Alvasztás I: Csökkenti a körönkénti vérveszteséget 1-gyel. Jelen esetben ez elegendő is a "teljes gyógyuláshoz" //azért idézőjel, mert az eddig felgyűlt Hp-k nem ugranak vissza maxra, csak nem vérzik tovább //, azonban ezzel egy óráig nem szabad aktívan mozogni.
2. szintű (2 Erőpontba kerül) Sebgyógyítás I: Ugyan az, mint az előző, de azonnali és "maradandó" a vérveszteség csökkenés, akkor is, ha Balin rögtön örömtáncra perdül, hogy mégsem halt meg az összeszenvedett karakter egy lábikra-vérzésben.

Válasszuk a Sebgyógyítás I-et.
Zárójelben két dolog szerepel:
K - Közcélú varázslat: elvileg az alany beleegyezik és nincs mentődobás, de ha nagyon makacskodni akar a törpe, hogy "ez csak karcolás", akkor dobhat mágiaellenállást.
KT5 - Kockázati tényező, hogy a Gonosz valamilyen méretű szolgája felfigyelt a varázslat létrejöttére és ingerenciát kap, hogy "odanézzen". (A varázslat után ezt is levezetem.)

Hatóterület: 1 célpont
Időtartam: Állandó
Hatótávolság: érintés

A varázslat sikeres elmondásához dobni kell az alapmágia TB-re, akkor is, ha nem támadó a varázslat, mert ekkor csak az számít van-e kudarc.
A varázslatot max. 4 körig lehet előkészíteni. Ettől függően jár egy módosító a varázslat dobásra.
0 kör: -30
1 kör: -15
2 kör: +0
3 kör: +10
4 kör: +20

Tehát, ha Misil azonnal be akar avatkozni, akkor a sérülés körőben meg kell érintenie Balint és -30-cal dob egy alapmágia TB-t.
Misil alapmágia TB-je: 10
0 kör előkészítés: -30
Érintés: +30
Kapcsolat varázslatnál a célpont láncinget visel: -10

Alapmágia dobás: 1d100+0 (nyitott dobás)
A 235.o.-on lévő táblázatban megnézzük a Láncing oszlopot, mert Balinon, mint "célponton" az van. Ha 16-ot vagy kisebbet sikerül dobni, akkor bukta van. A 2 erőpont elveszett és nem jön létre a varázslat. Ha 17 vagy több a dobás, akkor a vérzés elállt.
A táblázatban látható +/- és 0 módosítók az ellenállás dobáshoz jönnének, ha Balin nem szeretne mégse meggyógyulni.

Ha Kudarc, akkor meg kell vizsgálni, hogy a varázslót érte-e negatív hatás emiatt? Elkezdett vonzódni a Sötét Oldalhoz vagy sem? Meg ilyenek, de ebbe most nem mennék bele, így is hosszú lesz ez. 8)


Akár sikerült, akár nem a varázslat, most jön a KT5 esélye!

Kockázati tényező:
Minden varázslatnak, még a legenyhébbnek is, van esélye, hogy "Szauron odanéz".
A korszaktól függően vannak módosítók:
Korai Harmadkor: -15
Közép Harmadkor: +0
Késő Harmadkor: +25
Negyedkor: -25

Mi alapvetően a Késő Harmadkorban játszunk, amikor az Egy Gyűrű ismét felbukkant, de talán még kiimádkozhatunk Castorból egy már-már Késői, de még-még Közép Harmadkort, amikor +0-ba dobható a "Szauron odanéz" esély. ;) :D

Tehát a kockázati tényező egy eccerű Sebgyógyítás I-nél:
KT: 5
Korszak: +0

Nyitott dobás: 1d100+5
Ha ez több, mint 100, akkor "odanéznek". Ennek pontos negatív hatásaira is lehet dobni egy vidámat, de ezt szintén egy következő belelendülésnél írnám tovább, ha nem gond.

Összefoglalva: Amíg minden sikerül, addig nincs gond, de nem hülyeségből mond olyanokat Gandalf, hogy "talán megkockáztatok még egy kis fényt", mert egy fényvarázzsal be lehet tenni a "titikos küldetésnek". 8) :P


A +2-es varázslatfokozó:
Alapból minden "két pihenés közötti" időszakban (gyakorlatilag naponta) a max Erőpont-ot lehet elvarázsolni. Misil esetében ez 10 pont. (A Karakterek topicban lévő karakterlapján hibásan szerepel a 15, mert az a 100-feletti IT-ből fakadt. Ezt visszaadtátok, így már csak a 99-es IT-hez tartozó 10 jár.)
Naponta 10 szintnyi varázslatot tud elmondani alapból, különböző felosztásban.
A varázslatfokozó ezt annyival tolja ki, hogy naponta 2-szer azt mondhatja 1-1 db varázslatra, hogy ezt most a varázslatfokozó terhére mondta el. Ekkor nem csökkennek Erőpontjai az adott varázslat elmondásáért. Viszont csak olyanra mondhatja ezt, amit egyébként el tudna nyomni.
Pl.: 10 Erőponton van, amikor elnyomja a Sebgyógyítás I-et, ami 2 Erőpontba kerül. Ekkor két választása van:
1, Erőpontból varázsol: 10-ről 8-ra csökken erőpontjai száma.
2, Varázslatfokozóból varázsol: 10 marad Erőpontjai száma, de már csak 1 "ingyen" varázslatra van lehetősége aznap.


Huhh, remélem tudtam segíteni. Kérlek inkább kérdezzetek bele, hogy mi nem világos még, mert nem tudom miről kellene a témában részletesebben beszélnünk még?


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.11. 9:55 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.07.12. 19:50
Hozzászólás: 5605
Tartózkodási hely: Gyula
postfarm, mert elveszett volna a MERP varázslás között

Castor

Kaptam Tőled valami felvételt valamilyen körbe, de még nem jöttem rá, hogy pontosan hová. :)

Az élőszavas SW-vel ugyan az a "gondom", mint régen: továbbra sincs headset-em és nem szoktam "telefonon játszani". :) Maga az SW (ha D6-os) érdekelne, de csak ezért nem vennék felszerelést.
Fórumos forma esetén mindenképpen érdekel. ;)


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.11. 11:07 
Admin
Admin
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.24. 16:19
Hozzászólás: 3187
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
Látom Castor tudod már hogy mi lett volna a reakcióm :D

De köszi, így most már értem, a változásokat átvezettük. :)

Köszi Quator, ez így több mint részletes volt, ám legalább így kb megvan :D De asszem részemről, majd begurítok a kockákkal aztán megmondjátok mi lett a vége, mert hogy ezt magamtól végigvezessem... ez minden csak nem eccerű :D Jól böfiztem az elején, mindenre van egy táblázat. :D Még szerencse hogy nem én mesélek :P

ui: csak hogy ne kelljen keresgélni:

hang és fény útja 6 - a hatalom a növények felett 6 helyett
hatalom a növények felett 4 - a védelmek 4 helyett
a lélek nyugodalma 6 - az észlelés mestersége 6 helyett

az erőpontokat pedig javítottam :)

_________________
Eiresin Wyntumal - Pathfinder


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.11. 13:18 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.26. 23:59
Hozzászólás: 4305
Tartózkodási hely: Debrecen
Quator ar Zaraquer írta:
postfarm, m
Fórumos forma esetén mindenképpen érdekel. ;)


Lehet róla szó de d20-as rendszerben.


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.12. 10:47 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.07.12. 19:50
Hozzászólás: 5605
Tartózkodási hely: Gyula
Castor de Vinter írta:
Lehet róla szó de d20-as rendszerben.


d20-as rendszerben (űr-DnD :D ) is érdekel a fórumos verzió, de így azért nem mindenképpen. :)

Ez annyit tesz, hogy a végső döntéshez szeretném megkérdezni, hogy hol és kikkel játszanánk d20 SW-t fórumon? 8)

(Meg lehet nem árt tudni, hogy milyen típusú meséről lenne szó? Mert a jedikazistenkirályokistenítsükajediketmertők mindentjedijediejdie... típusú virtuális agyfaszt nem bírom hosszú távon. :uzi: Bár úgy rémlik régebbi SW meséidből, hogy Te se voltál ez a jedi/sith/Force fanatikus. ;) :) )


Közben bocsi az off-ért. :angel:


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.12. 13:01 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.26. 23:59
Hozzászólás: 4305
Tartózkodási hely: Debrecen
:D

Hát eddig lennél te...a modul háttere az lenne hogy egy leselejtezés előtt álló takarító droid vagy, akit a jedi templom klozetjába zártak 30 éve, hogy takarítsa a perem alatt, de most kaptál egy kommunikációs modult, meg egy olyan kis nagyfeszültségű ívhúzót és el kell mondd Yodának mi a véleményed a jedikről... :D:D:D

Komolyra fordítva, nem tudom, hányan lennétek. Con, Mynea esetleg ti benne lennétek?


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.12. 13:20 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.07.12. 19:50
Hozzászólás: 5605
Tartózkodási hely: Gyula
:D
Nekem tetszik a háttérsztori! :lol: ... Mondjuk hozzá tartozik az igazsághoz, hogy az swdecay "aranykorában" volt egy takarítórobot karakterem, ami kutyának képzelte magát. 8) :D




Szintén komolyabbra fordítva: Benne vagyok az Sw d20-ban. Ha körvonalazódik a csapat meg a kiindulás, akkor igyekszem valami érdemi ötlettel is előállni majd. :)


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.12. 20:25 
Játékos Karakter
Játékos Karakter
Avatar

Csatlakozott: 2010.10.27. 17:55
Hozzászólás: 65
ZK Karakter: Abra de la Torre - Manifesztáció
No bocsánat a hosszas "szülésért". Csak tisztábban kellett lássam a mágia működését ahhoz, hogy eldönthessem milyen spell-t tolhatok el egyáltalán. :D
Köszi a segítséget!!!

_________________
"Mert jobb a sötétben úrnak lenni, mint hamis alázat köntösét viselni a fényben..." Kísértések


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.12. 20:52 
Admin
Admin
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.24. 16:19
Hozzászólás: 3187
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
a kockadobálós részét majd mondjátok hogyan menjen :)

Btw, én nem ismerem kb semennyire az sw rpg-t, szóval nem sok esélyem van. :)

_________________
Eiresin Wyntumal - Pathfinder


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.13. 9:01 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.26. 23:59
Hozzászólás: 4305
Tartózkodási hely: Debrecen
Nem gond, majd óriálevélben tömörítve elküldöm a pdf gyűjteményem, majdnem mindent leszedtem hozzá.
Ha játszottatok már a D&D 3. vagy 3.5. kiadásával akkor ismeritek a rendszert mert ugyanaz. Akkor benne lennétek egy ilyenben te is meg Mynea is? :roll:


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.13. 19:25 
Admin
Admin
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.24. 16:19
Hozzászólás: 3187
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
Mynea biztos nem, nem szereti egyáltalán az sw-t, nekem még so-so. Viszont max ennyit tudok vállalni mint most, kb heti 1 reag, és májusban 3 hétig úgysem leszünk, mert megyünk japánba. :)

_________________
Eiresin Wyntumal - Pathfinder


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.13. 23:32 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.26. 23:59
Hozzászólás: 4305
Tartózkodási hely: Debrecen
Ok, értem.
Érezzétek jól magatok. :)


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.15. 21:47 
Admin
Admin
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.24. 16:19
Hozzászólás: 3187
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
köszi :)

btw, dobáljunk vmit?

_________________
Eiresin Wyntumal - Pathfinder


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.16. 10:31 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.26. 23:59
Hozzászólás: 4305
Tartózkodási hely: Debrecen
Elnézést a némaságért de fogászati problémákkal kínlódok 3. napja, nem igazán vagyok most olyan állapotban hogy vezessem a mesét.
Természetesen nincs elfelejtve, amint végre rendbe jön a gyökér kezelt fogam, viszem tovább, csak most én kérnék egy kis szünetet, kínom van. Köszi. :)


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.16. 11:29 
Admin
Admin
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.24. 16:19
Hozzászólás: 3187
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
Az bezony szar dolog, gond egy szál se, legyél jobban! A fogfájás ritka rossz :pogo:

_________________
Eiresin Wyntumal - Pathfinder


Vissza a tetejére
   
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
   [ 193 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás: