Köszönöm az együttérzést, most már úgy néz ki megmaradok.
Mynea, Tamás! Mielőtt a karakter szándékát figyelembe venném azért jelzem, hogy a karakter varázslását a következő negatív módosítók sújtják: A Nyugtatás II. nem azonnali varázslat. Elmondása egy teljes körig tart, azaz csak a következő körben kell rá dobni bármit is. Addig kántálsz, az orkok meg jönnek. Aztán: mivel egyetlen kört sem töltöttél el a varázslat előkészítésével, így a varázslat támadás dobásodhoz -30 járul ezt némileg módosítja hogy az alany 3 méteren belül áll (+10) így csak -20 ez a módosító. Szinte látom Tamást ahogy elpattannak a szemében az erek, de esküszöm nem én találtam ki ezeket, a könyvben van!
örülök, hogy túl vagy rajta... éééés bár duzzadnak a szemeim, de már kezdem megszokni a panda meg kárpótol mindenért
btw, a varázslat mehet így -20-al is, még mindig ez a legjobb amit Misil tenni tud, én max annyiban tudok segíteni, hogy beugrottam elé, és kalapácsos tockos után megpróbálom elállni az orkok útjál a papnő felé
A KM-i leírás alapján a félorkokon bőrpáncél van, ami szerintem nehéz bőrpáncél, mert a könnyű gyík. Ezzel számolok, aztán max nem így volt.
233.o. TT-1 Egykezes Vágófegyver Támadási Táblázat Nehéz bőrpáncél oszlopban megnézem a 167-hez tartozó értéket: 22E (150 fölött már nincs tovább. )
Az eltalált félork veszít 22-t az Életpontjaiból (ami a Testfejlettség végösszegével egyezik meg) és emellett E kritikust szenved. A szekerce elsődleges kritikusa a Vágó, ezért megyünk a következő táblázathoz. (Másodlagos kritikust nem okoz a szekerce, így csak egy dobás van már hátra a végső eredmény meghatározásához. Ha lenne másodlagos kritikusa a fegyvernek (pl Ütő), akkor az E-vágó mellett még egy két kategóriával alacsonyabb másodlagost is dobni kellene, ami C-ütő lenne és az áldozat mindkét kritikus eredményét elszenvedné.)
Folyt.köv. mingyá, csak dobok...
Tehát az 1k100+20 eredménye: 95
238.o. KT-2 Kritikus Vágás Táblázat Megnézzük a 91-96 sort: "Egy jól irányzott halántékütéssel kiütötték 6 órára. +15 sebzés. Ha nincs sisakja azonnal meghal."
Ez egy nagyon szép példa a kiegészítő védőfelszerelések működésére. Amennyiben bevállalta a -5 Észlelést a sisak miatt, akkor nem halt meg rögtön a félork, "csupán" az eddigi 22 mellé még 15 Életpont veszteség és 6 órára eszméletlen lett. (Tehát, ha nem aprítunk fel szisztematikusan minden tetemet a harc végén, hanem tovább megyünk, akkor még magához térhet később. ) Amennyiben nem vállalta a sisakot (vagy van neki csak épp most nem vette fel kockázáshoz), akkor meg nem is kell Életpontot meg miegymást számolgatni, egyszerűen meghalt és kész.
Összegezve: Van sisak: -37 Ép és kiütve 6 órára Nincs sisak: insta' kill... HEADSHOT
233.o. TT-2 Egykezes Ütőfegyver Támadási Táblázat Nehéz bőrpáncél oszlopban megnézzük a 204-hez tartozó értéket: 20E (150 fölött már nincs tovább. Illetve látható az apró különbség, amennyivel jobban véd az ütések ellen egy bőrvért, mint a vágások ellen.)
Az eltalált félork veszít 20-at az Életpontjaiból és emellett E-ütő kritikust szenved, mert a harci kalapács elsődleges kritikusa az Ütő. Másodlagos kritikus itt sincs.
Tehát a végső eredményhez, Con dobj majd még egy 1k100+20-at. A dobott értéket a 238.o. KT-1 Kritikus Ütés Táblázaton fogjuk megnézni.
Ezer bocs és egy anyamedve a sokszoros postfarmért. Csak nem akarom, hogy összefolyjanak az egyes dolgok és valami elsikkadjon közülük.
Castor
A Star Wars D20-at végül is beindítjuk? Ha igen, akkor itt OM-en gondoltad indítani? Illetve mit lehet tudni a kiinduló keretekről, amiben a kariötleteket valósítjuk majd meg? (Kevésbé körülményesen: Feltolsz egy kiírást? )
Egyenlőre nem. Nem fűzök vérmes reményeket az elindulásához, túl kevesen vagyunk, ezt a MERP-et is úgy kellett összeerőszakolni, és Con is úgy ízlelgeti, mint aki nem tudja hogy kiköpje vagy lenyelje... Kicsit olyan mint a tonic, szokni kell.
Segíts már kérlek lemesélni a helyzetet, mert nem tudom hogy kell. Ti már cselekedtetek, de a három túlélő még nem. Ők még nem csináltak semmit. El szeretnének menekülni a csatából. Most akkor ezt simán megtehetik?
SW D20: Sajnálom, hogy nem jön össze, de teljesen megértem.
MERP: A menekülés kivitelezése.
Az 56.oldalon írnak róla. (Kivételesen szövegesen és nincs direkt táblázat. ) A lényeg, hogy mikor a félorkok következnek a körben (és még életben vannak ), akkor úgy döntenek, hogy elszaladnak. Ekkor két kérdést kell megvizsgálnunk:
1, Van-e közvetlen mellette (ütéstávon) JK? - Ha nincs, akkor egyszerűen futás mozgást jelent be és a 45.oldal Futás - Kétszeres Mozgás leírás alapján kell egyet dobjon Mozgás Manőverre, hogy milyen messzire sikerül elfutnia. - Ha van, akkor kell megnézni a második kérdést.
2, Az ütéstávon belül lévő JK akarja-e ütlegelni még az épp elfutó ellent vagy hagyja menekülni? - Ha nem akarja bántani, jófejségből elengedi a JK, akkor a félork ütközési dobás nélkül egyszerűen futás mozgást végez. - Ha a JK akarja ütlegelni a menekülő ellent, akkor ütközési dobást kell dobni. A KM meghatározza a tereptípust és mindkét fél dob egy Mozgás Manővert. Akinek nagyobb az történik meg. (Vagy ütés vagy elfutás.)
Ha a fentiek eldőltek és ebben a körben a félorkok futottak, jön a következő kör. Itt még egy kérdés felmerül: Akarunk-e üldözni, illetve távolságilag támadni rájuk. Ők jó eséllyel ebben a körben is futás tevékenységet jelentenek be. Aztán vagy távolsági támadunk egyre messzebbi távra vagy futunk mi is és akkor kezdődik a Mozgás Manőver dobások sorozata, hogy ki mennyit tud lefutni adott körben.
Összegezve: Jelen esetben mi léptünk oda ahhoz a félorkhoz, akit ütöttünk. Illetve mi inkább Misilt védjük, mint előre nyomulnánk, így a maradék félork szerintem nem volt ütéstávban, így szabadon szaladhatnak a körben. Ha nem akarják megkockáztatni, hogy egy ordasnagy Kudarcot dobnak a Mozgás Manőverre és felcsúszik a térdkalácsuk az agyukba a Kudarc Táblázat miatt, akkor csak "gyorsan sétálnak", ami 15+MM/3 métert jelent. (Feltételezve, hogy a félorkok a szörnytábla minden más orkjához hasonlóan Átlagos sebességű lények, a mozgási manőver bónuszuk 10-es, így 18m-et tesznek meg dobás nélkül is.)
Balin harci kalapácsa 12m-ig dobható. Barhelm szekercéje 20m-ig, de a 18m-es kategóriában -75TB-vel dobhatok támadást rájuk. Így a futva üldözéses komédiát leszámítva. (A sorozatos mozgás manőver dobásokat tapasztalatból nem ajánlom magunknak. )
Szerintem az egész letudható annyival, hogy a 3 félork felhúzza a nyúlcipőt. Mi a fegyvereinket rázzuk utánuk és szidjuk a felmenőiket. Az egyetlen dolog az lehet, hogy Misil 1 kör előkészítéssel eltolja a Nyugivarázst. (Ami effektíve nem sok vizet zavar, mert a félorkok egyike-másika attól kezdve nyugodtan szaladna el és nem izgatottan. )
nem akarok beleokoskodni, mert nem értek hozzá, de ha teljesen lenyugszik az a két ork a varázslattól akkor nincs miért fussanak, mert nyugodtak, nem félnek, és azt a kettőt még megrottyanthatjuk
A varázslat leírása csak annyit tartalmaz hogy agresszív/támadó tevékenységet nem tesz. Menekülni menekülhet. A reag szerkesztve lett Misil dob a varázslatára.