Vallás
Eren védistene a pyarroni pantheon egykori főistene, Kyel, a Teremtés, a Pusztítás és a Sors ura. Egy ereni bármihez fogjon is, nem felejt el rövid fohászt intézni hozzá: „Kyel segedelmével!”. A hercegségben a Kétarcú jelképezi a hatalmat is, ő mindenek legfőbb hűbérura és döntőbírája. Kyel-pap áll az egyházmegyék és a legfontosabb bírói testület, a hercegi tábla élén, de a papok a grófi ítélőszékeken is segítik a kinevezett bíró munkáját. Az egyház jövedelmei kiterjedt birtokainak és az egyházi adónak köszönhetően igen jelentősek, azonban a felsőpapság életére sem jellemző a fényűzés. A befolyt jövedelmeket az egyház céljainak megfelelően használják fel: a hatalmat jelképező katedrálisok építése mellett mindig jut alamizsna a szegényeknek, betegágy és ápoló kéz a rászorulóknak. Mindezeken túl pedig Kyel egyháza soha nem késlekedik, ha háború idején az ország szolgálatába kell állítania javait. Észak pyarronita egyházai nem követik az 1857-es lankonti bullát, így Kyel világi papjai sem élnek a déli papsághoz hasonló szigorú szabályok szerint. Többek között a nőtlenség sem kötelező számukra, bár kicsapongó életet nem folytathatnak. Rossz nyelvek szerint a házasulási jognak köszönhető, hogy Kyel vallása északon ma is erejének teljében pompázik, míg délen hanyatlásnak indult.
A Kétarcú Úrnak több szerzetesrendje is megtelepedett Erenben; kolostoraik a néptelen hegyekben, sűrű erdők mélyén nyújtanak lehetőséget az elvonult elmélkedésre. Némelyikük igen militáns szemléletű, és a Tharr vallása ellen vívott zászlóháborúk idején jött létre. A kolostorok és templomok vidéken iskolaként és hiteleshelyként működnek. Itt tanulnak a tehetségesebb parasztgyerekek – felcseperedvén jó részük a kolostorok lakója lesz –, de itt jegyzik le, hitelesítik és őrzik a vidékiek – nemesek és nemtelenek – által kötött szerződéseket, végrendeleteket is.
Szintén nagy megbecsülésnek örvendenek Uwel paplovagjai, akiknek lovagvárai a nagyobb települések, grófi székhelyek közelében emelkednek. Perekben való részvételük és a bűnesetek felderítésében nyújtott szolgálataik mindenkiben tiszteletet ébresztenek a keménykötésű lovagok iránt, akik Erenben egyedülállóan szervezett formában tevékenykednek. A P.sz. XXXV. század derekán a határok védelmére jött létre a Bosszú és Bátorság Testvériség, amely kezdetben csak a délnyugati határvidék nemeseit és közrendű harcosait fogta össze, hamarosan azonban a hercegség összes Uwel-rendháza csatlakozott hozzá. Ma a rend világi komturja közvetlen helyettese a paplovagok sorából kikerülő nagymesterének, akit Eren hercege elismert Uwel ereni érsekének, és ilyen minőségében tagja még a hercegi tanácsnak is.
Arel papjai és papnői már korántsem ilyen népszerűek, pedig úrnőjüket igencsak tisztelik országszerte. Mivel született bajkeverők, a katonai táboroktól eltekintve kevés helyen látják őket szívesen. Nyughatatlan természetük miatt gyakran gyűlik meg bajuk a helyi hatóságokkal, akik nem sokat törődnek azzal, ha egy papi személyt kell rendreutasítaniuk.
A többi istenség szolgái és hívei sokkal kisebb számban képviseltetik magukat. A bő aratásért fohászkodó parasztok Kyel mellett Ellanának is áldoznak, míg a városokban Dreina és Krad papjai rendelkeznek nagy hatalommal. Az Aranyúrnő jogtudósai és számvevői a főnemességet segítik, Krad papjai pedig itt működtetik levéltáraikat, könyvtáraikat és felsőbb stúdiumokat oktató iskoláikat. A Sötét Tréfák Urának érseke Raveen városából irányítja Északfölde dartonita egyházát, melyet eddig nemigen érintett a renegát Al Marem lovag és követőinek hitújító mozgalma. Ez a város az Északi Főinkvizítor székhelye is, akinek vezetésével fáradhatatlanul gyomlálják a pyarroni vallást a titokban tevékenykedő orwellánusoktól, fekete boszorkányoktól és a sötét, emberáldozó szektáktól. Az ereni bányavárosok törpe lakói saját isteneiket tisztelik, az itt élő emberek pedig gyakran Gilronhoz küldik fohászaikat, akinek kovácspapjai is szép számmal élnek errefelé.