Belépés | Regisztráció


Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Pontos idő: 2018.06.21. 21:57




   [ 193 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.07. 0:01 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.26. 23:59
Hozzászólás: 4305
Tartózkodási hely: Debrecen
Ez nagyon kreatív, de azt hiszem túlzottan hangulatgyilkos megoldás. Lehetne valami...kevésbá röhejeset?
Teszem azt, ha a Hobbitban vagy a Gyűrűk Ura filmekben látnék hasonlót, mialatt hősi zene meg kórus kísér, az erősen burleszk hatású lenne.
Maradjunk annyiban hogy ez nem úgy történik hogy 10 cm-re a fejük felett, hanem a legközelebbi ott őshonos -de a kívánt osztályba tartozó- állat megjelenik Misil mellett a saját lábain a talajon állva.


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.07. 16:11 
Admin
Admin
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.24. 16:19
Hozzászólás: 3187
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
ömm, megjelennek a sasok, és ledobnak egy bálnát? :D

de okok, értem :)

_________________
Eiresin Wyntumal - Pathfinder


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.07. 16:51 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.07.12. 19:50
Hozzászólás: 5605
Tartózkodási hely: Gyula
Üdv!

Csak annyit tennék hozzá a dologhoz, hogy a MERP világában a szint és a méret együtt nő. Az 1. szintű lény idézésével a bálna egyébként sem férne bele.

Gyakorlatilag a kívánt, de még elérhető effekt az lenne, hogy jönnek az óriás sasok és csontig hatoló vijjogást hallatva ráejtenek a félorkokra egy... átlagosnál pufókabb kacsacsőrű emlőst. 8) :D


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.07. 18:28 
Admin
Admin
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.24. 16:19
Hozzászólás: 3187
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
Hmmm... akkor mi fér bele? medve? puma?

_________________
Eiresin Wyntumal - Pathfinder


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.07. 19:22 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.07.12. 19:50
Hozzászólás: 5605
Tartózkodási hely: Gyula
A könyv 250-251.oldalán van a Teremtmények Összefoglaló Táblázata. :D
Ott lehet szemezgetni, hogy mi mekkora szintben.

A medve, puma már 3.szintű lények.

Az 1.szintre néhány példa:
Közepes gyík
Kicsi kutya
Óriás madár (nem a filmből is ismert Óriássas, mert az 30.szintű lény 8) )
Diridongó
Mordori légy


Szerk.: Az a világ hangulatához hozzá tartozik, hogy Középföldén a mágia akár még a mindennapokban is jelen van, de igazán átütő és direkt formája nem nagyon van.
(Az, hogy Szarumán megküldte Gandalfot egy tűzgolyóval és ez végül is nem okozott fényjelenségen túlmenő károkat Gandalfban és a lovában, az mindkét mágus részéről az "eltolok egy csodát, hogy ámuljon a jónép" kaliberű varázslás és ellenállás volt.)


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.07. 19:57 
Admin
Admin
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.24. 16:19
Hozzászólás: 3187
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
Ezt most nem mondod komolyan...

Tehát lvl 5-ön mondjuk egy normál méretű kutyát nem lehet idézni (és meg nem is egy medveölőre gondoltam hanem mondjuk egy németjuhászra) és lvl 10 kell egy szarvasra. Sőt, egy grizzlit még 10-sen se tudsz idézni.

Ez úgy szánalmas és használhatatlan ahogy van...

A másik a heal spellek... vazze külön spell az idegre, izomra, csontra, erekre, ízületre... Isten mentsen, hogy véletlenül megsérüljön a könyököd vagy a térded, mert kell egy 10es pap hogy rendbe tegye és bírja manaponttal.

pfej.

_________________
Eiresin Wyntumal - Pathfinder


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.07. 20:21 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.07.12. 19:50
Hozzászólás: 5605
Tartózkodási hely: Gyula
Gandalfot egy arra járó molylepke mentette meg Szarumán tornyából. :)

A sérülések meg tényleg elég súlyosak tudnak lenni. A "szimpla" Hp vesztés a legkisebb gond. Nagyon sok kritikus seb úgy indul, hogy "ha van xy páncéldarabod adott testtájon...".


Összességében ugyan azt tudom írni, mint előző reagom végén: A mágia ennyit tud Középföldén. Ez csak azért "szánalmas és használhatatlan", mert Te is mozaikmágián meg "halhatatlan varázslón" nőttél fel. 8) :D A könyvek és filmek is azt mutatják be, hogy a félisteni kaliberű személyek a papok/mágusok, akik bőven lvl10 fölött mozognak, de ők se tudnak direkt varázslatokat (főleg harciakat) tolni, hanem harc esetén előkapják a kardokat meg teljes lemezvérteket és azzal nyomulnak. Erre az időre félretéve varázsos képességeiket. Ilyenek voltak: Elrond, Gandalf, Galadriel, Szarumán, Radagast.

Mondom, a szekerce mindig jobb, mint a bűbáj. :lol:


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.08. 9:53 
Admin
Admin
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.24. 16:19
Hozzászólás: 3187
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
Tudnának, ne felejtsük el Gandalf mit nyomott el mória bányáinak bejáratánál mikor megtámadták őket... nem kis tűz volt.
Csak furi, mert így őszintén nem sok értelme van castert csinálni. Csak nagyobb büntetés, mert azokat a pontokat jobb a fegyverre, páncélra pakolni ha túl akarsz élni.

_________________
Eiresin Wyntumal - Pathfinder


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.08. 12:19 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.07.12. 19:50
Hozzászólás: 5605
Tartózkodási hely: Gyula
Már sikerült is megragadnod a MERP lényegi koncepcióját. :D
A Gyűrű Szövetségének összetétele is ezt mutatja. (Persze leszámítva Gandalfot a főmágust.) Egy kósza, 3 harcos és 4 "jobb híján" cserkésznek mondható hobbit. :)
A Babó csapata szintén ezt támasztja alá. (Persze leszámítva Gandalfot a főmágust.) 13 harcos és 1 "jobb híján" cserkésznek mondható hobbit. :)

Az én meglátásom szerint ezt a visszásságot az okozza, hogy a MERP-et, mint szerepjátékot az ADnD hatása alatt próbálták összerakni és ezért nem maradhattak ki a "klasszikus" ADnD kasztok, melyek a világban idegenek. Ilyen a pap meg a mágus. Ezét lett visszás a gyakori, de belső/passzív mágiára kiélezett kasztok játéka, mikor maga a "kalandozás" történetileg az aktív harcot jelenti a Gonosz teremtményei ellen.

Bocsi a sok fejtegetésért, szerintem ezt hasznos kibeszélnünk a gördülékeny játékélmény miatt.


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.08. 13:54 
Admin
Admin
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.24. 16:19
Hozzászólás: 3187
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
M-m, gond egy szál se, csak így ugye eléggé használhatatlan lesz szegény papnéni. Mert harcban nem igazán jeleskedik, a varázslási részt meg kb kiveséztük, hogy van de minek. :/

_________________
Eiresin Wyntumal - Pathfinder


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.08. 15:22 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.26. 23:59
Hozzászólás: 4305
Tartózkodási hely: Debrecen
Azért a Védelmek listából az Imát vagy az Ellenállást nem nevezném használhatatlannak, se a Varázsvédelem listából mondjuk a Védelmet, Területvédelmet.
Tény hogy a papnak direkt sebző varázslata nincs, a nyílt listából a Hang és Fény útja enged Fénylövedéket 7. szinten.
De ezen tényezők nem voltak titkosak, nem én erőltettem a papot, szabadon választottátok. Annyit tudok tenni az ügy érdekében, hogy esetleg gondoljátok át még egyszer a listák kérdését és változtassátok kedvetek szerint.


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.08. 16:00 
Admin
Admin
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.24. 16:19
Hozzászólás: 3187
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
A területvédelem pl nem jó közelharcra ugye, mert 3m-en belül kérdés nélkül mindenkire hat. A többi az ok, ad 5 vagy 10 bónuszt def-re. Ami mondjuk nem hangzik soknak, de ténylegesen használatban még nem láttam a harc rendszert. Szóval még az is lehet, hogy az mekkoraállat. :)

A papot meg annyira választottuk be, hogy már kész volt minden a másik hölgyeménynek Mynea pedig csak beugrott helyette, hogy ne ketten maradjunk, úgy hogy az egészről fogalma sem volt. (úgy nagyon én se vágtam, de ahogy most már értem közel sem egy magus vagy adnd priest), de segáz. Akkor a listát egy picit megvariáljuk még ma este. Köszi! :)

Annyi kérdésem lenne még, hogy egy-egy példa sérülésnek a gyógyítását végig tudnánk vezetni (pl vágás a felkaron, lábtörés)? és azt, hogy hogyan működik az a +2 varázslatfokozó?

_________________
Eiresin Wyntumal - Pathfinder


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.08. 20:55 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.26. 23:59
Hozzászólás: 4305
Tartózkodási hely: Debrecen
Idézet:
Con Larrodan írta:
de ténylegesen használatban még nem láttam a harc rendszert. Szóval még az is lehet, hogy az mekkoraállat. :)



:D :D :D Szórakoztató az iróniád, Tamás.

Sajnos ezt én magam is erősen kétlem, de csak Quatort tudom ismételni én is, a low magic világ az ilyen.
Értem én hogy kissé frusztráló, hogy a legdurvább nehéztüzérség amit be tudtok vetni az egy közepes gyík, mint a "heavy weapon", de én se meséltem még ezt a rendszert, nem tudom élesben mennyire használható vagy használhatatlan.
Bár annyi adalékot hozzátennék még "szerepjáték történeti ismereteim"-ből hogy anno a játék kiadója az ICE, tulajdonképpen ezt a gamét egyfajta kedvcsinálónak, bevezetőnek szánta a nagy játékukhoz a Rolemasterhez. (Az 1990-es évek közepéről beszélünk.) Tulajdonképpen Tolkien révén akarták kicsit bővíteni a vevőkört, a szabálykönyvben rengeteg utalás van a Rolemasterre, hogy az mekkora istenkirálycsászárság, mert 50. szintig vannak benne varázslatok, bővített armor rendszer, és hasonló marketing dumák.

Ettől még Tolkient én szeretem, függetlenül attól hogy mennyire elb*szott rendszert kalapáltak össze hozzá. (Bár a kritikusok szerint (pl. Kornya is ezt mondta róla) - a Rolemaster a maga műfajában kifejezetten kiforrott és jó rendszer. Hangsúlyozom egy 20 évvel ezelőtti brandről beszélünk.

Egyébirtán az LFX-en hirdettem egy élőszavas Star Wars mesét, nem tudom volna-e hozzá kedvetek. Mindent leírtam ott, tájékozódhattok:

https://plus.google.com/u/0/communities ... 6255552026

Google+ , regelni kell hozzá.


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.10. 20:25 
Admin
Admin
Avatar

Csatlakozott: 2005.08.24. 16:19
Hozzászólás: 3187
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal
vki a gyógyítós dologra tudna válaszolni, mert ettől függ a lista. :) az a baj nem értem, hogy mennyire független a hp töltős spell mondjuk a testrész gyógyítóstól? ha laposra törik az orrod van spell ami orrot gyógyít. de ha ezért sebesültél mittomén 10 hp-t és azt egy hp tötő spellel visszahozzák ugyanúgy szépre gyógyul az a fránya orr, vagy azt csak a saját spellel lehet gyógyítani? muszáj 4-5 lista hogy meg tudj gyógyítani valakit?

_________________
Eiresin Wyntumal - Pathfinder


Vissza a tetejére
   
 
 Hozzászólás témája: Re: MERP megbeszélős
HozzászólásElküldve: 2015.04.10. 23:48 
Kalandmester
Kalandmester
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.26. 23:59
Hozzászólás: 4305
Tartózkodási hely: Debrecen
Ezek a csont-vér-szervek stb. listák a kritikus sérülések gyógyításra vannak. A HP töltős mindig működik, de nem olyan univerzális mint a D&D-ben, hogy a kartöréstől a bélkiomlásig mindent visz. Visszaadja ugyan a sebpontot, de pl. a bordatörásből adódó -10-et csak akkor tudod semlegesíteni ha van Törések kezelése varázslatod.
Tudom, mi ez már, phej, és hülyeség, de ez van. :)


Vissza a tetejére
   
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
   [ 193 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron