Kránban a fejvadászok több különböző szerepkört töltenek be a társadalomban; a rendfenntartó (pl a Birodalmi Fejvadászok) szerep kézenfekvőnek bizonyul. Emellett kontraktusok által (is) ügyelnek a Tisztelet Szentségének betartására. Gondoskodnak a Változás Törvényének folyamatosságáról, illetve fenntartják a Termékeny Káoszt.
Híresebb, hírhedtebb Klánok jószerivel akadnak, az összeset pedig lehetetlen lenne felsorolni. Példákkal e helyen nem élnék. Hangsúlyozandó azonban, hogy ősi hagyományokkal, fegyverekkel (mint például a sequor) csak kevesen rendelkeznek a Szabad Tartományokban.
A Klánok lehetnek Szabadok, illetve Kötelesek. Előbbiek szinte bárkinek dolgozhatnak, utóbbiak a Birodalom érdekeit tartják szem előtt. A Klánok általános felépítése Tapasztalati Szint, és Hierarchia szerint működik. A Fejvadász Kaszt a következő egységeket foglalja magában Krán határain belül:
Transceps: varázstudó. Nem nem kifejezetten belső fejvadász kaszt, de említésük megkerülhetetlen. Képzésük a csapattal való szoros kapcsolatra épít. Bevetés közben a csapat asztrális-mentális kapcsolatát építi, felügyeli. A Mágikus védelem szintén feladata. Szakmai kérdések kivételével általában a bevetett csapat parancsnoka. Sequator: a frissen felavatott növendékeket általában ide osztják be. Saggitor: az íjászok kasztja Notator: irattáros, kincstartó. Az archíválási folyamatok mesterei, munkájuk nélkülözhetetlen. Oculis: A felderítők kasztja, ritkábban kémként funkcionálnak. Cascadis: A Transcepsek kiegészítői, segítenek a mentális kapcsolat kiépítésében. Ők már inkább sorolhatóak a hagyományos fejvadászokhoz, mint a trancepsek. Boncmester: A Klán halottkéme és orvosa is egyben Méregmester: A kemikáliák ismerői, munkájuk nélkülözhetetlen. Messor: a testőrök kasztja Mentor: a tudósok, s a kiképzőtisztek kasztja Mortel: tapasztalt veterán, aquir gyökerekkel. Meridian: Vezénylő Tiszt, parancsnok Comtur: a legrangosabb belső kaszt, a rendházak teljhatalmú urai ők. A bevetésekben szerfelett ritkán vesznek részt.
A sequatorok és a saggitorok kivételével minden ranghoz járulhat pri/prim előtag, mely az adott kaszt legfelsőbb rangját jelzi.
Ha a Játékos Karakter fejvadásszal kíván játszani, akkor az első bevetés lemesélésével kezdünk, e bevetés alkalmával éri majd el VALÓBAN az első Tapasztalati Szintet. Amennyiben renegátot kíván alakítani, s más helyszínen kezdene, úgy a szökést is lemesélem. Ezt megkerülni, kihagyni NEM LEHET. Ezt mindenképpen fenntarom.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Shackallor 2015.01.04. 3:30-kor.
Rend és Halál. Ha ezt a két szót megérted, mindent megértesz.
Talán félezer éve is van már annak, hogy a Külső Tartományokba voltak kénytelenek vándorolni egy elvesztett Klánháború során. Akkor még más nevet viseltek, de arra már nagyon kevesen emlékeznek. Foglalkoztak mentális tudományokkal, saját hamisítóműhelyük volt, félelmetes harcosokat neveltek. Mára csak az utóbbival kénytelenek beérni. Nem szereztek Birodalomra szóló hírnevet, de megbízhatónak számítottak. Több Klánháborút nyertek meg, mint akkoriban bármelyik Klán, de ez meggyengítette erőtartalékaikat (ezek nagyon gyors és rendkívül csendes háborúk voltak, nem sokan beszéltek róla). A Sakálok Klánja ezt kihasználva csaptak le rájuk, szinte teljesen kiírtva őket.
A Jelen
A menekülők Rah Gulban találtak menedéket. Huszonhárom túlélő alapította újra a Klánt, hagyományaikat öt könyvbe foglalták. Négy közkézen forog a Klánban, egy tilalmas, s csak a Meridian, illetve a Comtur veheti kezébe. Jelenleg durván kétszáz tagot számlálnak. Tudományuk nagyját a Szövetséges Tartományokban hagyták, de elszántságuknak hála gyorsan kiemelkedtek a teljes névtelenségből. Ezeddig minden kontraktust tökéletesen hajtottak végre. Elsődlegesen harcosokat, felderítőket képeznek, kiegészítő tevékenységeket végző személyeket szinte minden esetben bérlik, vagy kényszerítik. Két Transceps már tíz éve klántagnak számít, de ők nem vehetnek részt minden küldetésben. A tíz főt számláló Cascadis-csoport közepesen - rosszul képzett, nem kellőképpen megbízható. A Comtur neve ismeretlen, csak a tisztek tartják vele a kapcsolatot.
Rendházuk a Mosolynegyedben található, gladiátoriskolának álcázva. Az álca eddig remekül bevált, senki sem kutakodik utánuk.
Mosolynegyed Árnyai:
Rah Gul Mosolynegyede mindig is bővelkedett figyelő szemekben, az Árnyak ezek közé tartoznak már vagy háromszáz éve. Viszonylag friss Klán, egy Árnyékháború kegyetlen, vérmocskos következményeképpen emelkedhettek ki a teljes névtelenségből, több vesztes fél helyére állva. Hetven-nyolcvan tagot számlálnak. A felsővezetés öt személyből áll, közülük kettő áll kapcsolatban a középvezetéssel, a másik három kiléte még az Árnyak java részének is ismeretlen. Az Árnyakat kooperatív Kontraktus köti a S'yya'ssehrelen Klánhoz. Több megbízást is teljesítettek már együtt, a fejvadászok szolgáltatták az erőt, az Árnyak pedig a gyors kezeket. Foglalkoznak megfigyeléssel, tárgyak megszerzésével, szervezett szerencsejátékokkal.
Központjuk a Mosolynegyed szívében található Fűház, ahol a szokott serkentő - kábító - bódítószerek mellett információkkal is kereskednek. Emellett szétszórva a város több pontján kutatják a fellelhető pletykafoszlányokat - minden elejtett szó nagy jelentőséggel bírhat, ha valaki veszi a fáradtságot és a nagy kirakós megfelelő helyeire illeszti azokat.
Az Árnyak több tagja is az életét szentelte ennek a kirakósnak.
Nem harcoltak ki még nagy nevet maguknak, de jó úton haladnak, hogy megbízható Klánként tekintsenek rájuk Rah Gulban. Nem kívánnak kilépni a S'yya'ssehrelen árnyékából - rendkívül jövedelmező és működőképes kapcsolatnak tűnik.
Rend és Halál. Ha ezt a két szót megérted, mindent megértesz.