Szerintem a varázslás "gyönyöreit" fokozza majd még az első alkalom, amikor ténylegesen megpróbál Misil varázsolni valamit.
 
   
 Egy példa a varázslásra/gyógyításra:
Egy 1.szintű "gyenge ork" hadonászik a kardjával és az véletlenül beleakad Balin lábikrájába.
Ork TB-je karddal: 35
Balin VB-je: 45
Támadódobás: 96+15=111 (A nyílt 1d100-as dobás azt jelenti, hogy 96 és felette újra dobhatsz és hozzáadhatod.)
Végeredmény: 101, ezt megnézzük az egykezes vágófegyver táblázaton, a Láncing oszlopban, mert Balinon az van. Az eredmény: 10A
Ekkor Balin levon a Hp-iból 10-et, majd a Kritikus Vágás táblázaton dob az ork -20-szal 1d100-at. (Ez már nem nyít dobás.)
Mondjuk az eredmény 30-20=10.
A táblázat vonatkozó része: 06-20: Enyhe lábikra sérülés. 1Ép sebzés körönként.
A fentiek alapján, amíg meg nem gyógyítják Balin lábikra sebét, addig 1 Ép-t veszít körönként. Alap esetben meghalt, csak még nem tud róla, mert annak az esélye, hogy képzetlenül ellássuk kevesebb, mint 0.
 
 Két lehetőségünk van: Barhelm "váltópénzei" között keresünk valamit, ami hátha gyógyítja a vérzést. Értsd.: Gyógynövényt kenünk rá. A MERP-ben ez az egyik legjobb és legáltalánosabb módszer. Ezért nagyon fontos kaszt a Kósza! (A pap is, mert ő is kap bónuszt gyógynövénykeresésre a kósza mellett, de a kószának még az észlelése is jól fejlődik, mivel nem nagyon kell neki varázslatoskodni.)
Ha mégis gyógyító varázslatokra bízzuk Balin-t:
Egyrészt majd meg kell gyógyítani a folyamatosan növögető (1 Ép/kör) Hp veszteséget, de az értelemszerűen várhat, amíg magát a folyamatos vesztést meg nem állítottuk.
Misil rálapoz A Vér Útja varázslatlistájára:
1. szintű (1 Erőpontba kerül) Alvasztás I: Csökkenti a körönkénti vérveszteséget 1-gyel. Jelen esetben ez elegendő is a "teljes gyógyuláshoz" //azért idézőjel, mert az eddig felgyűlt Hp-k nem ugranak vissza maxra, csak nem vérzik tovább //, azonban ezzel egy óráig nem szabad aktívan mozogni.
2. szintű (2 Erőpontba kerül) Sebgyógyítás I: Ugyan az, mint az előző, de azonnali és "maradandó" a vérveszteség csökkenés, akkor is, ha Balin rögtön örömtáncra perdül, hogy mégsem halt meg az összeszenvedett karakter egy lábikra-vérzésben.
Válasszuk a Sebgyógyítás I-et.
Zárójelben két dolog szerepel:
K - Közcélú varázslat: elvileg az alany beleegyezik és nincs mentődobás, de ha nagyon makacskodni akar a törpe, hogy "ez csak karcolás", akkor dobhat mágiaellenállást.
KT5 - Kockázati tényező, hogy a Gonosz valamilyen méretű szolgája felfigyelt a varázslat létrejöttére és ingerenciát kap, hogy "odanézzen". (A varázslat után ezt is levezetem.)
Hatóterület: 1 célpont
Időtartam: Állandó
Hatótávolság: érintés
A varázslat sikeres elmondásához dobni kell az alapmágia TB-re, akkor is, ha nem támadó a varázslat, mert ekkor csak az számít van-e kudarc.
A varázslatot max. 4 körig lehet előkészíteni. Ettől függően jár egy módosító a varázslat dobásra.
0 kör: -30
1 kör: -15
2 kör: +0
3 kör: +10
4 kör: +20
Tehát, ha Misil azonnal be akar avatkozni, akkor a sérülés körőben meg kell érintenie Balint és -30-cal dob egy alapmágia TB-t.
Misil alapmágia TB-je: 10
0 kör előkészítés: -30
Érintés: +30
Kapcsolat varázslatnál a célpont láncinget visel: -10
Alapmágia dobás: 1d100+0 (nyitott dobás)
A 235.o.-on lévő táblázatban megnézzük a Láncing oszlopot, mert Balinon, mint "célponton" az van. Ha 16-ot vagy kisebbet sikerül dobni, akkor bukta van. A 2 erőpont elveszett és nem jön létre a varázslat. Ha 17 vagy több a dobás, akkor a vérzés elállt.
A táblázatban látható +/- és 0 módosítók az ellenállás dobáshoz jönnének, ha Balin nem szeretne mégse meggyógyulni.
Ha Kudarc, akkor meg kell vizsgálni, hogy a varázslót érte-e negatív hatás emiatt? Elkezdett vonzódni a Sötét Oldalhoz vagy sem? Meg ilyenek, de ebbe most nem mennék bele, így is hosszú lesz ez.
 
 Akár sikerült, akár nem a varázslat, most jön a KT5 esélye!
Kockázati tényező:
Minden varázslatnak, még a legenyhébbnek is, van esélye, hogy "Szauron odanéz".
A korszaktól függően vannak módosítók:
Korai Harmadkor: -15
Közép Harmadkor: +0
Késő Harmadkor: +25
Negyedkor: -25
Mi alapvetően a Késő Harmadkorban játszunk, amikor az Egy Gyűrű ismét felbukkant, de talán még kiimádkozhatunk Castorból egy már-már Késői, de még-még Közép Harmadkort, amikor +0-ba dobható a "Szauron odanéz" esély.
 
   
 Tehát a kockázati tényező egy eccerű Sebgyógyítás I-nél:
KT: 5
Korszak: +0
Nyitott dobás: 1d100+5
Ha ez több, mint 100, akkor "odanéznek". Ennek pontos negatív hatásaira is lehet dobni egy vidámat, de ezt szintén egy következő belelendülésnél írnám tovább, ha nem gond.
Összefoglalva: Amíg minden sikerül, addig nincs gond, de nem hülyeségből mond olyanokat Gandalf, hogy "talán megkockáztatok még egy kis fényt", mert egy fényvarázzsal be lehet tenni a "titikos küldetésnek".
 
   
 A +2-es varázslatfokozó:
Alapból minden "két pihenés közötti" időszakban (gyakorlatilag naponta) a max Erőpont-ot lehet elvarázsolni. Misil esetében ez 10 pont. (A Karakterek topicban lévő karakterlapján hibásan szerepel a 15, mert az a 100-feletti IT-ből fakadt. Ezt visszaadtátok, így már csak a 99-es IT-hez tartozó 10 jár.)
Naponta 10 szintnyi varázslatot tud elmondani alapból, különböző felosztásban.
A varázslatfokozó ezt annyival tolja ki, hogy naponta 2-szer azt mondhatja 1-1 db varázslatra, hogy ezt most a varázslatfokozó terhére mondta el. Ekkor nem csökkennek Erőpontjai az adott varázslat elmondásáért. Viszont csak olyanra mondhatja ezt, amit egyébként el tudna nyomni.
Pl.: 10 Erőponton van, amikor elnyomja a Sebgyógyítás I-et, ami 2 Erőpontba kerül. Ekkor két választása van:
1, Erőpontból varázsol: 10-ről 8-ra csökken erőpontjai száma.
2, Varázslatfokozóból varázsol: 10 marad Erőpontjai száma, de már csak 1 "ingyen" varázslatra van lehetősége aznap.
Huhh, remélem tudtam segíteni. Kérlek inkább kérdezzetek bele, hogy mi nem világos még, mert nem tudom miről kellene a témában részletesebben beszélnünk még?



 
 


 Bár úgy rémlik régebbi SW meséidből, hogy Te se voltál ez a jedi/sith/Force fanatikus.
  Bár úgy rémlik régebbi SW meséidből, hogy Te se voltál ez a jedi/sith/Force fanatikus. 
 ... Mondjuk hozzá tartozik az igazsághoz, hogy az swdecay "aranykorában" volt egy takarítórobot karakterem, ami kutyának képzelte magát.
  ... Mondjuk hozzá tartozik az igazsághoz, hogy az swdecay "aranykorában" volt egy takarítórobot karakterem, ami kutyának képzelte magát. 



