Go to footer

Javaslatok

Várjuk véleményeiteket

Moderátor: Admin


Re: Javaslatok

HozzászólásSzerző: Martos col Legium » 2009.08.27. 20:03

A javaslattal egyet értek, annyit hozzátéve, hogy a Quator által említett "mindenki, akinek sok karaktere van indítson ZK-t" ötlettel nem értek egyet, az indokok pedig a már említettek: a bevezetett szabályokat nem szokás visszamenőleg érvényesíteni, és ha meg is tennénk, az valószínűleg a kaland rovására menne.

Ami pedig a számszerűsítést illeti: alapvetően inkább az 1 kari/HM-ség mellett vagyok, mert nem tartom jó ötletnek azt, hogy a helyszínen játszó karakterektől függjön, hogy valaki mennyi karakterrel játszhat. Pl elvállalom Erigowot és elindítom 4 játékossal, akkor az ugye Torof javaslata alapján +2 karaktert indíthatok, és ezt meg is teszem; majd egy idő után az egyik játékosom úgy dönt, hogy kilép a helyszínemről, akkor ugye csökken az általam játszható helyek száma; de mi van, ha én mindet kihasználtam? Mondjam le az egyiket addig, amíg nem kerül egy 4. JK Erigowba? (Nem mintha olyan sokáig lenne üres egy ilyen hely, de a példa kedvéért tételezzük fel) És akkor ha én egy nyílt helyszíni karakteremet adom le, akkor lehet, hogy a másik HM-nek is le kell adnia emiatt egy karaktert, stb... És ez meglehetősen sokáig elgyűrűzhet, csak azért, mert valakinek nincs kedve/ideje/energiája/egyebe hogy folytassa a megkezdett játékát :roll: (Hangsúlyozom, hogy ez egy hipotetikus okfejtés, nagyon sok dolognak kell egyszerre teljesülnie hozzá)

Mellesleg úgy tudom, hogy korábban volt egy olyan korlátozás (ami gondolom ugyanezt a problémát akarta orvosolni), hogy max három karakterem lehet nyílt helyszínen, nem vagyok benne biztos, hogy ez él-e még, de ez már tényleg csak egy zárójeles megjegyzés. Meg az is igaz, hogy a ZK-s karakterek száma nem volt korlátozva.
Az az egy baj a semmittevéssel, hogy sose tudod, mikor végeztél.
"A hajók kifejezetten úgy lógtak az égen, ahogy például a téglák sohasem."
Avatar
Martos col Legium
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 830
Csatlakozott: 2008.10.02. 16:16
Tartózkodási hely: Valahol Európában... :)
ZK Karakter: Heian Amanodel - Arabel megtisztítása


Re: Javaslatok

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.08.28. 5:35

Martos ha 4 embernek mesélsz és egy kilép tőled akkor lesz egy szabad hely ahová tud a jk-menni. Itt a hely a lényeg a HM-kedésnél nem az aktuális játékosok száma, lévén nem sokáig üresek ezek a helyek.Mert pl Yvett iss olyanoknak indított kalandot akik sem nyílt sem zárt kalandban nem tudnak játszani.

Castor szerintem aki egyszerre 4 zkban és 2 nyílt helyszínen tud játszani és el tud vezetni ennyi karit annak kell legyen fantáziája a meséléshez, általában a legfőbb probléma a kedv, mert a játék kevesebb időt vesz el mint a mese. Így vagy próbálkozik, szerintem még senki nem lett meglincselve rossz kaland miatt, vagy akkor vegye tudomásul a limitet. Lévén még így is 5 helyen játszhatna, az pedig bőven sok szerinem.

Quator igen JKra gondoltam az ember címszó alatt :D
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen


Re: Javaslatok

HozzászólásSzerző: Martos col Legium » 2009.08.28. 9:29

Ja, hogy nem az aktuális JK-számtól, hanem a HM által vállalt helyektől tennéd függővé. Értem én :D
Togar írta:Castor szerintem aki egyszerre 4 zkban és 2 nyílt helyszínen tud játszani és el tud vezetni ennyi karit annak kell legyen fantáziája a meséléshez, [...]
Ezt itt és most minden fantáziaszegény ember nevében kikérem magamnak! Én spec viszonylag sok helyen játszom, és kedvem is lenne a meséléshez, de már több, mint egy éve próbálok összetákolni egy kerek, egész modult, és még mindig csak az elején tartok...
Az az egy baj a semmittevéssel, hogy sose tudod, mikor végeztél.
"A hajók kifejezetten úgy lógtak az égen, ahogy például a téglák sohasem."
Avatar
Martos col Legium
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 830
Csatlakozott: 2008.10.02. 16:16
Tartózkodási hely: Valahol Európában... :)
ZK Karakter: Heian Amanodel - Arabel megtisztítása


Re: Javaslatok

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.08.28. 11:06

Martos col Legium írta:Ja, hogy nem az aktuális JK-számtól, hanem a HM által vállalt helyektől tennéd függővé. Értem én :D
Togar írta:Castor szerintem aki egyszerre 4 zkban és 2 nyílt helyszínen tud játszani és el tud vezetni ennyi karit annak kell legyen fantáziája a meséléshez, [...]
Ezt itt és most minden fantáziaszegény ember nevében kikérem magamnak! Én spec viszonylag sok helyen játszom, és kedvem is lenne a meséléshez, de már több, mint egy éve próbálok összetákolni egy kerek, egész modult, és még mindig csak az elején tartok...


Nem nehéz mesélni csak egy cselekményt kell kitalálni és nem kell minden lépést kidolgozni én soha nem szoktam, lévén a jk-k ötletesek és nem jó ha csak egy megoldás van, csak kitalálom a feladatot és ha az ötleted szerint megvalósítható megcsinálod. Én ezt díjazom mert emiatt nem tudok mit kezdeni a 2 soros reagokkal mert ha regényt akarnék írni akkor magamnak írnék.
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen


Re: Javaslatok

HozzászólásSzerző: Martos col Legium » 2009.08.28. 11:28

Hogy mi nehéz meg mi nem, arról ne kezdjünk el vitatkozni, mert nem fogjuk meggyőzni egymást. Olyan ez, mintha azt mondanám, hogy nem nehéz a mátrixanalízis (egyébként tényleg nem az :)), a többség még csak hallani sem hallott róla, akinek meg középiskolában gondjai voltak a vektorgeometriával, az egész biztos, hogy bajban lenne vele. 8)

Mondjuk az is igaz, ez most jutott eszembe, hogy mesélhetnék előre legyártott modulokat, csakhogy ilyenekkel nem rendelkezem... :(
Az az egy baj a semmittevéssel, hogy sose tudod, mikor végeztél.
"A hajók kifejezetten úgy lógtak az égen, ahogy például a téglák sohasem."
Avatar
Martos col Legium
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 830
Csatlakozott: 2008.10.02. 16:16
Tartózkodási hely: Valahol Európában... :)
ZK Karakter: Heian Amanodel - Arabel megtisztítása


Re: Javaslatok

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.08.28. 13:22

Mesélhetsz ha nem okoz gondot az angol rengeteg D&D modult találsz a neten. ebben az a jó hogy világfüggetlen ergó csak az ellenfeleket kell magus világra illeszteni és kész. Ha nem találsz a guglival segítek de ez már :off:
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen


Re: Javaslatok

HozzászólásSzerző: Martos col Legium » 2009.08.28. 13:29

Az angollal sajna meglehetősen hadilábon állok, de azért köszi.

És hogy visszatérjünk az eredeti témához: Ha a Hm-ek meghirdetett helyenként kapnának lehetőséget, akkor a ZK-s KM-ek miért nem a modul kiírásában szereplő játékos-mennyiség alapján? Legalábbis az eredeti koncepció szerint így lenne, ha jól értelmezem. Mert megint itt a kérdés: miért más a HM dolga, mint a KM-é, hogy máshogy jutalmaznánk?
Az az egy baj a semmittevéssel, hogy sose tudod, mikor végeztél.
"A hajók kifejezetten úgy lógtak az égen, ahogy például a téglák sohasem."
Avatar
Martos col Legium
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 830
Csatlakozott: 2008.10.02. 16:16
Tartózkodási hely: Valahol Európában... :)
ZK Karakter: Heian Amanodel - Arabel megtisztítása


Re: Javaslatok

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.08.28. 13:38

Egyetlen egyszerű oknál fogva a zárt kalandban csapatok játszanak egy történetet közösen, míg ha megnézed, akár Toront, akár jópár más helyszínt játszanak 6 an bennük és 6 külön történetet ergo az 6 kaland. Meg nyílt helyszínen meglehetősen ritkán szerveződik csapat, az egy dolog hogy a mi helyszínünkön jelenleg nálam kettessével vagytok ,de csak azért hogy aki nem tud hol játszani jöhessen később még. De a nyílt helyszínen bármikor elválhat a csapat útja míg egy zkban ezt nem tudja megtenni a km.
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen


Re: Javaslatok

HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2009.08.29. 21:52

Még mielőtt azt hiszitek, hogy ide sem bagózunk... :lazza:


A felvetett javaslatot kicsit átrágjuk, megbeszéljük és ... majdcsak lesz belőle valami (nem, nem egy fél év múlva 8) :P )


Yv
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend


Re: Javaslatok

HozzászólásSzerző: Arnoil » 2009.08.29. 22:51

Pár gondolatot én is leírok a helyekkel kapcsolatban:

Lehet valamilyen szinten szabályozni, és érdemes is ösztönözni az embereket hiszen lábon elkel minden hely.
Sokszor úgy érkezem egy meghirdetett helyhez hogy már betelt.

Játékos oldali kritika:
Érdekes maga a mesélői rész megtekintése.
Nagyon sok esetben van az hogy elindul a mese/helyszín és megcsinálja valaki a karakterét.
Elindul a mese, és a karakter eljut a fogadóig/kilép végre a fogadóból/eljut a városkapuig és voilá kaland megszakad, helyszín behal.
Az aláírásomban lévő karakterekből több olyan van aki már akár 3 helyen is elindult és volt 3-5-8 reagja és az adott történet véget ért.
Sokszor a játékos a reagjára kap egy választ, amivel nem lép előrébb a KM/HM időt nyer egy riposzttal
(nem ér rá, nincs kedve beleélni, egyéb baja van, stb)
Mondom ezt úgy hogy én sem adtam több lehetőséget a nálam játszóknak, besokaltam én is mesélőként (HM-ként).

Mesélő oldali kritika:
Sokszor van az hogy a mesélő beleél, leírja a környezetet, színesen jól kitalál egy helyszínt, életet visz a világba, a játékos a karaktere részéről meg reagál egy egysorost, érzelmet, gondolatot nem visz bele, rutin cselekedetek sorát hajtja végig cél és következmények végiggondolása nélkül, stb.
Mesélő küzd, a lezárt párbeszédet próbálja újraindítani vagy újabb szálon elindítja az embert, amit az újból lezár.
Aki nem akar játszani az minek jelentkezik?
Egy lelkes embernek aki egy 10-15 soros valamire reagál egy hasonló méretűt, ahol a karakter cselekedetei, gondolatai is szereplenek egy mesélő is könnyebben reagál mert él a helyszín és benne a karakter is, adja magát szinte a következő cselekménysor nincs küzdelem a reagírással, átélhető és játszható a szituáció.



A kényszerrel ezek a fenti hibák nőni fognak.
Sok mű indítás lesz kedvetlen mesélővel aki alibiből tologatja a nála játszókat, közben sok játékos fogja magát rosszabbul érezni. Másik oldalról a kedvetlené vált játékosok meg kinyírják a mesélői kedvet is (pl 3 karakteréből 2 alól kiesik minden kaland, a harmadik karakterével meg ő nem kezd el foglalkozni amivel azt a mesét lassítja szét).

Most is vannak olyan emberek akik több kalandot, helyszínt visznek. Állandó szünetekkel, szabadságokkal szabdalva.
Van/volt aki egyszerre több ZK-t indított, ide is nyúlt, oda is lelkesedett és egyszerre le is állt minden.
Nem ítélek el senkit, csak a jelenséget akarom megvilágítani. Belelkesedett játékosok sorra hoppon maradnak.
Valahol ezt is korlátozni kéne viszont, ha egy helyszínt vagy zárt kalandot rendben viszel x ideje megfelelő gyakorisággal akkor próbálkozzon új helyszínnel, kalanddal. Egy leállással nem mindegy hogy 6 vagy 18 karakter (és ezáltal játékos) lesz bepalizva.

Csendes Matt - karakterlap - Holtak Pálcája ZK - ÚTK

Vrei Dra'yven - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Erresyr en Ayres - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Franco con Zagarrio - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK
Gorgio - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK - Damakban pihen
Mirco - karakterlap - nincs helyszínen - ÚTK - Gro-Ugonban pihen
Avatar
Arnoil
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 496
Csatlakozott: 2008.07.05. 17:43
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker
ZK Karakter: Csendes Matt - Holtak pálcája - 2tsz


Re: Javaslatok

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.08.30. 17:23

Ebben igazad van Arnoil, de nem kényszerből kell mesélni. Ez afféle juttatás annak aki mesélésre adja a fejét, amolyan ösztönzés. Mert azt is mondhatnánk mindenki maximum két zárt kalandban játszhat többen nem és pont. Ez jobb így?
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen


Re: Javaslatok

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2009.08.30. 19:32

Teljes mértékben osztom Arnoil gondolatait, az általa felvetett tényezők miatt nem látom értelmét efféle szabályozó bevezetésének.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4309
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen


Re: Javaslatok

HozzászólásSzerző: Herold Bardelot » 2009.08.30. 20:43

Az itt megnyilatkozók közül mindenki vállalt már és bukott is bele mesébe/helyszínbe... többen nem is egyszer... én is.
Amit Arnoil ír nem titok senki előtt...
Ugyanakkor az is igaz, hogy mivel ez egy fórum nem mindenki jár fel napi rendszerességgel, miközben van, hogy pár óra alatt elkel egy helyszín/zk minden helye...

Ok a szabályzó nem tökéletes és nyilván lesz nem is kevés aki belebukik... ez eddig is így volt miért most változna?
Az is megoldás... akkor csókolom két hely Zk-ban 3 hely nyíltban, aztán talán marad hely az újaknak/ritkábban látogatóknak.
Nem kellene ezzel az egésszel foglalkozni, ha nem lenne az ember alapvetően mohó...
De mivel ez nyilván túlzó elvárás... marad a felsőbb szabályozás... aztán mehet, aki akar... a sóhivatalba.

Távolról sem kötelező helyszínt/zk-t indítani... lehet a leírt keretek között szimplán játszani.
Tisztelettel: Herold Bardelot
Avatar
Herold Bardelot
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1139
Csatlakozott: 2007.05.06. 8:02
Tartózkodási hely: Kocsér


Re: Javaslatok

HozzászólásSzerző: Togar » 2009.08.31. 5:30

Castor

Lehet neked ilyen egyszerű, de ha valaki beregisztrál játszani, szeretne, márpedig nem tud mert nincs hely sehol. Ha nem lenne a nyílt részlegen szabályozás, akkor még ennyien sem játszanának ott, igen a km-ek is belebuknak a helyszínbe, de sok jk is. Nem akarok nevet mondani de ismerjük, annak idején minden kalandra jelentkezett aztán egy hónap múlva eltűnt a többiek meg vártak rá, 4-5 kaland is állt emiatt.

Akkor vegyük ki a km-eknek járó bonusz ha zavar titeket, és marad annyi mint a nyílt helyszínen, mindenki 2-3 zkban játszhat maximum, és így marad hely másnak. Lehet téged nem zavar nem jut hely másnak, de aki idejön játszani szeretne, és egy frissen regeltől játék nélkül nem várhatom el, hogy meséljen kapásból, vannak páran akik megtették, de a többség játszana.
Nem az a lényeg kinek van kezében fegyver, hanem az ki üt először.-harcművész
Nem az a lényeg hogy ki üt először, hanem hogy legyen sör-Tooma pap

Tedd vagy ne tedd, de ne próbáld...

Először ütünk aztán nem kérdezünk semmit...-törpe taktikai útmutató
Avatar
Togar
Játékos Karakter
Játékos Karakter
 
Hozzászólás: 1638
Csatlakozott: 2007.12.15. 8:46
Tartózkodási hely: Debrecen


Re: Javaslatok

HozzászólásSzerző: Quator ar Zaraquer » 2009.08.31. 7:36

Ha igazán "pezsgős" életteli kalandokat akarunk, akkor szerintem mindenki max. 2 karaktert vigyen egyszerre összesen. Tehát mindegy, hogy ZK vagy helyszín. Illetve emellé, ha úgy érzi sok a fölös energiája, akkor vállaljon/hat mesélést valamilyen formában.

Alapvetően réges rég sokkal pörgősebbek és élettelibbek voltak a kalandok. Mostanában nagyon sokat áll mindegyik. Többek között ehhez nagyban hozzájárul, hogy aki játszana és belekerül egy olyan kalandba, ahol a többiekre meg a KM-re kell folyton várni, mert ők már benne vannak még vagy 5-6 dologban és az adott helyre hetente, ha írnak, akkor az újonnan beállt játékos is indít több dolgot is, hogy a hetes várakozás közepette valami mással eltöltse az idejét. Ez már eléggé tovagyűrűzött és belassultak a helyszínek, modulok.
Ezzel szemben szerintem, ha mindenki csak 1-2 karakterrel játszana, akkor nemcsak a helyek szabadulnának fel, hanem gyorsulnának is a kalandok valamelyest, mert csak arra a pár helyre kellene írni.
A legtöbben tartják az oldalon a napi reagot csak éppen minden nap máshova reagolnak a fentebb írt elaprózottság miatt.


Én is elég sok ZK-ban játszom meg főleg most vállaltam helyszíneket meg minden, de szerintem az se lenne túl nagy gond, ha bevezetésre kerül mondjuk egy összesen 2 karakteres limit, hogy a meglévőkből a nagyon döglődőket visszamondom, a maradék kettővel viszont akkor jó lenne tényleg jól haladni, hogy ne essen folyton ki az ember a karakterekből.
Avatar
Quator ar Zaraquer
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 5621
Csatlakozott: 2006.07.12. 18:50
Tartózkodási hely: Gyula

ElőzőKövetkező

Vissza: Fórum kezdőlap

Vissza: Kérések, hibák és javaslatok

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó