Ok. Ebben az esetben 9 vesszőt lőttem el, amikből, amit tudok összeszedegetek.
Levonva a következtetést: A nyílzápor a nagy számok törvénye alapján jó taktika tud lenni. Viszont hátránya, hogy nagyon munícióigényes és közel sem biztos, hogy hosszú távon marad annyi nyílvesszőm, hogy tudjam alkalmazni. Illetve a full action-ok miatt mozgásra, harctéri helyezkedésre igen korlátozottak a lehetőségek. (Pl. két ellenfél esetén biztos fenn tudják tartani különösebb gond nélkül a közrefogást vagy ilyesmit.)
Eljöttél hát Arenia romvárosába ahová a hírek szerint befészkelte magát 3 tiefling bandita fivér akikre jó sok fejpénzt tűztek ki a vidék városainak elöljárói. Meg is találod a táborhelyet, de minden elhagyottnak tűnik. Túl sok a rom és a búvóhely, biztosan csapda.
Dobj egy Spot-ot a banditák Hide-ja ellen, hogy lássuk, lesz-e meglepetés kör.
//OFF: Bár kissé értelmetlen dolognak tartom, hogy valaki meglepődik olyan szituációban, mikor tudja hogy kikre számítson és tudja hogy nagy valószínűséggel itt bújtak el. A meglepődés helyett csak kapnak egy +2 támadásbónuszt az első körben, ha nem veszed észre őket.//
A romvárost, illetve a romok között megbúvó táborhelyet megközelítve megtorpanok és leguggolva fürkészem a környezetemet. Gyanúsan nagy a csend, biztosan itt rejtőznek valahol a fivérek. Ha a fejünk felé nem borul tetőzet és a szabad ég alatt helyezkedik el a táborhely, akkor Segítségül hívom Timet-et is. Hogy megtéve néhány kört a biztonságos magasban, jelezze, ha élő vagy mozgó alakokat lát meg. Közben természetesen én is feszülten figyelek az árulkodó jelekre. Mindenre készen a romokra való tekintettel ezúttal árnyfa pajzsomat balomba fogva, jobbomban egy gerelyt tartok, hogy útjára bocsáthassam, ha meglátok valakit.
Timet egyik trick-je a Seek: Ez azt tudja, hogy az Animal Companion bemegy egy adott területre (mivel ez repül, köröz felette) és ha észlel "alive or animate" dolgokat, akkor jelzi. Ennek emgfelelően dobok egy spot próbát a vanyúnak is. Ha mégse tudja megnézni a környéket, akkor ezt hagyd figyelmen kívül.
*A károgás is alátámasztja az általam észlelt dolgokat. Mindhárom lator rejtekhelyét sikerült azonosítani, így nem ér csúnya meglepetés a részükről. Timet-et egy elnyújtott víjjogással és a tábortűz mellett rejtőző felé intéssel buzdítom, hogy foglalja le azt az ellenfelet, amíg a másik kettővel viaskodom.
Timet nagyjából végig ugyan azt csinálja terveim szerint. A Flyby Attack feat-jét kihasználva 30 láb magasból lecsap (mozog), nyom egy támadást, aztán ismét lemozogja a maradék 30 lábat, amivel visszaemelkedik. Ezzel elvileg az ellen nem fogja tudni karddal agyonverni, mert mikor rajta a cselekvés sora, akkor a madár épp fent van valahol. (Persze lehet itt is van késleltetés, de azt se nagyon vágom, úgyhogy majd most kiderül, mennyire használható ez a taktika. )
//OFF: A késleltetés (Dealy) nem segít ilyenkor, viszont ha az áldozat mindig készenlétbe helyez egy támadást (Ready), arra az esetre, mikor a varjú ütéstávolságra ér; nos ilyenkor tulajdonképpen minden második körben lehetséges ütni a támadva repülő ellenfelet közelharci fegyverrel. Azért csak minden 2.-ban, mert a készenlétbe helyezés önmagában egy standard cselekedet.)
A tőled balra álló 1-es számú tiefling cselekszik elsőként. Mozog 15 lábat közvetlenül a veled szomszédos mezőre " északnyugati irányban 11. óránál". Megtámad, rádsújt, de kitérsz a csapás elől. Te következel.
Mivel az egyik fivér máris a nyakamon van, így inkább leteszek a dobálózásról és a gerelyt veszni hagyom, egyszerűen elengedem. Ehelyett szembe fordulva támadómmal előhúzom rövid dárdámat és igyekszem megmártani a rám támadóban.
Megszúrod az ellenfeled, aki felszisszen ahogy a fagyos dárda a testébe döf. Tiefling2 mozog 15 lábat és ugyanabba a pozícióba helyezkedik mint a társa, csak ő északkeletre áll 3 óránál. Megtámad, de ezt az ütést a pajzsoddal hárítod.
A nagyra nőtt, borzas tollazatú varjú kárálva zuhanórepülésbe kezd jó harminc lábról, majd egy íves felhúzással mindkét karmával igyekszik belekapni a távolabb álló harmadik tiefling hajába, szemeibe. Maj az ívet folytatva ismét feljebb emelkedik, hogy a kard már ne érje el, valamint ismét lendületet vehessen. Bár igazán komoly sebeket valószínűtlen, hogy okozni fog, de talán leköti a harmadik haramia figyelmét.
Flyby Attack
Timet támadása: 14 Sebzés: -1, ami elvileg minimum 1.
Belefleca// A megtámadott tiefling bandita nem is törődik a szemtelen varjúval, mikor az a fejébe mar. Pontosan szemből mozog feléd 25 lábat, -közvetlen eléd áll- és készenlétbe helyez egy segítségnyújtást arra az esetre, ha a bal oldali haramia rád támad. (Ennek az az ára -mivel eléd kerül a kezdeményezésben, hogy a 2. körre nem lesz standard actionja.) (Megszakítóra Timetnek nincs lehetősége, mert 30 lábra van tőle a levegőben.)
2. kör kezdődik
Jelenleg az összes tiefling haramia előtted van egy 3-as sorban. Az 1-es számú bandita (sérülés:7) full atackban tesz egy 5-lábas lépést és a veled szomszédos mezőre kerül 9 óránál, majd támad. Ekkor nyújt neki segítséget a veled szemben álló 3. számú társa (sérülés:1). Minden próbálkozásuk csúfos kudarcot vall, nem tudnak átütni a védelmeden. Te következel.
Bízva védelmemben továbbra is állom a sarat. Csupán egy oldallépést teszek, hogy ismét a már megszúrt tiefling elé kerüljek egy kissé távolabb a társaitól.
5 lábas lépés a 1-es bandita után, hozzá képest 6 órára. Full attack