Go to footer

Az elõtörténet megírásával kapcsolatos tudnivalók

A nyílt játék szabályai

Moderátor: Admin


Az elõtörténet megírásával kapcsolatos tudnivalók

HozzászólásSzerző: Con Larrodan » 2007.01.31. 11:23

A NYILVÁNOS ELÕTÖRTÉNET SZABADJÁTÉKHOZ


Az elõtörténeted számára ÚJ topicot nyitsz, Nick (Karakter név) legyen a topic címe!

Az Előtörténet és a Statisztika két külön topikban legyen!



Az 1.hozzászólásnak (Előtörténet) a következő pontokat mindenképpen tartalmaznia kell:

- Név
- Kor
- Nem
- Faj
- Kaszt / Iskola / Rend / Klán
- Elõtörténete (max. 2 oldal wordben, TNR 12-es betûmérettel, normál sorközzel; vagy az alant megtalálható kérdéssort használva)
- Kinézet
- Jellemrajz
- Kezdő helyszín (azaz hol akarod a játékot kezdeni a kariddal)


A szabálykönyvekben leírt fajok kivétel nélkül engedélyezettek. A nem emberi fajokkal történő játék azonban hatalmas feladat elé állítja a játékost, csak tapasztalt játékosoknak ajánljuk.

A kasztok megegyeznek a hivatalos szabálykönyvekben olvashatókkal, házi kiegészítőket nem fogadunk el.

A karakterek induló pénzösszegét a HM-ek határozzák meg az előtörténet függvényében.

A karakterkép lehetőleg passzoljon (nemben, fajban, alkatban) a leírásban megadotthoz.


Az előtörténettel kapcsolatban…

"Ahhoz, hogy a játékot megkezdd, először meg kell alkotnod karakteredet, azt a személyiséget, mellyel a kalandok során gondolkozol, cselekszel, egyszóval játszol. Mielőtt belefognál a karakteralkotásba, célszerű megismerkedned Ynevvel, a lehetőségeiddel, s azután érdemes kidolgozni az előtörténetedet.
Az előtörténet nem más, mint a karaktered életének azon része, mikor még nem játszottál vele - születésének körülményei, családja és velük való viszonya, tanulmányai, addigi életének főbb eseményei, esetleges szerelmei és persze az esemény, ami miatt kalandozni kezdett. Ahhoz persze, hogy kitaláld az előtörténeted, el kell döntened, milyen karakterrel akarsz játszani, majd meg kell alkotnod azt. Előtörténetednek természetesen igazodnia kell karaktered személyiségéhez, hisz őt magát - s persze a játék egészét - hivatott hitelesebbé tenni. "


M.A.G.U.S. Első Törvénykönyv

Ennek fényében alkossátok meg az előtörténeteket. Törekedjetek minél egyedibb, kifinomultabb stílusra, adjátok bele tudásotok, fantáziátok legjavát. Az előtörténet és a jellem a karakter szíve-lelke. A minősíthetetlen anyagokat a Bírálók mellékelt kritikával visszaküldik, s mindaddig nem kezdheti vele a tulajdonosa a játékot, míg a felhozott hibákat maradéktalanul ki nem javította, vagy megnyugtató megegyezésre nem jutott a Bírákkal.


2. hozzászólásban az Adatlapot kell létrehozni ilyen bontásban:

- Név
- Szint
- Értékek (KAP elosztás, Ké, Té, Ép stb.)
- Képzettségek
- Tulajdon / Felszerelés
- Csatlósok (NJK-k)
- Ajándékok, jutalmak
- Utolsó módosítás dátuma

Kérnék minden kedves játszani vágyót, hogy az adatlapon ne csak a végleges értékek legyenek feltüntetve, hanem az is, hogy mely Értékekre mennyi KAP-ot vagy Kp-t költött, hogy a statisztika bírálata gördülékenyen menjen.
Köszönöm!


A karakterek ezen az adatlapon kötelesek vezetni javaik, képzettségeik változását. Az adatlapok a HM-ek ellenőrzése alatt állnak, az esetleges csalások a karakter tiltásával, súlyos esetben törlésével járhatnak.
Eiresin Wyntumal - Pathfinder
Avatar
Con Larrodan
Admin
Admin
 
Hozzászólás: 3213
Csatlakozott: 2005.08.24. 15:19
Tartózkodási hely: Budapest/Csenger
ZK Karakter: Eiresin Wyntumal


HozzászólásSzerző: Yvett de Crei » 2007.06.13. 23:08

AZ ELŐTÖRTÉNET TARTALMI RÉSZE



Amihez alkalmazkodnod KELL!!!:

A nyílt részlegban az aktuális ynevi (pyarron szerinti) évszám: 3701

A pontosabb dátumról érdeklődj az aktuális HM-ednél, akinél a játékot kezded!


Akár bajban vagy az előtörténet írással, akár könnyen jön, kérlek vedd figyelembe a következőket.
Az itt leírtak nem sablonkarakterek gyártását szorgalmazza, hanem a HM-ek és Bírálók munkáját könnyítené meg azzal, hogy ezekre a kérdésekre választ kapnak, és így hamarabb kerülhet a karakter játékba.
Nem követelmény, hogy így pontokba szedve alkosd meg a karaktered!
Ez csupán egy iránymutató, hogy ezek az információk benne legyenek az általad megformált karakter életének leírásában.
Válaszolj magadban a kérdésekre, jegyzetelj, ha úgy könnyebb, majd szépen fogalmazd meg (viszont, ha neked pontokba szedve jobb válaszolni, leírni az eddigi életét, akkor cselekedj úgy).

I. Gyermekkor:

1. Milyen nemzetiségű a karakter és hol született?
2. Kik voltak a szülei? Mi a foglalkozásuk/vagy kasztjuk?
3. Milyen társadalmi pozíciót és vagyoni helyzetben volt a család? (gazdagok, szegények, megbecsültek, számkivetettek, stb)
4. Hol és milyen formában végezte tanoncéveit a karakter? (Céh, iskola, magányos mester, szülők okítása)
5. Gyeremkkorban történt jelentős családi tragédiék (ha voltak ilyenek)
6. Gyermekkorban történ jelentős -a karakter életútját befolyásoló- örömteli események (ha voltak ilyenek)
7. Miért azt tanulta a karakter amit? (a képzettségek megindoklása; pl.: a Céhben tanulata, az apja kovács volt, stb.)
8. Mi az amihez a karakter különösen jól ért és miért sikerült ilyen magas szintre jutnia benne? (Értsd a karinak mely képzettségei vannak 3. fok fölött és miért?)
9. Ha karakter családi kapcsolatrendszerének vázolása. (Pl: van egy fogadós nagybátyám Erionban)
10. Mi volt a karakter "hobby"-ja? (Olyan képzettségek -ésszerű- megindoklása amik szorosan nem következnének a kasztból.)


II. Ifjúkor

1. Szerelmek és barátok (ha voltak/vannak)
2. Pártfogók és ellenségek (ha vannak ilyenek azokra hogyan milyen körülmények között tett szert a karakter?)
3. Jelentős ifjúkori életesemények (leégett a házuk, elutazott Beriquelre a mestere kíséretében, első csata átélése, stb)
4. A tanulóévek vége (Mi volt a karakter "mestervizsgája" azaz mi volt az a momentum amikortól az adott Kaszt tagjának számított?)
5. Mit vár el tőle az iskoljája/céhe/rendje/mestere?
6. Mi a karakter célja most hogy az lett aki?
7. Kihez hű a karakter? (Kiért érez felelősséget? Kinek hajlandó szívességet tenni/engedelmeskedni és miért?)


III. Személyiség

1. Van a karakternek jellegzetes szokása? (rágja a száját, káromkodik, fütyörészik, mindig zabál valamit, stb)
2. Miben rejlik a karakter kiválósága? (Pl: kiváló tőrdobó)
3. Mi a karakter gyengéje? (Pl. női társaságban annyira zavarban van, hogy nem bír kinyögni egy épkézláb mondatot)
4. Mi a karakter kedvence? (Pl: Imád meztelen talppal sétálgatni a fűben, imádja a törpe pálinkát; stb)
5. Mi az amit szívből utál? (pl: a fűzős ruhákat, a füstös kocsmákat, az izzadtságszagot, stb)
6. Mi a karakter legnagyobb félelme? (ez lehet irracionális is) (pl: élve eltemetve lenni, víziszony, stb)
7. Mi akarakter legmerészebb álma? Mire vágyik a legjobban?
8. Vannak-e a karakternek előítéletei? (nem szükséges ésszerű magyarázatot adni rá, elég hogy a karakter úgy véli ő megfelelő indokkal rendelkezik; Pl: utálom a gorvikiakat, mert egytől egyig aljas gyikos az összes)
9. Vallásos a karakter? (Ha igen mennyire? Mekkora áldozatot lenne képes hozni a hitéért?)
10. Mit tart a karakter a mágiáról és a használóiról?
11. Ha egy mottóval kellene kifejezned a karakter személyiségét mi lenne az? Pl.:

"Más szemében a szálkát is meglátja, magáéban a gerendát sem veszi észre."
Emberi törvény kibírni mindent
S menni mindig tovább,
Még akkor is ha nem élnek már benned
Remények és csodák.
Avatar
Yvett de Crei
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4390
Csatlakozott: 2006.03.28. 0:45
Tartózkodási hely: Kerecsend


Re: Torozon tavernája, újjáépítve, korszerűsítve!

HozzászólásSzerző: Castor de Vinter » 2008.08.05. 21:01

Hátterek


Az itt leírt hátterek használata kizárólag opcionális. A nyílt játék folyamán senkit, semmire nem kötelez, játéktechnikai előnyt, módosítókat nem ad, pusztán háttértörténeti fogódzók a KM számára, amennyiben a játékos úgy dönt, szeretné teljesebbé, tartalmasabbá tenni az előtörténetét, hogy az a nyílt játékban is kijátszható játéklehetőségeket, érdekes, vagy izgalmas szituációkat teremtsen. KAP-ot nem kell rá költeni, használatuk ízlés és megegyezés szerint.

Tulajdonképpen csak azt a cél szolgálja, hogy azok számára akiknek nehezebben megy az élő, tartalmas előtörténet megírása, az példákat találjon, hogy milyen lehetőségekre lehet gondolni.
A felsorolt példák nyílván nem a teljesség igényével készültek, csak mintául szolgálnak.

A hátterek játéktechnikai „működéséről”:

Minden héttérhez egy számérték rendelhető 1-5-ig, hogy az mennyire meghatározó, mekkora súlyú, netalán problematikus a karakter életében.

Szerelem

A karakter párkapcsolatban él; pontosabban bimbózó románca van valahol valakivel; él egy számára fontos, kitűntetett személy, akiért áldozatokat hoz, akiért kockázatot vállal és akiért –akár- meghalni is képes. Érzelmei őszinték, és mélyek.
Nyílvánvaló, hogy a háttérhez tartozik, hogy a karakter kiáll a szerelméért, megvédi az esetleges ellenlábasaitól, megvédi a becsületét, és a segítségére siet ha erejéből nem telik, hogy megvédje magát.

A Szerelemre tett pontok nem azt mutatják, hogy mekkora a románc lángolása és milyen mély a kötődés- erre a játékban szerepjátékkal kell bizonyítani; hanem azt, hogy a karakter szerelme milyen gyakran szorul a karakter segítségére, mennyi idejét köti le, és hány versenytárssal rendelkezeik, akik szintén szeretnék magukénak tudni a választott szívét.

Tartozás

Sok magyarázatra nem szoruló háttér; a karakter pénzzel tartozik valakinek vagy valakiknek –lehet egy uzsorás, tolvajherceg, vagy egyéb klán- akinek elég hatalma van ahhoz, hogy megkeserítse az életét, ha esetleg a karakter elfeledkezne a törlesztésről.

A Tartozásra költött pontok megszabják, hogy a karakter mennyi pénzzel tartozik, mekkora a hatalma annak, akinek az adósa, és hogy mennyire igyekszik a hitelező visszaszedni a karaktertől a pénzét.

Tévedés áldozata

A karaktert összekeverik valakivel. Valakivel aki sok bajt és keserűséget okozott egy befolyásos családnak, vagy a helyi hatóságnak. Őt nézik az évek óta körözött bűnözőnek, vagy őt gondolják –tévedésből- az új Tharr prófétának. Talán azt hiszik valami különleges tárgyat rejteget, ami soha nem volt nála.

A háttérre költött pont megmutatja hogy ez a tévedést mekkora mértékben okoz problémát a karakternek az életben.

Üldözött

Valamilyen okból kifolyólag valaki téged akar. Nem a vagyonodra, a befolyásodra, vagy valami ehhez hasonlóra fáj a foga, hanem RÁD. Az ellenséged pénzt és időt nem kímélve vadászik rád, az életedre tör, vérdíjat tűzött ki a fejedre, egy szempillantás nyugtod nem lehet tőle, amíg ő él.

A háttére tett pontérték megmutatja, hogy ennek az ellenségenk mekkora hatalmmal és elszántsággal üldözi a karaktert, és mennyire veszélyes rá nézve.

Vérbosszú

Valaki iszonyatos fájdalmat, keserűséget és nyomort okozott neked. Már csak Uwell igazát keresed, és csak arra vágysz, hogy végre valahára, ha az égiek is megsegítenek, revansot vegyél a rajtad esett sérelemért.

A háttérre tett pontérték megmutatja, hogy a karakter számára mennyire nehéz és viszontagságokkal teli út lesz, míg a bosszúját bevégezheti.

Versenytárs

Van valaki, aki eltökélte hogy bebizonyítja: mindenben jobb nálad, és nem szalaszt el egyetlen alkalmat sem, hogy ezt az orrod alá dörgölje. Nem feltétlenül halálos ellenséged, de mivel hasonló körökben mozogtok gyakran happol el az orrod elől jól fizető munkát, egy asszony szerelmét, és sepri be helyetted a dicsőséget.

A háttérre tett pontérték megmutatja, hogy a karakter számára mennyire idegesítő ez a versenytárs, és mennyire rivalizál vele.
Avatar
Castor de Vinter
Kalandmester
Kalandmester
 
Hozzászólás: 4309
Csatlakozott: 2006.12.26. 22:59
Tartózkodási hely: Debrecen


Vissza: Fórum kezdőlap

Vissza: Az Online játék szabályai

Ki van itt

Jelenlévő fórumuzók: nincs regisztrált felhasználó